huhtikuiset 2013
Tervehdys!
Täällä varovasti kyselen onko jo muita kenellä huhtikuussa laskettu aika? Täällä LA kaiketi 2.4. Esikoinen on nyt 2,5 wee. Eli toinen pienokainen toiveissa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. KM oli keväällä 2011.
Kommentit (197)
Oireista joku kyseli ja esikoiseni tosiaan on poika, eikä hänestä juuri muuta ollut, kuin ääretön vatsakipu ensimmäisen kuukauden. En siis pystynyt muuta kuin makaamaan ja itkemään.. oli aika rajua ja lääkärit pyöritteli silmiään, että jaahas, mistäs tämä johtuu.. No, se loppui ja muita oireita ei muistukaan..
Nyt on tämä pahoinvointi (sama kuin keväällä) ja vilu koko ajan ja varsinkin iltaisin. Sekä väsymys painaa.. saas nähdä voiko näistä mitään lukea :D
Heidi85: Raskausviikot ja lasketun ajan saa näppärästi laskettua mm. vau.fi lasketunajan laskurilla. Googletappas niin löytyy!
Roxymama: Voi Kiitos!! Ja hyvä kun tulit piipahtamaan!! Olenkin käynyt vilkuilemassa kaikkia pinoja, että mihin häivisit :D Täällä napsahti tosiaan viime kierrossa ja vaikka olo on vieläkin epävarma, on oireet nostamassa päätään siihen malliin, että jotain tapahtuu :D Mutta viikonpäästä sielläkin sitten jännät paikat!! Tsemppiä ja plussapuhuria, toivottavasti pääset toukokuisten pinoon!!:)
äipsykkä rv 6+1
jopas nyt, möykky pitää kyllä huolen ettei elämä käy turhan tylsäks. tänään vessassa käydessä tuli paperiin jotain (?) ruskeaa hommelia, ei klönttiä eikä verta, jotain kuitenkin. nyt sitten taas mietiskellään että onko meidän matka tullut tiensä päähän vai onko tää vaan ihan perusjuttuja. nyt kuitenkaan illalla ei ole mitään tuhruilua ollut..
ptr 5+5
Ilmottaudun mukaan joukkoon, tänään oli ensimmäinen neuvola käynti, vkot 7+5 ja LA 7.4 =) Sitä ootellessa..
Toinen lapsi tulossa, esikoinen aloitti juuri ekaluokan :)
Vointi muuten hyvä mutta hillitön väsymys painaa, samoin kun olen lopettanut tupakan polton on kiloja tullut jo 3!!!! ja kokoajan tekkee mieli syödä =)
Tsemmpiä kaikille..
ai kauheeta, nyt tuli ensimmäinen uni viimeyöltä aiheeseen liittyen! olin jo synnyttänyt (47cm ja 3800g) tytön, mutta kukaan ei tarkastanut sairaalasta lähdettyämme vauva, jotain pään muodosta oli kirjoittaneet että on kapea tms. mitään muuta ei kukaan tarkistellut :D vauva osasi jo kävellä ja puhua hieman ja muistan unessa sanoneeni kuinka on ihan samannäköinen kun mieheni poika vauvana. nytkö nää alkaa :D onneks ei sentään painajaisia synnytyksestä..
Täällä on kanssa nähty jo ekoja unia. Meillä tosin ei päästy vielä vauvavaiheeseen, vaan ekasta ultrasta näin unta. Ultrasivat mun lisäksi myös mieheni :) Tämän jälkeen mies ilmoitti, ettei enää tule mihinkään vauvajuttuihin mukaan. Onneksi unessa kuitenkin vain, tosielämässä kun elää kovinkin asioissa mukana. Aamun ensimmäiset kysymykset on aina mun ja masun hyvinvointi
näkyykö varhaisultrassa (tai yleensäkkään ultrassa) mikäli on kohdunulkoinen raskaus meneillään? ja jos näkyy, niin miten.. meillä on reilun viikon päästä se vr-ultra ja tässä on nyt toinen päivä tänään kun tulee pientä tuhrua, tosin hetki sitten oli punaisempaa. alavatsaa juilii lähes jatkuvalla syötöllä, mutta pikkareihin ei ole tullut mitään.. tää on niiiiin stressaavaa :( ärsyttää kun eilen käytiin kertomassa äidille ja miehen siskolle, että jos nyt heti tarviikin ottaa sanat takaisin..
me jättäydymme tästä ryhmästä, kunnes on jokin selkeä tulos tilanteesta. tänään tuli paljon enemmän verta, ei vieläkään siteeseen sakka ja päivystykseen soitin niin "soita neuvolaan ja ne laittaa lähetteen blaablaa". Tarrasukkia teille muille ja hirmupaljon hyviä tuulenpuuskia
La esikoiselle olis tällä hetkellä 17.4. Rv 6+. Parin vuoden ahkeran yrittämisen (ja monien monien raskaustestien) jälkeen jouduin sairaalaan ja minulta leikattiin umpilisäke. Siitä toipuessa en muistanut enää edes ajatella mitään perheenlisäystä, ja kuinkas sitten kävikään :) Kk:t olleet todella epäsäännölliset (kierto vaihdellut 2vkosta kolmeen kuukauteen), mutta päätin tehdä taas raskaustestin "muuten vaan". Plussa tuli heti vahvana ja itkuhan siinä pääsi niin pitkän yrittämisen jälkeen :) Nyt vaan toivotaan että kaikki sujuis odotetusti. Oireita ei pahemmin vielä ole esiintynyt.
Voimia sulle, toivottavasti kyse ois kuitenkin vain jostain vuodosta, joka saattaa kuulua alkuraskauteen!
Ptr: voihan rähmä! Toivottavasti kyseessä on vain harmiton vuoto!!
Tervetuloa uusille tulokkaille!! En olekaan yhtään kartalla, montako täällä nyt jo on :)
Itselläni on huomenna ensimmäinen neuvolakäynti. Aika aikaisin sain ajan, ehkä on asiakaspula :D Käväsin tuossa puntarilla aamulla ja voi elämä! Masensi oikein :/ Ei se nyt kuin 2kg näyttänyt enemmän, mutta kun en mielestäni ole edes hirveästi mussutellut ylimääräisiä.. No okei, ihan pikkasen söin nameja ;) Tämä taitaa olla keskustelun aiheena huomenna.. Ruoan valitseminen käy kyllä hieman hankalaksi, kun pahoinvointi pahenee.. leipää voisin syödä ja herkkuja sekä hedelmiä. Kaikki terveellinen ällöttää :) Huoh. Täytyy skarpata, kun tuota lähtöpainoakin on pikkasen liikaa.. No, ehkä tästäkin selvitään :D
äipsykkä rv 6+4
Voi Ptr! Voimia teille, epätietoisuus on kaikkein kauheinta. Voisiko kyseessä olla hematooma? Vai voiko sellaista olla näin alussa? Olen ainakin kuullut, että joillakin se aiheuttaa vuotoa ja saattaa kuitenkin olla lähes harmiton. Haluaisin silti kovasti kuulla sinun kuulumiset ja yrittää tsempata!!! Ajatuksissa olet!
Minunkin puolesta uusille tervetulotoivotukset!
Ensimmäinen neuvola käynti olisi torstaina ja jänitän kovasti. En edes tiedä mitä jännitän, mutta uusi kokemus... hmm... Harmittaa sinänsä, että jouduin mielestäni kovin kauan tuota aikaa odottamaan ja se tarkoittaa sitä, ettei sitä ensimmäistä ultra-aikaakaan ole sovittuna. Aikaisemmin en ole laisinkaan jännittänyt tai ajatellut, että onko kaikki hyvin, mutta nyt torstain lähestyessä on jo tuollaisetkin ajatukset alkaneet mieltä askarruttamaan. Mieheni kysyi eilen, että voisiko lapsen ottaa jo ensi vuonna mukaan mehtuuseen? Hänellä siis ajatukset jo hiukan pidemmällä ;)
Toivottavasti ei anna paljoa sapiskaa neuvolassa, koska mulla on tullut 3 kiloa lisää painoa heti näin kättelyssä. Enemmänkin olin jo kerännyt, mutta lähti pois juomalla. Eli ilmeisesti oli nestettä kertynyt aikalailla. En ole minäkään kova mässäilijä ja hedelmiä olen pahaan oloon napostellut, mutta tuntuu silti herkästi tulevan kilojakin. Tulee niitä siis normaalistikin ja
lähtötilanne on myös ylipainon puolella. Tasapainottelu pahan olon ja syömisen välillä jatkuu. Sokeripitoiset mehut, kuten pillimehut on auttanut pääsemään aamulla aina pahimman yli.
Ei joku kiva haluis kerätä nimimerkit ja LA:t listaksi, vaikka Axuliini tuonne aloitusviestiin niin näkyisi aina ketä remmissä on mukana?
Tuikkunen rv 7+5
Ptr: Voimia kovasti! Toivotaan, että on väärä hälytys. Tiedän, mitä tuo epätietoisuus on, joten toivon todella, että kaikki päättyy hyvin.
Onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan. :)
Täällä ollaan oltu laiskana, kun en ole vieläkään saanut aikaiseksi varattua aikaa neuvolaan. Tänään otin jopa numeron ylös, joten ehkä huomenna soittelen. Voimat meinaa olla vähissä, väsyttää valtavasti aina töiden jälkeen, mutta eiköhän tämä tästä. Edelliselläkin kerralla oli nämä 7 ja 8 viikot kaikkein väsyttävimmät, ja sitte helpotti, joten toivon että tästäki selvitään yhtä lyhyellä väsymyksellä.
Rinnat on kasvaneet ja hieman kuvottava olo on lähes koko ajan, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Toivottavasti ei tarvitsekaan.
Tämmöstä täällä!
Tarrasukkia kaikille! :)
*Aarre* rv 7+4
Nyt jo hieman uskaltaa iloita raskaudesta. Aamulla ultrassa ja kaikki oli hyvin, sydän sykki ja oikeassa paikassa oltiin. =)
Josko kolmaskerta sanoisi toden ja saataisiin se kakkonen.
Olo on kamala, etova olo kokoajan, rinnat hellät ja kamala väsy, tulee nukuttua 12h päivässä niinkuin esikoinenkin =).
Tsemppiä kaikille!!!
Rv6+6
Eli yllätys pienokainen plussattu vähän yli viikko sitten... Laskettu on laskujen mukaan huhtikuun lopulla :D
Kaikki tunteet ja tuntemukset niin uusia ja ihmeellisiä,esikoista siis odottelen... On niin huono olo ettei meinaa öistä ja töistä tulla mitään... Syödä pitäis,mut toisaalta kaikki etoo ja ei mikään maistu.. Välil ei tiiä miten päi olis ett olis hyvä.. itkettää naurattaa ja suututtaa. tosin nuo kiukkukohtaukset on plussaamisen jälkeen jääneet :P Isä on ihanan iloinen ja positiivinen vaik aluksi pelkäsin hänen reaktiota,kun on mulle sanonut ettei lapsia halua... Onneks sit meni näin,eikä tarvinnu yksin jäädä ^^
Ihanaa syksyä vaa kaikille odottajille
varhaisultrassa käyty aamulla ja pieni sydän sykki kovasti ja kaikki oli niin kuin pitääkin :) mul on hävinnyt huono olo tai ainakin pariksi päiväksi mut väsymys on jotain kamalaa, rinnat ovat nyt tulleet araksi ja turvottaa vaikka varsinaisesti painoa ei ole juurikaan tullut max.2kg.
Tsemiä kaikille ja voimia huhtikuusta myöhemmälle siirtyneille.
Rv 7+3
On kiirettä pitänyt niin ettei ole oikein ennättänyt käydä kuulumisia kertomassa. Vaikka ei tänne mitään sen kummempaa kuulu. Aika samoilla mennään. Kuvotus olo on taas palannut ja monet hajut tekee pahaa, sipuli on pahin. Yleensä iltaa kohti olo huononee ja väsymys vaanii edelleen.
Onko teillä muilla alavatsakipua? Mulla on sellaista paineen tunnetta ja sitten välillä ns. repäisykipuja. Mietin vaan kun ne repäisykivut on enimmäkseen vasemmalla puolella ja jostain muistan lukeneeni, että toispuoleinen kipu voi tarkoittaa keskenmenoa. Samoiten alaselkä kipeytyy tosi herkästi. Koko ajan takaraivossa on se ikävä pelko, että mitäs jos onkin mennyt kesken ja kärsin kaikista oireista ihan turhaan! :(
Soitin neuvola-ajan ja sain sen tasan kahden viikon päähän. Silloin ollaan jo rv 10+4, joten sitten viimeistään saan varmuuden tähän tilanteeseen. Onnelliset te, jotka olette jo nähneet pienen aarteenne. :)
Mutta ei muuta kuin voimia masuasukeille ja hyvää alkanutta viikkoa. Toivottavasti kenellekään ei tule enää ikäviä käänteitä matkaan! :)
Rv 8+4
Meillä plussattiin 2.8. ja eka tulossa. Liekkö jotain hysteriaa, mutta kun viime viikolla tuli todella niukasti veristä vuotoa, varasin varhaisultraan ajan.. No tänään käytiin. Viikot vastas mun laskelmia eli 7+3 nyt, alkio 1,25 cm pituinen ja oikeassa paikassa, vahvat sykkeet pikkuisella! :) Mies sanoi, ettei oo koskaan nähny mulla niin leveetä hymyä, ku sillon ku kuva ilmesty ruutuun. laskettu aika siis 12.4. Raskausoireet on hirmuiset, mutta toisaalta tilanne tuntuu todellisemmalta ku niitä on. Tänä aamuna ei kyllä ollut paha olo.. kunnes :D olin just saanu aamupalan alas niin meidän kissavanhus alkoi oksentaa.. ja minä perässä.
tuulic: meillä on samat viikot päivineen ja laskettu aika, meillä vaan pikkuinen oli 0,8cm eilisessä ultrassa mut kaikki oli niinkuin pitikin :) Mulla oireet vaan on hyvinkin minimaaliset enään. täytyy toivookin että pysyy, sen verta huono olo oli pari edellistä viikkoa.
... ja kaikki hyvin! Neuvolatäti oli ihan mukava ja käytiin läpi asioita liikunnasta, ruokavaliosta ja muutenkin kaikesta mitä mieleen tuli. Hyvät fiilikset jäi, hemoglobiini ja verenpainekin olivat erittäin hyvät.
Se mikä ihmeteytti, oli seuraavan neuvolakäynnin ajankohta. Vasta viikolla 22!! Siis häh? Onko tosiaan muillakin näin?? Sain puhuttua itselleni ajan vkolle 16, mutta kovasti ihmetyttää näin pitkä tauko. Esikoista kun odottelin 8 vuotta sitten, kävin neuvoassa kuukauden välein ja lopuksi sit vielä tiheämmin. Eli on vähän muuttunut ainakin tämä systeemi.
Täytyy illalla alkaa lukemaan paperipinkkaa, jonka mukaani sain. Tiedä mitä kaikkea uutta ja muuttunutta sieltäkin löytää:)
Ihanaa kesän viimeistä viikkoa kaikille!
NelliNuudeli rv 8+1
Joo tiedän miten se lasketaan mutta mietinkin että miten voi joku olla samalla viikolla mut laskettu aika on esim. 2vkoa myöhemmin? :)Oletteko laskeneet sen jollain laskurilla esim.vauva.fi, liberon?