Onko helpompaa olla nainen vai mies ?
Lueskelin juttua jossa nainen vaihtanut itsensä mieheksi ja huomannut miten kovaa on olla mies. Mitä mieltä itse asiasta olette, että onko helpompaa olla nainen vai mies ?
Jos kiinnostuit naisen jutusta niin sen voi lukea täältä !
Itse olen kyllä samaa mieltä, että miehillä on vaikeampaa ja aika hyviä pointeja nainen esitti.
Kommentit (88)
Öhöm.. Ei taida olla ihan selvää miten Gaussin käyrä toimii..?
Kummallakin sukupuolella on tottakai etunsa. Mutta jos on keskiverto nainen kaikin puolin, niin kumppaniehdokkaita ei tarvitse lähteä etsimään. Deittipalstoilla ja baareissa lähestyjiä kyllä riittää. Eli tilanne on sama kuin keskiverto firmalla. Eli työnhakijoita kyllä riittää. Yleistäen naiset ovat olemukseltaan sympaattisempia kuin miehet, ja tätä kautta uusien ystävyyssuhteiden luominen on naiselle helpompaa. Toki naisen "tarvitsee" laittautua enemmän kuin miesten meikkien, tukanleikkuun ja vaatteiden osalta. Ja naisilla on myös kuukautisten suhteen omat kuvionsa. Mutta jos nämä edellä mainitut asiat nainen hallitsee hyvin, niin hänellä on hyvät kortit käsissään.
Itse oon mielummin mies ihan sen vuoks että iso osa miehistä on rasittavia ja etenkin kauniina naisena niiden kanssa joutuis varmaan olemaan paljon enemmän tekemisissä
Vierailija kirjoitti:
"Miehillä ei ole niin isoja paineita ulkonäön suhteen."
Miehen asema yhteiskunnasta on pitkälti kiinni lompakosta ja julkisesta asemasta/kuuluisuudesta. Miehet ovat perinteisesti yrittäneet saavuttaa näitä ominaisuuksia koska ne lisäävät voimakkaasti suosiota naisten keskuudessa.
Tässäkin ketjussa moni selittää kuinka naiset hoitavat ja vastaavat perheiden käytännön asioista enemmän kuin miehet oletusarvoisesti, joten miesten osa on edelleen olla elättäjä tai epäonnistuja. M40
miehet itse näitä stereotypioita eniten viljelee. itsekin tässä osaltasi
On, ainakin verrattuna muihin ja yleensäkin transuihin.
No mut eihän tossa oo mitään järkeä eikä voi verrata sitä että kun nainen vaihtaa mieheksi ja sitten transkokemus olisi jotenkin sama kuin normaalin heteromiehen. Ihan älytöntä.
Tää on varmaan asia mihin ei ikinä saada vastausta koska kumpikaan sukupuoli ei koskaan tule tietämään mitä on oikeasti olla vastakkainen sukupuoli.
Ja 99% olettaa että on helpompaa olla juuri se vastakkainen sukupuoli. Itsekin olisin taipuvainen siihen että olisi helpompaa olla mies. Ihan jo siitä syystä että poikalapsilta ei vaadita kaikkea sitä mitä tytöiltä, tuntuu että pojat pääsee jonnekin armeijaikään niin paljon helpommalla. Sitten miehillä ei ole näitä hormonijuttuja eikä kuukautisia kaikkine vaivoineen ja kipuineen, edelleenkin parisuhteessa mies pääsee kotitöiden ja lastenhoidon kannalta keskiverrosti vähemmällä, naiset hoitaa koko paketin pyörittämisen. Työelämässäkin miehet pääsääntöisesti tekee vain sen mitä on ehdoton pakko ja mieluusti siitä mistä rima on matalin, ei huolehdita asioista loppuun saakka kuten naiset. Sitten iäkkäämpänä usein niin omat kuin kumppaninkin vanhemmat saattaa jäädä naisten huolehdittavaksi.
"Miehillä ei ole niin isoja paineita ulkonäön suhteen."
Miehen asema yhteiskunnasta on pitkälti kiinni lompakosta ja julkisesta asemasta/kuuluisuudesta. Miehet ovat perinteisesti yrittäneet saavuttaa näitä ominaisuuksia koska ne lisäävät voimakkaasti suosiota naisten keskuudessa.
Tässäkin ketjussa moni selittää kuinka naiset hoitavat ja vastaavat perheiden käytännön asioista enemmän kuin miehet oletusarvoisesti, joten miesten osa on edelleen olla elättäjä tai epäonnistuja. M40