Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on Puuhamaa? Vinkkejä - kiitos!

Vierailija
04.07.2012 |

Ei ole koskaan käyty, mutta nyt harkinnassa 5-v lapsen kanssa, joka aktiivinen liikkumaan, eikä pelkää "mitään". Puuhamaan omat sivut aika niukat infoltaan, erityisesti niiden "laitteiden" ja puuha-alueiden esittelyä ei ollut kuin pieni kartta.



Mitä siellä on erityisesti 5-v:lle sopivaa? Ja muitakin vinkkejä tekemiseen, ruokailuun, pukeutumiseen jne.



Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä järkyttävän hintainen! Uimapaikan pukukopeissa melkein lensi oksennus, sen verran paskaa, roskia, siteitä, kakkavaippoja, elttaantuneita eväitä (mm. mätä banaani) ja kuraa lillui lätäkköisillä lattioilla. Aah, ihanaa talsia siinä kylmässä mätävedessä paljailla jaloilla! Ja oli ihan helvetin kiva siitä sitten hilppasta uikkarinvaihdon jälkeen altaaseen.. sinne, minne muutkin rähmäiset käpälät oli talsineet jo satoja/tuhansia kertoja sinä päivänä. Lisäksi näkösuoja ja yksityisyys oli ainakin naisten kopissa täysin olematon, miehet kuikuili ovesta sisään ja meno oli muutenkin aivan vallatonta.. meteliä, märkiä ihmisiä tungokseen asti, avonaisia ovia ja ikkunoita.. halleluja mitähän vielä. No, siitäkin selvittiin.

Muut alueetkin oli ränsistyneitä ja parhaat päivänsä nähneitä. Tuli mieleen että voittoa vaan tavoitellaan mutta mitään ei piheyksissään viitsitä kunnostaa välillä. Kauhistelin miehellekin puiston karseaa kuntoa. Lapsena se oli paremmassa kunnossa tai sitten sitä ei vaan huomannut silloin. Näytti ettei siellä ole tehty juuri mitään remppaa ainakaan 15 vuoteen. Puiston sisäänpääsy on naurettava, kun laitteetkin on kaikki tee-se-itse periaatteella, eli sähköä tai valvojaakaan ei tarvita. Sinänsä kiva kyllä, mutta ei hintansa väärti!

Painajaismainen paikka. Ei mennä enää koskaan.


miehelleskin kauhistelit,sissus.Tais olla sulla vaan pinna kireellä sinä päivänä.


itse kävin joskus yli 20 v sitten ja edellis kesänä oman lapsen kanssa..olen tod.samaa mieltä!

Vierailija
42/46 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh ei jumakauta tää oli kyllä joku työntekijä tai omistaja. Siis onhan se Puuhamaa nyt niiiiin paljon parempi kuin joku Linnanmäki. Ihan mahtavaa.

mitään ei puuhamaasta omisteta, kukaan meistä ei siellä oo koskaan töissä ollut, eikä muutakaan hyötyä kirjoituksesta meille ole, mutta meidän muksut vaan ei arvosta kauheesti jonottamista ja kieppumista ja taas jonottamista. paljon kivempaa kaikille, kun saa onnistumisen riemua omasta tekemisestä. meillä ei ainakaan täällä pienellä tuppukylällä, missä asutaan, oo mitään isoja leikkipuistoja, tramppa löytyy pihasta ja metsästä temppupaikka, mutta onhan isossa paikassa paljon enemmän mahdollisuuksia. kylpylään jos menee uimaan ja nautiskelemaan yhdestä vesiliukumäestä, yms vesileikiestä, maksaa jo sekin 50-60€ neljältä hengeltä. mutta jokainen tavallaan.

päivän onnistumiseen vaikuttaa paljon aikuisten asenteet ja kanssaihmisten käytös. jos jokainen elää kuin pellossa ja heittelee vaippansa ja roskansa pitkin poikin roskisten sijaan ja marssii paskasilla kengillä jokapaikkaan, niin kyllähän se sitten näkyy valitettavasti kaikille muille :( ihan kokoajan kun missään ei oo siivoojaa saatavilla jokaisen paskoja keräämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös vanhemmat. Ei ole muuten meilläkään senttiäkään kiinni Puuhamaassa, mutta oltiin sitä mieltä että Lintsi jää kakkoseks Puuhamaalle.



Paljon tekemistä ITSE, eli ei passiivista seiso jonossa- istu laitteessa- meininkiä. Puolipilvinen päivä oli, kierrettiin kaikki laitteet ja paikat läpi, ainoastaan formuloissa (jotka olikin kaikkien lemppareita vesipuiston jälkeen) oli hieman jonoa. Venehommat jätettiin väliin kun oli niin pitkät jonot niihin.



Grillattiin itse eväät ja toisen kerran syötiin leipäeväitä. Tässä muuten mainio juttu että retkipöytiä on riittämiin, ei tarvii tyhjiä pöytiä etsiä, niitä löytyy kyllä vaikka olisikin paljon porukkaa liikkeellä. Samoin roskiksia riittää eli muovipusseja ei tarvii raahata mukana eikä roskia maasta löydykään.



Vesipuisto oli isompien lasten ehdoton suosikki ja kyllä pientenkin mieleen, vuokrauimapuvut on muuten halpoja jos päättääkin yhtäkkiä käydä uimassa itsekin, 2e hintaa. Valikoima runsas :D



Vesi oli kylmää mutta muuten meillä oli aivan nappireissu, siis isommillekin lapsille on kiva paikka!

Vierailija
44/46 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös vanhemmat. Ei ole muuten meilläkään senttiäkään kiinni Puuhamaassa, mutta oltiin sitä mieltä että Lintsi jää kakkoseks Puuhamaalle.

Paljon tekemistä ITSE, eli ei passiivista seiso jonossa- istu laitteessa- meininkiä. Puolipilvinen päivä oli, kierrettiin kaikki laitteet ja paikat läpi, ainoastaan formuloissa (jotka olikin kaikkien lemppareita vesipuiston jälkeen) oli hieman jonoa. Venehommat jätettiin väliin kun oli niin pitkät jonot niihin.

Grillattiin itse eväät ja toisen kerran syötiin leipäeväitä. Tässä muuten mainio juttu että retkipöytiä on riittämiin, ei tarvii tyhjiä pöytiä etsiä, niitä löytyy kyllä vaikka olisikin paljon porukkaa liikkeellä. Samoin roskiksia riittää eli muovipusseja ei tarvii raahata mukana eikä roskia maasta löydykään.

Vesipuisto oli isompien lasten ehdoton suosikki ja kyllä pientenkin mieleen, vuokrauimapuvut on muuten halpoja jos päättääkin yhtäkkiä käydä uimassa itsekin, 2e hintaa. Valikoima runsas :D

Vesi oli kylmää mutta muuten meillä oli aivan nappireissu, siis isommillekin lapsille on kiva paikka!

ja jollain mehukatin kampanjalla vielä enemmän. Kannattaa lukea mehukatin sivuilta jos hinta hirvittää jotakuta.

Vierailija
45/46 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tykkäsi ja vanhemmillekaan ei liian tylsä. Kivat kioski palvelut :)

Vierailija
46/46 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on Puuhamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan