Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitamassa ystäväni lapsia, jos leipoisin ilman "lupaa" pullaa,

Vierailija
14.07.2012 |

pahastuisitko?

Tarkoitukseni olisi käydä ostamassa tarvikkeet kaupasta ja leipoa pullaa yllätyksenä.

Miten itse kokisit tuollaisen.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat itse joka sekunti lapsienne kanssa? Miksi niitä pitää viihdyttämällä viihdyttää jatkuvasti? Jos on yhtään älyä lapsella päässä, ei kyllä vaadi jatkuvaa tekemisen keksimistä ja huolehtimista. Ei ihme että on avuttomia nuoria tässä maassa jos kädestä pitäen ohjataan tekeminen koko ajan. Ettekö tiedä, että itse keksiminen on todella tärkeää oppia?

Vierailija
2/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin te tekisitti palveluksen lastenvahdille että he saavat olla kultamussukoidenne kanssa ja mitään ylimääräistä kivaa ei saa tehdä koska saahan lastenvahti sentään vahtia aarteitanne ja kiitokseksi siitä kotia ei saa sotkea yhtään jne!

Jos saisin lapsenvahdin edes kahdeksi tunniksi, ja hän vielä leipoisi lasteni kanssa, siivoaisin oikeasti onnesta soikeana jauhot ja sotkut!!!

Kiittämättömiä olette te jotka sanotte että teidän kotianne ei tulla sotkemaan eikä kaappeihin koskemaan mutta silti lastenhoitopalvelu kelpaa. Huh huh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leipoa ei saa sillä perusteella että se vie aikaa oikealta lastenhoidolta niin mitä niiden lasten kanssa sitten saa tehdä? Saako piirtää, muovailla muovailuvahalla, pelata lautapelejä tai jalkapalloa? Pitääkö istua hiljaa sohvalla lapset sylissä ja vahtia niitä lapsia silmä kovana ettei vaan mikään muu tekeminen (kuten jalkapallo) vie aikaa lastenhoidolta?

Minusta ainakin leipominen on yksi kiva homma jota lasten kanssa voi tehdä. Meidän lapset ainakin tykkää.

Vierailija
4/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin te tekisitti palveluksen lastenvahdille että he saavat olla kultamussukoidenne kanssa ja mitään ylimääräistä kivaa ei saa tehdä koska saahan lastenvahti sentään vahtia aarteitanne ja kiitokseksi siitä kotia ei saa sotkea yhtään jne!

Jos saisin lapsenvahdin edes kahdeksi tunniksi, ja hän vielä leipoisi lasteni kanssa, siivoaisin oikeasti onnesta soikeana jauhot ja sotkut!!!

Kiittämättömiä olette te jotka sanotte että teidän kotianne ei tulla sotkemaan eikä kaappeihin koskemaan mutta silti lastenhoitopalvelu kelpaa. Huh huh

Miten niin lasten kanssa ei voi leipoa tai lapsia vahtiessa ei voi leipoa? Monet kerrat olen leiponut omien ja vieraiden lasten pyöriessä joko mukana touhussa tai siinä ympärillä. Oletteko te tiukkis-äidit täysin vieraantuneet elämästä ja todellisuudesta? Täytyykö teidän mielestänne lastenhoitajan olla koko ajan lasten kanssa ainoastaan lastenhuoneessa leikkimässä opettavaisilla leluilla?

Vierailija
5/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa jos joku jaksaisi leipoa lasteni kanssa eikä vaan vahtia silmä tarkkana.

Kuinkas nämä ihmemammat itse tekee päivän ruuat, siivoaa tai yleensä tekee mitään omaa hommaa jos niitä nuppuja pitää vahtia ja viihtyttää 24/7?????

Voi huokaus...

Vierailija
6/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lasten kanssa ei voi leipoa tai lapsia vahtiessa ei voi leipoa? Monet kerrat olen leiponut omien ja vieraiden lasten pyöriessä joko mukana touhussa tai siinä ympärillä. Oletteko te tiukkis-äidit täysin vieraantuneet elämästä ja todellisuudesta? Täytyykö teidän mielestänne lastenhoitajan olla koko ajan lasten kanssa ainoastaan lastenhuoneessa leikkimässä opettavaisilla leluilla?

Vierailija
7/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo että "missään nimessä ei saa leipoa pullaa".

-Minun tuttuni osaavat siivota jälkensä, kaikilla on kotona siistiä ja yhden pullataikinan tekminen&leipominen ei todellakaan saa keittiötä näyttämään siltä että siellä olisi pommi räjähtänyt. Joten leipominen ei ole mikään sotkeva tapahtuma, en ymmärrä mistä moinen käsitys, siitä että itse on poropeukalo joka tiputtaa jauhopussin lattialle, valuttaa munat pitkin kaapinovia jne. mikä EI ole normaalia leipomista vaan sotkemista.

-Pullataikinan tekee hetkessä, eli se ei aikaa vie lasten vahtimiselta(isompien kanssa taikinan voi tehdä heidän kanssaan), ja leipoa voi lasten kanssa eli ovat koko ajan valvovien silmien alla.

-Lastenvahti ei ole mikään palkattu orja joka ei voi suunnilleen pissalla käydä koska pitää _koko_ ajan vahtia lapsia. Jos kyse ei ole aivan pienestä lapsesta (joka tosin sitten taas yleensä nukkuu paljon/päikkärit) lapsi yleensä keksii omaa tekemistäkin. On iso karhunpalvelus jos vanhemmat tekevät itsestään ja vaativat lastenvahdeiltakin sitä että ovat koko ajan huvitoimikuntana ja seremoniamestareina. Lapsen kanssa pitää toki leikkiä, ottaa mukaan arkirutiineihin jne. mutta lapsikin tarvitsee ns. omaa aikaa =sitä että leikkii yksin rauhassa jne. tärkeintä on se että vanhempi/hoitaja on _tarvittaessa_ saatavilla ja läsnä.

Vierailija
8/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli peset lapset ja heidän vaatteensa, imuroit keittiön ja pyyhit kaikki pinnat nihkeällä rätillä/mopilla, myös kaikki kaapinovien koukerot ja lattian sekä etenkin lattialistat. Peset uunin käyttösi jälkeen. Peset uunipellit. Peset taikinakulhon ja käytetyt välineet. Viet jauhopussit, sokerin, hiivan, suolan, kananmunat, kardemumman ja mitä ikinä ostitkin leipomista varten, kaiken sen viet mukanasi pois.

Inhoan sitä, että joku tulee kotiini ja "vähän leipoo", mutta ei sitten siivoakaan jälkiään vaan jättää se minulle. En osaa ilahtua siitä, että joku sotkee kotiani. Miksi siis ilahtuisin, jos ap:n kaltainen tulee lasten hoitamisen sijaan tekemään tuhojaan?

varmaan inhoot niin kovasti myös sitä että joku kehtaa tulla teille vahtimaan kakaroitasi,ettet myöskään lapsenvahtia tarvi.

tympeä olet.

Vierailija
9/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pese vielä nuo olohuoneen ikkunat ja vie sitten roskat, kun lähdet.

Vierailija
11/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli peset lapset ja heidän vaatteensa, imuroit keittiön ja pyyhit kaikki pinnat nihkeällä rätillä/mopilla, myös kaikki kaapinovien koukerot ja lattian sekä etenkin lattialistat. Peset uunin käyttösi jälkeen. Peset uunipellit. Peset taikinakulhon ja käytetyt välineet. Viet jauhopussit, sokerin, hiivan, suolan, kananmunat, kardemumman ja mitä ikinä ostitkin leipomista varten, kaiken sen viet mukanasi pois. Inhoan sitä, että joku tulee kotiini ja "vähän leipoo", mutta ei sitten siivoakaan jälkiään vaan jättää se minulle. En osaa ilahtua siitä, että joku sotkee kotiani. Miksi siis ilahtuisin, jos ap:n kaltainen tulee lasten hoitamisen sijaan tekemään tuhojaan?

varmaan inhoot niin kovasti myös sitä että joku kehtaa tulla teille vahtimaan kakaroitasi,ettet myöskään lapsenvahtia tarvi. tympeä olet.

joten oletan, että hän tekee sen, mistä on sovittu eikä sitä, mikä on kivaa. Ei työpaikallakaan voi valita, että en tee kirjanpitoa vaan mieluummin keittelen kahvia ja otan kopioita.

Vierailija
12/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista ole allerginen millekään pullan ainesosalle.

Vierailija
13/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo että "missään nimessä ei saa leipoa pullaa". -Minun tuttuni osaavat siivota jälkensä, kaikilla on kotona siistiä ja yhden pullataikinan tekminen&leipominen ei todellakaan saa keittiötä näyttämään siltä että siellä olisi pommi räjähtänyt. Joten leipominen ei ole mikään sotkeva tapahtuma, en ymmärrä mistä moinen käsitys, siitä että itse on poropeukalo joka tiputtaa jauhopussin lattialle, valuttaa munat pitkin kaapinovia jne. mikä EI ole normaalia leipomista vaan sotkemista. -Pullataikinan tekee hetkessä, eli se ei aikaa vie lasten vahtimiselta(isompien kanssa taikinan voi tehdä heidän kanssaan), ja leipoa voi lasten kanssa eli ovat koko ajan valvovien silmien alla. -Lastenvahti ei ole mikään palkattu orja joka ei voi suunnilleen pissalla käydä koska pitää _koko_ ajan vahtia lapsia. Jos kyse ei ole aivan pienestä lapsesta (joka tosin sitten taas yleensä nukkuu paljon/päikkärit) lapsi yleensä keksii omaa tekemistäkin. On iso karhunpalvelus jos vanhemmat tekevät itsestään ja vaativat lastenvahdeiltakin sitä että ovat koko ajan huvitoimikuntana ja seremoniamestareina. Lapsen kanssa pitää toki leikkiä, ottaa mukaan arkirutiineihin jne. mutta lapsikin tarvitsee ns. omaa aikaa =sitä että leikkii yksin rauhassa jne. tärkeintä on se että vanhempi/hoitaja on _tarvittaessa_ saatavilla ja läsnä.

leipovat pullaa eivätkä katso lasten perään? Hetkessä tehty pullataikina on ainakin minulle melkoinen arvoitus, koska en käytä kaupan valmispakkauksia vaan mittaan ja punnitsen aineet, sekoitankin osittain. Keittiöm siivoaminen pienten lasten kanssa taas on aika haasteellinen tehtävä vai miten lastenvahti onnistuu senkin tekemään siinä lastenhoidon ohessa, kun siihen ei moni äitikään pysty vaan tyytyy näkyvien roiskeiden pyyhmimiseen ja esim. pesee lattian vasta myöhemmin.

Jos palkkaan lapsille hoitajan niin palkkaan hoitajan. Jos taas haluan pullaa, niin palkkaa leipurin. Mielessä ei käy, että leipurin pitää samalla vahtia lapsia tai että lastenvahti ryhtyy leipuriksi. Juuri siihen ajankäyttöön kun se lapsenvahdin palkkaaminen perustuu eli kerrankin kotona on joku aikuinen, jolla ei ole kotitöitä jälkien siistimistä enempää.

Vierailija
14/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa jos joku jaksaisi leipoa lasteni kanssa eikä vaan vahtia silmä tarkkana. Kuinkas nämä ihmemammat itse tekee päivän ruuat, siivoaa tai yleensä tekee mitään omaa hommaa jos niitä nuppuja pitää vahtia ja viihtyttää 24/7????? Voi huokaus...

Siinä selkeä ero. Jos on pyydetty vahtimaan lapsia, ei pidä ryhtyä pesemään pyykkiä tai ompelemaan lapsille vaatteita. Jos pyydän meille jonkun ulkoiluttamaan koiraa, niin en kovin hyvällä katso, jos ulkoiluttamisen sijaan leipoo sämpylöitä.

Vierailija
15/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat itse joka sekunti lapsienne kanssa? Miksi niitä pitää viihdyttämällä viihdyttää jatkuvasti? Jos on yhtään älyä lapsella päässä, ei kyllä vaadi jatkuvaa tekemisen keksimistä ja huolehtimista. Ei ihme että on avuttomia nuoria tässä maassa jos kädestä pitäen ohjataan tekeminen koko ajan. Ettekö tiedä, että itse keksiminen on todella tärkeää oppia?

jos pyydän jonkun vahtimaan lapsiani niin en halua, että hän esim. korjaa autoaan pihalla sen sijaan että olisi lasten kanssa 100%. Siitähän minä maksan.

Vierailija
16/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä "tekee sitä mikä on kivaa"?

Kärjistäen se lapsenvahti voisi istua p*rse homeessa sohvalla ja laittaa lapsille piirretyt pyörimään ja jossain välissä heittää mikropitsan nenän eteen.

Suurimmalla osalla on varmasti hyviä muistoja esim. äidin/mummin/kummin kanssa tehdyistä arkisista jutuista kuten matonpesu, leipominen, tai vaikka sukkien parsiminen tai muu vastaava. Miksi lapsenvahdin pitäisi (olkoon sitten palkattu tai ihan vaan tuttu tai sukulainen) ottaa joku "kasvattajan" rooli itselleen? On hyvä tpa että arki rullaan omaa menoaa ja lapset kasvavat siinä sivussa. lapsille pitää antaa aikaa, ja toki niin että jos lapsi haluaa pelata mielummin Monopolia mitä leipoa, niin sitten pelataan. Mutta useimmat lapset pitävät leipomisesta :)

Vierailija
17/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo että "missään nimessä ei saa leipoa pullaa". -Minun tuttuni osaavat siivota jälkensä, kaikilla on kotona siistiä ja yhden pullataikinan tekminen&leipominen ei todellakaan saa keittiötä näyttämään siltä että siellä olisi pommi räjähtänyt. Joten leipominen ei ole mikään sotkeva tapahtuma, en ymmärrä mistä moinen käsitys, siitä että itse on poropeukalo joka tiputtaa jauhopussin lattialle, valuttaa munat pitkin kaapinovia jne. mikä EI ole normaalia leipomista vaan sotkemista. -Pullataikinan tekee hetkessä, eli se ei aikaa vie lasten vahtimiselta(isompien kanssa taikinan voi tehdä heidän kanssaan), ja leipoa voi lasten kanssa eli ovat koko ajan valvovien silmien alla. -Lastenvahti ei ole mikään palkattu orja joka ei voi suunnilleen pissalla käydä koska pitää _koko_ ajan vahtia lapsia. Jos kyse ei ole aivan pienestä lapsesta (joka tosin sitten taas yleensä nukkuu paljon/päikkärit) lapsi yleensä keksii omaa tekemistäkin. On iso karhunpalvelus jos vanhemmat tekevät itsestään ja vaativat lastenvahdeiltakin sitä että ovat koko ajan huvitoimikuntana ja seremoniamestareina. Lapsen kanssa pitää toki leikkiä, ottaa mukaan arkirutiineihin jne. mutta lapsikin tarvitsee ns. omaa aikaa =sitä että leikkii yksin rauhassa jne. tärkeintä on se että vanhempi/hoitaja on _tarvittaessa_ saatavilla ja läsnä.

leipovat pullaa eivätkä katso lasten perään? Hetkessä tehty pullataikina on ainakin minulle melkoinen arvoitus, koska en käytä kaupan valmispakkauksia vaan mittaan ja punnitsen aineet, sekoitankin osittain. Keittiöm siivoaminen pienten lasten kanssa taas on aika haasteellinen tehtävä vai miten lastenvahti onnistuu senkin tekemään siinä lastenhoidon ohessa, kun siihen ei moni äitikään pysty vaan tyytyy näkyvien roiskeiden pyyhmimiseen ja esim. pesee lattian vasta myöhemmin. Jos palkkaan lapsille hoitajan niin palkkaan hoitajan. Jos taas haluan pullaa, niin palkkaa leipurin. Mielessä ei käy, että leipurin pitää samalla vahtia lapsia tai että lastenvahti ryhtyy leipuriksi. Juuri siihen ajankäyttöön kun se lapsenvahdin palkkaaminen perustuu eli kerrankin kotona on joku aikuinen, jolla ei ole kotitöitä jälkien siistimistä enempää.

pienten lasten kanssa haastava tehtävä :)

voi hyvää päivää! =)

Vierailija
18/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilahtuisin! Jopa silti, vaikka olisi jätetty tiskaamatta.

T. Pullahiiri ja maailman huonoin leipuri :D

Vierailija
19/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduttaa varmasti lapsia siinä missä äitiäkin.

Vierailija
20/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nipottajia täällä taas näppiksillä. Ei mikään ihme, että lapsista kehkeytyy kaikki-mulle-heti-tyyppisiä kitisijöitä jos tottuvat kotona siihen, että aikuinen herkeämättä pitää katsekontaktin ja leikkii, paapoo ja viihdyttää. Eihän ne lapset opi itse keksimään mitään tai ylipäätään opi elämästä mitään jos taukoamatta ollaan käsi kädessä aikuisen kanssa.

Leipominen sitä paitsi on useimpien lasten mielestä ihanaa ajanvietettä. Saa tehdä ja häärätä aikuisen kanssa, saa tehdä tärkeitä pikkutehtäviä kuten sekoitella jauhoja jne. ja saa maistella. Saa vieläpä ylpeänä esitellä vanhemmille omia tuotoksiaan. En voi ksäittää mitä pahaa tässä olisi! paljon kehittävämpää kuin joidenkin muovisten kehittävien lelujen tai koneiden aknssa räplääminen. Tuossa sitä oppii oikeata elämää ja saa mallia keittiöhommista.

Sitä paitsi kyllä ihan pientenkin kanssa voi leipoa. Vauva voi hetken olla sitterissä (ihan kuin ei kotiäidillä koskaan olisi :D) ja jo ihan pienenkin voi antaa sekoitella taikinaa ja muovailla pullia. Miksi muovailuvaha on ok, mutta taikina ei??

Jäljet tietysti siivotaan, mutta itse en todellakaan pahastuisi jos vähän olisi jauhoa jäänyt johonkin nurkkaan. minulle on pääasia se, että lapseni viihtyivät poissaollessani, kuin se, että talo ja pinnat kiiltävät. Olisin tosi ilahtunut, samoin lapseni 5v., 2v2kk ja 6kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi