Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petteri Orpo: "Lihava vuodet on takana, nyt meidän kaikkien on sopeuduttava säästöihin"

Vierailija
16.04.2023 |

Oot varmaan lihonnut viime vuosina paljon, ostanut auton, asunnon ja ottanut lainaa. Nyt sulle koittaa huonot ajat!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko Petteri toistaa tuon Keskolle ja S-osuuskunnille?

Vierailija
2/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koskee vain köyhiä. Ei varakkaat yhtäkkiä putoa keskiluokkaan 4 vuoden sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koskee vain köyhiä. Ei varakkaat yhtäkkiä putoa keskiluokkaan 4 vuoden sisällä.

no olisit alkanut varakkaaksi. Niin minä tein.

Vierailija
4/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod.koske kaikkia, 5000€ kun kuussa tienaa niin ei nämä puheet paljo hetkauta

Vierailija
5/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri voisi tosiaan laihduttaa, havahduin näkemään...

Vierailija
6/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vasta sitten kun Petteri omalla osuudellaan osallistuu säästöihin. Ei oikein näytä siltä.

Vierailija
7/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon vasta sitten kun Petteri omalla osuudellaan osallistuu säästöihin. Ei oikein näytä siltä.

Valtakunnan ykkösloisen kausi alkoi grillimässytyksellä. Tosi lupaavaa.

Vierailija
8/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän kaikkien". Eli muiden paitsi oman viiteryhmänsä. Saatte nähdä että yritystukiin tai pääomaverotukseen ei puututa. Se niistä talkoista.

Vierailija
9/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Fortum yritti palkita miljarditappiot aiheuttaneen toimarin bonuksilla.

Vierailija
10/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen lihavat vuodet? Minä en ole sellaisia nähnyt tässä maassa 80-luvun jälkeen!!

Vierailija
11/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää velkaa ja kaikille kaikkea kivaa!

t. SDP

Vierailija
12/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukiset täällä itkee heti aamusta. Oman taloudellisen tilanteen parantamiseksi täytyy tehdä uhrauksia.

Vierailija
13/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla minä nyt säästän, kun sairastuin, jäin työttömäksi ja elän hamaan tulevaisuuteen työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen turvin? Tietääkö Petteri, mistä puhuu?

Vierailija
14/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no olisit alkanut varakkaaksi. Niin minä tein.

Olisi pitänyt niin sitten voisin nauraa kun köyhät alkaa kuolemaan nälkään. Onneksi rikkailta voi aina varastaa.

Vierailija
15/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikkien, ei koske vuorineuvoksia.

Vierailija
16/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, ettei Petteri joudu sopeutumaan minkäänlaisiin säästöihin. Saattaapa olla, että Petterillä on seuraavan neljän vuoden aikana ja jälkeen entistäkin enemmän fyrkkaa käytettävissään.

Vierailija
17/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Petterillä on viime vuodetkin olleet lihavia vuosia, niin syytön minä siihen olen. Sopeutukoon ihan itse.

Vierailija
18/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kenties oikeasti tarpeellisia säästötoimia ja leikkauksia joudutaan tekemään, olisi Eduskunnan äärimmäisen tärkeää näyttää esimerkillään mallia. Tietenkään Eduskunnan kuluja leikkaamalla ei mitään kovin merkityksellisiä summia säästetä, mutta näytettäisiin ainakin mallia hallintoalamaisille siitä, kuinka kaikki joutuvat nyt säästämään. Esimerkiksi puoluetukien leikkaukset ja kansanedustajien palkkioiden korotusten jättäminen väliin voisi toimia, mutta näemmekö sellaista? Emme todellakaan.

Vierailija
19/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan kun ne säästöt kohdistuvat aina pääosin keskiluokkaan. Työssäkäyvään keskiluokkaan ne ansiosidonnaistenkin leikkaukset pääosin osuvat.

Vierailija
20/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaa Orpo tarkoittaa lihavilla vuosilla, maailmmanlaajuista koronaa, energiakriisia, Ukrainan sotaa, puolustusmenojen kasvamista.

Onko nämä nyt kaikki ohi?

Edelleen korona on keskuudessamme, eikä maailmanlaajuista pandemiaa ole nujerrettu, jos tulee uusi koronavariantti, jätetäänkö ihmiset hoitamatta.

Kokoomus ja Persut jo edellisissä hallituksissa kuritti kansaa ja leikkasi lääkekuluista/katosta ja nyt lääketehtaat eivät toimita Suomeen alihintaan lääkkeitä, kun muut maat maksavat normaalihinnan.

Ja nyt pelätään vielä suurempia leikkauksia ja Fimea lähetetään terveisiä uudelle hallitukselle

Lähde:mtv3

"Fimea lähettää terveisiä tulevalle hallitukselle lääkkeiden hinnoista ei pitäisi enää leikata, jotta Suomi säilyisi kilpailukykyisenä markkinana."