Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtyneen suolen oireyhtymä pilaa elämäni

Vierailija
13.11.2014 |

Olen 24-vuotias opiskelija. Valmistun yliopistosta joko ensi keväänä tai vuoden päästä syksyllä. Alani valitsin puhtaasti siitä syystä, että tiesin ettei sen opiskelu vaadi läsnäoloa koululla. Tai vaatisi, mutta käytännössä ei ole pakko. Olen hoitanut 4 edellistä opiskeluvuotta lähes täysin kotoa käsin opiskellen, tentit olen suorittanut lukamalla kirjat ja lainaamalla kavereilta luentomuistiinpanoja. On ylipäätään ihme että minulla on muutama ystävä koululta. En ole kokenut itseäni koskaan opiskelijaksi, eikä se ainakaan hyvältä tunnu etten ole käynyt juuri ollenkaan luennoilla koko tänä aikana. 

Minulla on siis todella paha ärtyneen suolen oireyhtymä. Vuosien tutkimusten ja poissuljettujen muiden vaihtoehtojen tuloksena minulle todettiin, että näin se vain on eikä ole mitään keinoa millä minua voisi auttaa. Ruokavaliolla tai millään kokeilemallani asialla ei ole mitään vaikutusta. Voin ainoastaan pahentaa tilannetta tietyillä ruuilla, joita en luonnollisestikaan syö. Vaiva alkoi yläasteella, ja silloin elämäni oli puhdasta helvettiä, koska koulussa oli käytävä. 

Vaiva oireilee aina syömisen jälkeen. Aamuisin pystyn käymään koululla esim. pakollisilla kielten tunneilla, mutta ruokailun jälkeen (pakko minunkin on syödä) ei tunneille ole enää asiaa. Parhaimmassa tapauksessa selviän sillä, että vatsani myöryää ja kurisee seuraavien tuntien aikana, pahimmassa tapauksessa joudun juoksemaan ruokapöydästä vessaan. Pari viikkoa sitten lähdin ravintolaan juhlistamaan ystävän syntymäpäiviä, ja heti annoksen syötyäni jouduin poistumaan vessaan. Hävettää kirjoittaakin tämä tänne, mutta suurimpia ongelmiani ovat valtavat, kivuliaat ilmavaivat, ripuli ja järkyttävä vatsan turvotus. Joskus ongelma yllättää, ja olen useasti nieleskellyt itkua yrittäen ehtiä kotiin ajoissa. Yhden kerran elämässäni en ehtinyt, ja asia kummittelee mielessäni edelleen. Silloin onneksi olin yksin liikkeellä eikä kukaan nähnyt.

Nuorempana sairastuin lievään masennukseen ja paniikkihäiriöön ongelmani vuoksi. Masentunut en enää ole, mutta ahdistunut kyllä. Luokkahuoneet, elokuvateatterin katsomot ja vastaavat saavat aikaan paniikin tunteen. En tiedä, tulenko koskaan pärjäämään työelämässä. Entä sosiaalinen elämä, puoliso? Miten tästä voisi kenellekään koskaan kertoa. Kuka edes jaksaisi vessassa ravaavaa, hermostunutta ja rajoittunutta ihmistä, joka voi joutua jättämään vaikka kivat juhlat kesken tällaisen syyn takia. Pelkään myös sitä, että tulevaisuudessa pidätyskykyni jostain syystä heikkenee. Vaikka synnytyksen tai ihan vain vanhenemisen vuoksi. En pystyisi käymään ulkona enää ollenkaan.

Vuosien ajan vaadin eri tutkimuksia ja apua lääkäreiltä. Kaikkensa he yrittivätkin, mutta minua ei ilmeisesti voi auttaa. Minusta ei ole löydetty mitään konkreettista vikaa, kaikki mahdollinen on tutkittu, eikä ole mitään tiettyjä ruoka-aineita jotka voisin vain jättää pois. Ainut toimiva keino olisi lakata kokonaan syömästä, ja sitä en tietenkään voi tehdä. 

Olkaa onnellisia te, joilla ei tällaisia ongelmia ole. Antaisin ihan mitä tahansa siitä, että voisin syödä normaalisti ja jatkaa sen jälkeen päivääni ilman ongelmia. 

Kommentit (487)

Vierailija
81/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme paasaamiseksi ja tappeluksi meni tämäkin ketju.

Vierailija
82/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 18:53"]

Mene homeopaatille, sieltä mä sain apua. :-)

Ja nyt koko ärtyneen suolen oireyhtymää ei enää ole, tai muitakaan vaivoja!

Tiedän etteivät kaikki usko tähän, mutta kun elin samanlaista elämää kun sinä, tuntui että kaikkea pitää kokeilla ja tässä vaikutti olevan sitä jotain... Niin kun sitten olikin ja sain terveen elämäni takaisin. :-)

Lääkärit on inhottavia, kun ne parjaa luontaislääkintää. Moni on esim. tuon ärtyneen suolen kanssa itsemurhan partaalla, koska lääkärit vaan jankuttaa että toivoa ei ole... vaikka ne paskiaiset hyvin tietää että esim. luontaislääkintää on olemassa ! Mutta eiei, kaikki vaan tuomitaan huuhaaksi mikä poikkeaa heidän kirjoista ja annetaan ihmisten kärsiä...

Kai ap tiesit että kemiallinen lääketeollisuus on myös tietynlaista bisnestä? monetkaan niistä lääkkeistä ei oo kovin terveellisiä, osia tietysti ihminen pakosti joskus tarvitsee, mutta onneksi on pehmeämpiäkin keinoja hoitaa itseään... Mä sanon siksi että tuo on bisnestä, koska monet vahvat lääkkeet sisältävät vaikka mitä haittavaikutuksia, mitä sitten taas lääkitään uusilla lääkkeillä ja ihminen on kohta todella sairas kun se on pumpattu täyteen kaikkea kemiallista mömmöä...! Ja lääketeollisuus ja lääkärit rikastuu. Joskus ehkä vielä pyrittiin täysi valtaiseen ihmisten parantamiseen, nykyään sekin alkuperänen periaate on unohdettu, enää vain mietitään millä tukahdutetaan ne oman kehon oireet jotka kielii oman kehon pahasta olosta tai epätasapaino tilasta...

Onko jotain järkyttävää tapahtunut mm. ennen sairastumistasi vai sairastuitko ns. muuten vaan?

Otappa yhteyttä sellasiin homeopaatteihin, kun esim: Satu Järvilehto tai Aino Eckstein. Alansa osaavia ihmisiä!

TSEMPPIÄ!

[/quote]

Kai tiedät ettei homeopatia ole luonnonlääkintää? Eihän siinä homeopaattisessa lääkkeessä ole mitään ainetta mikä parantaa. Sehän on siitä laimennettu pois. Lääke tehoaa koska sitä on ravisteltu jolloin se on saanut maagisia voimia. Niin ja tietenkin se että vedellä on muisti eli se muistaa sen siitä pois laimennetun aineen. Tosin ihmettelen että miksi se muistaa vain sen, eikä niitä tuhansia muita aineita joita siinä vedessä on joskus ollut.

[/quote]

Se on ihan sama mitä sinä jauhat. Mä olen nyt itse onnellinen siitä että minä olen terve. Enkä tämän enempää rupea sun kanssa väittelemään asiasta. Jos se on sinulta pois että minä olen terve, siltä kun tuntuu kun pitää rautalangasta vääntää ja tuollasta paskaa urputtaa niiiiin... Olet TODELLA SURKIMUS.

Ap, homeopatiasta löydät vielä varmasti monipuolisemmin tietoa englanniksi !

Rohkeasti kokeilemaan ja hoitoa ei kannata jättää kesken, jos ei heti oikeaa lääkeainetta löydykkään, olla sitkeä, kärsivällinen ja omata vahva halu parantua, auttaa myös parantumisessa sairaudesta kun sairaudesta.

Homeopaatti osaa kertoa varmasti enemmän!

Jokainen yli 18-vuotias päättäköön itse millä itseään hoitaa, vaikka menis rahat hukkaan, meillä on oikeus valita tai olla valitsematta! :)

Sanoin että tästä hoitomuodosta ei ole vissiin tieteellisiä toimivia tuloksia saatu, mutta minulla se toimi ja on toiminut monella muullakin rohkealla joka uskalsi vaan kokeilla!!! Ihan uudenlainen elämä avautui silmien edessä. Ei sitä voi tajuta, ennen kun kokee homeopatialla hoitamisen ja parantumisen. Hienoa että meillä on vaihtoehtoja!

Samoin, lääkärit tuomitsee IHAN SAMALLA LAILLA luontaiskaupan luontaistuotteet myös höpöhöpöksi, jotkut vitamiinipillerit jne... Ei ole kovin monikaan aina järkevää porukkaa, vaikka luulisi. Eikä ne tajua, ellei itsellä ole, miten kovasti IBS:tä kärsii joku ihminen.

Länsimainen lääketeollisuus tekee tappiota sillä, jos ihmisiä alettaisiin luontaislääkinnällä hoitamaan ja se hyväksyttäisiin viralliseksi hoitomuodoksi länsimaisen lääketieteen rinnalle ! koska sillon alkaa katoamaan eri sairaudet, ei tarvitse vahvoja lääkkeitä enää syödä...

Mutta tosiaan finito. Mä päätän tähän, mulla ei ole tarvetta alkaa enempää väittelemään, toin keskusteluun mukaan vaan oman kokemukseni. Vaikka kuinka ois veden laimentamista ja jokainenhan meistä tietää myös ettei IBS oo korvien välissä kellä se meillä on, lääkärit jopa sanoo meille että se on korvien välissä kun mitään konkreettista ei löydy ! Joten siinä nämä meidän ihanat lääkärit. Tiedä hevonpersettä monestakaan asiasta ja ammattitaito usealla voi olla täys 0, vaikka ois pitäny jotkut opinnot olla käytynä, mutta ihmisiähän ne on nekin oman luonteensa kanssa jokainen niin ei yhtään yllätä...

[/quote]

Sä olit siis vain ja ainoastaan luulosairas jos ravisteltu vesi paransi sinut. Ei nimittäin ole ainuttakaan tieteellistä tutkimusta jolla olisi voitu osoittaa, että homeopatia todella tehoaa. Ei ainuttakaan. Jos se tehoaisi niin olisi edes yksi tutkimus joka todistaisi sen. Edes yksi. Vaan kun ei ole.

Ja kannattaa myös muistaa, että homeopaatit ei tee työtään ilmaiseksi. He ottavat maksun. Ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole, se on iso bisnes. Helvetin iso bisnes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on ihminen vieraantunut luonnosta jos kehtaa väittää homeopatiaa placebolla toimivaksi? 

Luonnonlääketiede oli olemassa jo paljon ennen synteettisesti valmistettuja lääkkeitä. Lääkefirmat maksavat tutkimuksista joilla todistellaan homeopatiaa huuhaaksi, ihan vaan sen takia että money talks.

Jos ap. haluaa saada vatsan kuntoon, suosittelen hakeutumaan homeopaatin vastaanotolle, ja kokeilemaan vaihteeksi jotain muuta kuin virallista totuutta. Se kun ei aina ole se oikea.

Vierailija
84/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ollut IBS yli 20 vuotta, eletty terveesti, liikuttu, syöty kunnon ruokaa, käytetty probiootteja, käyty rentoutuskurssit, ja nyt yli 2 vuotta FODMAPilla, en ole masentunut enkä stressantunut, mutta edelleen vaan maha on vähintään illalla paha ja turvonnut, mutta välillä on kausia, jolloin kärsin oireista 24/7. Mulla on lievästi kipuja ja pahoinvointia, suolistovaivoja, löysä maha, muttei onneksi tarvetta juosta vessaan. Turvotus on aivan omaa luokkaansa, siis tyyliin "huomenna on laskettu aika". Asettaa kivasti ehtoja vaatetukselle.

Yritän elää normaalia elämää tästä huolimatta, mutta eipä se aina onnistu. Lisäksi on pari vielä vakavampaa tautia. Jotenkin vaan niihin on enemmän apuja ja hoitoja, tähän IBS:ään ei tunnu tehoavan mikään. Ellei maha ole turvonnut aamulla, se turpoaa heti kun juo pienen kulauksen vettä.

Vaikea keksiä enää mitä rajoittaisi ruokavaliostaan tai mitä hoitoa kokeilisi...

Vierailija
85/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:52"]

Kovin on ihminen vieraantunut luonnosta jos kehtaa väittää homeopatiaa placebolla toimivaksi? 

Luonnonlääketiede oli olemassa jo paljon ennen synteettisesti valmistettuja lääkkeitä. Lääkefirmat maksavat tutkimuksista joilla todistellaan homeopatiaa huuhaaksi, ihan vaan sen takia että money talks.

Jos ap. haluaa saada vatsan kuntoon, suosittelen hakeutumaan homeopaatin vastaanotolle, ja kokeilemaan vaihteeksi jotain muuta kuin virallista totuutta. Se kun ei aina ole se oikea.

[/quote]

Mutta kun siinä homeopaattisessa lääkkeessä ei ole mitään luonnosta saatua lääkeainetta. Joten miten se olematon luonnonlääke voi sut parantaa? Homeopatia ei edelleenkään ole luonnonlääkintää. 

Ja höpö höpö, ei maailman kaikki tutkijat ole maksettuja. Siihen ei riittäis lääkefirmojen rahat. Kyllä siellä tutkijoiden joukossa on ihan siihen homeopatiaankin uskovia, jotka on yrittäneet todistaa että homeopatia todella auttaa. Se vaan on mahdotonta, koska se ei auta. Ei ravisteltu vesi paranna, eikä vedellä ole muistia. Vaikea on todistaa todeksi sellaista joka on täyttä humpuukia.

Vierailija
86/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös "paska ongelma". Tää on hirveää ja elämää vaikeuttava, ei sentään niin paha kuin aloittajan mutta kaikki myötätunto sulle, kurja homma. Oma vatsa ärtyy milloin mistäkin, nyt raskaana ollessa jatkuvasti. En enää tiedä mitä söisin kun maha mörisee ja kuplii, kamalia ilmavaivoja tuskaa ja paskalla ravaamista. Aiemmin koulussa piti aina miettiä ruokailut ja poistumiset. Sain oudon leiman kun oli pakko lähteä kotiin vessaan :( Viimeisin työpaikka oli helpompi, uskalsi mennä yövuorossa vessaan ettei tarvinnut pidätellä tuntikausia- Se on järkkyä. Kesäaikaan yleensä käy niin ihanasti, että jos vaan vähänkin on syönyt on vatsa sekaisin koko ajan ja julkisessa paikassa..Ei hyvä. Viihteelle lähtiessä ruokailun sai unohtaa, kadehdin hiljaisia vessailijoita! Tapaileminen miesten kanssa on ollut..hankalaa :D Onneksi nykyinen puoliso ymmärtää vaikka meni kauan kertoa mikä mua rasittaa :)

Vierailija
87/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:52"]

[/quote]

Tieteessä ei tarvitse todistella mitään huuhaaksi, pointti on siinä että kuka tahansa voi tehdä tutkimuksen ja ehkä osoittaa jonkun asian olevan kuten on ajatellutkin. Kukaan homeopaatti tai homeopatian tutkija ei ole maailmanhistoriassa saanut aikaiseksi tutkimustulosta joka osoittaisi homeopatialla olevan mitään vaikutusta mihinkään mitattavaan arvoon. Sen vuoksi kenenkään ei tarvitse käyttää rahaa huuhaaksitodistelututkimuksiin, eikä sellaisia kyllä edes julkaistaisi missään, koska sellainen ei kuulu hyvään tieteentekemiseen. Kukaan ei edes tutki homeopatiaa.

Vierailija
88/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaivasi sama ongelma kun Aplla. Kesällä se alkoi ja kesti noin 4kk. ripuli heti ruokailun jälkeen ja muuta päälle.
Otin maidon pois käytöstä eli vain lasillisen päivässä +tipan kahvin kanssa.
Ja kahvi !
Minun vatsa ei kestä kulta katrina eikä muuta halpa. Ei yhtään.
Meidän perheessämme juodaan tosi paljon kahvia ja emme pysty aina ostaa kallistaa laatua. Kun vaikka litra tolkkulla keittää Presidentin tai Juhla.
Ostin itselleni Juhlan ja keitan erikseen niin loppui minun vatsa vaivat.

Vierailija
89/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa joo mennä homeopaatille. :D Varsinkin ihmiselle, joka väittää, että homeopatialla voidaan hoitaa ebola. http://www.seiska.fi/images/upload/cms/files/admin/uus_jj_inline.jpg

Tai voidaanhan sillä, mutta eihän se mitään vaikuta.

Vierailija
90/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Jason Valen SuperJuiceMe elokuva. Siinä on mm. henkilö, jolla on samat ongelmat kuin sinulla.

Vierailija
91/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vaiva on vaikuttanut seurusteluun. Menepä vessaan ripulille, kun on pieni asunto ja kaikki äänet kuuluu... Ahdistavaa. Ei myöskään ole kovin seksikäs olo turvonneet pallomahan kanssa.

Vierailija
92/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 22:20"]

Ehdottomasti kannattaa joo mennä homeopaatille. :D Varsinkin ihmiselle, joka väittää, että homeopatialla voidaan hoitaa ebola. http://www.seiska.fi/images/upload/cms/files/admin/uus_jj_inline.jpg

Tai voidaanhan sillä, mutta eihän se mitään vaikuta.

[/quote]

Joo leimaa vaan samalla kaikki homeopaatit tuon yhden tollon takia.

Vierailija
93/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt viitsi yksilöidä mitä viestejä tarkoitan, mutta kaikki jauhanta siitä miten ärtyvän suolen oireyhtymä on seurausta epäterveellisistä elämäntavoista saa mut aina näkemään punaista. Syön terveellisesti ja välttelen parhaani valkoista vehnää ja sokeria, harrastan n. viidesti viikossa liikuntaa ja silti mulla on ärtyvä suoli ja fibromyalgia. Uskokaa pois, se on mahdollista.

Vierailija
94/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, mitä kaikkia kokeita keskustelun aloittajalle on tehty. Itse kärsin samanlaisista vaivoista monta vuotta, mutta kaikkien kokeiden jälkeen sain syyn vaivalleni.

Vierailija
95/487 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 22:29"]

Olisi kiva tietää, mitä kaikkia kokeita keskustelun aloittajalle on tehty. Itse kärsin samanlaisista vaivoista monta vuotta, mutta kaikkien kokeiden jälkeen sain syyn vaivalleni.

[/quote]

Mikä oli syy? En ole ap, mutta olen jonossa kolonoskopiaan, mutta luulen ettei silläkään löydy mitään. Verikokeet ja ulostenäytteet olleet normaalit.

Vierailija
96/487 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:52"]Joo siis mitä sitä ruokavaliota muuttamaan, imodiumia vaan naamaan. Ei ruokavaliolla tietenkään ole yhteyttä tähän vaivaan :))) Pitäähän elämästä nauttia.  [/quote] Voi vittu miten yksinkertaisia ihmisiä voi olla???? Ootko ihan tarkoituksella noin idiootti? Lue nyt oikein ajatuksen kanssa: jos vatsa sietää pelkkää puuroa ja mustikoita, on varmasti parempi silloin tällöin syödä muutama vaaraton pilleri kuin elää noin ravintoköyhällä ruoalla. Ja kun sen pillerin avulla voi syödä hieman monipuolisemmin! Voit nyt tunkea oikein syvälle ne sun siemenleipäsi ja lentää sillä luudallasi jonnekin hyvin kauas!!! Tarttuu vielä tuo sun tyhmyys.

[/quote]

Hahah :D Menepäs nyt syömään vähän gluteeniviljoja ja maitotuotteita, puhumattakaan keinotekoisista makeutusaineista. Ilman ei pärjää. Älä unohda imodium plussaa, ota varuilta kaksi.

Vierailija
97/487 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:52"]Joo siis mitä sitä ruokavaliota muuttamaan, imodiumia vaan naamaan. Ei ruokavaliolla tietenkään ole yhteyttä tähän vaivaan :))) Pitäähän elämästä nauttia.  [/quote] Voi vittu miten yksinkertaisia ihmisiä voi olla???? Ootko ihan tarkoituksella noin idiootti? Lue nyt oikein ajatuksen kanssa: jos vatsa sietää pelkkää puuroa ja mustikoita, on varmasti parempi silloin tällöin syödä muutama vaaraton pilleri kuin elää noin ravintoköyhällä ruoalla. Ja kun sen pillerin avulla voi syödä hieman monipuolisemmin! Voit nyt tunkea oikein syvälle ne sun siemenleipäsi ja lentää sillä luudallasi jonnekin hyvin kauas!!! Tarttuu vielä tuo sun tyhmyys.

[/quote]

Hahah :D Menepäs nyt syömään vähän gluteeniviljoja ja maitotuotteita, puhumattakaan keinotekoisista makeutusaineista. Ilman ei pärjää. Älä unohda imodium plussaa, ota varuilta kaksi.
[/quote]
Kihi, kihi. Mitä jos sä söisit vaikka pääsi?

Vierailija
98/487 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:02"]

[/quote]

[/quote]
Tekis pari pilleriä sullekkin vaan hyvää.

Vierailija
99/487 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama vaiva monta vuotta. Kaikki kokeiltiin, mikään ei auttanut. Sitten se katosi viikossa, en tiedä miten. Pysynyt poissa pari vuotta. Ihme, jota toivon teille kaikille.

Vierailija
100/487 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari vuotta parikymppisenä. Ruokavalio oli rajallinen, mutta silloin ei ollut mitään viljattomia tms. ääriruokavalioita. Olo alkoi henkisesti tasaantua seronil-kuurin myötä. Lopulta vaiva meni ohi ja pystyin saattamaan opinnot loppuun. Ei onneksi ole palannut kuluneiden vuosien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi