Petteri Orpo: "Lihava vuodet on takana, nyt meidän kaikkien on sopeuduttava säästöihin"
Oot varmaan lihonnut viime vuosina paljon, ostanut auton, asunnon ja ottanut lainaa. Nyt sulle koittaa huonot ajat!
Kommentit (51)
Tämä koskee vain köyhiä. Ei varakkaat yhtäkkiä putoa keskiluokkaan 4 vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee vain köyhiä. Ei varakkaat yhtäkkiä putoa keskiluokkaan 4 vuoden sisällä.
no olisit alkanut varakkaaksi. Niin minä tein.
Ei tod.koske kaikkia, 5000€ kun kuussa tienaa niin ei nämä puheet paljo hetkauta
Petteri voisi tosiaan laihduttaa, havahduin näkemään...
Uskon vasta sitten kun Petteri omalla osuudellaan osallistuu säästöihin. Ei oikein näytä siltä.
Vierailija kirjoitti:
Uskon vasta sitten kun Petteri omalla osuudellaan osallistuu säästöihin. Ei oikein näytä siltä.
Valtakunnan ykkösloisen kausi alkoi grillimässytyksellä. Tosi lupaavaa.
"Meidän kaikkien". Eli muiden paitsi oman viiteryhmänsä. Saatte nähdä että yritystukiin tai pääomaverotukseen ei puututa. Se niistä talkoista.
Jep. Fortum yritti palkita miljarditappiot aiheuttaneen toimarin bonuksilla.
Mitkä ihmeen lihavat vuodet? Minä en ole sellaisia nähnyt tässä maassa 80-luvun jälkeen!!
Lisää velkaa ja kaikille kaikkea kivaa!
t. SDP
Persaukiset täällä itkee heti aamusta. Oman taloudellisen tilanteen parantamiseksi täytyy tehdä uhrauksia.
Millä tavalla minä nyt säästän, kun sairastuin, jäin työttömäksi ja elän hamaan tulevaisuuteen työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen turvin? Tietääkö Petteri, mistä puhuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no olisit alkanut varakkaaksi. Niin minä tein.
Olisi pitänyt niin sitten voisin nauraa kun köyhät alkaa kuolemaan nälkään. Onneksi rikkailta voi aina varastaa.
Meidän kaikkien, ei koske vuorineuvoksia.
Epäilen, ettei Petteri joudu sopeutumaan minkäänlaisiin säästöihin. Saattaapa olla, että Petterillä on seuraavan neljän vuoden aikana ja jälkeen entistäkin enemmän fyrkkaa käytettävissään.
Jos Petterillä on viime vuodetkin olleet lihavia vuosia, niin syytön minä siihen olen. Sopeutukoon ihan itse.
Kun kenties oikeasti tarpeellisia säästötoimia ja leikkauksia joudutaan tekemään, olisi Eduskunnan äärimmäisen tärkeää näyttää esimerkillään mallia. Tietenkään Eduskunnan kuluja leikkaamalla ei mitään kovin merkityksellisiä summia säästetä, mutta näytettäisiin ainakin mallia hallintoalamaisille siitä, kuinka kaikki joutuvat nyt säästämään. Esimerkiksi puoluetukien leikkaukset ja kansanedustajien palkkioiden korotusten jättäminen väliin voisi toimia, mutta näemmekö sellaista? Emme todellakaan.
Se vaan kun ne säästöt kohdistuvat aina pääosin keskiluokkaan. Työssäkäyvään keskiluokkaan ne ansiosidonnaistenkin leikkaukset pääosin osuvat.
Mitä mahtaa Orpo tarkoittaa lihavilla vuosilla, maailmmanlaajuista koronaa, energiakriisia, Ukrainan sotaa, puolustusmenojen kasvamista.
Onko nämä nyt kaikki ohi?
Edelleen korona on keskuudessamme, eikä maailmanlaajuista pandemiaa ole nujerrettu, jos tulee uusi koronavariantti, jätetäänkö ihmiset hoitamatta.
Kokoomus ja Persut jo edellisissä hallituksissa kuritti kansaa ja leikkasi lääkekuluista/katosta ja nyt lääketehtaat eivät toimita Suomeen alihintaan lääkkeitä, kun muut maat maksavat normaalihinnan.
Ja nyt pelätään vielä suurempia leikkauksia ja Fimea lähetetään terveisiä uudelle hallitukselle
Lähde:mtv3
"Fimea lähettää terveisiä tulevalle hallitukselle lääkkeiden hinnoista ei pitäisi enää leikata, jotta Suomi säilyisi kilpailukykyisenä markkinana."
Voisitko Petteri toistaa tuon Keskolle ja S-osuuskunnille?