Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on Puuhamaa? Vinkkejä - kiitos!

Vierailija
04.07.2012 |

Ei ole koskaan käyty, mutta nyt harkinnassa 5-v lapsen kanssa, joka aktiivinen liikkumaan, eikä pelkää "mitään". Puuhamaan omat sivut aika niukat infoltaan, erityisesti niiden "laitteiden" ja puuha-alueiden esittelyä ei ollut kuin pieni kartta.



Mitä siellä on erityisesti 5-v:lle sopivaa? Ja muitakin vinkkejä tekemiseen, ruokailuun, pukeutumiseen jne.



Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä järkyttävän hintainen! Uimapaikan pukukopeissa melkein lensi oksennus, sen verran paskaa, roskia, siteitä, kakkavaippoja, elttaantuneita eväitä (mm. mätä banaani) ja kuraa lillui lätäkköisillä lattioilla. Aah, ihanaa talsia siinä kylmässä mätävedessä paljailla jaloilla! Ja oli ihan helvetin kiva siitä sitten hilppasta uikkarinvaihdon jälkeen altaaseen.. sinne, minne muutkin rähmäiset käpälät oli talsineet jo satoja/tuhansia kertoja sinä päivänä. Lisäksi näkösuoja ja yksityisyys oli ainakin naisten kopissa täysin olematon, miehet kuikuili ovesta sisään ja meno oli muutenkin aivan vallatonta.. meteliä, märkiä ihmisiä tungokseen asti, avonaisia ovia ja ikkunoita.. halleluja mitähän vielä. No, siitäkin selvittiin. Muut alueetkin oli ränsistyneitä ja parhaat päivänsä nähneitä. Tuli mieleen että voittoa vaan tavoitellaan mutta mitään ei piheyksissään viitsitä kunnostaa välillä. Kauhistelin miehellekin puiston karseaa kuntoa. Lapsena se oli paremmassa kunnossa tai sitten sitä ei vaan huomannut silloin. Näytti ettei siellä ole tehty juuri mitään remppaa ainakaan 15 vuoteen. Puiston sisäänpääsy on naurettava, kun laitteetkin on kaikki tee-se-itse periaatteella, eli sähköä tai valvojaakaan ei tarvita. Sinänsä kiva kyllä, mutta ei hintansa väärti! Painajaismainen paikka. Ei mennä enää koskaan.

miehelleskin kauhistelit,sissus.Tais olla sulla vaan pinna kireellä sinä päivänä.

Heh, joku tosi-puuhamaafani otti kipinää :D

Joo luettuani viestini tajusin, että sanomistahan tuosta tulee, kun muotoilin päivittelymme puuhamaan kunnosta tuohon tapaan. Tarkoitus oli pikemminkin sanoa, että olimme mieheni kanssa tyrmistyneitä puiston paikoin kelvottomasta kunnosta. Emme me silti kävelleet suut auki ja kädet puuskassa ääneen siunaillen.. ihan yritettiin pitää hauskaa ja sulautua joukkoon :)

Mutta kuten sanottu, toisten ei mennä.

Sulla taitaa kiristää :D

Vierailija
22/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jengiä.. kyllä se on omasta asenteesta ja ilosta kiinni. Meillä oli viime kesänä todella mukava päivä Puuhamaassa kolmen lapsen kanssa 7v. ja 4 vuotiaat. Lapset ja me aikuisetkin riekuimme trampoliineilla, ralliradalla, liukumäissä, vesiliukumäissä ym. koko päivän. Oli omat eväät mukana ja grillailimme hodareita. Ja kerran kesässä voi sen sisäänpääsynkin maksaa. Ihme negatiivista ajattelua ja nähdään kaikesta vaan ne huonot puolet. Iloitkaa ihmiset kesästä ja lapsistanne ja ottakaa heistä mallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt 5- ja 7-vuotiaita. Ihan kiva reissu oli. Emme olleet noissa uimajutuissa, kun oli niin kylmä, mutta päivä meni nopeasti touhutessa muissa jutuissa. Lapset tykkäsivät kovasti eikä meillä aikuisillakaan mitään valitettavaa ollut. Eväät olivat mukana.



Kulahtanuthan Puuhamaa on, mutta muuten ihan kiva paikka. Ja parasta siellä on juuri tuo, että siellä oikeasti touhutaan kaikenlaista eikä vain istuta laitteissa.

Vierailija
24/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että uskoisin lapsenne iän olevan juuri passeli sinne. Myös 7v poika tykkäsi, eniten erilaisista autoista, tarzan-radasta ja pomppupatjoista. Ja 11v tytöt etenkin vesipuistosta. Se uutuusmäki kumiveneillä oli itsellenikin tosi kiva kokemus, hurja pudotus otti kunnolla mahapohjasta, kävin sen 11v tyttöjen kanssa laskemassa. Edellisen kerran oltiin oltu kun esikoinen 6v eli viisi vuotta sitten, välissä kun asuttiin toisella puolella maata.



Mutta ihan sisäänpääsymaksun arvoinen kyllä. Koko päivä meni meilläkin eikä edes kaikissa laitteissa/paikoissa muistettu käydä. Kivaa oli että sai asioita tehdä itse, ajelin itsekin temppuautoilla poikien kanssa, leikimme poliisia ja rosvoa. Oli hauskaa.:)



Ja ajoimme yli 100km sinne, nopsaan meni ajomatka.

Vierailija
25/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, 4,6 ja 8-vuotiaat, ja ollaan nyt parina vuonna käyty Puuhamaassa. Tänä vuonna on vielä käymättä, mutta lapset sitä on toivoneet kovin. Vaikka paikka on vanha ja maalit eivät välttämättä viimeisen päälle, meitä nimenomaan viehättää se, että siellä lapset saavat touhuta ja tehdä asioita itse. Jonoa tietysti on heinäkuussa aurinkoisella ilmalla, mutta jonot on ihan toista luokkaa kuin Lintsillä tai Särkänniemessä, samoin kuin hinta. Meille paikka kelpaa, joten saa nähdä,lähdetäänkö taas tänä vuonna sinne ajamaan, matkaakin kun on reilu parisataa kilometriä.

Vierailija
26/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pisti nää jutut miettimään. Mitä sinne sitten liput maksaa? Ilmeisesti omat eväät kannattaa ottaa mukaan ja uiminen jättää väliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsilla oli hauskaa, koko ajan oli tekemistä ja olisi riittänyt pidemmäksikin aikaa, me oltiin 5 tuntia.

Grillattiin ja käytiin uimassa, vesipuistossa etenkin riittää hyvin tekemistä juuri tämän ikäisille, ja kaikki pomppulinnat, ilmamäet yms. oli hauskoja.



Liput oli 21,50e/henkilö, ja enempää ei mennytkään kun oli kaikki omat eväät mukana.

Vierailija
28/46 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä kesänä ei olla vielä ehditty, mutta menossa ollaan, ainakin kerran. meiltä matkaa kertyy reilu 60km ja kaveriperheellä puolet tuosta ja kimpassa ollaan aina käyty. meillä on 4 henkinen perhe (lapset nyt 4 ja 7) ja sisäänpääsymaksun ja bensakulujen lisäksi tulee eväiden hinta, joka on kuitenkin melko edullista, jos vaikka verrataan päivään lintsillä ja ruuat siellä... vaikkakaan lintsiä ja puuhamaata ei voi verrata toisiinsa. puuhamaa on niin paljon parempi paikka, ainakin jos lapsilta kysytään, lapset kun ei huomaa rapistuneita maaleja (joita kyllä löytyy myös paljon lintsiltä ja särkästä), tmv.



puuhamaassa lapset saavat liikunnan riemua ja kokemuksia erilaisista välineistä ja temppuradoista ja laitteista, päivällä uiminen ja saunominen katkaisee päivän mukavasti :) jos paikalla on paljon väkeä ja ihmiset kulkee kengillä (mitä on nätisti pyydetty välttämään) niin kyllähän sitä kuraa kertyy pukuhuoneisiinkin. itse otin viimekesänä lattianpesuletkun kauniiseen käteen ja letkutin "oman paikan", niin sai pukea ilman kuraa :) eikä ollut iso vaiva. viimekesänä ainakaan miehet eivät todellakaan nähneet/eivätkä edes kurkkineet pukuhuoneisiin, mutta tokihan sekin riippuu, miten paljon pervoja on paikalla...



meidän perhe kyllä suosittelee puuhamaata kaikille (3-10vee lasten perheille), vaikka hinta vähän suolainen onkin... mutta se lasten ilo ja ulkona liikkuminen korvaa kyllä kaiken! omat eväät ja avoin mieli vanhemmille, niin lapsillakin on kivaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/46 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä kesänä ei olla vielä ehditty, mutta menossa ollaan, ainakin kerran. meiltä matkaa kertyy reilu 60km ja kaveriperheellä puolet tuosta ja kimpassa ollaan aina käyty. meillä on 4 henkinen perhe (lapset nyt 4 ja 7) ja sisäänpääsymaksun ja bensakulujen lisäksi tulee eväiden hinta, joka on kuitenkin melko edullista, jos vaikka verrataan päivään lintsillä ja ruuat siellä... vaikkakaan lintsiä ja puuhamaata ei voi verrata toisiinsa. puuhamaa on niin paljon parempi paikka, ainakin jos lapsilta kysytään, lapset kun ei huomaa rapistuneita maaleja (joita kyllä löytyy myös paljon lintsiltä ja särkästä), tmv. puuhamaassa lapset saavat liikunnan riemua ja kokemuksia erilaisista välineistä ja temppuradoista ja laitteista, päivällä uiminen ja saunominen katkaisee päivän mukavasti :) jos paikalla on paljon väkeä ja ihmiset kulkee kengillä (mitä on nätisti pyydetty välttämään) niin kyllähän sitä kuraa kertyy pukuhuoneisiinkin. itse otin viimekesänä lattianpesuletkun kauniiseen käteen ja letkutin "oman paikan", niin sai pukea ilman kuraa :) eikä ollut iso vaiva. viimekesänä ainakaan miehet eivät todellakaan nähneet/eivätkä edes kurkkineet pukuhuoneisiin, mutta tokihan sekin riippuu, miten paljon pervoja on paikalla... meidän perhe kyllä suosittelee puuhamaata kaikille (3-10vee lasten perheille), vaikka hinta vähän suolainen onkin... mutta se lasten ilo ja ulkona liikkuminen korvaa kyllä kaiken! omat eväät ja avoin mieli vanhemmille, niin lapsillakin on kivaa

Eh ei jumakauta tää oli kyllä joku työntekijä tai omistaja. Siis onhan se Puuhamaa nyt niiiiin paljon parempi kuin joku Linnanmäki. Ihan mahtavaa.

Vierailija
30/46 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Tämän kesän kokemuksia Puuhaamaasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/46 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin iloisesti yllättyneitä. Lapset 7 ja 10 v viihtyivät koko päivän, erityisesti vesipuistossa. Meillä oli omat eväät (helppo säilyttää kylmälaukussa autossa). Eväiden syöntiin oli paljon siistejä pöytiä ja makkaraakin olisi ollut helppo paistaa (paljon grillejä). Vessoja oli runsaasti ja ne olivat siistejä.

Vierailija
32/46 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ muutenkin aivan vallatonta.. meteliä, märkiä ihmisiä tungokseen asti, avonaisia ovia ja ikkunoita.. halleluja mitähän vielä. No, siitäkin selvittiin.



" no mitä voit odottaa jos puistossa on 3000 asiakasta samaan aikaan. Ja vielä heinäkuu!!



--- Puiston sisäänpääsy on naurettava, kun laitteetkin on kaikki tee-se-itse periaatteella, eli sähköä tai valvojaakaan ei tarvita.

[/quote]




"koko puiston idea on että lapset voivat kuluttaa energiaa ja tehdä jotakin eikä vain istua ja odottaa kun joku laite kieputtaa. ja joku muukin vertasi sitä leikkipuistoon... vinkatkaa puisto jossa on pomppulinnoja yms.



hinta on aika halpa jos vertaa lintsin 35e :)



p.s. en ole mikään työntekijä tai mainostaja, ihan normaali äiti jolla 5v. poika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/46 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhamaassa töissä olleena tuon voi allekirjoittaa, että paikan kunto on vähän kulahtanut, mutta kyllä ainakin omana aikana suurin osa ihmisistä näytti viihtyvän todella hyvin, eikä valituksen sanoja paljoa tarvinnu kuunnella. :)

Vierailija
34/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsilla oli hauskaa, koko ajan oli tekemistä ja olisi riittänyt pidemmäksikin aikaa, me oltiin 5 tuntia.

Grillattiin ja käytiin uimassa, vesipuistossa etenkin riittää hyvin tekemistä juuri tämän ikäisille, ja kaikki pomppulinnat, ilmamäet yms. oli hauskoja.

Liput oli 21,50e/henkilö, ja enempää ei mennytkään kun oli kaikki omat eväät mukana.

nelihenkinen perhe maksaa lähemmäs 100 euroa, että pääsee tähän "seikkailupuistoon". Musta toi on ihan naurettavan kallis hinta. Ja neljän hengen perhe on vielä aika maltillisen kokoinen.

Huh, kympin maksaisin per nenä, MAX!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen kun hintoja kauhistellaan. Onhan ne halvemmat kuin Lintsin rannekkeet. Ja tuolla saa grillata lämpimän ruuan ilmaiseksi omista eväistä. Ja se onkin yksi kohokohdista.



Joo, ei se nyt ihan tiptop-paikka ole, mutta lapset haluaa sinne joka kesä. Lintsillä käydään joka vuos, ja sit saavat valita Särkäniemi vai Puuhamaa, niin Puuhiksen valitsivat nyt kolmatta vuotta peräkkäin :).

Vierailija
36/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuvista KUKAAN tuntemani ei suostu enää menemään kyseiseen paikkaan, sen verran on tullut sitä nuhjuisuutta ja paskaisuutta katseltua. Ihan totta tuo pointti tuossa aiemmin. Jos laitteita ei ole 30 vuoteen huollettu kertaakaan, niitä ei uusita eikä niiden käyttäminen maksa mitään, mihin ihmeeseen se tolkuton sisäänpääsymaksu menee?? Ei ainakaan kunnossapito-, siivous- ja ravintolahenkilöstön palkkoihin...



Terv. nimim. ei koskaan enää

Vierailija
37/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen kun hintoja kauhistellaan. Onhan ne halvemmat kuin Lintsin rannekkeet. Ja tuolla saa grillata lämpimän ruuan ilmaiseksi omista eväistä. Ja se onkin yksi kohokohdista.

Ja huvipuistoissa nyt saa VÄHÄN enemmän vastinetta rahoilleen, lievästi sanottuna. 5-10 euron sisäänpääsymaksu olisi kohtuullinen.

Vierailija
38/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

grilli, tramppa ja keinut löytyy omaltakin pihalta.

Vierailija
39/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhamaan hintoja kauhistellaan. Sitä ihmettelen, että joku oikeasti vertaa puuhamaata ja linnanmäkeä keskenään, vetoaa siihe, että linnanmäen ranneke maksaa n. kympin enemmän. Mun korvaan kuulostaakin siis siltä, että linnanmäkin on se edullinen paikka. Puuhamaa kiskuri. Kyseessä on kuitenkin hieman eri mittakaavan ja tason puistot. Myös laitteiden ylläpitoon ja valvontaan kuluu linnanmäellä hieman enemmän rahaa.

Vierailija
40/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens lauantaina ollaan menossa sinne, enkä usko että mikään uimasää on. Onko muuta kuin vesitekemistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi