huhtikuiset 2013
Tervehdys!
Täällä varovasti kyselen onko jo muita kenellä huhtikuussa laskettu aika? Täällä LA kaiketi 2.4. Esikoinen on nyt 2,5 wee. Eli toinen pienokainen toiveissa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. KM oli keväällä 2011.
Kommentit (197)
Mä kävin neuvolassa 16.8 ja sillon oli viikkoja 5+5 ja sain seuraavan ajan lääkäriin ja neuvolaan 10.10. eli sillon olen rv 13+5 ja ultran sain 26.9.
Nyt rv 7+4
aikaisin teillä noita neuvoloita näyttää olevan.. täällä vielä melkeen 4vkkoa ja johan täs 6 viikolla mennään.. riippuu sit varmaan ihan paikasta o.O
Ja hienoa kuulla ptr ett siellä kaikki hyvin ^^
Tääl voimille ottaa työpäivä,taas mennyt etovissa merkeissä,eilen jo isäkin sai huomata kuin paha olo täs tosiaan on.. istuttiin sohvalla ja hän otti suklaapaketin esii,avas sen ja samoin tein meikä juoks vessaan.. siis minä joka rakastan suklaata!!! :D no nyt onki helppo jättää ne herkut pois ni ei tarvii ressata liikakiloista,muuten ku aika herkuttelija oon,ja noita ylimääräsiä kiloja muutama jo entuudestaan :P
Meillä annetaan senkin puolesta aikasin neuvola aika, koska sieltä varataan eka ultra ja se on oltava rv 11-12 ja meillä on ainakin tosi täyttä tuolla et saa ultra ajan niin siks varataan hyvissä ajoin. Rv 13 on kuulemma jo liian myöhäistä ultrata.
Hellurei, verisen vuodon ja alavatsakipujen seurauksena soittelin neuvolaan, päivystykseen ja myös yksityiselle josta sain tälle päivää klo 12 varhaisultran. Ainakin tällä hetkellä kaikki hyvin, möykky viihtyy oikeassa paikassa ja syke näkyi. Ihana rauha kyllä saatiin mielelle. Eilinen ilta oli aivan järkyttävää, kivut loppui, vuoto loppui ja itkin vaan, olin jo valmistautunut että peli on meidän osalta menetetty. Saatiin mukaan 2 kuvaa, ja hinnaksi jäi yhteensä 86€ ja risat, sisältäen ultran, palkkiot, toimistomaksun ja kuvat. Ai että, nyt saa olla hermoilematta. Oli kuulemma ihan normaalia joskin kohdunulkoisessa on samanmoisia oireita..
ptr ja möykky rv 6+2 menossa taas mukana, kiitos kaikille tukijoille :)
Multa menny tämä ihan ohi. Hieno juttu että olet mukana, eikä yhtään paha hinta. Mä maksoin omasta varhaisultrasta 106 euroa mut se mitä näkyi ruudussa ja sai kuvat kotiin oli vähintäänkin sen arvoista
Ensinnäkin Ptr: hieno juttu, että asia selvisi ja sait mielenrauhan!!
Ja moni muukin oli päässyt pikkuista vilkaisemaan - ihanaa!!
Tekstit sitten häipyi.. kokeillaas uudestaan-
Hmp: Ilmeisesti juuri 9 viikolla nuo repäisykivut ovat normaaleja. Näin olen ainakin kuullut..
Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti ja peruskauraa, ettenkö sanoisi :) Kiva ja kannustava neuvolantätsy oli kuitenkin! Keskenmenopelosta puhuttaessa tätsy varasi sitten minulle ensi viikolle ajan neuvolalääkärille, joka ultraa ja tarkastaa, onko masussa ketään! Oli aika ihana ylläri! Nyt odotellaan vielä viikko siihen. Täällä kuulemma lääkärikäynneillä ultrataan aina + 2 yksityisellä tehtyä ultraa, joissa on käytössä 3d ja 4d vehkeet :D Aika hienosti pääsee vilkuileen tuonne masuun.. jos sinne asti päästään.. Pikkasen tuli eilen epävarma olo ja kaikenkukkuraksi näin keskenmenounia.. Että toivotaan nyt, että viikon päästä siellä jotain näkyy :D Nyt täytyy miettiä jotain muuta tämä aika.. Tosin huono-olo on niin paha aina välillä, että pitäisi jotain ainakin tapahtua.. tosin oli minulla keväälläkin.. huoh. Onpas pessimistinen olo tällä hetkellä :) Noh, ehkä tämä tästä!
Aika hassua muuten, jos jollain oli ensimmäinen neuvolakäynti vasta 10 viikolla. Kun tosiaan, eikös silloin tule jo kiire ultraan? No, voihan toisissa kunnissa olla vähän paremmin noita aikoja :)
äipsykkä rv 6+6
eilen jännitti mielettömästi, tehtiin toinen ultra neuvolassa ja löytyi ihana pieni vauveli jolla sykki sydän ja käsi huitoi aivan kuin olisi vilkuttanut hei äiti!ja sen jälkeen pieni jalka alkoi potkia, aivan mieletöntä,ihanaa!!!ei olla vielä kerrottu muille, viikkoja 9+6 tänään, maanantaina neuvola niin saa tuon lasketun ajankin ja paperit.meillä tehdään 12vko ultra sairaalassa joten kohta näkee pikkuisen uudestaan ja toivottavasti silloinkin kaikki hyvin.paha olo alkaa vaivata vasta puoliltapäivin ja siinä meneekin koko iltapäivä potiessa, aivan mieletön väsymys vaivaa myös!mistä voi katsoa lasketun ajan viikkojen mukaan kun menkoista tai hedelmöittymisestä ei ole mitään aavistusta???
Varasin juuri ajan varhaisultraan :) Maanantaina pääsee sitten katsomaan, mikä on meininki mahassa. Hieman jännittää ja pelottaa, mutta jotenkin en osaa tässä vaiheessa ajatellakaan, etteikö kaikki olisi hyvin...
Viime raskaudessa maltoin odottaa tuonne rv12 asti, mutta nyt tuo kuusi viikkoa tuntuu jotenkin aivan järjettömän pitkältä ajalta, joten käydään nyt sitten ultrauttamassa jo tässä vaiheessa :)
Mulla ei ollut viime kerralla aavistustakaan, milloin veeme kiertoni oli ollut (olin juuri ennen hedelmöittymistä siirtänyt kuukautisia siirtopillereillä), joten varman lasketun ajan sain sitten vasta viikon 12 ultrassa, siihen asti mentiin veikkauksilla :)
Saathan sä vikat kuukautiset sillä kun lasket ton 9+6 -viikot taakse päin? Siitä sit se päivämäärä laskuriin.. Mutta viikkojen perusteella huhtikuun alussa tai maaliskuun lopussa on. Mulla on 6+3 ja 24.4. on La.
Olen niin iloinen etta testi naytti plussaa. Laskettu aika olisi 19.4 tai sinnepain kun en tarkaan muista milloin viimeiset menkat oli. Mun paha pompottaa ja yksi lapsistani jo eilen sanoi etta aiti sulla on vauva mahassa. Viela en halua lapsille kertoa. Kilon verran on painoa tullut. Ruoka maistuu entiseen malliin. Kiloja ei tarttisi tulla yhtaan lisaa kun niita on ihan liikaa ennestaan.
Mam: Eli jos sulla on nyt rv 10+0, ja minulla on rv 7+0 ja laskettu aikani on 18.4. Eli olisko sinulla laskettu aika sitten nopeasti laskettuna 28.3.
En millään jaksaisi odotella sinne ensi viikon varhaisraskauden ultraan... iiks. Tässä on olotila välillä hyvä ja pelottaa ja toisena hetkenä olo on äärimmäisen huono. Tuo urheilu on muuten auttanut minua pahoinvoinnin kanssa. Tuntuu, että vähemmän on pahoinvointia kun käy salilla ja lenkillä. Tai sitten saa ajatukset vaan pois olotilasta ;D
Odottavan aika on kyllä pitkä.. :D
äipsykkä rv 7+0
en siis muistanut itse milloin minulla on ollut normimenkat, joskus keväällä ja tuossa heinäkuun lopussa tuli sitten olo että pitäisiköhän testata tikulla ja positiivinen tuli, neuvolaan soitin ja sanoin että en muista koska olisi ollut menkkoja, ei ainakaan koko heinäkuun aikana.tekivät ultran mutta lääkäri ei silloin sanonut la aikaa, varasi vaan uuden ajan määritelläkseen viikot ja nyt sai nuo viikot ainakin suurinpiirtein, mutta en laskettua aikaa saanut vielä..voi olla että joudun odottamaan tuota keskussairaalan ultraa, että tarkentuu aika..tulipas sekava teksti..mutta näillä näkymin mennään nyt 10+0 viikolla, katsellaan sitten ultran jälkeen..voimia ja jaksamisia ja tarrasukkia kaikille!
Heipppa,
Alamasua senkun vain juilii vähän samalla tavalla kuin ennen kuukautisia, mutta terävämmin. Vähän mieltä rauhoitti, kun luin noista viikoista, että kuuluu tosiaan näillä viikoilla asiaan, kun kohtu kasvaa. Toivottavasti siis kasvukipua eikä mitään muuta. Tänään kun poimin viinimarjoja ja kyykin pensaan luona niin alkoi asento tuntua ikävältä masussa, joten ehkä se tosiaan kasvaa! :D Housutkin on alkaneet tuntua vähän tiukoilta ja painoa on tullut kilo lisää.
Tänään on ollut ihan hyvä päivä. Paha olo ei ole vaivannut oikeastaan yhtään ja olen jaksanut touhuta kaikenlaista. Tuntuu kivalta pitkästä aikaa, kun ei ole niin voipunut olo koko ajan. :)
Mitäs mieltä olette muuten uudesta äitiyspakkauksesta? Aiotteko ottaa sen vai rahan? Minusta pakkaus on vähän poikamainen. Jos tietäisin että odotan poikaa, voisin ottaa sen, mutta saatan päätyä rahaan, koska meillä on niin paljon vaatteita isompien jäljiltä, kun olen säästänyt lähes kaiken. Uusi makuupussi ja toppapuku kyllä tarvittaisiin... Noh, onhan tässä vielä aikaa miettiä. :)
rv tasan 9 :)
Tänään käytiin ekassa neuvolassa, ei mitään maailmoja mullistavaa. Ollaan luultavimmin viikolla 7, pitää viikko pari odotella että pääsee varhaisultraan. Ei malttaisi. Haluaisi vaan tietää ja saada enemmän varmuutta asiaan. Mutta ei auta. Odotellaan ja ihmetellään :)
hmp: Katselin kanssa äitiyspakkausta ja mielestäni se on nätti (joskin kyllä hieman poikamainen), mutta olen säilyttänyt esikoiselta kaikki nuo isoimmat osat (makuupussi, haalari, peitto, vanuhaalari..)joten ei ehkä kannata muutaman kivan jutun takia sitä ottaa.. Ehkä (jos siis sinne asti mennään) niin otan rahana ja ostelen mieleisiä vaatteita sitten tarpeen mukaan. Tuo haalari on kyllä kanssa todella nätti ja se pipo :) Tietenkin, jos ei halua ottaa koko settiä niin luulen, että huutonettiin tai muualle tulee niitä sitten myyntiinkin. :)
Täällä kanssa on pari päivää mennyt suht hyvin pahoinvoinnin kanssa, mutta unta kyllä riittäisi vaikka muille jakaa. Menenkin esikoisen kanssa samaan aikaan nukkumaan iltaisin. :) Toivottavasti menisi vloppu nopeasti ja pari päivää, kunnes pääsisi vilasemaan masuun..
äipsykkä rv 7+1
Tällä hetkellä olen sitä mieltä etten ota sitä, oli kyl tosi hieno. Siskolta saan sen pahvilaatikon mihin meinasin pikkusen laittaa nukkumaan aluksi (olen kyl aina sanonu et kuullostaa kamalalta laittaa lapsi pahvilaatikkoon:))
Ja mitä olen noita kirppiksiä seurannut, niin sieltä saa ihan pienelle tosi halvalla vaatteita. Olihan tuossa aika jännän värisiäkin vaatteita, tuo kelta/oranssi ei kyl säväyttänyt yhtään.
Täällä ei ole ollut nyt enää pahoinvointia, jotenkin kummallinen olo ja pientä vuotoa silloin tällöin(normia kuulemma).
Rv 8
Mä en ajatellut ottaa tuota. Mulla on kaikki tallella esikoisen pakkauksesta, joten tuntuu turhalta ottaa tuplana. Sen rahan ajattelin sitten käyttää vaippoihin ym. tarpeelliseen. Vaatteita on jätesäkkikaupalla varastossa, joten tuskin paljoa joudun niitäkään ostamaan. Pienimmät koot ovat unsex-väreissä, mutta sitten vähän isompia saan sukulaisilta ja ystäviltä (jos tulee eri sukupuolta kuin esikko).
Tänään alkoi oksentelu. Juuri kun olin ajatellut, ettei tämä pahoinvointi voi enää tulla kamalammaksi :( Noh, eiköhän tämän jotenkin päin kestä.... Maanantaina varhaisultraan, niin sitten taas toivottavasti jaksaa vielä paremmin! :)
Itse ajattelin tuon äitiyspakkauksen ottaa, vaikka miehen sukulaisiltakin saadaan pikkuiselle vaatteita. Eikä tuo vaatteiden pieni poikamaisuus haittaa, en aio muutenkaan orjallisesti noudattaa yleisiä "värikoodeja". Haittaneeko tuo jos tytöllä on sinistä tai pojalla pikkuisen punaista.
Itseä alkaa vähän mietityttää jo että ollaanko tässä odottamassa vai ei, kunnei tunnu minkäännäköisiä oireita olevan:D Edes rinnat eivät arista? Välillä on vähän etova olo ja joka päivä aivastuttaa muttei sen kummempaa. Mielialanvaihteluja saa mies kyllä kestää :D Mutta kaipa ne suuremmatkin oireet kerkeävät vielä tulemaan..
Rv 7+1
Täälä olis yks huhtikuinen lisää. Tosin, laskettuaika on 31.3. mutta muuttuu varmaan np-ultran yhteydessä huhtikuun puolelle ja jos ottaa mallia sisaruksistaan niin yliaikaseks menee ;) Ennestään siis 8v poika edellisestä liitosta ja nykyisestä liitosta 2,5v tyttö, kolmatta siis ootellaan. Takana yks enkeli ennen tytön maailmaan tuloa. Itellä ikää 34 (vielä muutaman vkon :D )
Eka neuvola takana ja siellä kurkistettiin ultralla ja pikkunen sydän sielä naputti menemään :)
RokkiMami 9+5
Heippa kaikille,
Taidan minäkin ilmoittautua mukaan, vaikka eilen vielä mietin, etten varmaan enää jaksa mihinkään ketjuun ilmoittautua. Jaksoinpa kuitenkin. Eli toinen lapsi tulossa, esikoinen on vähän päälle kaksi. LA olis 28.4 suunnilleen, eli loppupäätä tästä porukasta taidan olla. Esikoisen kanssa sai olla ketjun kärkipäätä kun LA oli silloin 1.5. :)
Oireita alkaa täällä olla vaikka muille jakaa. Pahoinvointi on jo aika kamalaa ja jatkuu aamusta iltaan. Melkein kaikki ruoka ja hajut yököttää, mutta onneksi on ollu paljon puuhastelua, ettei tartte sohvalla maata ja sääliä itteään niin kun esikoisen kanssa. :/ Nippailuja on kanssa melkein päivittäin. Joku sitä mietti et voisko toispuoleiset nippailut kertoa keskenmenosta niin kyllä ne kaikki nippailut on lähinnä vaan sitä kohdun verenkierron lisääntymistä ja kasvua ja sitä kun sileä lihas rentoutuu joka puolella kroppaa ja elimistö yrittää sopeutua siihen muutokseen..
Mulla on eilen takana epämääräinen ultrakokemus ja se pisti vähän hermostuttamaan. Koulussa ultrailtiin toisiamme ja se pussukka siellä kyllä jonkun pienen pisteen kanssa näkyi, muttei sykettä vielä. Eihän näillä viikoilla vielä pitäiskään, mutta silti jäi sellanen olo, että pakko varmaan käydä viikon päästä tarkastamassa onko sitä sykettä ilmaantunut..
Tarrasukkia kaikille matkaan!
mamaE ja rv 5+5
Hellurei, verisen vuodon ja alavatsakipujen seurauksena soittelin neuvolaan, päivystykseen ja myös yksityiselle josta sain tälle päivää klo 12 varhaisultran. Ainakin tällä hetkellä kaikki hyvin, möykky viihtyy oikeassa paikassa ja syke näkyi. Ihana rauha kyllä saatiin mielelle. Eilinen ilta oli aivan järkyttävää, kivut loppui, vuoto loppui ja itkin vaan, olin jo valmistautunut että peli on meidän osalta menetetty. Saatiin mukaan 2 kuvaa, ja hinnaksi jäi yhteensä 86€ ja risat, sisältäen ultran, palkkiot, toimistomaksun ja kuvat. Ai että, nyt saa olla hermoilematta. Oli kuulemma ihan normaalia joskin kohdunulkoisessa on samanmoisia oireita..
ptr ja möykky rv 6+2 menossa taas mukana, kiitos kaikille tukijoille :)