Millainen on Puuhamaa? Vinkkejä - kiitos!
Ei ole koskaan käyty, mutta nyt harkinnassa 5-v lapsen kanssa, joka aktiivinen liikkumaan, eikä pelkää "mitään". Puuhamaan omat sivut aika niukat infoltaan, erityisesti niiden "laitteiden" ja puuha-alueiden esittelyä ei ollut kuin pieni kartta.
Mitä siellä on erityisesti 5-v:lle sopivaa? Ja muitakin vinkkejä tekemiseen, ruokailuun, pukeutumiseen jne.
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (46)
oltiin viime vuonna Puuhamaassa 6v ja 3.5v paikassa ja se oli musta tosi mahtava paikka! Kuten myös lasten mielestä! Ja aikuisillakin oli kivaa kun sai lasten kanssa pompia ja laskea liukumäistä! Vesipuisto oli vielä vähän hankala kun lapset eivät osaa uida, tekemistä riittää kyllä ilman sitäkin!
Kun olin itse lapsi! Suurin odotuksin vein oman 3v:n sinne 4 vuotta sitten ja paikka oli pettymys! Ei kunnon ruokapaikkaa, kaikki oli kulahtanutta, masentavan näköistä.. Lapsi ei ollut mitenkään innoissaan paikasta vaan taisi luulla että ollaan leikkipuistossa..
Puuhamaa on iloinen. Puuhamaassa vietät vaikka
koko päivän kesäisen.
Sellainen on puuhamaa.
Mun mielestä se on kulahtanut paikka, niin kuin joku jo mainitsikin. Kaikki on jotenkin vähän rempallaan. Paikka tarvitsisi kipeästi maalia ja vähän jotain uutta innovaatiota.
saa päivän hyvin kulumaan etenkin touhukkaan lapsen kanssa. Itse oltiin pari viikkoa sitten 7 ja 5-vuotiaiden kanssa ja tykkäsivät kovasti. Oli jännää ajaa mikroautoilla ja golfautolla ja ohjata venettä, pomppia sai mielinmäärin ja lasten ehdoton suosikki oli tarzanpuisto ja tietysti vesipuisto, vaikka vesi olikin melko kylmää vielä pari vk sitten.
Omia eväitä minäkin suosittelen, oli ihana grillata pitkästä aikaa ihan puuhiilloksella, mutta on siellä kaasugrillejäkin :) Uudestaan tuskin menemme, mutta oli ihan kokemisen arvoinen paikka ja lapset tykkäsi kovasti.
ja vielä järkyttävän hintainen! Uimapaikan pukukopeissa melkein lensi oksennus, sen verran paskaa, roskia, siteitä, kakkavaippoja, elttaantuneita eväitä (mm. mätä banaani) ja kuraa lillui lätäkköisillä lattioilla. Aah, ihanaa talsia siinä kylmässä mätävedessä paljailla jaloilla! Ja oli ihan helvetin kiva siitä sitten hilppasta uikkarinvaihdon jälkeen altaaseen.. sinne, minne muutkin rähmäiset käpälät oli talsineet jo satoja/tuhansia kertoja sinä päivänä. Lisäksi näkösuoja ja yksityisyys oli ainakin naisten kopissa täysin olematon, miehet kuikuili ovesta sisään ja meno oli muutenkin aivan vallatonta.. meteliä, märkiä ihmisiä tungokseen asti, avonaisia ovia ja ikkunoita.. halleluja mitähän vielä. No, siitäkin selvittiin.
Muut alueetkin oli ränsistyneitä ja parhaat päivänsä nähneitä. Tuli mieleen että voittoa vaan tavoitellaan mutta mitään ei piheyksissään viitsitä kunnostaa välillä. Kauhistelin miehellekin puiston karseaa kuntoa. Lapsena se oli paremmassa kunnossa tai sitten sitä ei vaan huomannut silloin. Näytti ettei siellä ole tehty juuri mitään remppaa ainakaan 15 vuoteen. Puiston sisäänpääsy on naurettava, kun laitteetkin on kaikki tee-se-itse periaatteella, eli sähköä tai valvojaakaan ei tarvita. Sinänsä kiva kyllä, mutta ei hintansa väärti!
Painajaismainen paikka. Ei mennä enää koskaan.
"sinänsä kiva kyllä, mutta ei hintansa väärti"
Siis sinänsä kiva IDEA nuo tee-se-itse-laitteet, mutta naurettava tosiaan tuo maksun määrä.
graffitit vain puuttuvat! Ollaan käyty muutaman vuoden välein joka kerta toiveikkaina (kun aika lähellä asutaan), mutta aina vain hirveämmäksi menee.
"Vesipuisto" (heh) puolella vesi on paskaista, pukutilat haisevat ja ovat likaiset, mäet surkeita. Laitteet ovat joko rikki ja pois käytöstä tai sitten sen näköisiä, että hajoavat huomenna. Kiipeilytelineet ovat niitä samoja mitä 15 vuotta sitten, samoin kaikki muukin. Ehkä kymmenestä trampasta yksi oli ehjä.
Omina kouluaikoina (20 vuotta sitten) kivointa Puuhamaassa oli ehdottomasti se ilmainen pelihalli, mutta sitäkään ei nyt sitten enää ole. Ei mennä enää ikinä.
Omia eväitä minäkin suosittelen, oli ihana grillata pitkästä aikaa ihan puuhiilloksella, mutta on siellä kaasugrillejäkin :) Uudestaan tuskin menemme, mutta oli ihan kokemisen arvoinen paikka ja lapset tykkäsi kovasti.
2 euron pantilla saa käyttöön vedettävät kärryt, joihin voi laittaa kassit. Todella kiva paikka - ja varmasti riittää koko päiväksi tekemistä!
Puuhamaa on iloinen. Puuhamaassa vietät vaikka
koko päivän kesäisen.
Sellainen on puuhamaa.
mikään ei ole muuttunut omasta lapsuudesta paitsi toki kaikki kulunutta. Oltiin niin pettyneitä koko paikasta, aivan järkyttävä, "ruoka" kaameaa, ei mitään hyvää vaihtoehtoa. Tylsä reissu, myös lasten mielestä. Toki reissu jo alkoi ikävästi, kulkukäytävällä oli joku este jonka takia vaunut kaatui ja vauva tippui melko korkealta maahan ja loukkasi pahasti itsensä, samassa rytäkässä kaatui isompi ja polvet verillä.
ja vielä järkyttävän hintainen! Uimapaikan pukukopeissa melkein lensi oksennus, sen verran paskaa, roskia, siteitä, kakkavaippoja, elttaantuneita eväitä (mm. mätä banaani) ja kuraa lillui lätäkköisillä lattioilla. Aah, ihanaa talsia siinä kylmässä mätävedessä paljailla jaloilla! Ja oli ihan helvetin kiva siitä sitten hilppasta uikkarinvaihdon jälkeen altaaseen.. sinne, minne muutkin rähmäiset käpälät oli talsineet jo satoja/tuhansia kertoja sinä päivänä. Lisäksi näkösuoja ja yksityisyys oli ainakin naisten kopissa täysin olematon, miehet kuikuili ovesta sisään ja meno oli muutenkin aivan vallatonta.. meteliä, märkiä ihmisiä tungokseen asti, avonaisia ovia ja ikkunoita.. halleluja mitähän vielä. No, siitäkin selvittiin.
Muut alueetkin oli ränsistyneitä ja parhaat päivänsä nähneitä. Tuli mieleen että voittoa vaan tavoitellaan mutta mitään ei piheyksissään viitsitä kunnostaa välillä. Kauhistelin miehellekin puiston karseaa kuntoa. Lapsena se oli paremmassa kunnossa tai sitten sitä ei vaan huomannut silloin. Näytti ettei siellä ole tehty juuri mitään remppaa ainakaan 15 vuoteen. Puiston sisäänpääsy on naurettava, kun laitteetkin on kaikki tee-se-itse periaatteella, eli sähköä tai valvojaakaan ei tarvita. Sinänsä kiva kyllä, mutta ei hintansa väärti!
Painajaismainen paikka. Ei mennä enää koskaan.
miehelleskin kauhistelit,sissus.Tais olla sulla vaan pinna kireellä sinä päivänä.
Ne uimapaikan pukukopit on AINA olleet todella saastaiset! Muistan lapsena (ainakin 15 vuotta sitten) ällönneeni niitä. Just sitä kakkavaippa, pilaantuneet eväät ja se lilluva vesi lattioilla yhdistelmää. 10v sitten hain sinne kesätöihin mutten päässyt. Silloin muistan paikkojen näyttäneen kulahtaneilta eikä varmasti ole korjattu mitään sen jälkeen. Mutta on siellä niitä kaikkia kivoja "laitteita" joissa ei tarvii ällöillä.
Käytiin just viime viikolla. Joo, ei ole viimesen päälle maalit yms. mutta lapsilla kivaa ja ennen kaikkea siellä liikutaan eikä se ole vain sitä jonotetaan-istutaan laitteessa-jonotetaan -istutaan laitteessa- puuhaa.
Me ei oltu vesipuistos ollenkaan, joten en osaa sanoa siitä mitään. Mut voihan sitä käydä järvessäkin jos siltä tuntuu.
Grillattiin Puuhamaan omilla grillipaikoilla (sieltä saa puutkin ilmaiseksi). Oisko motarilta päin tullessa n. 400m ennen Puuhamaata Valintatalo tien vieressä. Sieltä ollaan ennenkin ostettu grillattavat. Kylällä on myös S-market jossa isommat valikoimat.
Mut tosiaan, mitään huippuhienoa paikkaa on turha odottaa, mutta puuhaa sitäkin enemmän mikä on sen paikan ideakin.
Riippuu ihan siitä mitä paikalta odottaa ja kuinka kaukaa tulee.
Jos ajatte useita satoja kilometrejä, että pääsette huvipuistoon, niin ei kannata mennä.
Jos ajatte tunnin, että pääsette retkelle leikkipuistoon / leirintäalueelle ja olette valmiit krillailemaan jne. Paikka saattaa olla nappiosuma.
Ap tuli tsekkaamaan, onko vastauksia tullut ja olihan niitä - kiitokset niistä - mutta kyllä nyt menee vielä harkintaan reissu tuonne parin sadan kilometrin päähän (toki sitten käytäisiin siinä matkan varrella jossain muuallakin)...
Onko siellä ruuhkaa eli täytyykö odottaa vuoroaan (kauan)? Jos on, niin onko joku ajankohta (viikko, viikonpäivä) heinäkuussa ruuhkaisempaa kuin joku toinen?
Onko riittävästi tekemistä myös koleammilla keleillä eli jos jättää vesiosuudet väliin?
Ruokailusta... ei oikein huvittaisi raahata omia eväitä mukana. Ruokaa siis paikan päältäkin saa (vaikka sitten pizza-hampurilais-tyylistä)?
oli Mini-riskillä se kampanja. Ja tykättiin joka ikinen kerta. Lapsi oli silloin 3 v ja tykkäs kun oli paljon lapsia, pomppulinnoja, se pitkä liukumäki ja lopuksi oltiin uimassa. Oltiin ihan koko aukioloaika. Ja se vesiliukumäki, tai mikä se siellä takana onkaan.
Onhan se kulahtanut, mutta eipä haitannut meitä.
Ollaan aina otettu omat eväät mukaan, kun lapsi on vähän ronkeli, mutta 2 vikaa kertaa käytiin syömässä buffassa. Ihan peruskamaa ja edullinen. Lapsikin söi normaalia enemmän.
Kovasti tykättiin.
Ensi viikonloppuna ollaan taas lähdössä.
Me käytiin pari viikkoa ennen juhannusta ja oli todella onnistunut reissu.
Joo paikka on hiukan kulahtanut mutta ei se menoa haitannut. Eikä lapset sellaisia asioita huomaa. Poika 6 v tykkäsi kovasti ja niin me aikuisetkin. Uimaan ei tarjettu mennä mutta saunassa käytiin kuitenkin. Porukkaa oli todella vähän joten ajankohta oli loistava. Meillä oli eväät kylmälaukussa ja haettiin ne sieltä kesken päivän kun automme oli todella lähellä porttia. Grillattiin makkaraa ja syötiin leipiä. Ei ollut ollenkaan vaivalloista.
eli teille just hyvä. uimajuttuja on paljon: erikokoista allasta, vesiliukkaria (myös sauna), rengasjokea, uimarantaa, polkuvenettä jne. pomppukumpuja, -linnoja ja trampoliineja löytyy monenlaista. myös erilaisia autoja ja pyöriä löytyy, 5v on osaan liian pieni mutta jotkut juuri sopivia. huimapäälle löytyy liukumäkiä, joita lasketaan kangaspussissa sekä aikuisenkin mahanpohjassa tuntuva viktorian putoukset, jota lasketaan kumiveneellä. heti portin edessä on pieni pyörivä laite, jossa istutaan kopeissa, joita saa halutessaan kääntää ympäri (pää alaspäin). puiston laidalla on hauska "tarzan-rata", jossa pääsee kiipeilemään paljon enemmän kuin leikkipuistoissa. puuhiksesta löytyy myös paljon keinuja, hiekkalaatikko, pikkuruisia rakennuksia yms.
sateen sattuessa oikein mihinkään ei pääse turvaan, joten valitkaa poutapäivä tai ainakin sateen kestävät asut. tosin harva laite on suljettuna sateellakaan (toisin kuin esim. lintsillä). puuhamaa on loistava paikka omien eväiden mukaan ottamiseen: sieltä löytyy paljon pöytiä ja penkkejä sekä valtavasti nurmikkoa picniciä varten. sieltä voi myös ostaa kiskurihintaisia ja epäterveellisiä ruokia, joten suosittelen lämpimästi omia eväitä. kylmälaukkuun kunnon setit, jotka voi jättää autoon ja hakea sitten evästauon koittaessa. panttia vastaan portin luota saa käyttöön vedettävän puukärryn, johon voi laittaa tavarat kuljetuksen ajaksi.
alueella kulkee juna, jonka kyydissä on kiva katsella puistoa:)
kysy, jos haluat tarkennuksia!
t. kummilasten kanssa monesti puuhamaassa käynyt paikallinen