Miksei heterot ole tervetulleita homobaariin?
Olin eilen ystäväni kanssa viihteellä ja päädyimme pieneen homobaariin. Olisin viihtynyt erinomaisesti, mutta käydessämme tupakalle kuulin miesten puhuvan, etteivät pidä siitä, että heterot kansoittavat heidän (!) baarejaan. Miksi ihmeessä?! Juurihan sitä tasa-arvoa oltiin vaatimassa! Sitä paitsi olisinhan minä voinut olla periaatteessa lesbo, eiväthän he sitä voi tietää..
Kommentit (135)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:03"]
Minä käyn Helsingin reissuillani aina Herculeksessa (entisen työpaikkani kantapaikka) sekä omassa kotikaupungissani siinä ainoassa gay-baarissa. Olen heteronainen ja aina olen saanut hyvää kohtelua. Pidän homobaareista siksi, että niissä on yleensä muita baareja viihtyisämpi ja rennompi tunnelma, musiikki vastaa omaa makuani, tanssilattialla on hyvä meno ja ihmiset on mukavia, hyvin pukeutuvia ja huumorintajuisia.
[/quote]
Minä en tiennytkään että Herculekseen pääsee jos on nainen. Olen aina ollut siinä käsityksessä että se on jokin aikuisten homomiesten herrasmieskerho -tyyppinen paikka.
[/quote]
Miksi tämä sai miinuksia? Minä ihan aidosti olen uskonut näin. Olenko sitten oikeassa vai väärässä?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:52"]
Näin lesbon näkökulmasta baarien heteroituminen on ikävää, mutten kyllä tosiaan ole heittämässä heitä poiskaan, koska en usko että tosiaan kukaan sillä pahaa tarkoittaa. Itsekin käydään kaveriporukalla homobaareissa ja vaikka ollaankin kaikki aika sateenkaariporukkaa niin tottakai mukaan kuuluu muutama heterokin. Vittumaisinta tässä on vaan se että kun haluttais saada joku baarista mukaan niin jokaisen naisen reaktio on "Ahihi, eiku vitsi, sori, mä oon hetero! Ai vitsi kato Mirkku-Maarit mua tultiin iskemään xD" :D ja eihän ne pari heteroa tosiaan missään tunnu mutta sitten kun koko mesta on niitä täynnä niin kyllähän se vähän sen koko idean kumoaa - siksi miellän vähän omituiseksi sen että sellaisella kokoheteroköörillä sinne astellaan. Sekaporukassa ei tunnu niin pahalta.
[/quote]
Kävin tyttöystävän kanssa lesbobaarissa ja oli vähällä, etten saanut kunnolla turpaani. Joku lebopari tuli juttelemaan ja toinen alkoi flirttailemaan ihan täysillä. Istui välillä sylissäni ja heilutti persettä. Toinen veti hirveetä kipinää. Oma muija vaan nauroi ja seurasi kiinnostuneena tilanteen kehittymistä. Mitä sitä voi edes tehdä jos nainen käy kimppuun? Ei kiinnosta tosiaan lyödä naisia. Onneksi tuolta pääsi ilman mitään konfliktia lopulta ulos.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:24"]
Minä käyn Helsingin reissuillani aina Herculeksessa (entisen työpaikkani kantapaikka) sekä omassa kotikaupungissani siinä ainoassa gay-baarissa. Olen heteronainen ja aina olen saanut hyvää kohtelua. Pidän homobaareista siksi, että niissä on yleensä muita baareja viihtyisämpi ja rennompi tunnelma, musiikki vastaa omaa makuani, tanssilattialla on hyvä meno ja ihmiset on mukavia, hyvin pukeutuvia ja huumorintajuisia.
[/quote]
Minä en tiennytkään että Herculekseen pääsee jos on nainen. Olen aina ollut siinä käsityksessä että se on jokin aikuisten homomiesten herrasmieskerho -tyyppinen paikka.
[/quote]
Miksi tämä sai miinuksia? Minä ihan aidosti olen uskonut näin. Olenko sitten oikeassa vai väärässä?
[/quote]
Olet väärässä. Herkussa on hyvä meno ja myös naiset
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 00:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olet väärässä. Herkussa on hyvä meno ja myös naiset ovat tervetulleita. :)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:49"]
Miksi ihmeessä heteroilla pitää väen vängällä tunkea homobaareihin?
[/quote]
No huhhuh! Menimme ystäväni kanssa sinne, koska tunnelma, sisustus ym. vaikuttivat viihtyisiltä. Lisäksi joimme aika kalliita drinkkejä, koska emme käy ulkona kovin usein. Olisi luullut rahan sentään kelpaavan. Kyseessä oli tavallaan ele, että hyväksyn seksuaalivähemmistöihinkin kuuluvat ihmiset enkä vastusta avioliittolain uudistusta. Ehkä jotkut nyt näyttävät todellisen luontonsa kun ovat saaneet tahtonsa läpi...
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:48"]Homobaarien tarkoitus on, että niissä voi olla melko varma siitä, että toista osapuolta voi iskea ilman turpaansaamisen pelkoa. Heterot voivat käydä jossain muualla, koska valinnanvaraa varmasti on.
[/quote] No joo, minä olen meinannut saada turpiini ihan vastakkaista sukupuolta vokotellessani, joten ei mene läpi. Tasa-arvo on tasa-arvo ja sillä siisti. Ei baareja voi erotella sillä, onko homo vai hetsku.
Homoilla on hyvin vähän paikkoja, joissa on kaltaistensa ympäröimänä. Kyllähän se ärsyttää, jos tälläinen harvinainen paikka muuttuukin toisenlaiseksi. Eri asia on sitten se, että on tökeröä heittää tämä yksittäisten asiakkaiden niskaan esim. ulkonäön perusteella.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:48"]
Homobaarien tarkoitus on, että niissä voi olla melko varma siitä, että toista osapuolta voi iskea ilman turpaansaamisen pelkoa. Heterot voivat käydä jossain muualla, koska valinnanvaraa varmasti on.
[/quote]
Samalla logiikalla valtaosaan baareista tulisi pistää porttikielto homoille, koska heteron on oltava baarissa varma, että toista osapuolta voi iskeä ilman kiusaantumisen pelkoa.
Ei se tasa-arvo niin toimi, että säännöt pätevät vain toista osapuolta. Homoille ei voida laittaa porttikieltoa normibaareihin, eikä heteroille homobaareihin.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:54"]
Homoilla on hyvin vähän paikkoja, joissa on kaltaistensa ympäröimänä. Kyllähän se ärsyttää, jos tälläinen harvinainen paikka muuttuukin toisenlaiseksi. Eri asia on sitten se, että on tökeröä heittää tämä yksittäisten asiakkaiden niskaan esim. ulkonäön perusteella.
[/quote]
No kun ihan oikeasti nämä henkilöt eivät pysy sieltä homobaareista muuten poissa, vaan tulevat tirkistelemään kuin johonkin eläintarhaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:55"]
Homobaarien tarkoitus on, että niissä voi olla melko varma siitä, että toista osapuolta voi iskea ilman turpaansaamisen pelkoa. Heterot voivat käydä jossain muualla, koska valinnanvaraa varmasti on.
[/quote]
Samalla logiikalla valtaosaan baareista tulisi pistää porttikielto homoille, koska heteron on oltava baarissa varma, että toista osapuolta voi iskeä ilman kiusaantumisen pelkoa.
Ei se tasa-arvo niin toimi, että säännöt pätevät vain toista osapuolta. Homoille ei voida laittaa porttikieltoa normibaareihin, eikä heteroille homobaareihin.
[/quote]
Porttikieltoa ei seksuaalisen suuntautumisen perusteella voi antaa, mutta tyly asiakaspalvelu epätoivottuja henkilöitä kohtaan ei ole laissa kielletty.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:55"]
[/quote]
[/quote]
Porttikieltoa ei seksuaalisen suuntautumisen perusteella voi antaa, mutta tyly asiakaspalvelu epätoivottuja henkilöitä kohtaan ei ole laissa kielletty.
[/quote]
Juu ei, sillä tosin taataan vain konkurssi. Ja periaatteessa täyttänee sekin syrjinnän kriteerit, jos heteroasiakkaille vittuillaan ja lähes kieltäydytään palvelemasta, kun taas homoille tarjoillaan ystävällisesti.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:48"]
[/quote]
[/quote]
Joo ei tietenkään voi. Silti homot, hevarit, pakistanilaiset, hipit ja lattemammat saavat kaivata tapaamispaikkoja pääasiassa kaltaisilleen ja saavat myös ärsyyntyä, jos hippimesta onkin täynnä kokoomusnuoria ja mammapaikan ovat vallanneet teinit. Kyse ei ole sen isommasta!
Homobaareja löytyy ainoastaan isoista kaupungeista, joissa valinnanvaraa on muutenkin paljon. Homobaarit on SUUNNATTU seksuaalivähemmistöille. Miksi ihmeessä sinne täytyy väenvängällä mennä, jollei kuulu kohderyhmään? Onko kysymys vain siitä, että mielenkiinto herää jos kuulee, ettei ole täysin toivottu johonkin paikkaan?
No ihan läpällä vaa laittoi sen nimeksi homobaari jepjep
Ne ovat homobaareja. Ottaisi minuakin päähän, jos haluaisin tavata muita homoja ja etsiä seuraa ja puolet porukasta olisikin heteroita.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:58"]
Juu ei, sillä tosin taataan vain konkurssi. Ja periaatteessa täyttänee sekin syrjinnän kriteerit, jos heteroasiakkaille vittuillaan ja lähes kieltäydytään palvelemasta, kun taas homoille tarjoillaan ystävällisesti.
[/quote]
Konkurssi? Esim. Mann's Streetin ja Herculeksen takana oleva Moek Trading on ollut vuodesta toiseen parasta tulosta tekevä alan yritys. Herculeksen nettisivuilla todetaan: "Syksyllä 2000 avattu Helsingin yöelämän rento edelläkävijä Hercules on +30-vuotiaiden aikuisten GAY-miesten kohtaamispaikka."
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:03"]
[/quote]
Konkurssi? Esim. Mann's Streetin ja Herculeksen takana oleva Moek Trading on ollut vuodesta toiseen parasta tulosta tekevä alan yritys. Herculeksen nettisivuilla todetaan: "Syksyllä 2000 avattu Helsingin yöelämän rento edelläkävijä Hercules on +30-vuotiaiden aikuisten GAY-miesten kohtaamispaikka."
[/quote]
Mutta onko siellä tarjoilijat vittumaisia heteroasiakkaille? Jos jaksaisit lukea viestit loppuun, käsittäisit mikä oli pointtini.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:03"]
[/quote]
[/quote]
Mutta onko siellä tarjoilijat vittumaisia heteroasiakkaille? Jos jaksaisit lukea viestit loppuun, käsittäisit mikä oli pointtini.
[/quote]
Eikö se riitä jos asiakkaat ovat?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 17:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
siellä saattaa asiakaspalvelu naisille olla vähän nihkeetä. Ei nyt suoraan vittumaista kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 23:21"]
Olen itse naisellinen lesbo, joka pitää naisellisista naisista. Minulle on todella vaikeaa lähestyä toista naista arkisessa ympäristössä, sillä suurinosa on heteroita ja minutkin ulkonäköni puolesta luokitellaan samaan kastiin. Homobaarit on niitä harvoja paikkoja, missä kuuluisi voida lähestyä kiinnostavia ihmisiä kuulematta miljoonatta kertaa saman illan aikana "sori, tykkään pojista."
[/quote]
Kohtalontoveri ../
Ja ne vähät jotka suuntauksestani tietää, on joskus alkaneet innossaan ehdottaa jotakuta tuntemaansa lesboa, joka on sitten tietenkin ollut kunnon rekkis... Eikä sellainen vain sytytä itteäni yhtään sen enempää kuin miehetkään. Eli skeneytyneet kuppilat on siitä kivoja, että kehtaan mennä "näteillekin" tytöille juttelemaan. Ja olen tosiaan itekin kai sitten samanlainen.