Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtyneen suolen oireyhtymä pilaa elämäni

Vierailija
13.11.2014 |

Olen 24-vuotias opiskelija. Valmistun yliopistosta joko ensi keväänä tai vuoden päästä syksyllä. Alani valitsin puhtaasti siitä syystä, että tiesin ettei sen opiskelu vaadi läsnäoloa koululla. Tai vaatisi, mutta käytännössä ei ole pakko. Olen hoitanut 4 edellistä opiskeluvuotta lähes täysin kotoa käsin opiskellen, tentit olen suorittanut lukamalla kirjat ja lainaamalla kavereilta luentomuistiinpanoja. On ylipäätään ihme että minulla on muutama ystävä koululta. En ole kokenut itseäni koskaan opiskelijaksi, eikä se ainakaan hyvältä tunnu etten ole käynyt juuri ollenkaan luennoilla koko tänä aikana. 

Minulla on siis todella paha ärtyneen suolen oireyhtymä. Vuosien tutkimusten ja poissuljettujen muiden vaihtoehtojen tuloksena minulle todettiin, että näin se vain on eikä ole mitään keinoa millä minua voisi auttaa. Ruokavaliolla tai millään kokeilemallani asialla ei ole mitään vaikutusta. Voin ainoastaan pahentaa tilannetta tietyillä ruuilla, joita en luonnollisestikaan syö. Vaiva alkoi yläasteella, ja silloin elämäni oli puhdasta helvettiä, koska koulussa oli käytävä. 

Vaiva oireilee aina syömisen jälkeen. Aamuisin pystyn käymään koululla esim. pakollisilla kielten tunneilla, mutta ruokailun jälkeen (pakko minunkin on syödä) ei tunneille ole enää asiaa. Parhaimmassa tapauksessa selviän sillä, että vatsani myöryää ja kurisee seuraavien tuntien aikana, pahimmassa tapauksessa joudun juoksemaan ruokapöydästä vessaan. Pari viikkoa sitten lähdin ravintolaan juhlistamaan ystävän syntymäpäiviä, ja heti annoksen syötyäni jouduin poistumaan vessaan. Hävettää kirjoittaakin tämä tänne, mutta suurimpia ongelmiani ovat valtavat, kivuliaat ilmavaivat, ripuli ja järkyttävä vatsan turvotus. Joskus ongelma yllättää, ja olen useasti nieleskellyt itkua yrittäen ehtiä kotiin ajoissa. Yhden kerran elämässäni en ehtinyt, ja asia kummittelee mielessäni edelleen. Silloin onneksi olin yksin liikkeellä eikä kukaan nähnyt.

Nuorempana sairastuin lievään masennukseen ja paniikkihäiriöön ongelmani vuoksi. Masentunut en enää ole, mutta ahdistunut kyllä. Luokkahuoneet, elokuvateatterin katsomot ja vastaavat saavat aikaan paniikin tunteen. En tiedä, tulenko koskaan pärjäämään työelämässä. Entä sosiaalinen elämä, puoliso? Miten tästä voisi kenellekään koskaan kertoa. Kuka edes jaksaisi vessassa ravaavaa, hermostunutta ja rajoittunutta ihmistä, joka voi joutua jättämään vaikka kivat juhlat kesken tällaisen syyn takia. Pelkään myös sitä, että tulevaisuudessa pidätyskykyni jostain syystä heikkenee. Vaikka synnytyksen tai ihan vain vanhenemisen vuoksi. En pystyisi käymään ulkona enää ollenkaan.

Vuosien ajan vaadin eri tutkimuksia ja apua lääkäreiltä. Kaikkensa he yrittivätkin, mutta minua ei ilmeisesti voi auttaa. Minusta ei ole löydetty mitään konkreettista vikaa, kaikki mahdollinen on tutkittu, eikä ole mitään tiettyjä ruoka-aineita jotka voisin vain jättää pois. Ainut toimiva keino olisi lakata kokonaan syömästä, ja sitä en tietenkään voi tehdä. 

Olkaa onnellisia te, joilla ei tällaisia ongelmia ole. Antaisin ihan mitä tahansa siitä, että voisin syödä normaalisti ja jatkaa sen jälkeen päivääni ilman ongelmia. 

Kommentit (487)

Vierailija
61/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:11"]

Eräs tuttuni mainitsi, että hänellä on haavainen paksusuolentulehdus ja tähän lääkitys. Ei kuulemma joudu välttämään mitään tiettyjä ruoka-aineita. Melkein kyllä tuntuu, että hän pääsee helpommalla kuin minä, vaikka hänellä on virallisesti sairaus ja minulla "toiminnallinen vaiva" :)

[/quote]

Mistäs tiedät, että tuttusi pääsee muka helpommalla?

Vierailija
62/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

prööt pröt pröt pruuuits, prutprut, tuffffffffffffffffffffff, plörtss, plop, plop..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli jotain tollaista, opiskelin kaupungissa (opinnot loppuvaiheessa). Kun menin maalle vanhempieni luokse ja mökille, suoli toimi normaalisti. Kaupunkiin palattua taas samat ongelmat. Ei noin pahana kuin sulla. Olen kotona lasten kanssa ja nyt ihan ok, mutta heti jos jännitän jonnekin menoa, on pakko päästä vessaan eli reagoin heti suolistolla. En itse edes tajunnut, mikä stressi oikein oli päällä, kun oli suolisto-oireita. Pari vuotta sitten oli taas, kun yhdellä lapsella oli koulussa ongelmia. Kun ne helpottuivat, suolisto toimi taas normaalisti. Oppia siis rentoutumaan olis tärkeää. Pahoittelen ongelmaasi, kurjistaa elämää kyllä.

Vierailija
64/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:59"]

Syöttäkää lapsillenne pienestä pitäen puhdasta lisäaineetonta ruokaa. Tää on hirveetä miten nää elintasosuolistosairaudet lisääntyvät koko ajan. Suuri osa suolistosairaiden vanhemmista saa katsoa peiliin.

[/quote]

Onko noin törkeille väitteille mitään todistetta? Itse olen syönyt pienestä lähtien puhdasta, lisäaineetonta ruokaa mm. erittäin pahojen lisäaineallergioiden takia. Ei auta, silti kärsin Crohnin taudista!

Vierailija
65/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:45"]

Eräs tuttuni mainitsi, että hänellä on haavainen paksusuolentulehdus ja tähän lääkitys. Ei kuulemma joudu välttämään mitään tiettyjä ruoka-aineita. Melkein kyllä tuntuu, että hän pääsee helpommalla kuin minä, vaikka hänellä on virallisesti sairaus ja minulla "toiminnallinen vaiva" :)

[/quote]

[/quote]

En tiedäkään, mutta se vain kuulosti siltä. Kyllä minusta olisi mukavaa, jos ei tarvitsisi olla todella rajoittavalla ruokavaliolla ja aina kylässä kysellä "mitä siinä on? aijaa, ikävä kyllä en voi syödä". Minua ainakin harmittaa tämä vaiva todella, koska se vaikuttaa niin paljon sosiaaliseenkin elämään...

Vierailija
66/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:28"]

Onko pakko syödä? Pärjäisitkö nutridrinkeillä?

[/quote]

Alapeukuttajat, en kirjoittanut tätä viestiä, mutta tämä ei oikeasti ole pöllömpi neuvo. Mulla on vaikea Cu, ja sain huomattavasti suolistoani rauhoitettua tällä konstilla.

[/quote]

Voisivatko alapeukuttajat oikeasti kertoa syyn? Kai täällä saa omia kokemuksiaan kertoa. Ei välttämättä toimi kaikille, en sitä väitäkään, mutta ehkä kannattaisi edes kokeilla. Nutridrinkkien nauttiminen on myös parantanut ravitsemustani huomattavasti. Alkoi nimittäin hiukset harveta ja hampaat heilua, kun ei pystynyt nauttimaan yhtään hedelmiä, vihanneksia tai marjoja.

Vierailija
67/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:03"]

En ole itse varma, uskonko edes koko ärtyneen paksusuolen oireyhtymään, vai onko se vain lääkäreiden keksimä diagnoosi oireyhtymälle, jonka syytä ei tiedetä. Olen siis itsekin saanut tuon diagnoosin.

Mä olen sitä mieltä, että kyse on pahasta mikroflooran epätasapainotilasta suolistossa, jonka syntymiseen vaikuttavat syödyt antibioottikuurit, vääränlainen ravinto, liian vähäinen liikunta, stressi jne.

Syömämme ravinto on ensinnäkin liian steriloitua. Emme saa tarpeeksi luonnon probiootteja, jotka ovat suoliston terveyden perusta. Lisäksi syömme liikaa lisäaineita, lääkkeitä, hormoneja ja muita myrkkyjä.

Jos ravinto kulkeutuu suolistossasi liian nopeaa, ripuloit usein ja näin ravintoaineet eivät ehdi imeytyä. Tämä saattaa johtaa erilaisiin puutostiloihin elimistössä, joka puolestaan voi aiheuttaa masennusta. Aivot ovat loppujen lopuksi kudos-solumössöä ja pelkkää kemiaa. Olet helvetinmoisessa oravanpyörässä.

Minä uskon täysin, että oikea ravinto on ratkaisu sun ongelmaasi. Uskon täysin, että sulla on täysi mahdollisuus parantua ja elää normaalia elämää!

Millä minä paranin? Ruokavaliolla, kovalla lisäravinnetankkauksella, säännöllisellä liikunnalla, säännöllisillä ruoka-ajoilla ja riittävällä unella. Ensin aloin parantumaan fyysisesti, henkinen puoli tulee hitaasti, mutta varmasti perässä.

En käytä mitään, missä on lisättyä valkoista sokeria. Siis totaalikieltäytyminen. Vaaleat viljat, vehnä pahimpana, valkoinen riisi kiellettyjen listalla. Kaikki einekset pannassa. Ruoka itse tehtynä mahdollisimman puhtaista luomutuotteista. Ei maitoa! Paljon marjoja ja vihanneksia, juureksia. Hapanmaitotuotteita vatsani kestää. Aluksi jouduin soseuttamaan kaiken ravinnon. Tällä vähensin kuormitusta ja ylimääräistä työskentelyä suolistossa. Smoothieita meni litratolkulla. Pikkuhiljaa aloin kokeilemaan kokonaisia paloja ja katsoin, mitä suolisto kestää.

Ja niitä probiootteja triplamääriä. Jonkun mainitsema aloevera juoma on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Hyviä öljyjä paljon! Ne voiteluvaikeuksia suolistoa.

Uskon kuule sataprosenttisesti, että sulla on mahdollisuus parantua. Se vaatii täydellisen muutoksen sun elämässä, asenteessa ravintoon, rutkasti uskoa ja itsekuria.

Kun katsot katukuvaa, siellä kulkee paljon ylipainosia eritavoin suolistosairaita ihmisiä. Eikä ihme, kun tietää, mitä p*skaa ihmiset suuhunsa pistää. Sä olet nuori ihminen ja voit vielä muuttaa paljon asioita. Ja kuten joku sanoi, onneksi suolistosi ei ole siinä kunnossa, että siellä olisi chron ja cu. Ja en, en yhtään vähättele oireitasi. Tiedän, että sun sairautesi on ihan yhtä invalidisoiva ja kärsimystä aiheuttava. Ero on vaan, että sun suolisto ei ole vielä lopullisesti tärveltynyt ja sun tilanteesta on huomattavasti helpompi kuntoutua viettämään ns normaalia elämää. 

Voimia!

[/quote]

Eivät kaikki suolistosairaat ole edes lihavia. Itse olen laiha kuin tikku, kun oikein mitään ei voi syödä ja mitään ei imeydy. t. Crohnikko

Vierailija
68/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vointeja vaan, ei tuolle mitää voi. Joltakin lähtee näkö, joku kuolee, joku panee sun muijaa ja joltain tulee jatkuvasti pieruja. 

Vierailija
69/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote]

En tiedäkään, mutta se vain kuulosti siltä. Kyllä minusta olisi mukavaa, jos ei tarvitsisi olla todella rajoittavalla ruokavaliolla ja aina kylässä kysellä "mitä siinä on? aijaa, ikävä kyllä en voi syödä". Minua ainakin harmittaa tämä vaiva todella, koska se vaikuttaa niin paljon sosiaaliseenkin elämään...

[/quote]

Kuulostaa, juu. En minäkään raportoi kaikille tutuille ja kavereille kaikesta p**kasta, mitä tämä Cu aiheuttaa. Sanon aina, että ihan ok menee, juu. Jos tutullasi menee kuitenkin hyvin, niin älä jaksa kadehtia häntä. Remissiokin saattaa olla väliaikainen tila, valitettavasti.

Vierailija
70/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:01"]

http://kemikaalicocktail.blogspot.fi/search/label/vatsavaivat tuolta löytyy myös juttua aiheesta. Pitää itsekin tutustua homeopatiaan.

[/quote]

Kannattaa ehdottomasti !

Silloin käsitin että elämässä on vielä jotain toivoa.

Jos se olisi täyttä huuhaata, miksi sitä harjoitettaisiin saksassa esimerkiksi niin paljon? siellä lääkärit antavat myös ihan homeopaattisia hoitoja ja koko euroopassa homeopatia on tosi yleinen + muuallakin maailmalla ! Eihän se olisi menestynyt näin pitkään jos se olisi täyttä huuhaata ja vaikka sen toimivuudesta ei tieteellisiä tuloksia taida ollakaan, niin ollaanko kaikkia muitakaan asioita pystytty tässä elämässä tieteellisesti todistamaan? Ei. Sellaista se elämä vaan on. Se mikä parantaa, jokatapauksessa toimii. ! Itämaista kai se tulee ja länsimainen lääketiede tuomitsee just kaiken itämaisen lääketieteen ja hoidot, mikä minusta on hyvin väärin.

Jopa englannin kuninkaalliset hoitaa itseään homeopatialla !

Vierailija
71/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:58"]

Vointeja vaan, ei tuolle mitää voi. Joltakin lähtee näkö, joku kuolee, joku panee sun muijaa ja joltain tulee jatkuvasti pieruja. 

[/quote]

Tuo on aikamoista IBSn vähättelyä...

Vierailija
72/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkkelysintoleranssi. Oletko kokeillut olla ilman tärkkelystä? On kyllä vaikea ruokavalio, kun tärkkelystä löytyy nykyään joka paikasta, esim glukoosisiirappia on sokerin tilalla jne. Ja perunat ja viljat täytyy unohtaa kokonaan. Tunnen kaksi henkilöä, jotka on saaneet tästä avun. Ei välttämättä tietenkään toimi sinulla, mutta epätoivoisessa tilanteessa pitää kokeilla kaikki keinot. Voimia sinulle ap.

Vierailija
73/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:17"]

Homeopatiaan ja muihin huuhaahoitoihin ei ainakaan kannata ryhtyä. Niiden vaikutus perustuu puhtaasti plaseboon. Vai uskotko, että ravistettu vesi "muistaa" ainesosan, josta valmiissa homeopaattisessa liuoksessa ei ole enää molekyyliäkään - mutta samainen vesi on autuaasti unohtanut kaiken paskan ja saastan, joiden kanssa se on joskus ollut kosketuksissa?

Fodmap-ruokavalion lisäksi kannattaa perehtyä muihin ruokavaliohoitoihin. Tutkimustietoa näistä on rajoitetusti, mutta kuitulisän ohella usein mainitaan esim. kalaöljyn tuovan helpotusta monille - yleisesti ottaen tulehdusreaktiota (inflammation) lievittävät ruoka-aineet voivat auttaa myös IBD:hen. Muutamia mahdollisesti hyödyllisiä tutkimusartikkeleita:

'Induction of clinical response and remission of inflammatory bowel disease by use of herbal medicines: a meta-analysis' (Rahimi et al 2014, World J Gastroenterol.)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3769914/

'Dietary agents and phytochemicals in the prevention and treatment of experimental ulcerative colitis' (Saxena et al 2014, J Tradit Complement Med)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4220497/

'Impact of environmental and dietary factors on the course of inflammatory bowel disease' (Cabre & Domenech 2014, World J Gastroenterol.)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3413052/

'An anti-inflammatory diet as treatment for inflammatory bowel disease: a case series report' (Olendski et al. 2014, Nutr J)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3896778/

'Is there a role for fish oil in inflammatory bowel disease?' (Farrukh & Mayberry 2014, World J Clin Cases)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4097150/

[/quote]

Painu sinä helvettiin - Sä et tajua että ap voi tehdä vaikka itsemurhan tuon sun toivottomuuden takia ja paskan mitä sinä sille syötät !

Ap päättäköön itse millä itseään hoitaa, FAKTAT on ladeltu pöytään.

Vierailija
74/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on CU. Olen aivan varma, että nuorena poskiontelontulehdukseen jatkuvasti syömäni antibioottikuurit ovat tuhonneet suolistoni bakteerikantaa ja edesauttaneet tämän taudin puhkeamisessa. Huolestuttaa, miten nämä taudit yleistyvät niin rajusti.

Vierailija
75/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:53"]

Mene homeopaatille, sieltä mä sain apua. :-)

Ja nyt koko ärtyneen suolen oireyhtymää ei enää ole, tai muitakaan vaivoja!

Tiedän etteivät kaikki usko tähän, mutta kun elin samanlaista elämää kun sinä, tuntui että kaikkea pitää kokeilla ja tässä vaikutti olevan sitä jotain... Niin kun sitten olikin ja sain terveen elämäni takaisin. :-)

Lääkärit on inhottavia, kun ne parjaa luontaislääkintää. Moni on esim. tuon ärtyneen suolen kanssa itsemurhan partaalla, koska lääkärit vaan jankuttaa että toivoa ei ole... vaikka ne paskiaiset hyvin tietää että esim. luontaislääkintää on olemassa ! Mutta eiei, kaikki vaan tuomitaan huuhaaksi mikä poikkeaa heidän kirjoista ja annetaan ihmisten kärsiä...

Kai ap tiesit että kemiallinen lääketeollisuus on myös tietynlaista bisnestä? monetkaan niistä lääkkeistä ei oo kovin terveellisiä, osia tietysti ihminen pakosti joskus tarvitsee, mutta onneksi on pehmeämpiäkin keinoja hoitaa itseään... Mä sanon siksi että tuo on bisnestä, koska monet vahvat lääkkeet sisältävät vaikka mitä haittavaikutuksia, mitä sitten taas lääkitään uusilla lääkkeillä ja ihminen on kohta todella sairas kun se on pumpattu täyteen kaikkea kemiallista mömmöä...! Ja lääketeollisuus ja lääkärit rikastuu. Joskus ehkä vielä pyrittiin täysi valtaiseen ihmisten parantamiseen, nykyään sekin alkuperänen periaate on unohdettu, enää vain mietitään millä tukahdutetaan ne oman kehon oireet jotka kielii oman kehon pahasta olosta tai epätasapaino tilasta...

Onko jotain järkyttävää tapahtunut mm. ennen sairastumistasi vai sairastuitko ns. muuten vaan?

Otappa yhteyttä sellasiin homeopaatteihin, kun esim: Satu Järvilehto tai Aino Eckstein. Alansa osaavia ihmisiä!

TSEMPPIÄ!

[/quote]

Kai tiedät ettei homeopatia ole luonnonlääkintää? Eihän siinä homeopaattisessa lääkkeessä ole mitään ainetta mikä parantaa. Sehän on siitä laimennettu pois. Lääke tehoaa koska sitä on ravisteltu jolloin se on saanut maagisia voimia. Niin ja tietenkin se että vedellä on muisti eli se muistaa sen siitä pois laimennetun aineen. Tosin ihmettelen että miksi se muistaa vain sen, eikä niitä tuhansia muita aineita joita siinä vedessä on joskus ollut.

Vierailija
76/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:53"]Mene homeopaatille, sieltä mä sain apua. :-)

Tiedän etteivät kaikki usko tähän, mutta kun elin samanlaista elämää kun sinä, tuntui että kaikkea pitää kokeilla ja tässä vaikutti olevan sitä jotain... Niin kun sitten olikin ja sain terveen elämäni takaisin. :-)

Lääkärit on inhottavia, kun ne parjaa luontaislääkintää. Moni on esim. tuon ärtyneen suolen kanssa itsemurhan partaalla, koska lääkärit vaan jankuttaa että toivoa ei ole... vaikka ne paskiaiset hyvin tietää että esim. luontaislääkintää on olemassa ! Mutta eiei, kaikki vaan tuomitaan huuhaaksi mikä poikkeaa heidän kirjoista ja annetaan ihmisten kärsiä...

Kai ap tiesit että kemiallinen lääketeollisuus on myös tietynlaista bisnestä? monetkaan niistä lääkkeistä ei oo kovin terveellisiä, osia tietysti ihminen pakosti joskus tarvitsee, mutta onneksi on pehmeämpiäkin keinoja hoitaa itseään... Mä sanon siksi että tuo on bisnestä, koska monet vahvat lääkkeet sisältävät vaikka mitä haittavaikutuksia, mitä sitten taas lääkitään uusilla lääkkeillä ja ihminen on kohta todella sairas kun se on pumpattu täyteen kaikkea kemiallista mömmöä...! Ja lääketeollisuus ja lääkärit rikastuu. Joskus ehkä vielä pyrittiin täysi valtaiseen ihmisten parantamiseen, nykyään sekin alkuperänen periaate on unohdettu, enää vain mietitään millä tukahdutetaan ne oman kehon oireet jotka kielii oman kehon pahasta olosta tai epätasapaino tilasta...

Onko jotain järkyttävää tapahtunut mm. ennen sairastumistasi vai sairastuitko ns. muuten vaan?

Otappa yhteyttä sellasiin homeopaatteihin, kun esim: Satu Järvilehto tai Aino Eckstein. Alansa osaavia ihmisiä!

TSEMPPIÄ!
[/quote]

Ja ne luontaistuotteethan sait tietysti ilmaiseksi koska nehän tekee noita hommia vaan ihan hyvää hyvyyttään, ei rahasta. Eiks ni?

Vierailija
77/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan nutridinkkejä voi käytää ainoana ravintona. Kalliiksi toki tulee, mutta jos olo helpottaa niiden avulla vaikka jonkun tärkeän päivän ajaksi niin kannattaa toki kokeilla. Tiedän ihmisiäjotkä käyttävät niitä useita viikkoja syömättä mitään, vaikessa tapauksissa kela korvaa ne.

Vierailija
78/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:18"]

Kovasti täällä keskustellaan tuosta ruokavaliosta ja vannotaan sen nimeen, mutta ihan oikeasti se ei kertakaikkiaan välttämättä auta! Minä en voisi syödä muutakun veteen keitettyä kaurapuuroa ja mustikoita jos en käyttäisi lääkkeitä tähän vaivaan. En todellakaan haluaisi loppuelämääni syödä pelkkää puuroa mustikkasopalla kun kerran lääkkeiden avulla voin syödä niinkuin normaali ihminen. Onko muuten kenelläkään muulla kokemusta siitä miten raskaus on vaikuttanut IBS:ään? Itselläni 2 raskautta vaivan aikana ja olen silloin voinut paremmin kuin koskaan. Muutama kk synnytyksestä oireet palanneet. Mistähän voisi johtua?

[/quote]

Musta on tullut itsestä kovin lääkevastainen. Monet lääkkeet kroonistavat sairautta ja aiheuttavat riippuvuutta. Ja minusta on huono lähtökohta jos lääkkeiden ansiosta voi jatkaa "epäterveellisen ravinnon" syöntiä. Voi olla, että kymmenen vuoden päästä tilanne on huonompi, eivätkä lääkeetkään enää auta.

Mä ajattelen, että suoliston bakteerikanta on koko meidän terveyden perusta. Sitä voi joko hoitaa ja helliä tai vahingoittaa elintavoilla. Tietynlainen ravinto ruokkii tiettyjä haitallisia bakteereja, jotka syövät elintilaa joltain toiselta tärkeältä bakteerilta, joka pikkuhiljaa häviää suolistosta. Jokaisella bakteerilla on tehtävänsä. Ne pilkkovat ja auttavat ravintoaineita imeytymään. Kun tiettyjä ravintoaineita pilkkovat bakteerit häviävät, alkaa tämä ruoka- aine aiheuttaa allergista reaktiota elimistössä. Elimistö tulkitsee tämän ravintoaineen haittatekijäksi ja poistaa tämän esim ripulin avulla elimistöstä. Syntyy autoimmuunisairauksia.

Koska saamme oman bakteerikantamme synnytyksessä äideiltämme, vaikuttavat äidin elintavat, ravinto ja suoliston bakteerifloora suoraan vauvan hyvinvointiin, terveyteen ja esim allergioiden syntyyn. Seuraava sukupolvi näyttää olevan aina edellistä sairaampi, mitä tulee juuri autoimmuunisairauksiin ja allergioihin.

No kukin uskoo, mihin haluaa. Minulle tämä on niin päivänselvää.

terveisin 71
[/quote]
En sanonut syöväni epäterveellisesti vaan niinkuin normaali ihminen. Mielestäni se tarkoittaa hyvää ja monipuolista sekä terveellistä ruokaa. Itse taas en ymmärrä välttämättä tuollaista lääke vastaisuutta jos lääkkeiden syöminen tekee elämisestä edes jokseenkin siedettävää.

Vierailija
79/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittajalle no 19 (tais olla? jolla synnynnainen sulkijalihasvika) - nain askettain dokumentin tv'ssa jossa oli nainen jolla sulkijalihas lakkas toimimasta jonkun leikkauksen komplikaatioitten jalkeen. Sille laitettiin tahdistaja suoleen, jotenkin niin ymmarsin etta periaatteessa toimii kuten kaukosaadin, eli se avaa sen suolen napilla painamalla sillon kun haluaa. tassa linkkia jos haluat kattoo lisaa, en tieda voisko joku tallanen auttaa?

http://www.livescience.com/14970-pacemaker-device-cure-bowel-control-problems.html

jokatapauksessa olen myotatuntoinen, mulla oli tosi pahoja ilmavaivoja ja ripulia myos joka onneks loppui kun lopetin viljan syomisen.

Vierailija
80/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:53"]

Mene homeopaatille, sieltä mä sain apua. :-)

TSEMPPIÄ!

[/quote]

Kai tiedät ettei homeopatia ole luonnonlääkintää? Eihän siinä homeopaattisessa lääkkeessä ole mitään ainetta mikä parantaa. Sehän on siitä laimennettu pois. Lääke tehoaa koska sitä on ravisteltu jolloin se on saanut maagisia voimia. Niin ja tietenkin se että vedellä on muisti eli se muistaa sen siitä pois laimennetun aineen. Tosin ihmettelen että miksi se muistaa vain sen, eikä niitä tuhansia muita aineita joita siinä vedessä on joskus ollut.

[/quote]

Se on ihan sama mitä sinä jauhat. Mä olen nyt itse onnellinen siitä että minä olen terve. Enkä tämän enempää rupea sun kanssa väittelemään asiasta. Jos se on sinulta pois että minä olen terve, siltä kun tuntuu kun pitää rautalangasta vääntää ja tuollasta paskaa urputtaa niiiiin... Olet TODELLA SURKIMUS.

Ap, homeopatiasta löydät vielä varmasti monipuolisemmin tietoa englanniksi !

Rohkeasti kokeilemaan ja hoitoa ei kannata jättää kesken, jos ei heti oikeaa lääkeainetta löydykkään, olla sitkeä, kärsivällinen ja omata vahva halu parantua, auttaa myös parantumisessa sairaudesta kun sairaudesta.

Homeopaatti osaa kertoa varmasti enemmän!

Jokainen yli 18-vuotias päättäköön itse millä itseään hoitaa, vaikka menis rahat hukkaan, meillä on oikeus valita tai olla valitsematta! :)

Sanoin että tästä hoitomuodosta ei ole vissiin tieteellisiä toimivia tuloksia saatu, mutta minulla se toimi ja on toiminut monella muullakin rohkealla joka uskalsi vaan kokeilla!!! Ihan uudenlainen elämä avautui silmien edessä. Ei sitä voi tajuta, ennen kun kokee homeopatialla hoitamisen ja parantumisen. Hienoa että meillä on vaihtoehtoja!

Samoin, lääkärit tuomitsee IHAN SAMALLA LAILLA luontaiskaupan luontaistuotteet myös höpöhöpöksi, jotkut vitamiinipillerit jne... Ei ole kovin monikaan aina järkevää porukkaa, vaikka luulisi. Eikä ne tajua, ellei itsellä ole, miten kovasti IBS:tä kärsii joku ihminen.

Länsimainen lääketeollisuus tekee tappiota sillä, jos ihmisiä alettaisiin luontaislääkinnällä hoitamaan ja se hyväksyttäisiin viralliseksi hoitomuodoksi länsimaisen lääketieteen rinnalle ! koska sillon alkaa katoamaan eri sairaudet, ei tarvitse vahvoja lääkkeitä enää syödä...

Mutta tosiaan finito. Mä päätän tähän, mulla ei ole tarvetta alkaa enempää väittelemään, toin keskusteluun mukaan vaan oman kokemukseni. Vaikka kuinka ois veden laimentamista ja jokainenhan meistä tietää myös ettei IBS oo korvien välissä kellä se meillä on, lääkärit jopa sanoo meille että se on korvien välissä kun mitään konkreettista ei löydy ! Joten siinä nämä meidän ihanat lääkärit. Tiedä hevonpersettä monestakaan asiasta ja ammattitaito usealla voi olla täys 0, vaikka ois pitäny jotkut opinnot olla käytynä, mutta ihmisiähän ne on nekin oman luonteensa kanssa jokainen niin ei yhtään yllätä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan