Onko helpompaa olla nainen vai mies ?
Lueskelin juttua jossa nainen vaihtanut itsensä mieheksi ja huomannut miten kovaa on olla mies. Mitä mieltä itse asiasta olette, että onko helpompaa olla nainen vai mies ?
Jos kiinnostuit naisen jutusta niin sen voi lukea täältä !
Itse olen kyllä samaa mieltä, että miehillä on vaikeampaa ja aika hyviä pointeja nainen esitti.
Kommentit (88)
Sitä sukupolvea kun naista opetettiin kärsimään, paras asia elämässä kun muutin omilleni, ihmeellinen tunne että sai olla kotonaan rauhassa.
Tuo ei ehkä liittynyt tähän? Totta kai on helpompaa olla ulkoisesti omaksi kokemassaan sukupuolessa, jos vaihtoehtona on tunne väärästä kehosta. Sinähän et varmaan (?) pidä naiseutta yleisesti häpeällisenä, vaan ainoastaan omalla kohdallasi, koska olet oikeasti mies. Minuakin hävettää, kun miehisestä ulkonäöstäni vihjaillaan, kun haluaisin näyttää naiselliselta ja nainen olen sisäisesti ja miehisestä ulkomuodosta huolimatta myös niiltä "olennaisilta osin" ulkoisesti. Mutta se että haluan olla ja koen olevani nainen, ei tarkoita, että pitäisin naista yleisesti parempana sukupuolena.
P.S. Tosi hienoa, että olet saanut korjattua ulkoisen sukupuolesi ja elämäsi on helpompaa! On surullista, kun muut näkevät vain sen virheellisen ulkokuoren...
Viesti 42 oli siis osoitetti viestin 40 kirjoittajalle.
Veikkaan, että miehenä. Musta tuntuu naisena, etten pysty olemaan kuin hetken oma itseni kun lopun aikaa kuusta hormonitoiminta sanelee pääasiassa sen miten tunnen ja käyttäydyn. Tääkin päivä on väännetty itkua vaikka kaikki on elämässä hyvin. Mitähän mä miehen fysiikalla olisin tähän mennessä saavuttanut.
Nainen voi pitää housuja ja olla miesmäinen esim. bodaamalla tai pelaamalla jenkkifutista, "yrittää korottaa itsensä mieheksi". Miehet taas ei voi vajota naisellisiksi tai pitää hametta, koska naiset on "huonompia" eikä olis mitään järkeä alentaa itseään. Tunteellisuus, empaattisuus ja muut naisellisina pidetyt piirteethän ei ole arvostettuja tässä patriarkaalisessa maassa.
42, kyllä se minusta liittyy. Kun ihmiset pitivät minua naisena, he kohtelivat minua naisena, ja se kohtelu oli huomattavasti huonompaa kuin nyt saan. Esim. autokaupoilla, virastoissa ynnä muualla. Se on todellisuutta, nyt sen vasta huomaan. Naisia kohdellaan kuin lapsina, tai jotenkin vajavaisina olentoina. Tietenkään naisia vastaan minulla ei mitään ole, tuo oli henkilökohtainen kokemukseni. Anteeksi jos ilmaisin itseni epäselvästi.
40
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:35"]
Miehillä on paljon helpompaa.
- vaatteet ovat paljon mukavampia, ei pelkkiä nakinkuoria, on kunnon T-paidat, naisena saa etsimällä etsiä kunnollista T-paitaa
- juhlapukuna riittää tumma puku, nainen joutuu etsimään pukua ja nähdään se Linnan juhlissakin, siellä haukutaan naisten asuja ja miehet selviävät tuosta pukuhelvetistä, kun on helppo valita se tumma puku
- ei ole menkkoja
- ei tarvitse synnyttää
- hiusmallit paljon helpompia, ei tarvitse käydä kampaajalla samalla tavoin
- ei tarvitse meikata, meikkaamaton nainen on monien mielestä friikki
[/quote]
Kaikki luettelemasi asiat ovat vapaehtoisia ja naisten sekä sinun itse asettamia. Mikään noista ei ole pakko :)
Tässä listaam miten vaikeaa on olla mies !
[/quote]mitä vapaaehtoista on menkoissa?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:27"]
Veikkaisin, että naisena on helpompaa. Riittää kun on kiva ja nätti, niin voi vaan mennä porskuttaa. Miesten odotetaan tienaavan ja omaavan automaattisesti taitoja kuten hyvä autoilija tai huonekalujen kokoaminen. Naisena pärjää, vaikka ei osaisi oikeastaan mitään, on jopa hieman muodikasta, jos ei osaa perinteisiä naisten töitä kuten ruuanlaitto tai siivous, tämä ei kuitenkaan koske miehiä. Mieheltä odotetaan silti, että osaa perinteiset miesten työt. Lisäksi miesten pitää nykyisin myös osata naisten työt. Tämä näin yleisesti. Henkilökohtaisesti, mun elämäni naisena on ollut todella haastavaa, koska olen ollut nuorena sellainen seinäruusu, onneksi on huumorintajua ja älykkyyttä jonkin verran, niin olen pärjännyt.
[/quote]
entäs ne ei kivat ja ei nätit naiset? on niitäkin
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:35"]
Miehillä on paljon helpompaa.
- vaatteet ovat paljon mukavampia, ei pelkkiä nakinkuoria, on kunnon T-paidat, naisena saa etsimällä etsiä kunnollista T-paitaa
- juhlapukuna riittää tumma puku, nainen joutuu etsimään pukua ja nähdään se Linnan juhlissakin, siellä haukutaan naisten asuja ja miehet selviävät tuosta pukuhelvetistä, kun on helppo valita se tumma puku
- ei ole menkkoja
- ei tarvitse synnyttää
- hiusmallit paljon helpompia, ei tarvitse käydä kampaajalla samalla tavoin
- ei tarvitse meikata, meikkaamaton nainen on monien mielestä friikki
[/quote]
naisten korkkarit vs miehillä voi olla mukavat kengät
eihän naiset tämän palstan mukaan saa edes pieraista. miehet saa.
Mua naurattaa hiukan nää listaukset siitä kuinka vaikeeta naisilla on. Mutta ihan samanlaisia listauksia voidaan tehdä miehistäkin...:
Olet mies, ole miehekäs, älä itke, älä näytä tunteita, pidä kaikki murheet sisällä, kestät kipua, mene armeijaan, menesty miehisellä alalla äläkä missään nimessä pyri naisvaltaiselle alalle, sinulla pitää olla iso muna, sinun pitää olla treenattu, älä käytä kosmetiikka tuotteita vaikka haluaisit, älä ole liian tyylikäs tai pukeudu muotivaatteiseen, syö lihaa ja juo olutta, tykkää katsoa formuloita ja jääkiekkoa, älä käytä naisellisia vaatteita, ole hetero, ole herrasmies naisille mutta älä miehille, perusta perhe ja hanki elanto itse, älä ilmaise itseäsi, älä ole taiteellinen, ole urheilullinen, älä piittaa hygieniasta, pidä hiukset lyhyeinä, älä meikkaa, älä puhu ongelmistasi, ole aggressiivinen ja aina lyö takaisin, muuten olet pelkuri jne jne jne...
Ihan samanlaisia odotuksia on miehillä kuin naisilla.
Nyt kun mietin niin naisilta/naisille kyllä sallitaan enemmän asioita. Saat olla rauhassa tumpelo tekniikassa ja miehet voivat ottaa "perheen pään" roolin asioissa. On sallittua näyttää tunteensa ja olla " kanamainen", koska hei naiset voi olla. Mutta tiedättekö mistä se johtuu ? Yhteiskunnasta ja sukupuolirooleista ! Naiset on feminiinisiä pikkuvaimoja ja miehet maskuliinisia mahtisonneja. Huoh. Elokuvissa ja kirjallisuudessa nainen on aina se heikko ja suojeltava ja mies vahva suojelia. Poikalapsia yllytettään pallopeleihin ja olemaan kovia, kun tytöt kannustetaan mieluummin "rauhallisiin" leikkeihin. Naiset ovat pääsemässä tästä roolista enemmän eroon muodin ja nykyajan (90-luvulla naisten muotiin tuli pikkutakit ja suorat housut) tuoman mielikuvien takia. Naiset saavat olla nykyisin enemmän miehekkäitä, mutta miehet eivät saa olla naisellisia. Tämä on hyvin mustavalkoista tämä listaukseni, mutta en kuitenkaan ole sitä mieltä että naisilla olisi suoranaisesti helpompaa. Se riippuu niin paljon elämän valinnoistakin. Naisten odotetaan perustavan perhe, miehet voivat vapaammin elää poikamiehinä. Miehille on helpompaa edetä uralla, naiset joutuvat todistamaan pätevyytensä hanakammin. Naiset saavat itkeä ja näyttää tunteensa ja sitä pidetään normaalina, itkevä mies on valitettavasti joillekin aivan vieras käsite.
Itse olen siis nainen. Jotkut asiat ovat helpompia naisille, toiset miehille.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:31"]
Nää lassukka kejut on kyllä mun illan rattoni :DD ja niin helposti huomaa että sama ihminen niitä kirjottelee. Olis ihana tietää että millanen "mies" siellä oikeen huutelee :'D
[/quote]Onko valittava nainen myös "nainen"? Vai poistuuko ainoastaan miehen miehekkyys epäkohtia luetellessa?
-Mies 29v-
[/quote]
Tätä minäkin aina ihmettelen. Tälläkin foorumilla näkee jatkuvasti näitä "mies"-kommentteja, mutta en muista koskaan nähneeni miehen kirjoittavan vastaavalla tavalla naista lainausmerkeissä.
Samalla tavalla vaikkapa lihava, tupakoiva tai tatuoitu nainen on vain "nainen", koska eihän tuollainen touhu nyt ole lainkaan naisellista.
[/quote]
Eiköhän nuo mies lainausmerkeissä kommentit ole liittyneet siihen yleensä kun mies on käyttäytynyt kuin vastuuton kakara.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:18"]
En osaa sanoa, kun olen aina ollut vain samaa sukupuolta, mies. Miehenä oleminen on suht helppoa, koska itsetuntoni ei ole samalla tavalla riippuvainen muiden mielipiteistä, kuten täällä av:llakin saa naisten kirjoituksista lukea. Naiset kirjoittavat kokevansa itsensä arvottomaksi, jos joku tuntematon mies sattuu arvostelemaan heidän ulkonäköään. Ei minuun vaikuta tuntemattomien naisten mielipiteet habituksestani.
[/quote]
Minä tunnen kyllä enemmän huonoitsetuntoisia miehiä kuin naisia.
Riippuu vähän miten katsotaan. Minusta on jokatapauksessa kokonaisvaltaisesti helpompaa olla mies. Kaikki vaikeudet mitä miehisyyteen kuuluu johtuu lähinnä naisista, muutoin miehenä on paljon helpompaa.
Nyt kun seuraa ihan pienten lasten maailmaa, niin kyllä se tyttöjen syrjintä, ulkonäköpaineet ja miellyttämisen halu ovat tosi rankkaa katsottavaa. Pojilla paljon suoraviivaisempaa ja rehdimpää menoa. Sama juttu aikuisilla. Seuratkaapa huviksenne miesten ystävyys suhteita, ei niissä useinkaan mitään mutkia ole, ei juoruilua eikä kiusaamista. Myös suhteet omiin vanhempiin vaikuttavat välittömiltä. Miehet rakastavat vanhempiaan ehdoitta ja mitään draamaa ei yleinsä ole. Työelämässä helpompaa jne.
Sitten nämä naisten tekemät vaikeudet. Koulu on pojille ehkä hieman haastavampaa kuin tytöille, mutta opettajat ovat pääsääntöisesti naisia. Parisuhteessa miehillä on usein aika kauheaa kun nainen nalkuttaa ja päällepäsmäröi kaiken. Myös ainoat miellyttämiseen ja ulkonököön liittyvät paineet miehillä tulee naisten puolelta.
Helpompi on olla mies.
T. nainen
Miehet valittaa että miehillä on vaikeaa. No, syy ei ole feministien vaan toisten miesten. Patriarkaatti on perinteisesti määrännyt säännöt. Tämä olisi jokaisen miesasiamiehen hyvä muistaa.
Tietysti mies, varsinkin jos sattuisi syntymään sellaiseen maahan, jossa naisilla ei ole samaa arvoa.
naisena on helpompi olla, arvelisin.
miehellä on kaikki vastuu ja painoarvo elämässä.
naisen tarvii vain myötäillä miestä ja taivaspaikka on avattuna
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 12:59"]
Miehet valittaa että miehillä on vaikeaa. No, syy ei ole feministien vaan toisten miesten. Patriarkaatti on perinteisesti määrännyt säännöt. Tämä olisi jokaisen miesasiamiehen hyvä muistaa.
[/quote]
Ai että miesten kuuluisia syyttää ja vihata itseään ja toisia miehiä omista ongelmistaan? Juu tosi kiva, tekee tosi hyvää jo paskalle itsetunnolle. Tosi terveellistä!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 12:59"]
[/quote]
Hieno oivallus!
Mä olen transmies ja todellakin nyt korjauksen jälkeen kaikki tuntuu helpommalta. Koska saan vihdoinkin olla oma itseni. Muistan sen hirveän häpeän kun ihmiset luulivat naiseksi. En lopulta pystynyt poistumaan kotoa, olin masentunut ja yritin itsemurhaa. En kestäisi sitä kauheutta enää hetkeäkään! Omasta kokemuksesta sanon että miehenä on helpompaa, tai ainakin tuhannesti hauskempaa.