Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huhtikuiset 2013

27.07.2012 |

Tervehdys!

Täällä varovasti kyselen onko jo muita kenellä huhtikuussa laskettu aika? Täällä LA kaiketi 2.4. Esikoinen on nyt 2,5 wee. Eli toinen pienokainen toiveissa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. KM oli keväällä 2011.

Kommentit (197)

81/197 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää oli täysin oireettomia kun otin niin rauhakseen kaiken. Tänään ja eilen taas tuli sitten pientä nippailua ja menkkamaisia kipuja kun on vähän tehty kotona hommia. Alussa kuitenkin oli n. 3 päivää suurempia kipuja. Mä haluisin tietää vaan, että kaikki on kunnossa ja sen takia mietin ar-ultraa. Tilasin kuitenkin "mielen rauhoittamiseksi" parit raskaustestit ja huomenna pitäisi lähetys saapua. Toisaalta kuitenkin mietin ar-ultran huonoja puolia, että jos sydänääniä ei kuulu tai mitään ei näy varhaisista raskausviikoista, niin onhan se ihan rahan tuhlausta. Mielestäni kuitenkin ekalla neuvolakäynnillä kuunnellaan sydänäänet? Siitä seuraavalla viikolla sitten olis ultra. Ehkä mä kuitenkin tyydyn kuuntelemaan kroppaani ja testailemaan, saan ainakin puolet sillä huolistani pois. Luotan myös että jos menisi/ tai olis mennyt kesken, niin ehkä sen olis kuitenkin jo huomannut. Tuleva isukki on ainakin ihan täysillä mukana ja kysyy "möykyn" kuulumisia päivittäin :)

Vierailija
82/197 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille, ja tylsää kun muutamia on jo tippunut kyydistä!

Mä kävin yksityisellä ultrassa tänään, maksoi 68e. Siellähän se pienen pieni ihmisenalku köllötteli, sydänkin siellä jo sykki, tai värähtelyksi ehkä pitää tässä kohtaa sanoa. Helpotti huomattavasti oloa kun näki että siellä on oikeasti joku. Mulla edelleen jatkuu lähes koko vuorokauden kestävä pahoinvointi, ällötys ja ellotus, niinpä tuo ultra jotenkin toi lisäpotkua pahan olon jaksamiseenkiin. Lääkäri kyseli olenko jo saikun tarpeessa, mutta pystyn töissä napostelemaan väleissä aina sen verran ettei paha olo äidy ykäksi asti useinkaan. Ensimmäinen neuvola terkkarikin tuli jo varattua :) Viikkoja ois nyt noin 7.

Tsemppiä ja jaksuja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/197 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tiedä pitäiskö olla onnellinen, kun mulla ei oo mitään ällötyspahoinvointia ollut missään vaiheessa? pelkästään masuun koskee, nyt taas ollut ihan jatkuvaa joka päivä aamusta iltaan. kertaakaan ei oo tarvinnu yökkäillä (paitsi kun paistoin lihasuikaleita, mutta se on ollut ennen raskauttakin). Kauheesti olis tulossa vaan painoa lisää, pitää repiä itsensä pikkulenkeille päivittäin ja pidättäytyä herkuista.. Tein tänään neljännen plussan, ehkä mä nyt alan uskomaan että möykky todella siellä kasvaa :)

Vierailija
84/197 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmp: Samaa täällä mietin, että voiko oireet vaihdella päivittäin. Nimittäin, välillä tuntuu, että on kauhea olo ja toisena päivänä ei sitten mitään ihmeellistä.. Mutta uskon, että se on normaalia! Yritin myös eilen jutella miehelle, että kun välillä tuntuu, että onko tuolla jotain vai ei. Mies katsoi silmät pyöreinä, että miksei olisi. Voi elämä!!! Ollappa mies ja ollappa hieman hölömö :D

ptr: ole ihmeessä onnellinen :D Toivon myös, ettei tämä olotila pahene. Inhottavaa, kun ällöttää kaikki.. olen myös päättänyt pidättäytyä herkuista, koska niiden napsiminen karkaa aina käsistä ;) Lenkillekin yritän, mutta täytyy sanoa, että pirun vaikeaa, kun tekisi mieli vaan nukkua!! :)

Täällä rupee kait vaivat nostaan päätään oikein kunnolla.. Ruoka täytyy kitata suuhun sen kummemmin asiaa miettimättä, koska mieli ei tekisi mutta pahaolo yllättää nopeastikin. Mutta liian isoja annoksia pitää varoa, koska silloinkin -kas kummaa- iskee pahoinvointi! Hajut tekevät myös pahoinvoivaksi - mm. miehen partavesi haisee ällöttävältä! (vaikka siis normisti pidänkin siitä tuoksusta ;) ) Huoh, toisaalta vaikka olotila on vieläkin vähän epävarma, niin ainakin näiden oireiden perusteella hormonit lisääntyy.. ehkä :D Väsymys on myös ihan omaa luokkaansa tällä hetkellä.. Tämä on se kaikkei inhottavin aika raskaudessa, kun oireet vaivaa ja epävarmuus on vielä niin läsnä.. menispä nopeasti tämä seuraava 6 vkoa :)

äipsykkä rv 5+6

Vierailija
85/197 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin välillä on ihan oireettomia päiviä, välillä taas koko ajan jotain oloa. Huono olo iski eilen illalla kovaa. Koko ajan pitäisi olla jotain puputtamassa, onneksi himottaa lähinnä hedelmät, tomaatit yms, jotka ei niin vaarallisia vyötärölle ole. Tänään ei ällötystä, mutta vihlaisuja. Vihlaisut on mulla tähän asti aina tullut kun ollaan autolla liikkeellä. Yhtäkkiä iskee, aivan kuin joku puukolla vetelisi. Kummallista.

Odotan niin ensi viikkoa ja sitä ekaa neuvolakäyntiä. Eilen tein kanssa varuiksi uutta testiä ja kyllä viivat niin kirkkaat oli, että ei niistä jäänyt viesti epäselväksi. Mutta kun saisi jotain selkoa (myös niistä viikoista sitten ultrassa), niin uskaltaisi jollekin kertoakin tästä. Hölmöä iloita kahdestaan miehen kanssa. Hän on kyllä ihanasti mukana. Kyselee työpäivän jälkeen sekä mun että tyypin kuulumiset. Eilen vähän puhuttiin peloista ja mietteistäkin, toivotaan että kaikki on hyvin ja pohdinnat turhia.

Vierailija
86/197 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou ekassa nauvolassa käyty ja puolentoista viikon päästä pääsen vr-ultraan ja kunnan piikkiin jes! Ihanaa kun pääsee kattomaan onko toukka kotona ja kunnossa...

Vielä ei päässy kuulolle sykkeistä mut lasken päiviä siihen uä:hän niin sitten kuulee ekan kerran aivan mahtavaa... :D

yhtä hymyä ollu tänää ilman tätä muuta oloa.

Lapsen isä nyt ei taas kauheesti oo innostunut koko asiasta eikä halua osallistua juuri lainkaan mut se on sen vahinko jos ei halua olla mukana.

rv 7+6 tällä tietoo saas nähdä muuttuuko ultran jälkeenjohonkin suuntaan, mutta tällä mennään.

Vointeja kaikille!

87/197 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä puskee oireet niin voimalla päälle, että hyvä jos pystssä pysyy. Viime viikolla oli hiukan flunssaa ja vähän lämpöäkin jossain kohden. Olo oli kovin jyrätty!

Äipsykän kanssa samaa ongelmaa, joten lenkille ei pääse kun uni tulee ennen ulko-ovea. Väsymyksen lisäksi on karmaiseva olo koko ajan. Ei kuuloakaan mistään aamupahoinvoinnista vaan tämä on kyllä ihan koko päiväistä. Purkan syönti ja happamat ruoat auttaa. Kiloja kertyy, joita tosiaan olisi valmiiksi ollut jo ihan tarpeeksi.

Mies on onneksi ollut kohtalaisen ymnmärtäväinen pahan olon suhteen (ei tarvinnut kuin yhdet itku-potku-raivarit vetää) ja hoitelee nyt halkotalkoot itsekseen. Itsellä on vähän huono omatunto, mutta päätä on turha kuvitella laskevansa alakumaraan, muutoin pahaolo pahenee.

Naureskelin tuossa kun jonkun mies (olisko ollut äipsykän) partavesi on ruvennyt ällöttämään... mietin kauhuissani yksi ilta kun mieheni haisi niin pahalle. Kummastelin tilannetta jonkin aikaa ja asiasta huomautinkin kunnes tajusin, että se onkin partavesi, joka hajullaan ärsyttää.

Ensi viikolla olisi ensimmäinen neuvola. Ultrassa ei olla käyty vaan odotellaan tuota kunnan ultraa. Luottavainen olo on kun vatsakivut häipy ja muut oireet tulivat tilalle.

Tuikkunen rv 7

Vierailija
88/197 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oireiltu muutaman viikon. Oireet ovat kova väsymys ja aamusta iltaan kestävä paha olo, ällötys moneen asiaan.

Eilen tuli postissa et kunnan eka ultra olis 26.9. Eli ei tarvii kun kuukaus varhaisultrasta odotella niin saa lisää varmuutta. Eilen tein myös vielä yhden testin ja selkeät viivat tuli :D

Odotan kovasti, että pääsis ultraan...näkis sitten jossain vaiheessa sen olisko siel vaikka kaks, kovasti tahtoisin ja olis jopa toivoa saadakkin :)

Jos vanhaa kansaa uskoo niin ne joilla on pahoinvointia raskaudenaikana saavat tyttöjä, saa nähdä pitääkö paikkaansa ;) Olisi kiva jossain vaiheessa listata sitten että kellä oli pahoinvointia että tuliko tyttö vai poika.

rv 6

Vierailija
89/197 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helei!

Eilen oli eka neuvola. Kolmen viikon päästä ultraan sitten :)

Hemoglobiini oli matala; 118 ja RR 96/60. :O Ei siis ihme että huimailee..

Täytyy apteekista jokin vitamiini valmiste odottaville ja imettäville ostaa, jossa kuulema rautaa hiukan, niin jospa alkaa Hb nousta vähän.

Välillä öklö olo, mutta ei ole tarvinnut oksentaa. Ihan hetkisiä edelleen vain.. syön säännöllisesti ja pikku annoksia niin hyvä tulee!

Ihanat kahvileivät vaan on heikkous nyt!! JOka päivä tulee melkein syötyä.. viinerit, munkit ym.. MMMM :D

Täytyy alkaa hillitä ittensä ;)

Hyvää vointia!

Vierailija
90/197 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina tein positiivisen raskaustestin ja laskettu aika olis näillä näkymin 23.4. RV tällä hetkellä 5+1

91/197 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä muilla pelkästään pahoinvointia tai muitakin kipuja? mulla on tässä viimepäivinä ollut ihan hullun kipee alavatsa ja alaselkä, mutta mitään pahoinvointia ei ole kyllä näkynyt. väsymyskin taisi tulla takaisin, nyt parina viime päivänä on pitänyt mennä nukkumaan jo klo 20 ja nukun kevyesti kellon ympäri. istuminen monesti laukaisee kivut, mutta kun on liikkeessä niin kaikki ok.

Vierailija
92/197 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään oikeastaan ensimmäinen päivä, jolloin on ollut vähän jopa vaikeuksia tuon pahan olon vuoksi. Monena päivänä olen jo tosiaan tuntenut sen sieltä tulevan, mutta tänään se sitten iski...

Tämä oli kyllä jotain sellaista pahaa oloa, jota en ole ennen kokenut, teki jopa jollakin aivan oudolla ja selittämättömällä tavalla kipeää, vaikkei kuitenkaan sattunut??? Vaikea selittää, mutta aivan pelkältä oksennusololta ei tuntunut :( Ehkä täältä on sitten tyttö tulossta, sillä ensimmäisen kanssa (poika) pahoinvointia oli vain ehkä viikon verran ja sekin vain ihan hetken joka aamu, enkä joutunut kertaakaan oksentamaan.

Muita oireita on tällaisia: Mahan nippailut, ARMOTON vilu koko ajan, väsymys, ainainen nälkä ja jano. Lisäksi nukun jo nyt huonosti kun tuntuu, että jalat puutuu :D Taitaa kroppa muistaa, mitä se nukkuminen loppuraskaudessa on...

rv 5+5

Vierailija
93/197 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sellasta kun lueskelin teidän muiden oireita ja veikkauksia kumpi olis tulossa niin itselläni jo kaksi tyttöä ( paitsi kyllä toinen sanoi olevansa mörkö)ja molempien odotusaikana ei ollut muita ns. oireita kun se että masu kasvoi tohon eteen. ja tämä kolmas raskaus taas on jotain aivan muuta: kaikki mahdolliset oireet pahoinvointi 24/7, päänsärky, vatsakivut, selkäkivut yms... niin mun kohdalla tää vois olla poika... ja itse asiassa poikaa kyl toivoisinkin mut se selviää aikanaan.

mites muilla? ja joku puhui oire/ tyttö-poika listauksesta vois olla ihan kiva idea...

94/197 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasin kaikesta huolimatta sitten ajan varhaisultraan, 6.9. pääsemme näkemään möykyn

Vierailija
95/197 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sellainen olo, että tyttö ois tulossa, ensimmäinen on poika ja hänestä ei ollut odotusaikana minkäänlaisia tuntoja. On ollut itse asiassa koko ajan todella vahvasti tyttöolo. Kovasti en voi vielä oireita vertailla, niin alussa kuitenkin vasta mennään ja pahin vielä edessä, mutta tässä joitakin eroavaisuuksia:

Pojasta pahoinvointi kesti vain noin viikon, sekin oli lievää ja sijoittui aina aamulle ja tyhjään vatsaan. Nyt pahoinvointia tulee läpi päivän sekä nälässä, että jopa vielä pahempana syömisen jälkeen.

Paleltaa aivan tolkuttomasti!!! En muista olleeni näin kylmissäni ensimmäisellä odotuskerralla. Ja tämä väsymys! Pojasta väsymys alkoi paljon myöhemmin, vasta siellä viikon 10 tietämillä, kun nyt on kestänyt jo yli kaksi viikkoa.

Tällaiset olot tässä vaiheessa, katsotaan uudelleen parin viikon päästä :)

Ss 5+6 (huomenna paukkuu!!! :D)

96/197 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään loppu viestistä kadonnut bittiavaruuteen.. enkä kyllä enää muista mitä olin sanomassa. Ruisleipä on suurinta herkkua tällä hetkellä, paahdettuna etenkin. Appelsiinimehu hyvänä kakkosena. Rasvaiset ruuat on jääneet pois, pekonia meni pari ekaa viikkoa paketillinen tai kaksikin päivässä :D Kiloja tullut n. 3, johtuu kyllä ihan suoraan mieliteoista ja väsymyksestä. :( Ei mahdottomasti sentään tullut, tosin onhan tämä vasta alussa ja jos tätä tahtia mennään niin huhhei!

Vierailija
97/197 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika huhtikuun loppupuolella, kai 24. tai 25. päivä. Nyt siis kuudennella viikolla. Toinen lapsi on tulossa, esikoinen jo 12 -vuotias. Tätä toista on toivottu jo monen monta vuotta, joten nyt onki sitte melko hämmentyny olo - onhan mulla ikkääki jo melkein 39 -vuotta :)

Vierailija
98/197 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tässä mikä rv ja koska on laskettuaika kelläkin, niin mistäs te katsotte tuon teidän rv ja lasketunajan?

Mietin vain että täällä on joku samalla viikolla mut laskettuaika on vasta pari viikkoa myöhemmin jne. :O

Vierailija
99/197 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden kesto lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä. Samaten laskettu aika. Tosin lasketun ajan voi laskea myös hedelmöittymisajankohdasta, jos sen tietää :)

Vierailija
100/197 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oli pakko piipahtaa pinossanne onnittelemassa Äipsykkää. Ihanaa, että olet täällä odotuspuolella ja kertomasi mukaan voit kohta hyvinkin paksusti!!!

WAU!

Pahoittelen, että katosin kuumeilupalstoilta, tuli aikamoiset elämäntilanteet. En tässä ruodi sen tarkemmin, mutta kerrottakoon, että meillä yritys jatkuu ja nyt sitten hormonivausteisesti. Se, miten tähän päädyttiin, vaati multa työstämistä ja siksi(kin) jäin vain taka-alalle. En ole ennen tätä päivää edes käynyt täällä sitten heinäkuun alun... No, viikon päästä nähdään toiko eka avustettu kierto plussan. Vielä siis mahis päästä toukokuisten junaan =). Enköhän kertaa tapahtumia jos pääsen joskus johonkin odotuspinoon liittymään.

Mutta sulle superisti tarrasukkaa ja onnea, todella hieno juttu.

halauksin, RM