Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin löytää tontille omistajan?

Etsivä.
11.02.2023 |

Haluaisin löytää rakentamattomalle tontille omistajan. Tiedossa on kiinteistötunnus. Maanmittauslaitoksella eivät osanneet antaa tiedoksi kuin että perikunta omistaa. Miten ja mistä asiaa voi rueta selvittämään? Naapureilla ei oo tietoa omistajista.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada puut tontilta niin ottavat kyllä yhteyttä itse.

Vierailija
2/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö lainhuutotodistuksessa perikunnan osakkaat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näy kuin sukunimi

Vierailija
5/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinähän tiedät omistajan: sen ja sen perikunta. Kunta esim. lähettää kiintestöverolaput johonkin osoitteeseen tälle joukkiolle. Saisiko sieltä osoitteen?

Vierailija
6/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sinähän tiedät omistajan: sen ja sen perikunta. Kunta esim. lähettää kiintestöverolaput johonkin osoitteeseen tälle joukkiolle. Saisiko sieltä osoitteen?

Onko se kunta joka lähettää kiinteistöverolapun, ainakin se maksetaan verohallinnolle. Ja eikö tuossa tule joku yksityisyydensuoja että ei ne voi osoitetietoja antaa kelle vaan. Ja tuleeko kiinteistöveroa maksettavaksi kun tontilla ei ole rakennuksia.

Vierailija
7/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy kuin sukunimi

Eikö lainhuuto tehdä perinnönjaon jälkeen uuden omistajan myötä eli näkyykö lainhuudossa se vanha omistaja vielä ennen perinnönjakoa? Siellä ei siis olisi perikunnan tietoa vaan kuolleen omistajan tiedot vielä? Sen vanhan omistajan perusteella voisi alkaa kysellä kyliltä tai netistä tietoja hänen lapsistaan, jotka ovat perikunnassa?

Vierailija
8/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se kunta joka lähettää kiinteistöverolapun, ainakin se maksetaan verohallinnolle. Ja eikö tuossa tule joku yksityisyydensuoja että ei ne voi osoitetietoja antaa kelle vaan. Ja tuleeko kiinteistöveroa maksettavaksi kun tontilla ei ole rakennuksia.

Niin eikö tuosta yksityisyydestä ole eu-lainsäädäntö. Ei kyllä pitäisi olla kiinteistöveroa ellei ole kiinteistöä tontilla. 

Vierailija
9/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinteist%C3%B6vero_Suomessa

Kiinteistöveroa maksetaan myös rakentamattomasta tontista.

Vierailija
10/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinteist%C3%B6vero_Suomessa

Kiinteistöveroa maksetaan myös rakentamattomasta tontista.

Kyllä, katoin just omat verotiedot ja tonttien maapohjalla on myös verotusarvo.

Vierailija
11/11 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy kuin sukunimi

Mulla on päätösasiakirja useammasta lainhuudoista. Yhteen lainhuutoon on merkitty omistajaksi minä ja luovuttajaksi me kaksi perikunnan jäsentä siskoni kanssa eli molempien suku- ja etunimet (saanto on jakosopimus). Toisessa on lainhuuto, jossa omistaja olen minä ja luovuttajina vanhempani suku-ja etunimineen ja lisäksi on heidän kuolinpäivänsä (saanto on perinnönjako). 

Jos siis pyytää lainhuutotodistuksen jakamattomasta pesästä niin näkyisikö siinä sitten kuolleiden tiedot sitten suku- ja etunimineen, kuten tuossa minun päätösasiakirjassa on vanhempieni nimet ja saanto on perinnönjako.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan