Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko helpompaa olla nainen vai mies ?

Vierailija
26.09.2014 |

Lueskelin juttua jossa nainen vaihtanut itsensä mieheksi ja huomannut miten kovaa on olla mies. Mitä mieltä itse asiasta olette, että onko helpompaa olla nainen vai mies ?

Jos kiinnostuit naisen jutusta niin sen voi lukea täältä !

Itse olen kyllä samaa mieltä, että miehillä on vaikeampaa ja aika hyviä pointeja nainen esitti.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:01"]

Taidat olla aika surkea pikku nassikka. Lisäksi yhteiskunnallinen tietämyksesi ja asioiden ymmärtäminen on pakkasen puolella.

Tajuatko että koko länsimainen kapitalismi on rakennettu halvalle työvoimalle, joka tulee siitä että naiset tekevät kotona palkatonta uusintavaa työtä ja työpaikalla toimivat matalapalkka-aloilla. Pitäskös herran vähän oikeasti lukea kunnon kirjoja? Silvia Federiciin kirja Caliban and the Witch olis hyvä.

[/quote]

Tutkitusti miehet tekevät enemmän tunteja töissä + kotitöitä enemmän. Kannattaa välillä päivittää niitä yhteiskuntatieteiden tietoja ja toisekseen, naiset itse eivät osaa vaatia palkaa ja itse hakeutuvat matalapakka aloille.

Naiset keskimäärin tienaavat 1,18 € jokaista miehen 1 € kohden, ja eläkettäkin nostavat enemmän ja pidempään kuin miehet vaikka maksavat sitä vähemmän.

ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ ! Huusi jo vanha kansakin. Ehkä sinunkin pitäisi vähän päivittää tietojasi alkaa lukea enemmän faktatietoa sen sijaan kuin feministi propagandaa :)

Vierailija
62/88 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:31"]

Nää lassukka kejut on kyllä mun illan rattoni :DD ja niin helposti huomaa että sama ihminen niitä kirjottelee. Olis ihana tietää että millanen "mies" siellä oikeen huutelee :'D

[/quote]

Hassua miten perusteluja ei löydy itse asiaan mutta jaksaa haukkua toisia ihmisiä (miehiä/naisia). Noh vähä älyisiin on näköjään valitettavasti periytyvää :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:35"]

Miehillä on paljon helpompaa.

- vaatteet ovat paljon mukavampia, ei pelkkiä nakinkuoria, on kunnon T-paidat, naisena saa etsimällä etsiä kunnollista T-paitaa

- juhlapukuna riittää tumma puku, nainen joutuu etsimään pukua ja nähdään se Linnan juhlissakin, siellä haukutaan naisten asuja ja miehet selviävät tuosta pukuhelvetistä, kun on helppo valita se tumma puku

- ei ole menkkoja

- ei tarvitse synnyttää

- hiusmallit paljon helpompia, ei tarvitse käydä kampaajalla samalla tavoin

- ei tarvitse meikata, meikkaamaton nainen on monien mielestä friikki

[/quote]

Kaikki luettelemasi asiat ovat vapaehtoisia ja naisten sekä sinun itse asettamia. Mikään noista ei ole pakko :)

Tässä listaam miten vaikeaa on olla mies !

Vierailija
64/88 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni. Oma elämäni ja mieltymykseni, miehenä, olisi paljon helpompaa naisena. Toisaalta taas joku nainen taas kokisi oman elämänsä helpommaksi miehenä.

Toki tähän myös vaikuttaa paljon kulttuuri. Joissain paikoissa (arvatkaapa missä) naisen osa on hyvin tarkkaan saneltu, eikä siitä jousteta. Toisaalta samat kulttuurit asettavat miehille omat paineensa.

Vierailija
65/88 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se itsetunto oikeesti niin alhaalla että tälläsiä samoja ketjuja pitää koko ajan tehä? Ettehän te(sinä) muuta tee kun haukut ja alennat naisia, kannattaiskohan kattoo sinne peiliin jos kukaan ei huoli? Ja juu juu anteeksi jos nyt sattu osumaan kipeeseen kohtaan.

Vierailija
66/88 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ensin miettiä miten naiset ja miehet ovat jakautuneet ominaisuuksiltaan. Osoittautuu, että miesten laatu vaihtelee laidasta laitaan paljon enemmän kuin naisten, jotka taas ovat laadultaan tasapaksumpia. On helppoa olla mies, jos satut olemaan Gaussin jakauman oikeassa päässä, ja vastaavasti on hankala olla mies, jos olet Gaussin jakauman vasemmasta päästä. Tilastollisesti katsottuna huonolaatuisia miehiä on kuitenkin huomattavasti enemmän kuin huonoja naisia. Jos olet hyvä mies, peset kaikki naiset helposti niin älykkyydessä, kuin fyysisestikin, kuten myös suurimman osan miehistä.

Vierailija
67/88 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naisena helppoa, jos tien päällä yllättää pissahätä. Mies sen kuin pysäyttää autonsa ja kaivelee nappulan esille ja antaa mennä, mutta naisella se on vähän eri juttu. Kesällä juuri tuli tuollainen tilanne vastaan. Sai ajella vihreä kupla otsassa, ennen kuin löyty sellainen paikka, jossa saattoi kyykistyä helpotukselle. Monilla taukopaikoilla oli aikaisemmin puuceet, mutta nuoriso halusi toteuttaa itseään, joten ne eivät olleet enää käyttökuntoisi, joten ne vietiin pois.

Vierailija
68/88 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:31"]

Nää lassukka kejut on kyllä mun illan rattoni :DD ja niin helposti huomaa että sama ihminen niitä kirjottelee. Olis ihana tietää että millanen "mies" siellä oikeen huutelee :'D

[/quote]Onko valittava nainen myös "nainen"? Vai poistuuko ainoastaan miehen miehekkyys epäkohtia luetellessa?

-Mies 29v-

[/quote]

Tätä minäkin aina ihmettelen. Tälläkin foorumilla näkee jatkuvasti näitä "mies"-kommentteja, mutta en muista koskaan nähneeni miehen kirjoittavan vastaavalla tavalla naista lainausmerkeissä.

Samalla tavalla vaikkapa lihava, tupakoiva tai tatuoitu nainen on vain "nainen", koska eihän tuollainen touhu nyt ole lainkaan naisellista.

Vierailija
69/88 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:52"]

Ei ole naisena helppoa, jos tien päällä yllättää pissahätä. Mies sen kuin pysäyttää autonsa ja kaivelee nappulan esille ja antaa mennä, mutta naisella se on vähän eri juttu. Kesällä juuri tuli tuollainen tilanne vastaan. Sai ajella vihreä kupla otsassa, ennen kuin löyty sellainen paikka, jossa saattoi kyykistyä helpotukselle. Monilla taukopaikoilla oli aikaisemmin puuceet, mutta nuoriso halusi toteuttaa itseään, joten ne eivät olleet enää käyttökuntoisi, joten ne vietiin pois.

[/quote]

Ihan samaan paikkaan naisetkin voivat virtsata. Minkälainen paikan pitää olla, että siihen voi kyykistyä? Tarkoitatko, ettet voi sosiaalisen häpeän tunteen vuoksi avonaisella paikalla virtsata, koska olet nainen? Kyllähän mieskin siinä vehkeensä vetää esille nähtäväksi, kun virtsaa. Jos et välitä siitä, että takapuoli näkyy voit ihan hyvin virtsata sinne minne mieskin. Ongelma on siis lähinnä vain omassa päässäsi.

Vierailija
70/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä ainakin koen miehen elämän miljonaa kertaa paremmaksi kuin naisen. Vai onko tämä alkuhuumaa? Yli 30 vuotta virallisesti elin naisena, mutta nyt on kohta pari vuotta hormonihoitoa takana ja ens keväänä lähtee sisäromppeet veks. En edes osaa olla nainen. Osaan tehdä ns. naisten kotitöitä, mut siinä se. On niin paljon rennompi olo kun ei tarvitse esittää mitään. Naishormoni aiheuttaa semmoista jatkuvaa hermoilua kaikesta ja itkettämään ilman järkevää syytä. Enää en murehdi turhia liian kauan vaan luotan itseeni ja elämään ylipäätään.
Kunnioitan naisia äärettömän paljon, ite en kestänyt sitä helvettiä. Onneksi mulla on säilynyt ystävät ja perhe ja toivottavasti jonain päivänä löydän vielä jonkun mukavan naisen jakamaan arjen sellaisena kuin se tulee.

Vierailija
71/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenä on parempi olla kun ei ole naisten ongelmia ja itse ei niitä tarvi tehdä ollenkaan.

Vierailija
72/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että on helpompaa olla nainen. Kaikki miehet juoksee perässä ja voit elää pelkästään miehen tuloilla jos olet hyvännäköinen. Miestä taasen ei kukaan elätä ihan sama minkä näköinen olisit. 

Vierailija
73/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 02:18"]Sanoisin että on helpompaa olla nainen. Kaikki miehet juoksee perässä ja voit elää pelkästään miehen tuloilla jos olet hyvännäköinen. Miestä taasen ei kukaan elätä ihan sama minkä näköinen olisit. 
[/quote]

So bitter, so bitter ;) pikku lassukka

Vierailija
74/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:36"]

Olen naisena samaa mieltä. Jos mulle olisi tullut kaikki nämä samat surut ja vastoinkäymiset ja syrjinnät elämässä - miehenä en olisi pärjännyt. Naisena vaan porskutan! Johtuu siitä että naiset vaan ovat fiksumpia, vahvempia henkisesti ja kestävämpiä fyysisesti. Me säilytään hengissä vaikeammissa tilanteissa kun miehiä vaan kupsahtelee.

Osanottoni. Milloin vaihdat sukupuolta että voit lopettaa ton vinkumisen?

[/quote]naiset odottaa miehiltä täydellisyyttä..tiskaa hoida lapsia älä juo rakenna talo hoida auto naulaa noi naulat tee remontti tee ruokaa vie lapset hoitoon anna seksiä. Ole aidoiksi. Älä löysäily. Sehän puit vauvan ihan väärin. Noi puvun nepparit pitäis olla suksien alla eikä päällä! Laitoit pikkusisaruksen vaatteet isommalle. Kauheeta. Etkö sä osaa hoitaa mitään ilman sanomista?

Yhteiskunta vaatii mmiehet panosta. Oletetaan miehen olevan perheen pää. Ja naiset päivää kuitenkin. Mies ei saa tehdä mitään ja sit pitäis olla osannut tehdä kaikki. Oikein. Ja sekin oli väärin tehty.

Kyllä miehillä on vaikeimpia. Naiset saa enempi anteeksi itseltään. Miehet vähempi moittii naisia? Kai? 

Miesten oletetaan puhuvan, mutta aika usein jyrätään. Lapsena ei opeteta...mee sä ulos...pojat on poikia. Tyttö hoitamaan kotia.

Naisella se väkivallan uhka ehkä suurin, koska on heikompi fyysisesti.

Vierailija
75/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:31"]Mä toivon töis välillä et mul olis penis. Välillä olen työmaalla jossa ei ole vessaa joten joudun odottamaan ruokista tai töistä pääsemistä että pääsen kuselle.
[/quote]

Hankkikaa Shewee, te, jotka haluatte kusta seisaaltaan!

http://www.shewee.com

Vierailija
76/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisena oleminen on helppoa.

Miehen täytyy käydä kaikki armeijatkin, tai mennä vankilaan 6kk. Naisilla on yleensä "aina" helppoa, vaikka onkin kaikki synnytykset jne.. Mutta vastaukseni on, että naisena oleminen on helppoa, ja miehenä oleminen vaikeampaa.

Vierailija
77/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on helpompaa

Vierailija
78/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WO(MAN)

Vierailija
79/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiltä vaaditaan enemmän sitä, että pitää olla oman onnensa seppä. Jos olet epäonnistunut elämässä ja olet mies, niin olet säälittävä luuseri, jonka pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni. Naisena saat samassa tilanteessa enemmän myötätuntoa.

Saadakseen naisen miehen on tehtävä jotakin, kun naisen tarvitsee vain olla. Toki jos on ruma niin kuin minä, niin ei riitä oleminen eikä tekeminen. Olen siis miesten silmissä täysin arvoton ja turha. Mies voi kompensoida ulkonäkönsä puutteet menestyksellä tai karismaattisella käytöksellä.

Eiköhän kummallakin sukupuolella ole omat vaikeutensa. Tosin en kyllä keksi mitä ongelmia kauniilla naisilla voisi olla. Ja en jaksa kuulla yhtään valitusta siitä, kuinka saavat liikaa huomiota miehiltä (todennäköisesti edes yrittämättä "rumentaa" itseään), kun toiset eivät saa sitä yhtään.

Vierailija
80/88 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena oleminen on pirun paljon vaikeampaa! Ulkonäköpaineet, pitää osata hoitaa kotia ja tehdä ruokaa, käydä töissä, kivuliaasti synnyttää, hoitaa lapsia, miehet (sekä naiset) aliarvioi ja arvostelee. Joku voi sanoa, että miehillähän on nuo kaikki samat (paitsi synnytys), mutta ehei. Naisilta vaaditaan asioita aivan eri tavalla ja suurinta osaa perheistä kannattelevat naiset, hoitamalla suurimman osan asioista. Ilman kiitosta. Työpaikalla naiselta vaaditaan paljon enemmän töitä päästäkseen samaan asemaan kuin mies. Naisen pitää olla kaunis, laittautua, urheilla. Miehillä ei ole niin isoja paineita ulkonäön suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme