huhtikuiset 2013
Tervehdys!
Täällä varovasti kyselen onko jo muita kenellä huhtikuussa laskettu aika? Täällä LA kaiketi 2.4. Esikoinen on nyt 2,5 wee. Eli toinen pienokainen toiveissa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. KM oli keväällä 2011.
Kommentit (197)
huoh, mä voin aina ja vaan huonosti. Ostin apteekista jopa ne pahoinvointirannekeet ja pidän niitä aina yöllä. No aamuoksu on kolmena aamuna niiden myötä (?) jäänyt pois, mutta lounasaikaan on jo suuria vaikeuksia jos jollain työkaverilla on jotain "pahan" hajuista evästä. Naama kukkii kun vähintään kahden tunnin välein on juotava tuoremehua. Mutta kaikesta tästä huolimatta kovasti olen onnellinen uudesta masuasukista. Me ollaan vielä niin vähän kenellekkään tästä kerrottu että pahat olot voin valitella vaan täällä, sori.
Mä ajattelin ottaa pakkauksen, mun mielestä se oli kiva.
mamaE: tämän asukin syke näkyi rv tasan 6, joten olitkohan pikkuisen ajoissa, älä huoli.
ellip ja asukki 8+7
kummalinen olo heti näin aamusta, ei huonovointisuutta tai sitä päänsärkyä....kummallista todella... noin 40 min ja sit olis se ihanan pelottava ultra. Eipä oo aikaisemmissa raskauksissa jännittäny näin paljon tää varhaisuä, mut nyt on jotenkin sellanen pieni pelko perseen alla.
Tää palsta on nyt toistaiseksi ainoa paikka missä olen voinut hehkuttaa onneani raskaudesta, kun muualla en ole vielä oikein uskaltanut. ehkä tämän päivän jälkeen sitten uskaltaa ottaa jo rennommin ja kertoa muillekin...
hyviäkin uutisia sillä lapsen isä alkaa pikku hiljaa olla myötämielisempi toukalle vaikka ei nyt ihan täysillä olekkaan mukana.
Mut sinne ultraan, pitäkää peukkuja!
rv 9+4
meibibeibi: tsemppiä ja tulehan kertomaan kuulumiset! :)
tänään olis sitten rv 7+1, kokoajan vaan lähemmäs rv 12 mennään.. viikon päästä tiistaina olis eka neuvola ja about viikon päästä siitä eka kunnan ultra. pikkuhiljaa alkaa olla huonompi olo, eilen huomasin kun tein lettuja, suunnittelin syöväni "ihan sikana" ja sen vuoksi tein isomman taikinan mutta kun tuli syömisen aika niin menikin vain kaksi hassua lettua alas.. maha oli eilen taas pirun kipeä, mutta kaikenlainen verinen ja ruskea tuhruilu on jäänyt pois. tuntuu siltä kuin jos teen jotain vähän enemmän töissä tai häärään kotona niin möykky protestoi heti! :D
hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)
Tervetuloa uusille mukaan!
mamaE: Taisit vain olla liian aikaisin ultrassa, joten älä huolehdi! Eihän siitä hedelmöittymispäivästä voi edes aivan varma olla, joten myöhemmin sitten uudelleen!
Täällä on vähän hassu olo. Siis oksennusoloa ei ole sitten perjantain ollut ja olo on ollut muutenkin reipas (vaikka kyllä se uni tulee illalla, vaikka kuinka tv:tä yrittäisi katsella..) Nyt vähän pelottaa, kun ei kunnon oloja ole ollut pariin päivään. Vatsa kuitenkin nippailee välillä ja ja ja :D Nälkäkin vaivaa.. Pitäisköhän olla tyytyväinen vai peloissaan?!? Pari päivää vielä pitää odotella, että pääsee pikkasen vilaseen masuun. Toivottavasti siellä nyt sydän sykkisi!!! Täytyy kehittää tekemistä pariksi päiväksi ja unohtaa tämä odottelu - pikkasen vaan vaikea tehtävä :)
äipsykkä rv 7+4
Nyt se oksentelu sitten alkoi. Ehdin jo ajatella että ehkä tää etova olo ei pahene siihen pisteeseen, mutta tänään sitten tunnin töissäolon jälkeen oli pakko lähteä kotiin. Olen elintarvikealalla, töissä on tosi hygienistä ja kunnon varusteet päällä essuja ja hanskoja myöten niin tuli pikkasen kiire sitten jo toisella kertaa juosta vessaan ja samalla repiä essua ym. pois päältä.
En ole töissä vielä kertonut kenellekään raskaudesta, mutta huomiseen mennessä taitaa koko laitos tietää. Meillä töissä kun on juoruakoilla tapana lähettää jutut raskaudesta liikkeelle jos joku lopettaa tupakanpolton tai oksentaa kerran. Ja minähän olen jo tehnyt nämä molemmat..
Nyt sitten vielä kaiken kukkuraksi koiraki pistänyt poskeensa jotain epämäärästä ja ripuloi. Ei helpota oksentelua kyllä yhtään!
Toivottavasti muiden maanantai on lähtenyt käyntiin vähän paremmin :)
Rv 7+4
Täällä paha olo sen kun jatkuu, eikä takana ollut uneton yö auta siihen yhtään :( Tänään iltapäivällä on varhaisultra ja se taitaa jonkin verran jännittää! :) Toivottavasti kaikki on hyvin! Näin yöllä unta (sen ajan, mitä nukuin), että Narsku oli 2 viikkoa luultua nuorempi ja sitten elin sen ultran kaikki eri vaiheet aivan kuin opetusvideolla ainakin kolme kertaa uudelleen ja uudelleen...
Sipulisankari & Narsku 7+2
Tänään käytiin neuvolassa ja heti olivat lähettää johonki 10 klinikalle, kun alkoholin käyttö kuulemma ollut turhan runsasta ennen raskautta.. Ikäähän mulla on 20 vuotta ja juhliminen toki kuului jopa viikottain mun elämään. Ei nyt mitää perskännejä joka kerta, mutta tuli kuitenkin käytyä ulkona. Silti vähän ihmetytti tommonen. En koe, että mulla mitään ongelmaa juomisen kanssa olis ja TIETENKIN olen sen lopettanut kokonaan raskauden ajaksi. Erehdyin myös vastaamaan rehellisesti huumekysymyksiin kannabista kerran kokeilleena.. tämä tapahtui about 2 vuotta sitten, mutta kyllä oli neuvolantäti järkyttynyt.
Pahoinvointi on hellittänyt niin ettei enää tule oksennus, vaikka kaikki etoo, mutta mielialan vaihtelut on jotai kammottavaa. Pahoitan mieleni pikkuasioista ja itkettää koko ajan. miehellä on mussa kestämistä.
Toiveikkaana kohti keskiraskautta, joka on kuulemma ihmisen parasta aikaa.
rv 8+3
Moikkelis! Eilen kävin ultrassa ja kaikki hyvin :) Viikko poksahti Narskulle lisää ikää, mutta muuten kaikki odotetusti :) Pahoinvointi jatkuu silti.....
Ompas täällä hiljaista :) Onko kaikki siirtyneet tuonne ryhmän alle juttelemaan? Justiinsa laitoin pyynnön sinne.
Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. Oireita ei oikeastaan oo kuin väsymys ja vilu. Huomenna pitäisi mennä verikokeisiin ja kahden viikon kuluttua olisi np-ultra. Kyllä odottavan aika voi olla pitkä....
Kesäloma-asiaa tuossa pohdiskelin. Äippäloman pitäisi alkaa helmikuun lopulla, voinko ennen sitä pitää kesäloman?
RokkiMami 10+3
Monilla nayttaa olevan pahoinvointia, mutta mulla maistuu ruoka oikein hyvin. Eniten tekee mieli kaikkea kylmaa. Onko teilla noussut paino tai laskenut (pahoinvoinnin takia)? Mulla on noussut kilon verran ja viikkoja on kasassa 7+5. Maha on tosi turvoksissa.
Mulla paino nousi kaks kiloa, nyt oksentelun vuoks laskenut kilon. Mulla vaan aikamoinen vaara tolle kuivumiselle, lähtöpaino kun oli vaan 44 kg.. Paha vielä kun pahoinvointi jatkuu iltaan asti, kuuden-seittämän aikaan vasta saan pidettyä jotain sisälläni.
Tuulic: Onpas siellä terkka tarkkana :D Mutta ehkä siellä on ohjeistukset tosiaan tuollaiset. Naureskelin itse terkalle, kun kysyi alkoholista, että ei kai tässä iässä nyt enää jaksa :D Kyllä minäkin parikymppisenä juoksin bileissä..
Sipulisankari: Hieno juttu että ultrassa kaikki hyvin! Ja viikolla pääsit heti etiäpäin :D
Rokkimami: Laitoin myös liittymispyynnön tuonne ryhmään.. onkohan siellä porukka, kun täällä on aika hiljaista :D Nuo kesälomat ovat varmaan sovittavissa tapauskohtaisesti. Luulen, että monessa paikassa onnistuu pitää ne ennen mammalomia.
Kraak: Paino on noussut parisen kiloa. En ole joutunut oksentamaan kuin pari kertaa, mutta syödä täytyy jatkuvasti, ettei nälkä pääse yllättämään. Maha on täälläkin ihan turvoksissa. Toivottavasti tasoittuu tästä vielä :D Tosin nyt on pahoinvointi hellittänyt, että jatkuvasti ei tarvitse napostella, joten toivotaan että painokin tasaantuu :)
ON: Täällä tosiaan helpottanut tuo pahoinvointi aika lailla. Väsyttää tosin ja päänsärkyä on ilmassa. Yritän juoda paljon vettä, jos se vaikka auttaa päänsärkyyn ja turvotukseen. Käväsin juuri kurkistamassa masuun ja siellä syke näkyi selkeästi ja vastasi täysin viikkoja :D Nyt on hieman helpottunut olo. Vaikka onhan tässä vielä 4 viikkoa tätä alkuvaihetta jäljellä, mutta hyvillä mielin etiäpäin! :)
Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa painiskelijoille!
äipsykkä rv 8+0
Noh, ittelä kuiten on alkanut pikku hiljaa väsymys helpottaan, eilen jopa leivoin!!! (tosin nukuin sitä ennen 2 tunnin päikkärit aamuvuoron päälle) ;D Painoa on tullut tosiaan jo 3kg, johtunee varmaan tupakan lopetuksesta ja hirvee himo karkkiin tullut kans!!
Maanantaina käyn labrassa otattaan verikokeet np-ultraan + muut ja sitten siitä lääkärille hakeen terveystodistusta Vakituista työpaikkaa varten!!! =)
9+3
joku tuossa kyseli painoa, mulla on tullu vajaa kilo ja makeaa tekee koko ajan mieli ... ;) Tupla & Sprite ovat suuri rakkauteni tällä hetkellä, samoin hapankorput ..
verikokeissa kävin tänä aamuna ja nyt vaan odotellaan np-ultraa 2 vkoa :P
Neljättä odottelen :) la on varmaankin joskus huhtikuun lopulla ehkä 24.tai 25.päivä, varmistuu sitten np ultrassa :)
Pahoinvointia on näköjään muillakin, täällä myös. Aikalailla kaikki oksettaa :/ mutta se on jo tuttua, kahdesta viimisestä olen oksentanu yli puolen välin joten samaa odotan nyt :D
Eka neukkula aikaki on varattu, olikohan se nyt 1.10.
Emmie ainakaan mitään enää muista jos sitä voi oireeksi voi sanoa :)
hyvää ja helppoa odotusta kaikille :)
Joku ihmetteli täällä hiljentyneen, mutta itse olen ainakin ollut niin väsynyt, että illalla ei ole jaksanut kättänsäkään nostaa. Huono olo jatkuu. Öisinkin on tullut pahoinvointi kohtaus, joka kestää yleensä klo 2-3. Ärsyttävää... No toisaalta on ihan kiva kun on oireita, eikä siten huoleta niin paljoa, mutta toisaalta toivoisi vähän aktiivisempaa oloa.
Käytiin ekassa neuvolassa viime viikolla ja ihan papereita täyttäessä meni. Saatiin lähetteet sairaalalle ultraa varten ja verikokeisiin. Tuli hiukan kiirus varata ultra-aikaa kun tämä eka neuvola meni näin pitkälle.
Ultran jälkeen saa kuulema heti miten kipaista sokeritesteihin, kun noita sokerioireita on ihan riittämiin myöskin. Toki myös painoa on sen verran. Mulla on paino lähtenyt ennemminkin laskemaan, kun mitään ei tee mieli ja mitään ei pysty syömään muutamaa haarukallista enempää.
Ihanaa kun jotkut ovat päässeet jo masuihin kurkkimaan, itselläni vielä odotusta ultraan muutama viikko.
Joku kyseli tuosta äitiyspakkauksesta ja ajattelin itse ehdottomasti sen ottaa, kun esikoista odottaa =)
Tuikkunen 9+2
Täällä mennään vähän tukkoisissa tunnelmissa. Poika on ollut koko viikon kipeänä ja itsellekin tuli nuha. Onneksi huomenna on taas perjantai ja pääsee lepäilemään enemmän.
Mulla oireet selkeästi vähentyneet. Enää ei ihan niin paljon väsytä ja etominenkin vähentynyt selvästi. Toivottavasti on normaalia näillä viikoilla. En muista enää milloin edellisissä raskauksissa olo helpottui.
Maanantaina on eka neuvola ja sitä odotan innolla ja kauhulla yhtäaikaa. Maanantaille on tiedossa iltaan asti ohjelmaa, joten pelottaa vähän mitä jos sykkeitä ei kuulukaan ja silti pitäisi jaksaa olla menossa iltaan saakka. Noh, sittenhän se näkee. Muuten ei tänne mitään sen kummempaa. Päivät menevät kyllä tosi nopeasti, mikä on tietysti ihan kiva asia tässä tilanteessa...
Hyviä vointeja kaikille! :)
rv 10+0
Mihin ryhmään ootte pistäneet liittymispyyntöjä? Onko facebook.iin perustettu ryhmä vai mihin? T. utelias. :)
Tsemppiä täältäkin kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Itelläkin on ollut niin karmea olo, ettei oo tullut paljon netissä roikuttua tai tehtyä ylipäänsä mitään muutakaan "ylimäärästä". Arki vie kyllä esikoisen kanssa niin mehut kun on niin huono olo.
Ihanaa kun muutama on jo kerennyt käydä ultrissa. Onnea teille, joilla siellä on jo elonmerkkejä näkynyt! Varmasti helpottunut olo ja mukava alkaa nautiskelemaan huolehtimatta ihan niin paljon..
Oon yrittänyt pysyä poissa koululla sieltä ultrailuhuoneesta. Tekisi mieli, mutta toisaalta jännittää mitä siellä näkyisi ja jos ei ite oikein osaakaan tulkita. Mulla on äitipolille aika kuitenkin jo parin viikon päästä ja siellä ultraillaan niin yritän malttaa sinne. Huomenna tulee 7 viikkoa täyteen, nämä alkuviikot kuluu kyllä niin madellen. Kunhan pahoinvointi helpottaa ja voi taas nauttia normaalista elämästä, alkaa viikotkin varmaan lentää.
Ootteko muuten isommille lapsille kertoneet raskaudesta vielä? Me oltiin päätetty ettei kerrottas ennen kun vasta sillon joskus rv12, ettei tuu pettymystä jos jotain käviskin. En malttanu enää vaan odottaa ja menin höpöttelemään tytölle. Nyt äidin maha ja vauva on kaikissa leikeissä mukana ja vauva on nimettykin jo Alluksi. :D :D
mamaE ja 6+6
Eli tuossa vasemmalla on tuo valikko jossa lukee etusivu, keskustelut, nimet, osta&myy, jne. Siellä on kohta ryhmät ja kun klikkaat niin löytyy huhtikuisille 2013 oma ryhmä, sinne vaan liittymispyyntö. Eipä sielä vielä montaa kirjoitusta ollut mutta eikö me tästä virkitytä? ;)
Löytyykö ketään innokasta tekemään listaa meistä & lasketuista ajoista & mahd muista tiedoista? Tänne tai ryhmään?
Joku kyseli äitiyspakkaukse ottamisesta, itse olen kahden vaiheilla. 2 löytyy jo ennestään mutta ... Ompa tässä aikaa miettiä. Millähän aikaa vois vähä nopeuttaa? :D
RokkiMami 10+4
täällä ei vieläkään minkäänlaisia oksukohtauksia, aamuisin ehkä saatan valita aamupalani toisin, mutta sekin menee vielä.. onko täällä muita kahvinjuojia? ärsyttää kun maksimisuositus on 3kuppia, ja minähän joisin ihan joka väliin :( tupakoinnin lopetin 5/2011 ja olen onneksi päätöksessäni pysynyt mutta kahvi on todellinen ongelma, olenkin yrittänyt jaksottaa ne 3 kupillista pitkin päivää.
meidän möykyllä näkyi syke rv 6+2 tän viikon tiistaina ja pelkäsin ihan hulluna että näkyykö se vielä. taitaa mamaE olla siinä ja siinä ettei näkynyt, mutta saahan siihen varmistuksen jos haluaa! :)
tää mamma lähtee nyt töihin, ihan hullun väsymyksen kera :(
ptr ja möykky rv 6+6