Olen hoitamassa ystäväni lapsia, jos leipoisin ilman "lupaa" pullaa,
pahastuisitko?
Tarkoitukseni olisi käydä ostamassa tarvikkeet kaupasta ja leipoa pullaa yllätyksenä.
Miten itse kokisit tuollaisen.
Kommentit (97)
Anopin kanssa tosin joskus ottaa päähän se, että haluaa olla lapsenvahtina ja viedään lapset heille. Anoppi on sitten pyytänyt kylään yhtä ja toista porukkaa ja häärää koko ajan keittiössä. Lasten kanssa ajanviettäminen tuntuu olevan sivuseikka kunhan pääsee esittämään hyvää mummia.
Mutta jos lapset saavat olla mukana ja yhdessä touhuatte, niin mielellään kyllä.
Oot muutenkin aina pahalla tuulella!
koska inhoan ajatusta siitä, että pyydän joltain apua ja sitten tämä auttaja ryhtyy tonkimaan kaappeja ja tekemään omia yllätyksiään. Niiden lasten hoitaminen on pääasia, ei hoitajan oma kiva.
Eli kun tulisin kotiin, toteaisin iloisesti, että "ai, täällä on leivottu, varmaan kivaa ajanvietettä. mutta olisit voinut siivota jälkesi, nyt on tosi kiva väsyneenä ryhtyä puunaamaan hauskanpitonne jäänteitä".
Jos leipoisit pulaa lasten kanssa, niin silloin olisi ok.
Jos lapset tekee jotain muuta, niin silloin ei ole ok. Tulit hoitamaan lapsiani, et leipomaan.
pullan leipominen on sinänsä kaunis ajatus, mutta sinut on pyydettä hoitamaan lapsia eikä leipomaan! Jos minä pyydän meille lastenhoitajan, niin oletan että hän HOITAA ENSISIJAISESTI LAPSIA. Mitään muuta en odota!
Meillä käy joskus varsinkin anopin kanssa niin, että hän innostuu hoitamaan kotiamme enemmän kuin lapsia. Mummi kokkailee ja leipoo pää kolmantena jalkana, ja lapset menevät siinä sivussa: vasemmalla kädellä, toisella silmällä hoidettuina. Isompien kanssahan tämä toimii, mutta pienille lapsille haluan hoitajan, joka keskittyy.
Bottom line: sen kuin leivot pullaa, kunhan se ei ole milliäkään lapsilta pois.
Syy miksi meiltä ei löydy esim vehnäjauhoja, on pieni keliaakikko, joka ei tajua kuinka pahasti käy, jos hän saa gluteenia suuhunsa.
Varsinkin jos lapset on jo sen ikäisiä että voitte leipoa yhdessä - samalla tulee sitten järkättyä jotain kivaa tekemistä lasten kanssa.
Jos kaverisi on tarkka reviiristään niin kannattaa tosiaan tuoda itse kaikki tarvikkeet ja ehdottomasti siivota jäljet.
Mua ainakin ilahduttaisi!
Meillä ei pullaa syödä eikä leivota, joten itse en moisesta tykkäisi.
leivon itsekin lasten kanssa joten tottakai sinäkin saisit. Lapset tykkäävät osallistua ja leikkiä pikku leipureita. Kaaapeista saisit kaivaaa vapaasti mitä löytyy eikä siis kauppaan.
pullan leipominen on sinänsä kaunis ajatus, mutta sinut on pyydettä hoitamaan lapsia eikä leipomaan! Jos minä pyydän meille lastenhoitajan, niin oletan että hän HOITAA ENSISIJAISESTI LAPSIA. Mitään muuta en odota! Meillä käy joskus varsinkin anopin kanssa niin, että hän innostuu hoitamaan kotiamme enemmän kuin lapsia. Mummi kokkailee ja leipoo pää kolmantena jalkana, ja lapset menevät siinä sivussa: vasemmalla kädellä, toisella silmällä hoidettuina. Isompien kanssahan tämä toimii, mutta pienille lapsille haluan hoitajan, joka keskittyy. Bottom line: sen kuin leivot pullaa, kunhan se ei ole milliäkään lapsilta pois.
Jos pyydät hoitamaan lapsia niin mitään jälkiä ei siis tarvitse esimerkiksi siivota. Ruuan jälkeen tavarat saa jäädä pöydälle koska ei kuulu lastenhoitoon. Jos lapsi kaataa kukkaruukun niin jälkiä ei tietenkään tarvitse siivota jne. Eihän sekään lastenhoitoa. Minä tekisin lapsenvahtina juuri näin enkä jos sanottaisiin että hoida pelkästään lapsia. Pullaa nty en todellakaan leipoisi. Korkeintaan voisin valittaa ettei talo edes pullaa tarjoa.
Leipoa kai voi muutakin kuin pullaa?
kertomasi perusteella. Normaalisti kotona tehdään noita hommia ja lapset hoituu siinä ohessa.
Nyt ymmmärrän mistä ne "huomiohuorat" tulee, heitä on viihdytetty 24/7 ja eivät osaa elää jos heitä ei huomioida aina ja kaikkialla.
pullan leipominen on sinänsä kaunis ajatus, mutta sinut on pyydettä hoitamaan lapsia eikä leipomaan! Jos minä pyydän meille lastenhoitajan, niin oletan että hän HOITAA ENSISIJAISESTI LAPSIA. Mitään muuta en odota!
Meillä käy joskus varsinkin anopin kanssa niin, että hän innostuu hoitamaan kotiamme enemmän kuin lapsia. Mummi kokkailee ja leipoo pää kolmantena jalkana, ja lapset menevät siinä sivussa: vasemmalla kädellä, toisella silmällä hoidettuina. Isompien kanssahan tämä toimii, mutta pienille lapsille haluan hoitajan, joka keskittyy.
Bottom line: sen kuin leivot pullaa, kunhan se ei ole milliäkään lapsilta pois.
eli peset lapset ja heidän vaatteensa, imuroit keittiön ja pyyhit kaikki pinnat nihkeällä rätillä/mopilla, myös kaikki kaapinovien koukerot ja lattian sekä etenkin lattialistat. Peset uunin käyttösi jälkeen. Peset uunipellit. Peset taikinakulhon ja käytetyt välineet. Viet jauhopussit, sokerin, hiivan, suolan, kananmunat, kardemumman ja mitä ikinä ostitkin leipomista varten, kaiken sen viet mukanasi pois.
Inhoan sitä, että joku tulee kotiini ja "vähän leipoo", mutta ei sitten siivoakaan jälkiään vaan jättää se minulle. En osaa ilahtua siitä, että joku sotkee kotiani. Miksi siis ilahtuisin, jos ap:n kaltainen tulee lasten hoitamisen sijaan tekemään tuhojaan?
Mun kaveri oli kerran katsomassa lapsiani kun mulla oli muutaman tunnin pituinen tärkeä meno. Ja olipa ihana palata kotiin, kun hän oli leiponut poissaollessani pullaa! :)
Lasten kanssa tietysti, jäljetkin oli siivottu. Ei olis käynyt pienessä mielessäkään käydä nipottamaan asiasta tai loukkaantua.
Sitä paitsi jos mä pyydän jonkun meille kotiin lapsenvahdiksi, niin toki mä oletan että lapsenvahti saa käydä keittiön kaapeilla jos sieltä jotain tarvitsee. Ja ihan samalla tavalla lasten vaatekaapeilla, pyyhekaapilla jne. Ei mulla mitään salaisuuksia niissä ole.
Toki se olisi mukava yllätys (olettaen, että jäljet suurin piirtein siivottu :))!
kuin jos lastenvahti olisi ilman lupaa vienyt tavaroitani kirppikselle.
Kun pyydän meille lapsenvahdinn niin oletan, että hän on lasten kanssa eikä laita ruokaa, leivo, surffaa netissä, käy kaupassa jne. Lasten kanssa olemisen jäljet siivotaan eli askarteluvälineet paikalleen, käytetyt astiat tiskikoneeseen jne., mutta ei todellakaan mitään leipomista, pakastimentyhjennystä, olohuoneen kalustuksen vaihtamista tai videofilmiä youtubeen! Oli se hoitaja sitten kaverini tai anoppi.
Onneksi meillä lapsia hoitavat ymmärtävät, että he ovat meillä lapsia varten, eivät pönkittämässä omaa egoaan.
"Katso, leivoin pullaa!" merkitsee suunnilleen samaa kuin "Katso, leivoin pullaa, koska en halunnut olla lastesi kanssa".
en pitäisi ollenkaan. Lapset on 8 kk ja 3v, joten heidän kanssaan leipominen tarkoittaa sitä, että suurimman osan ajasta lapset olisivat ilman vahtia. Harvalla on toisen kodissa koko ajan silmät selässä.
Meillä ei pullaa syödä eikä leivota, joten itse en moisesta tykkäisi.