Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei heterot ole tervetulleita homobaariin?

Vierailija
08.03.2015 |

Olin eilen ystäväni kanssa viihteellä ja päädyimme pieneen homobaariin. Olisin viihtynyt erinomaisesti, mutta käydessämme tupakalle kuulin miesten puhuvan, etteivät pidä siitä, että heterot kansoittavat heidän (!) baarejaan. Miksi ihmeessä?! Juurihan sitä tasa-arvoa oltiin vaatimassa! Sitä paitsi olisinhan minä voinut olla periaatteessa lesbo, eiväthän he sitä voi tietää..

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi verrata tilannetta tällaiseen: Olet tullut viikottaiseen espanjakerhoon jossa puhutaan vain espanjaa, mutta yhtäkkiä paikalle saapuu paljon ihmisiä jotka puhuu vain suomea, ja koko espanjakerhon idea menettää merkityksensä.

Vierailija
2/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska homot on vähemmistöä niin heistä on varmaan kiva että on edes joitakin tiloja missä voivat olla enemmistönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:37"]

Mutta aikana, jolloin puhutaan seksuaaliryhmien tasa-arvosta, ei hirveästi kannattaisi alkaa polttamaan kynttilää molemmista päistä. Jos haluaa tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta, niin pitää itsekin osata käyttäytyä. Ei se niin mene, että heteroiden pitää hyväksyä homot, mutta homot voivat vapaasti harjoittaa syrjintää heteroita kohtaan. Siinä tapauksessa voidaan unohtaa koko juttu ja olla avoimesti syrjiviä ihan kumpikin puoli.

[/quote]

Se, että joillain heteroseksuaalisilla järjenjättiläisillä on pakkomielle käydä homobaareissa ei liity tasa-arvoon ja suvaitsevaisuuteen. On ihan järkevää fiksusti (tai vaikka sitten vähemmän fiksusti) vinkata, että homobaari on alunperin ajateltu -kappas kappas- homoille. Joillekin tämä ihmeellisen vaikeaa ymmärtää. Tuskin minuakaan miehenä kiellettäisiin menemästä mammajumppaan tms. mutta ymmärtäisin kyllä jos läsnäoloni herättäisi jopa närää mammojen keskuudessa.

Vierailija
4/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäs sivu

Vierailija
5/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:11"]

Näiden kommenttien perusteella olen aika yllättynyt siitä miten monien heteroiden täytyy päästä homobaariin tasa-arvon nimissä. Ihan oikeasti: MIKSI TE HALUATTE SINNE? Täällä on ollut jo hyvät perustelut siitä miksi se on homojen näkökulmasta hieman häiritsevää. Suomessa on tällä hetkellä 6 homobaaria ja... en edes lähde tutkimaan tai arvailemaan kuinka monta tavallista baaria. Miksi ihmeessä teidän täytyy tasa-arvon nimissä tunkea näihin muutamaan paikkaan, johon HOMOT tulevat tapaamaan toisiaan? Perustelkaa.

[/quote]

Ei minun tarvitse perustella sinulle kuule yhtikäs mitään.

Vierailija
6/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näiden kommenttien perusteella olen aika yllättynyt siitä miten monien heteroiden täytyy päästä homobaariin tasa-arvon nimissä. Ihan oikeasti: MIKSI TE HALUATTE SINNE? Täällä on ollut jo hyvät perustelut siitä miksi se on homojen näkökulmasta hieman häiritsevää. Suomessa on tällä hetkellä 6 homobaaria ja... en edes lähde tutkimaan tai arvailemaan kuinka monta tavallista baaria. Miksi ihmeessä teidän täytyy tasa-arvon nimissä tunkea näihin muutamaan paikkaan, johon HOMOT tulevat tapaamaan toisiaan? Perustelkaa."

En osaa vastata. Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn, että mistä Homo baarin erottaa iltahämärissä, jolloin ainakaan oma näkökykyni ole terävimmillään. - En minä mitään postimerkin kokoista lippua välttämättä erota  - Ja vaikka aiemmin olen saanut kuulla olevani homo pelksätään siksi, että erehdyin ostamaan "homo-ikon- takin. - Tosin tämän kuvauksen tai nimityksen sain kuulla tai tietää vasta siinä vaiheessa kun takki oli päälläni. Minusta takki oli yksinkertaisesti vain tyylikäs ja ajaton nahkatakki se tuskin riittää... Vai, onko todella niin, että Homo/ lesbo -baarin erottaa jo kaukaa sen asiakaskunnan pukeutumisesta? Eli kannataako minun hylätä leimautumisen pelossa nahkatakkini. Tai jos olisin homo niin (illallla) pukeutua mallia hakien kaikista Tom of Finlandin piirtämistä äijistä, tai muuten minun olisi turha kuvitella pääseväni homo baariin?   

Vierailija
7/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:49"]

Miksi ihmeessä heteroilla pitää väen vängällä tunkea homobaareihin?

[/quote]

Menen minne lystään ja sillä hyvä. Koita elää sen kanssa.

[/quote]

Taas tämä minä-asenne. Asteletko toisten kämppäänkin luvatta, koska sinä vain sinne haluat nyt tulla? Kai sitä voi edes kohteliasuudesta ajatella muita ihmisiä. Ja kunnioituksesta ihmisten reviiriä kohtaan. Mikset samaan tyyliin ramppaa vaikka sotilastukikohtaan ja sano että käynpähän vähän jaloittelemassa täällä, koska minulla on oikeus tehdä mitä hyvänsä.
[/quote]

Homot heittäkööt ulos. Ainakaan jenkkitukikohtaan en kehota kokeilemaan.

Vierailija
8/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:42"]

Näiden kommenttien perusteella olen aika yllättynyt siitä miten monien heteroiden täytyy päästä homobaariin tasa-arvon nimissä. Ihan oikeasti: MIKSI TE HALUATTE SINNE? Täällä on ollut jo hyvät perustelut siitä miksi se on homojen näkökulmasta hieman häiritsevää. Suomessa on tällä hetkellä 6 homobaaria ja... en edes lähde tutkimaan tai arvailemaan kuinka monta tavallista baaria. Miksi ihmeessä teidän täytyy tasa-arvon nimissä tunkea näihin muutamaan paikkaan, johon HOMOT tulevat tapaamaan toisiaan? Perustelkaa.

[/quote]

[/quote]

Perustele se kuitenkin edes hiljaa itsellesi.

Vierailija
9/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:45"]

"Näiden kommenttien perusteella olen aika yllättynyt siitä miten monien heteroiden täytyy päästä homobaariin tasa-arvon nimissä. Ihan oikeasti: MIKSI TE HALUATTE SINNE? Täällä on ollut jo hyvät perustelut siitä miksi se on homojen näkökulmasta hieman häiritsevää. Suomessa on tällä hetkellä 6 homobaaria ja... en edes lähde tutkimaan tai arvailemaan kuinka monta tavallista baaria. Miksi ihmeessä teidän täytyy tasa-arvon nimissä tunkea näihin muutamaan paikkaan, johon HOMOT tulevat tapaamaan toisiaan? Perustelkaa."

En osaa vastata. Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn, että mistä Homo baarin erottaa iltahämärissä, jolloin ainakaan oma näkökykyni ole terävimmillään. - En minä mitään postimerkin kokoista lippua välttämättä erota  - Ja vaikka aiemmin olen saanut kuulla olevani homo pelksätään siksi, että erehdyin ostamaan "homo-ikon- takin. - Tosin tämän kuvauksen tai nimityksen sain kuulla tai tietää vasta siinä vaiheessa kun takki oli päälläni. Minusta takki oli yksinkertaisesti vain tyylikäs ja ajaton nahkatakki se tuskin riittää... Vai, onko todella niin, että Homo/ lesbo -baarin erottaa jo kaukaa sen asiakaskunnan pukeutumisesta? Eli kannataako minun hylätä leimautumisen pelossa nahkatakkini. Tai jos olisin homo niin (illallla) pukeutua mallia hakien kaikista Tom of Finlandin piirtämistä äijistä, tai muuten minun olisi turha kuvitella pääseväni homo baariin?   

[/quote]

Yleensä homobaareissa on sateenkaarilippu tms. Mutta laita vaikka tämä lista lompakkoosi ja varo näitä paikkoja: Hercules, Hugo's Room, TerassiBAR, Fairy Tale, Mixei ja Suxxes.

Vierailija
10/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:45"]

[/quote]

Yleensä homobaareissa on sateenkaarilippu tms. Mutta laita vaikka tämä lista lompakkoosi ja varo näitä paikkoja: Hercules, Hugo's Room, TerassiBAR, Fairy Tale, Mixei ja Suxxes.

[/quote]

Listasta unohtui Mann's Street, mutta se onkin aika hyvin piilotettu.

Vierailija
11/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:48"]

Homobaarien tarkoitus on, että niissä voi olla melko varma siitä, että toista osapuolta voi iskea ilman turpaansaamisen pelkoa. Heterot voivat käydä jossain muualla, koska valinnanvaraa varmasti on.

[/quote]

Samalla logiikalla valtaosaan baareista tulisi pistää porttikielto homoille, koska heteron on oltava baarissa varma, että toista osapuolta voi iskeä ilman kiusaantumisen pelkoa.

Ei se tasa-arvo niin toimi, että säännöt pätevät vain toista osapuolta. Homoille ei voida laittaa porttikieltoa normibaareihin, eikä heteroille homobaareihin.
[/quote]

Jos mies iskee naista normibaarissa, niin ei se voi olla varma että ei kiusaannu. Heterobaareissa homoseksuaalit tuskin menevät kovasti yrittämään samaa sukupuolta, koska ovat aika varmoja että siellä ei ole homoja paljon. Joten ei ole ongelmaa. Jos taas heterot tulevat homobaariin ja homot iskevät heteroita niin heterot kiusaantuvat, voivat suuttua tai iskeä fyysisesti. Sen takia homot voivat olla kaikkialla, koska he ovat se ns. uniikimpi ryhmä, joten eivät yritä iskeä jokaista liikkuvaa, koska tiedostavat että tässä baarissa on myös heteroita. Heterot taas voivat olettaa baarissa kaikkien olevan heteroita. Homobaarit vain homoille! Homot voivat kyllä olla hetero baareissakin, koska tuskin yrittävät iskeä ketään, vaikka heitä iskettäisiin ja he kiusaantuisivat, niin voivat vain sanoa olevansa homoja. Heterot, varsinkin miehet, voivat todella suuttua ja nolostua jos mies iskee heitä...

Vierailija
12/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran sellasesta niuhotetaan pysyköön homotkin sitte pois "heterobaareista" :)

Vierailija
13/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaapissa oleva lesbo ja en ole ikinä käynyt homobaarissa. Olen alle 20v. ja häpeän seksuaalista suuntautumistani erittäin paljon. Sille en voi kuitenkaan mitään ja unelmoin, että voisin tulla kaapista ja tavata jonkun. Kynnys lähteä homobaariin on todella suuri, varsinkin kun yksin joutuisin mennä (koska kukaan ystävistäni ei tiedä minun olevan lesbo). En uskalla mennä homobaariin tutustumaan keneenkään, saatika flirttailemaan, koska tiedän että siellä on varmasti heteroita. Juu, jos juttelisin niin hetero naiset sanoisivat vain, että heh sori olen hetero ja hymy tms. hyvässä tapauksessa. Mutta itselleni se olisi suuri takaisku ja lukittuisin kaappiin entistä enemmän. Toivoisin että ne olisi vain homoille, niin ei tulisi pelkoa tälläisistä tilanteista ja pääsisin minäkin ehkä kaapista ulos ja voisin nauttia elämästä. Minut voitaisiin toki leimata heti heteroksi, koska en näytä ns. rekkalesbolta :D

Vierailija
14/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:34"]

Ei se suvaitsevaisuus mene kumpaankin suuntaan.

[/quote]

Suvaitsevaisuus termi on kokenut täällä jonkin inflaation: Kaikkien pitäisi saada tehdä mitä hyvänsä, missä hyvänsä ja milloin hyvänsä. Minä en voisi kuvitellakaan meneväni 40v homomiesten baariin näin 23v naisena vain sen takia että muiden täytyy "suvaita" minua. Minä kunnioitan muita ihmisiä enkä minä "kuole" siihen että en pääse tai mene kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Varsinkin jos siellä ei edes ole mitään minulle tarkoitettua tai liittyvää.
[/quote]

Harvinaisen järkevää tekstiä.

Vierailija
15/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä homobaareissa on sateenkaarilippu tms. Mutta laita vaikka tämä lista lompakkoosi ja varo näitä paikkoja: Hercules, Hugo's Room, TerassiBAR, Fairy Tale, Mixei ja Suxxes." - Sinullapa oli kattava listaus (-Oletan, että paikat sijaitsevatHelsingissä?). Seuraava kysymykseni saattaa olla vähän pöhkö, mutta en malta olla esittämättäkään sitä. Jos ja kun ainakin toistaiseksi on "vain" "bi-utelias" -mies, niin onko joku paikka, missä käy enempi itseään vielä, ehkä etsiviä, etten sanoisi kokeilun haluisia. Vai onko, mielstäsi niin, että homo/ lesbo baarin kynnyksen yli kannattaa astua, jissain paikoissa vasta sitten kun on vähintään 96% siitä, että on vain ja ianoastaan homoseksuaali. - - Ei en väittänyt, että bi-sekuaali olisi esivaihe, josta myöhemmin puhkeaisi aina homo (. tai lesbo) -mutta omassa tuttavapiirissäni on ainakin yksi, joka ensin uskoutui meille kertomalla olevansa bi-seksuaali. Meni joitain vuosia ja hän kertoi olevansa varma, että on sittenkin homo. - - Hänen pettymykseen en riemuinnut tai hurrannut. Saati, sanonut, että sehän kiva tässähän meitä on kaksi urheilullista ja homomiestä; mitäs tehtäis seuraavaksii?  Mutta kuten sanottu pieni -paremman termin puuttuessa- uteliasuus on käynyt mielssä. Ja jotain vahvahduttavaa olen kokenut, kun hän on jonkun kerran "hieman" lähennellä.. Hiihtolomaviikolla häneltä tuli viestiä, jossa hän kysyi, että lähtisinkö hänen kanssaan baariin, mutta sen nimen (Manns Street) jostain muistin kuulleeni, että se on joku homojen salakapakka tai sitten tuo mielikuva syntyi samalla hetkellä kun luin viestiä, niinpä vastasin että kiitos, mutta joku toinen kerta. Jos lähtisin homo baariin niin mieluummin sellaiseen, jossa mahd. tuttuihin törmätessä saattaisi (änkyttää) että tulin tänne uteliasuudesta n.n kaverini kanssa. - Jos taas paikka kaikki muut paitsi minä tietäsi paikan vakiintuneeksi ja lähes 100% homo/lesbo paikaksi, niin tilanne saattaisi olla hieman kuin kiusaantunut. Mutta, mistä siis lähteä liikkeelle, jos haluaisi etsiä sitä "toistapuoltaan" itsesssään? PS: Tuo edellä kertomani homo ystäväni kai kuvittelee kiusoittelevansa minua kun hän hiljattain pokannut itselleen jonkun pojan. (- Jota minusta halvenstavasti kutsuu hoitopenikaksi, mutta onhan se kuulemma hyvä ja kenties koulutuksella vielä parempi.. Siis aivan kuin hän puhuisi koirastaan; tai koirasta joka olisi hänellä vain hetken lainassa).

Vierailija
16/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on hyvä kaveri joka on lesbo ja välillä mennään kaveriporukalla bilettää homobaariin. Ei olla ikinä saatu mitään huonoa kohtelua. Ihan asiallista on ollut esim DTM:mässä.

Vierailija
17/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Mixei oli minun ja heterokavereideni vakibiletyspaikka aikanaan, koska siellä oli hyvät aukioloajat, helvetin hyvää musaa (hyvät DJ:t), muutenkin rento meininki ja se oli lähellä kotiani. Koskaan ei kukaan näyttänyt nyrpeetä naamaa.

Vierailija
18/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos minusta tuntuu siltä niin se riittää syyksi.

Luuletko että minua kiinnostaa jonkun random-tyypin mielipiteet?

Vierailija
19/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos minusta tuntuu siltä niin se riittää syyksi.

Luuletko että minua kiinnostaa jonkun random-tyypin mielipiteet?

[/quote]

Sinua kiinnostaa todnäk yhtäpaljon kuin homoja kiinnostaa seurasi homobaareissa.

Vierailija
20/135 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on tosi pieni maa, ja se näkyy hyvin selkeästi homopiireissä. Siitä saattaa tulla tympeitäkin lieveilmiöitä kuten esim. juoruilua, "sisäsiittoisuutta" mitä tulee siihen kuka on nainut kenenkin kanssa tai kuka on kenenkin ex ja sitten just esim. se että hengataan siinä omassa porukassa naamat nyrpeinä, tai ainakin osa tekee niin.

Tuo Ap:n todistama tilanne nyt vaan saattoi olla humalaista avautumista jota ei kannattaisi ottaa kovin vakavasti. Toisaalta tulee aika huonot vibat siitäkin että olit siellä vain "osoittamassa hyväksyntääsi" tms. aivan pöljää. Oon aika varma että homoja ei kiinnosta jos joku tynnyrissä kasvanut täti menee gay-drinksulle ystävänsä kanssa tarkkailemaan ja olemaan oi-niin-avarakatseinen-ja-hieno-ihminen.

Itse olen semmoinen satunnaisesti vieroksuttu bi/panseksuaali joka vielä meni ja rakastui mieheen ja on nyt tylsässä heterosuhteessa, oi buu. Ihan hyviä kokemuksia on silti, kun sinne baariin menee vaan istumaan ja juttelemaan vaikka sen oman kaverin kanssa, eikä kyyli homoja kuin eläimiä aitauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan