Kiitos työssäkäyvät, maksoitte taas lomani
Olen täysin työkykyinen, mutta en ole tehnyt töitä vuosiin, koska en yksinkertaisesti näe siinä mitään järkeä. Saan vuokran ja elämisen käytännössä muiden maksamana, ja kun osaa suunnitella menonsa, rahaa jää myös ravintoloihin, kuntosalille ja pariin ulkomaanreissuun vuodessa.
Samaan aikaan naapurini lähtee joka aamu kuudelta töihin, maksaa autolainaa, päivähoitoa ja veroja, eikä hänellä kuulemma ole varaa matkustaa. Minä herään yhdeltätoista, juon rauhassa kahvit ja alan katsella seuraavaa äkkilähtöä.
En ymmärrä, miksi minun pitäisi mennä töihin vain siksi, että muut kokevat elämäntapani epäreiluksi. Työssäkäyvät ovat itse valinneet kiireen, velat ja stressin. Minä valitsin vapaa-ajan.
Ja ennen kuin joku käskee hävetä: minä en ole varastanut keneltäkään mitään. Täytän hakemukset, Kela hyväksyy ne ja rahat tulevat tilille. Jos tämä suututtaa, kannattaa ehkä miettiä, miksi itse raataa järjestelmässä, jota minä osaan käyttää paremmin.
Kommentit (18)
Ei kyllä tasan jää rahaa ulkomaanmatkoihin tms ylimääräiseen, itse ansiosidonnaisella ja jo eka porrastus vei niin paljon ettei säästöön jää yhtikäs mitään. Säästöillä matkustelen. Kaikki menot minimissä, kämppääkin etin koko ajan halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tasan jää rahaa ulkomaanmatkoihin tms ylimääräiseen, itse ansiosidonnaisella ja jo eka porrastus vei niin paljon ettei säästöön jää yhtikäs mitään. Säästöillä matkustelen. Kaikki menot minimissä, kämppääkin etin koko ajan halvempaa.
Miksi ei jäisi? Itse saan toimeentulotuesta säästettyä 100-150€/kk käteisenä eli yli tonni vuodessa, kyllä sillä lähtee vaikka Teneriffalle tai Berliiniin viikoksi.
Ei voi kuin ihmetellä minkälainen ihminen Ap on. Mitä liikkuu päässä kun tekee tämmöisen 0 postauksen.
Matkailin juuri ja maksoi lähes 5000 euroa. Työtön minäkin olen ollut 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä minkälainen ihminen Ap on. Mitä liikkuu päässä kun tekee tämmöisen 0 postauksen.
Tuskin juuri mitään. Elämänsä sääliö.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu on nykyään halpaa, johonkin keski-eurooppaan saa lentoja parilla kympillä ja airbnb tai hostelli ei paljoa maksa.
Jos haluat herättää työttömien vihan itseäsi kohtaan, onnistut hyvin. Tunnen paljon työttömiä ja kenellekään tuollainen elämä ei ole mahdollista.
Juuri näin, samma här. Paiskikaahan töitä jatkossakin kun ei niitä kumminkaan kaikille riitä, niin voin olla vapaaehtoinen joka jää ilman.
Minä ryyppään veronmaksajien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin juuri mitään. Elämänsä sääliö.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ryyppään veronmaksajien piikkiin.
Ei oo häävi elämä sulla.
En jaksa vaan hengailla, ja haluan omistaa asioita: asunnon, mökin, veneen. Voin matkustaa, kun haluan. Työstäni saa myös palkatonta vapaata, jos lomapäivät ei riitä. Ei käy kateeksi ollenkaan. Olisi kamalaa, jos toimeentulo olisi muista riipuvainen.
Pattaya ja Fuge täynnä näitä Kela-lokkeja. Kymmenien kanssa puhunut vuosien varrella, jotkut jopa kuukausia kerrallaan auringossa ryyppäämässä Kelan (eli meidän veroja maksavien) piikkiin.
Minulla oli mahdollisuus parin vuoden sapattiin. Odotukset oli korkealla mutta aika pian tuli ikävä oikeisiin töihin. Kesä oli mukavaa olla jouten mutta kun perhe ja ystävät meni töihin/kouluun niin tuli kyllä iso tyhjiö elämään.
Kun palasin työelämään niin mukavinta on kun viikonloppukin tuntuu viikonlopulta eikä sekoitu joutilaisiin päiviin.
Kukin tavallaan tietysti, mutta minulle ei kyllä sovi elämä ilman työtä.
Lisää leikkauksia vain loisille. Pitkäaikaistyöttömänä et enää ikinä saa töitä, vaikka kuinka yrittäisit.
Kiitos, korjaan kiitän.
Kaat se'eteenPÄIN! ... Llepo.
t. pitkäaikaissairas ja sitämyötä työtön