Kadehtivatko naiset toisia naisia?
Olen parikymppinen mies. Naispuolinen ystäväni kertoi, että miehillä on helpompaa, koska miehiä katsovat yleensä vain naiset, mutta naisia katsovat niin miehet kuin naiset, ja varsinkin jälkimmäiset arvostellen. Kyseessä on kuulemma kateus, joka liittyy mm. nykyisiin ulkonäköihanteisiin.
Kuulostaa todella erikoiselta. Tietenkään ei voi yleistää, mutta mikä teidän kokemuksenne on?
Kommentit (52)
Osa varmasti kadehtii. Niin kuin osa miehistä toisia miehiä. Ihmisiä ne naisetkin on. Osa kadehtii toisia sukupuoliakin. Eri syitäkin kadehtimiselle on.
Kuulostaa erikoiselta. Liittyykö tämä siis oikeasti myös ulkonäköihanteisiin?
Itse jos näen todella hyväkuntoisen miehen näin heteromiehenä, niin aattelen vaan (jos jotain edes ajattelen), että onpas hienoa kun on kondiksessa.
t. ap
Tottakai kadehtivat. Joskus oikein sihinä kuuluu kun nainen näkee kauniimman naisen 😅
Naiset ovat susia toisilleen silloin kuin nainen oikeasti kokee toisen naisen olevan uhka. Se kieroilun määrä voi olla hyvin epäinhimillistä mikä ei miehille tulisi edes mieleen. Nainen on nukkuva hirviö.
Ehdottomasti. Esim isot tissitkin korreloivat älykkyysosamäärän kanssa.
Johtuu naisten taipumuksesta neuroottisuuteen eli negatiivisiin tunteisiin. Siksi feministeillä on niitä vitutusiltamiakin. Sama joka ne diagnosoidutkin mt-ongelmat aiheuttaa erityisesti vasemman laidan naisissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja aivan helvetisti. Nuorena ulkonäöstä, vanhempana sitten muista jutuista. Esimerkiksi jos sattuu olemaan hyvätuloinen mies niin siitäpä vasta kateellisia ollaankin.
Just just 🤣🤣🤣
Itse lähinnä ihastelen kun näen oikein kauniin tai tyylikkään naisen. Miehellenikin usein totean että olipa kiva look tuolla. Kauneudesta tulee hyvä mieli.
Ei ole mitään kadehdittavaa. Pidän itsestäni ja elämästäni enkä halua muuttaa siitä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Typerä väite. Mies keksi, eikö? Hyvin epävarma ja tyhmä ihminen rakentaa egonsa ulkonäön varaan.
Naiset ei ole ulkonäkökeskeisiä, vaikka haluavatkin olla siistejä ja huolehtivat itsestään. Siitä tulee itselle hyvä olo.
Suosittelen kaikille paskajormille, että satsaatte edes vähän siisteyteen ja ehjiin, puhtaisiin vaatteisiin. Ja ehjiin, puhtaisiin hampaisiin ja siisteihin hiuksiin ja partaan sekä kosteutettuun ihoon.
Olen kuullut itsekin saman ja liittyy kauneuteen ja tänä päivänä myös perseeseen. 1990-luvulla vielä hoikkuuteen.
Eläkeläismummot kadehtii nuorempia ja täälläkin sen huomaa.
ei kaikki kateus johdu ulkonäöstä. on myös niitä jotka ei ole päässeet elämässään eteenpäin ja he ovat kateellisia niille joilla on perhe tai menee muuten hyvin.
Mä ainakin kadehdin naisia, joilla on kauniin mallinen vartalo ja kauniit silmät. Itselläni ei ole kumpaakaan ominaisuutta. Kadehdin myös itsevarmoja ja menestyneitä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläismummot kadehtii nuorempia ja täälläkin sen huomaa.
Jotkut 60+ akat kyllä vahtaa niin murhaavasti nuorempia naisia, että en oikein keksi, mikä muu syy tuohon olisi kuin kateus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja aivan helvetisti. Nuorena ulkonäöstä, vanhempana sitten muista jutuista. Esimerkiksi jos sattuu olemaan hyvätuloinen mies niin siitäpä vasta kateellisia ollaankin.
Puhutko itsestäsi?
Kyllä näin on ei se kauneus vaan jo kouluikäisenä alkaa katkeruus kun tuo paras ystäväni on vienyt multa pojun johon olen rakastunut.Näin murh..suunittelu saa jo pahimmassa tapauksessa alkunsa.