Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitamassa ystäväni lapsia, jos leipoisin ilman "lupaa" pullaa,

Vierailija
14.07.2012 |

pahastuisitko?

Tarkoitukseni olisi käydä ostamassa tarvikkeet kaupasta ja leipoa pullaa yllätyksenä.

Miten itse kokisit tuollaisen.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä maailma pyöri, eikä ole koskaan pyörinyt, pelkästään heidän ympärillään. Ei tarvi vetää hernettä nenään siitä että lapsenvahti leipoo pullaa eikä tee koko aikaa mitään sirkustemppuja. Jos hoitaja on vastuullinen aikuinen ja pitää lapset hengissä, niin olen tyytyväinen. Kaikki muu ohjelma on pelkkää ekstraa.

Mutta av-mamman nico-Petterin päivittäinen laatuaika ei välttämättä kestä häiriöitä, joten kannattaa olla varovainen, jos eksyy tuollaisen kotkan pikku äpäriä kaitsemaan.

Vierailija
62/97 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tykännyt jos anoppi, äiti tai joku muu olisi tullut leipomaan pullaa meille, vaikka piti tulla hoitamaan 1- ja 2-vuotiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen, olisin ikionnellinen! Itse en osaa ja lapset varmasti tykkäisi .. ja minä tykkäisin kans syödä!

wow mikä apuri :)

ps. ja siivota ei todellakaan tarvitsisi saati sitten ostaa aineita kun sellaisia löytyy.

Vierailija
64/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli peset lapset ja heidän vaatteensa, imuroit keittiön ja pyyhit kaikki pinnat nihkeällä rätillä/mopilla, myös kaikki kaapinovien koukerot ja lattian sekä etenkin lattialistat. Peset uunin käyttösi jälkeen. Peset uunipellit. Peset taikinakulhon ja käytetyt välineet. Viet jauhopussit, sokerin, hiivan, suolan, kananmunat, kardemumman ja mitä ikinä ostitkin leipomista varten, kaiken sen viet mukanasi pois.

Inhoan sitä, että joku tulee kotiini ja "vähän leipoo", mutta ei sitten siivoakaan jälkiään vaan jättää se minulle. En osaa ilahtua siitä, että joku sotkee kotiani. Miksi siis ilahtuisin, jos ap:n kaltainen tulee lasten hoitamisen sijaan tekemään tuhojaan?

...nyt noin sotkuista hommaa ole :D Voi hyvää päivää. Että ihan lattiat ja kaappien ovetki pitäs hinkata leipomisen jälkeen :-) tai ehkä siinä syy, miksi jotkut ei leivo koskaan, tuppaa ne taikinat lentelemään pitkin huushollia.

Vierailija
65/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää kertoa, että loukkaantuisi, kun itse leivottu mustikkapiirakka ei kelpaa? Ap:n tapauksessa tuskin mitään herkkua on valmiina on.

Sitä paitsi eri asia on, jos lapsia on palkattu hoitamaan joku MML:n tyttö, kuin että YSTÄVÄNI olisi hoitamassa lapsiani.

Minä en pahastuisi. Ehkä siinä tapauksessa, jos meillä olisi minun aamulla leipomiani pullia ja hoitaja haluaisi tehdä parempia... :)

Vierailija
66/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli peset lapset ja heidän vaatteensa, imuroit keittiön ja pyyhit kaikki pinnat nihkeällä rätillä/mopilla, myös kaikki kaapinovien koukerot ja lattian sekä etenkin lattialistat. Peset uunin käyttösi jälkeen. Peset uunipellit. Peset taikinakulhon ja käytetyt välineet. Viet jauhopussit, sokerin, hiivan, suolan, kananmunat, kardemumman ja mitä ikinä ostitkin leipomista varten, kaiken sen viet mukanasi pois. Inhoan sitä, että joku tulee kotiini ja "vähän leipoo", mutta ei sitten siivoakaan jälkiään vaan jättää se minulle. En osaa ilahtua siitä, että joku sotkee kotiani. Miksi siis ilahtuisin, jos ap:n kaltainen tulee lasten hoitamisen sijaan tekemään tuhojaan?

...nyt noin sotkuista hommaa ole :D Voi hyvää päivää. Että ihan lattiat ja kaappien ovetki pitäs hinkata leipomisen jälkeen :-) tai ehkä siinä syy, miksi jotkut ei leivo koskaan, tuppaa ne taikinat lentelemään pitkin huushollia.

siis niin, että annat lasten tehdä muutakin kuin katsella vieressä. Kyllä ne pienet kädet ihmeesti saavat jauhopölyn nousemaan leipomisalustasta ilmaan, vaikka mitään erityistä ei tapahtuisi. Sitten se jauho laskeutuu kaikille horisontaalitasoisille pinnoille eli myös lattialle, kaapinovien uurteisiin, työtasoille jne. Siistissä kodissa ei ole jauhopölyä lattialla leipomisen jälkeen, ja kun lasten kanssa leivotaan, sitä pölyä takuuvarmasti löytyy. Oletettavasti sinun kotisi on aika likainen, jos et moista tiedä.

Vierailija
67/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuule, se menee niin, että jos siitä suuttuisin, pysyisin edelleen miniänäsi. Poikaasi et saisi pulliesi takia ottamaan avioeroa minusta.

Mutta kotiimme sinulla ei olisi mitään asiaa enää sen jälkeen.

Näin se menee. Joten pidäpä anoppina näpit irti miniäsi huushollista, äläkä mene penkomaan hänen keittiönkaappejaan ja leipaisemaan pikkuisen pullaa ja laittelemaan huushollia muutenkin. Miniäsi osaa kuule ihan itse varmaan hoitaa oman taloutensa ilman, että anopin pitää tulla sinne pätemään.

Toki se olisi mukava yllätys (olettaen, että jäljet suurin piirtein siivottu :))!

Jos joku ihan oikeasti suuttuisi mulle siitä, että olen hänen kodissaan leiponut hänen lastensa kanssa ja näiden iloksi pullaa, niin todellakin olisi entinen kaveri. Tai miniä. Tai mikä vaan.

Vierailija
68/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se takina tarttuu pöytään ja jauhot pölähtävät keittiön lattialle ja jauhoja on pienen rinnuksissa ja vaatteissa, vaikka olisi essut edessä.

Huomaako muuten ap panna pienille essut eteen. Sekin on ikävää jos lapset ehtivät sotkea puserot jauhoon ja kädet taikinaan ja karkaavat olkkariin sohvalle. Näinkin voi käydä jos ei ole oikein kokemusta lasten kanssa leipomisesta.

Kyllä minä olen saanut keittiön aika perusteellisesti siivota aina sen jälkeen kun pienten kanssa leivottiin. Siis sillä tavalla, että he tosiaan jokainen saivat oman taikinan ja tehdä siitä omat pullansa.

Ap ehkä tarkoitti yhdessä leipomisella sitä, että lapset pannaan istumaan keittiön penkille ja eivät saa liikkua. Tai pannaan katsomaan dvd.tä ja hän lapsenvahtina leipoo yllätykseksi pullaa.

Sinänsä vain ihmeellistä, sillä aika monessa huushollissa on kyllä pullat omasta takaa. Ihmettelisin minäkin, että miksi pitäisi leipoa lisää kun olen pakkaseen jo vierasvarat leiponut. Lapset ovat kyllä saaneet kokea pullanleipomisen elämystä ihan tarpeeksi jo minun kanssani. Miksi kaverini, joka on pyydetty lapsenvahdiksi ei voisi mieluummin vaikka lukea heille tai pelata lautapeliä tai leikkiä vaikka teekutsuja lapsen kanssa. Ja jos on kesä niin miksi ei ole pihalla vaan kuumassa keittiössä leipomassa pullaa,mikä on ihan tavallista arkea lapsille äitinsä kanssa.

Minä kyllä toivoisin, että ap olisi kysynyt ensin kaveriltaan, voisiko hän leipoa siellä. Jostain yllätyspullista en olisi kovin iloinen. Varsinkin jos tosiaan niitä jauholäikkiä olisi siellä sun täällä.

eli peset lapset ja heidän vaatteensa, imuroit keittiön ja pyyhit kaikki pinnat nihkeällä rätillä/mopilla, myös kaikki kaapinovien koukerot ja lattian sekä etenkin lattialistat. Peset uunin käyttösi jälkeen. Peset uunipellit. Peset taikinakulhon ja käytetyt välineet. Viet jauhopussit, sokerin, hiivan, suolan, kananmunat, kardemumman ja mitä ikinä ostitkin leipomista varten, kaiken sen viet mukanasi pois. Inhoan sitä, että joku tulee kotiini ja "vähän leipoo", mutta ei sitten siivoakaan jälkiään vaan jättää se minulle. En osaa ilahtua siitä, että joku sotkee kotiani. Miksi siis ilahtuisin, jos ap:n kaltainen tulee lasten hoitamisen sijaan tekemään tuhojaan?

siis niin, että annat lasten tehdä muutakin kuin katsella vieressä. Kyllä ne pienet kädet ihmeesti saavat jauhopölyn nousemaan leipomisalustasta ilmaan, vaikka mitään erityistä ei tapahtuisi. Sitten se jauho laskeutuu kaikille horisontaalitasoisille pinnoille eli myös lattialle, kaapinovien uurteisiin, työtasoille jne. Siistissä kodissa ei ole jauhopölyä lattialla leipomisen jälkeen, ja kun lasten kanssa leivotaan, sitä pölyä takuuvarmasti löytyy. Oletettavasti sinun kotisi on aika likainen, jos et moista tiedä.

Vierailija
69/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävä mikä keskustelu täällä on. :D

Joo, olin käymässä av:llä, 15 minuuttia. Ja ystäväni jätti tietokoneen päälle, jotta voin olla netissä jos haluan.

Olisiko minun pitänyt väkisin tunkea lasten leikkeihin, minäkin tulen nyt leikkimään kotista, vaikka lapset kuinka kieltäisivät ja sanovat, että haluavat leikkiä keskenään.? :D

Ja ei ollut hyvä ilma valitettavasti, kamppeiltani varauduin siihen, että lähdetään ulos leikkimään tai leikkikentälle, mutta vettä tuli kuin saavista kaataen joten ajattelin, että jos pullaa leivoittaisiin.

Ja ystäväni oli tyytyväinen kun olin tiskannut edelliset ja omat sotkemani astiat, olin tehnyt lapsille ruoan ja erittäin kiitollinen oli pullista.

Sanoi, että ihana ku oot jaksanut leipoa, itse niin harvoin jaksaa alkaa pullaa tekemään. Ja heille oli illalla tulossa vieraita ja sanoi miettineensä justiin, että mitä ihmettä tarjoaa kun pakastin ja kaapit tyhjinä.

Ei unohdu se kiitollinen ilme ja isompien lasten ilo kun oli tuoretta pullaa pöydässä odottamassa.

Vierailija
70/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olisi pitänyt alkaa siivoamaan, ystäväni oli juuri edellis päivänä tehnyt viikkosiivouksen ja on pari viikkoa sitten pessyt ikkunat ulkoa ja sisältä.

Vierailija
71/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävä mikä keskustelu täällä on. :D Joo, olin käymässä av:llä, 15 minuuttia. Ja ystäväni jätti tietokoneen päälle, jotta voin olla netissä jos haluan. Olisiko minun pitänyt väkisin tunkea lasten leikkeihin, minäkin tulen nyt leikkimään kotista, vaikka lapset kuinka kieltäisivät ja sanovat, että haluavat leikkiä keskenään.? :D Ja ei ollut hyvä ilma valitettavasti, kamppeiltani varauduin siihen, että lähdetään ulos leikkimään tai leikkikentälle, mutta vettä tuli kuin saavista kaataen joten ajattelin, että jos pullaa leivoittaisiin. Ja ystäväni oli tyytyväinen kun olin tiskannut edelliset ja omat sotkemani astiat, olin tehnyt lapsille ruoan ja erittäin kiitollinen oli pullista. Sanoi, että ihana ku oot jaksanut leipoa, itse niin harvoin jaksaa alkaa pullaa tekemään. Ja heille oli illalla tulossa vieraita ja sanoi miettineensä justiin, että mitä ihmettä tarjoaa kun pakastin ja kaapit tyhjinä. Ei unohdu se kiitollinen ilme ja isompien lasten ilo kun oli tuoretta pullaa pöydässä odottamassa.

eikä se kaveri käynyt matkalla kaupassa, vaikka oli vieraita tulossa. Aika outoja lipsahduksia ajatuksenkulussa.

Sinulla ei taida olla kokemusta lapsista, jos et näe muita vaihtoehtoja kuin tunkeutua leikkiinsä tai vaihtoehtoisesti keskeyttää leikit ja vaatia lapsia kanssasi kaatosateessa kauppaan.

PS: jos aika tulee pitkäksi, voi varsin hyvin mennä siivoamaan saunanlauteita, niissä on aina hammasharjalle haastetta.

Vierailija
72/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole edes lauteissa hammasharjalle haastetta.

Ja lähdimme kaupaan kun olimme syöneet, kysyin lapsilta, että lähdetäänkö käymään kaupassa ja leivotaan pullaa. Halusivat tehdä niin.

Ja hei, auto on keksitty. Kun lähdimme ei satanut, mutta tullessa satoi, mutta juoksimme äkkiä sisälle.

Lapsia minulla on itselläkin. Ja yksi oli mukana ja tykkäsivät lapset leikkiä keskenään. Välillä toki luimme kirjaa, mutta lapset leikkivät paljon keskenään.

Ja ystäväni oli ajatellut käydä nakkaamassa kotiin lapset jotka oli mukana (kavereillaan olivat olleet) ja lähteä sitten käymään lähikaupassa. Mutta ilostui kun ei tarvinnutkaan.

Vierailija
73/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lähdette pesuhuoneeseen leikkimään ja minä puunaan lauteet. Joo o. :D

Vierailija
74/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma millaisia me naiset ollaan!!!!!

Eikö teille riitä että lapsi on kunnossa ja elossa, koti ehjänä?

Älkää ikinä, IKINÄ valittako jos kohta ei löydy enää hoitajia teidän lapsille. Hoitakaa hitto itse jos sen pitää olla just niin kuin te haluatte, tykkäätte ja ajattelitte.

En tosiaan tiedä itskisinkö vai nauraisinko tätä ketjua lukiessa.

Vierailija
75/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joo, kyllä oon minäkin valikoinut kenelle menen lapsia hoitamaan.

en jaksa sellaisen lapsia hoitaa, että pitää kokoajan olla varpaillaan, että jos vaan teen vähäkään jotain pian "väärin". :D

Vierailija
76/97 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoa kai voi muutakin kuin pullaa?

että sun viestis: "Meillä ei syödä pullaa eikä leivota", kertoo selvästi, ettei teillä leivota lainkaan.

Vierailija
77/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaen, että osaat siivota jälkesi ;)

Vierailija
78/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä lasten kanssa. Älä jätä lapsia valvomatta pullien teon ajaksi!!!

Vierailija
79/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jälkeni siivoan ja lapset mukaan. :)

Vierailija
80/97 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska inhoan ajatusta siitä, että pyydän joltain apua ja sitten tämä auttaja ryhtyy tonkimaan kaappeja ja tekemään omia yllätyksiään. Niiden lasten hoitaminen on pääasia, ei hoitajan oma kiva.

Eli kun tulisin kotiin, toteaisin iloisesti, että "ai, täällä on leivottu, varmaan kivaa ajanvietettä. mutta olisit voinut siivota jälkesi, nyt on tosi kiva väsyneenä ryhtyä puunaamaan hauskanpitonne jäänteitä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan