huhtikuiset 2013
Tervehdys!
Täällä varovasti kyselen onko jo muita kenellä huhtikuussa laskettu aika? Täällä LA kaiketi 2.4. Esikoinen on nyt 2,5 wee. Eli toinen pienokainen toiveissa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. KM oli keväällä 2011.
Kommentit (197)
Soitin tonne yksityiselle lääkärille niin sain ar-ultran jo 27.8, saa nähä näkyykö siel mitään vielä sillon.
Mulla on myös 27.8. varhaisultra, eli sillon oon vko 7+2.Sit tarvii odottaa enää kuukaus ni pääsee siihen ekaan kunnan ultraan. Mulle riittää pienkin tieto et on edes jotain elämää niin voi töissä kertoa :)
Eilen tein positiivisen testin, clearbluella tein. Se näytti et raskaana 3+.. ohjeissa oli, et se tarkottasi 5viikkoo. :)
Tänään otin yhteyttä neuvolaan ja tiistaiksi sainki ajan. JÄNNITTÄÄ!
Eka nyytti olisi tämä (jos kaikki menee hyvin).
Pari luottoystävää tietää asiasta ja toki mieheni. Pakko oli kertoa parille ystävälle, et voi vähän puhella mitästä mielessä pyörii :)
Väsyttää välillä kovasti ja turvottaa! Pahoinvointia ei onneksi vielä ole ollut.. huh. Ihan hetkellisiä huonouksia vaan.
Mukavia odotushetkiä kaikille!
Kesäkeiju: voi harmi! :( Toivottavasti seuraavalla kerralla kaikki sujuu hyvin, joskus se voi ottaa aiknasa, mutta toivon että saatte vielä yhteisen lapsen.
Meidän neuvolassa siis kuunnellaan sydänäänet ekassa neuvolassa, yleensä rv 9 tai 10. Silloin kuuluu, ellei ole raskaus alkanut luultua myöhemmin. Siksi ajattelin siis varata tuon neuvolan vasta tuonne rv 10, jotta ne sykkeet varmasti kuuluvat, eikä tule hukka käyntejä. Muuten kun nuo neuvolajutut on ihan tuttuja, että lähinnä vain haluaisin varmistuksen, että onko siellä masussa elämää.
Ihanaa kun viikonloppu alkoi, eka työviikko siis takana. Mies lähti reissuun, tulee jo kyllä huomenna kotiin. Tänään tulee pikkuveli yökylään. Taidan joutua kertomaan tilastani... :) Yksi kaveri miehen lisäksi tietää. Kerron sitten sitä mukaa kun sopivia hetkiä tulee. Töissä en kyllä kehtaa vielä kertoa, kun vasta eka viikko uudessa työpaikassa takana. Muutenkin vähän nolottaa mennä esimiehelle kertomaan, kun mulle järjestettiin kevääksi ns. ylimääräistä työtä, jota nyt näillä näkymin en voi suorittaa sovitulla tavalla... Kurjaa että naiset joutuu välillä vähän ikäviin tilanteisiin raskauden myötä, mutta en siis työhaastattelussa tiennyt että vauva ilmoittaisi tulostaan näin pian. No toivotaan että esimies sitten aikanaan ottaa asian hyvin vastaan...
Olo on ennallaan, sellainen kuvotus olo miltei koko ajan enemmän tai vähemmän. Iltaa kohden yltyy ja aamulla välillä myös. Oikein mikään ruoka ei nappaa, eikä huvita käydä ruokaostoksilla tai tehdä perheelle ruokaa. Lähinnä oksettaa koko ajatus ruoasta. Normaalisti rakastan ruoanlaittoa ja leipomista, mutta samoin kävi esikoisen odotuksen kohdalla. Onneksi on väliaikainen tila ja täytyy toivoa, että isäntäkin jaksaa ymmärtää, kun ei palvelu pelaa. :P
Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :)
rv 7+1
onko muilla pienimuotoista läpinäkyvää vuotoa ollut nyt tai edellisissä raskauksissa? mistä mahtaa johtua vai voiko olla ihan huoletta..?
varovaisen innokkaasti ilmottautuu huhtikuisiin..la kaiketi aivan huhtikuun alussa..saas nyt nähdä pysyykö matkassa, odottavan aika on pitkä kun odotellaan 12 vko:n uä..
Rv 4+6 ja hCG 9, ei taida vauvaa tulla meille:( miks taas näin.
Täältäkin varovaisesti ilmoittaudutaan ketjuun mukaan. Kierto on ollut niin kuutamolla, että lasketusta ajasta ei ole tietoa vielä. Neuvolaan, kun soittelin, niin arveli että oltaisiin viikolla 5 tai 6. Kaksi viikkoa sitten, kun testi näytti vielä negaa, mutta nyt plussattu 16.8. aamulla ja vahvasti :)
Pääsen siis ekan kuun lopulla olevan neuvolakäynnin jälkeen sitten ultraan, jossa määritetään la. Jossakin kohtaa huhtikuuta sen siis ilmeisesti pitäisi olla. Toivotaan, että kaikki on kohdallaan ja saadaan tämä toukka maailmaan.
Kyseessä on esikoisemme, tuli aika vauhdilla loppupeleissä. Huhtikuussa jätettiin ehkäisy pois ja kierto ollut epäsäännöllinen pitempään. Iloinen yllätys siis. Kenellekään ei olla vielä kerrottu, ehkä sen ensimmäisen ultran jälkeen sitten.
Väsymys on mulla aivan tajuton ja rinnat ovat muuttaneet olomuotoaan. Normaalisti rinnat ovat (laihtumisen jäljiltä) sellaiset tyhjän oloiset pussit, mutta nyt ovat kiinteät ja vähän kasvaneetkin. Nännit ovat myös kasvaneet ihan selvästi. Alavatsaa turvottelee kovin, täytyy tsempata syömisten kanssa ja koittaa vältellä turhuuksia, ettei kiloja ala kertyä liian vauhdilla.
muutama tunti sitten tein testin ja näytti haaleaa viivaa. Menkat ovat muutaman päivän myöhässä mutta oireita ei oikeastaan ole, paitsi vessassa ramppaaminen... Pelottaa jos tuo ei olekaan plussa, petyn kyllä valtavasti. No, huomenna aamulla uus testi, jospa siinä näkyisi selkeämpi viiva. Ja jos nyt olen raskaana niin lasketun ajan pitäisi olla 20.4 :)
Heipä hei kanssa odottajat! kirjottelin tuolla aikaisemminkin jo mutta kaiken kiireen keskellä en ole päässyt päivittelemään joten kertauksena:
LA olis 4.4.13 menkoista laskettuna eli nyt olis jotain rv 7+3 mut jotenkin sellanen olo et saattais olla enemmänkin. Kolmatta odotan ja ennestään tytöt 5,5v ja 3v. Mainittakoon nyt että odotan yksin vaikka kylläkin olen tekemisissä lapsen isän kanssa, on monimutkainen tilanne. Ensi viikolla olisi eka neuvola ja tarttis varailla aikaa yksityiselle varhaisraskauden uä:een. Pakko päästä kattoo että kaikki on hyvin.
Viimeiset 5 vko on olo ollut yököttävä ja jatkuu edelleen ja tuntuu vaan pahenevan yöks! Kaikki oppikirjan oireet löytyy ( vaikka aikaisemmissa raskauksissa ei oo ollu mitään oireiluja), väsyttää niin helvetisti kokoajan... Raskaudesta en ole kertonut viel lapsille tai muillekaan sukulaisille vain lapsen isä ja pari luotettavaa ystävää tietää. Toisaalta aattelin et pidän tiedon itselläni siihen asti et oon käyny kunnan ultrassa ja viikoi olis jotai 13-15 ja sillon kerron myös lapsille. Mukavaa kun voi tänne hehkuttaa onneaan tästä kun vielä ei voi muuten julkisesti niin tehdä... tarrasukkia ja ilmastointiteippiä kaikille! :D
Rv 4+6 ja hCG 9, ei taida vauvaa tulla meille:( miks taas näin.
ikävä juttu :( mistä tämän tiedon sait?
Tervetuloa uusille plussanneille ja onnea!!
Hmp: Meidän neuvolassa taitaa olla sitten ”hieman” vanhemmat laitteet, kun sydänäänet kuuluvat vasta rv12. Plaah, ihan mälsää odotella ja miettiä koko ajan.
Ptr: ilmeisesti pieni vuoto ei haittaa, mutta jos kunnolla tulee, niin todennäköisesti jotain häikkää on. Mikä siellä on tilanne? Loppuiko vuoto?
Heidiih: Voi ei!! :( En tiedä noista rajoista, kuinka korkealla pitäisi hcg olla, mutta ilmeisesti korkeampi? Olen todella pahoillani!! Voimia!
Te, jotka olette varannut yksityisen ultran heti alkuun, onko ultran hinta ollut minkälainen? En itse raaski oikein 200€ laittaa siihen, vaikkakin asia mietityttää. Olen ollut suhteellisen rauhallinen, vaikka kevään tapahtumat ovat hyvin muistissa.
Omassa olossa olen huomannut hieman muutosta, pahoinvointi on hieman nostanut päätään. Koko ajan etoo jonkun verran ja hajut aiheuttavat myös pahoinvointia. Ei vielä sen pahempaa. Ja vessassa täytyy rampata, tai vatsa tulee oikein kipeäksi. Myös vatsaa turvottaa. Varasin neuvolan, ja se on viikon päästä. Tällaista odotusta tämä nyt on, kun odottaa sinne ensimmäiseen ultraan. Mälsää :/
äipsyikkä rv 5+4
Vuoto loppui, en tiedä mistä johtui ja sanoin miehelle että jos vaan mahdollista niin muutama seksitön päivä jos johtuu siitä. Nyt ei ole ollut moneen päivään enää mitään, ja muutenkin oli jotain ovisliman tapaista lähes olematonta vuotoa :) Katsoin meidän kunnan sivuilta, että meillä ultrataan ensimmäisellä neuvolakäynnillä rv8-12 ja mulla on tuolloin viikkoja kasassa 8+2. Meinattiin miehen kanssa josko mentäis varhaisultraan, täällä se maksaa kelakorvauksen jälkeen vaan 55€ maksimissaan, ei paha hinta mitä nyt näitä yli 100€ hintoja on nähnyt.. Mutta kaikki hyvin ja tästä jatketaan :)
Torstaiaamuna (rv5+4) tuli pienen pientä haaleanpunaista paperiin pyyhkiessä.. Soitin heti neuvolaan ja antoi hyvinkin positiiviset tsemppaukset, että se on yleistä.. Mutta sanoi myös, että jos tulee kipuja tai vuotoa runsaammin, ni sitten päivystykseen viikonlopun aikaan.
Torstaina ei tullut enää mitään ja olo oli oikein hyvä. Kerrottiin jopa esikoiselle tulevasta vauvasta.. Perjantai-iltana sitten tuli taas paperiin ruskehtavaa vuotoa.. Lauantaiaamuna jo enemmän ja eilisen päivän vuosinkin sitten ihan kunnolla.. Mutta minkäänlaisia kipuja ei ole. Pienenpientä alamahajomotusta, mutta ei edes menkkakipuja vastaavaa. Soitin illalla päivystykseen, mutta sanoivat, että turha on tulla, eivät tee mitään, soita aamulla neuvolaan..
Soittelin sitten äsken neuvolaan ja sain tietää, että ainoa lääkäri, joka meidän kunnassa tekee ua-tutkimuksia, on lomalla syyskuun puolelle asti.. Neuvolan terkkari sitten suositteli käymään verikokeessa tällä viikolla ja sitten uudestaan ensiviikolla ja sitten vertaillaan hormonipitoisuuksia, että onko laskussa vai nousussa.. Joten menee varmaan sinne syyskuun alkupuolelle ennen kuin saadaan varmuutta edes niillä verikokeilla.
Tekis niin mieli käydä yksityisellä ultrassa, mut on se vaan niin kallista.. Kai sitä on kaksi viikkoa elettävä sitten epätietoisuudessa. Taidan poistua palstalta siihen asti, kunnes varmuus tulee..
ptr: Mistä noin halvalla löysitte ultran?
-April13- (rv6+1)
Hämeenlinnassa Jaarlilla on kelakorvausten jälkeen hinta 30-55€.. En jaksanut kyllä muiden yksityisten hintoja edes katsella enkä tiedä tekeekö esim Mehiläinen tai Terveystalo varhaisultria.
Voimia sinulle kovasti ja toivotaan pienen jaksavan matkassa!
Mulle sanottiin et ultra on 30 euroa+ lääkärinpalkkio, mitä ei osannut tarkkaa hintaa sanoa koska riippuu ihan lääkäristä mitä se veloittaa mut about 100 jäis maksaa.(voi olla kuulemma alle tai vähän ylikin) Kelakorvauksen saa ainoastaan lääkärinpalkkiosta.
Ens viikon maanantaina sen sit tietää mitä kustantaa ja onko pikkuinen matkassa. Mut en jaksa itseäni piinata sinne kunnan ultraan, omalle terveydellekkin parasta et tietää, mä ainakin ressaan paljon epätietoisuudesta.
Mistä tuon hcg arvon saa tietää, ottiko ne neuvolassa sen ja olisko ne sen sit sanonu jos on "huolestuttavan" alhainen?
Plussailin tuossa viikko sitten ja nyt olisi rv 5+2. LA meinisi laskureiden mukaan tuonne 21.4. Toinen lapsi on siis minulle tulossa :)
Kovasti on oireita, ehkä vähän liiankin kanssa... Mahassa juilii todella usein, joka saa sitten tietysti kaikki pelot heräämään. Pikku hiljaa alkaa se pahoinvointikin nurkan takaa kurkistaa, mutta vielä olen sen saanut pidettyä poissa :)
no niin... pari päivää nauvolaan siis keskiviikkona olen menossa sitten varailemaan sitä varhaisultraa... onkokellään tietoa tampereen seudun hinnoista yksityisillä mitä ottavat? viimeksi käynyt samasta asiasta pihjalalinnassa ja en yhtään muista mitä makso oisko ollu jotain satasen luokkaa...??? On pieni pelko perseen alla että kaikki ei oliskaan hyvin kun tosiaan neuvolassa ei kuule sydänäänia kun joskus viikolla 12 ekan kerran aika perseestä tuoki, johtuuko sitten paskoista laitteista vai mistä...
Masu jo turvonnut ja näyttää siltäet viikkoja olis liki 20... KÄÄÄK jos tätä menoa jatkuu niin oon oikeesti norsu kun ne 20 vko on täynnä... pakko tehdä asialle jotainvielä kun voi...;D
Hei,
Eilinen päivä oli täällä miltei oireeton, tosin huiske päivä oli kaikin puolin, kun rempattiin ja vieraitakin kävi. Jotenkin vaan heräsi pelko, että jos onkin jotakin pielessä. Tänäänkään ei paljon ole oireita ollut, alamasua juilii inhottavasti välillä ja vähän väsyttää ja rinnat pinkeinä ja arat. En vain muista aiemmista odotuksista ihan varmaksi, oliko välillä ns. oireettomia tai vähäoireisia päiviä. Mites teillä muilla? Vaihteleeko oireiden voimakkuus päivien välillä?
En vaan jaksaisi taas joutua pettymään, kun välillä olin jo melkein varma että kyllä siellä masussa on elämää ja nyt sitten taas pelottaa. Kyllä ei miehet tiedä mitään tästä epätietoisuuden inhottavuudesta! :/ Vaan kaipa se on vaan jatkettava tätä odotusta kunnes jotain selviää...
rv 7+4
Mullaki haluttas hirveesti käydä ar-ultrassa mut ei oikeen löydy sopivaa aikaa ku ollaan lähössä reissuun toiselle paikkakunnalle ku mulla ois rv7+. onko mitään järkee ennen sitä käydä?
Täällä vaivaa aivan tajuton väsymys, ihan hirveä. En kyl muista esikoisesta tämmöstä. Voisin vaan nukkua ja nukkua mut ku ei voi ku on työt ja toi poitsu. Täällä mennään 4+5.