Miten voin löytää tontille omistajan?
Haluaisin löytää rakentamattomalle tontille omistajan. Tiedossa on kiinteistötunnus. Maanmittauslaitoksella eivät osanneet antaa tiedoksi kuin että perikunta omistaa. Miten ja mistä asiaa voi rueta selvittämään? Naapureilla ei oo tietoa omistajista.
Kommentit (11)
Näkyykö lainhuutotodistuksessa perikunnan osakkaat?
Vierailija kirjoitti:
Ei näy kuin sukunimi
No, sinähän tiedät omistajan: sen ja sen perikunta. Kunta esim. lähettää kiintestöverolaput johonkin osoitteeseen tälle joukkiolle. Saisiko sieltä osoitteen?
Vierailija kirjoitti:
No, sinähän tiedät omistajan: sen ja sen perikunta. Kunta esim. lähettää kiintestöverolaput johonkin osoitteeseen tälle joukkiolle. Saisiko sieltä osoitteen?
Onko se kunta joka lähettää kiinteistöverolapun, ainakin se maksetaan verohallinnolle. Ja eikö tuossa tule joku yksityisyydensuoja että ei ne voi osoitetietoja antaa kelle vaan. Ja tuleeko kiinteistöveroa maksettavaksi kun tontilla ei ole rakennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy kuin sukunimi
Eikö lainhuuto tehdä perinnönjaon jälkeen uuden omistajan myötä eli näkyykö lainhuudossa se vanha omistaja vielä ennen perinnönjakoa? Siellä ei siis olisi perikunnan tietoa vaan kuolleen omistajan tiedot vielä? Sen vanhan omistajan perusteella voisi alkaa kysellä kyliltä tai netistä tietoja hänen lapsistaan, jotka ovat perikunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se kunta joka lähettää kiinteistöverolapun, ainakin se maksetaan verohallinnolle. Ja eikö tuossa tule joku yksityisyydensuoja että ei ne voi osoitetietoja antaa kelle vaan. Ja tuleeko kiinteistöveroa maksettavaksi kun tontilla ei ole rakennuksia.
Niin eikö tuosta yksityisyydestä ole eu-lainsäädäntö. Ei kyllä pitäisi olla kiinteistöveroa ellei ole kiinteistöä tontilla.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinteist%C3%B6vero_Suomessa
Kiinteistöveroa maksetaan myös rakentamattomasta tontista.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinteist%C3%B6vero_Suomessa
Kiinteistöveroa maksetaan myös rakentamattomasta tontista.
Kyllä, katoin just omat verotiedot ja tonttien maapohjalla on myös verotusarvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy kuin sukunimi
Mulla on päätösasiakirja useammasta lainhuudoista. Yhteen lainhuutoon on merkitty omistajaksi minä ja luovuttajaksi me kaksi perikunnan jäsentä siskoni kanssa eli molempien suku- ja etunimet (saanto on jakosopimus). Toisessa on lainhuuto, jossa omistaja olen minä ja luovuttajina vanhempani suku-ja etunimineen ja lisäksi on heidän kuolinpäivänsä (saanto on perinnönjako).
Jos siis pyytää lainhuutotodistuksen jakamattomasta pesästä niin näkyisikö siinä sitten kuolleiden tiedot sitten suku- ja etunimineen, kuten tuossa minun päätösasiakirjassa on vanhempieni nimet ja saanto on perinnönjako.
Kaada puut tontilta niin ottavat kyllä yhteyttä itse.