Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 50v isovanhempien mukaan neljä alle kouluikäistä lomamatkalle Kreikkaan?

Vierailija
19.06.2012 |

Äitini hoitaa minun ja kahden veljeni yhteensä neljää lasta, vähän niin kuin työkseen. Lapset ovat siis perhepäivähoidossa äidilläni.



Äiti haluaisi lähteä Kreikkaan viikoksi isäni kanssa, ottaisi lapset mukaan. Maksaisivat itse kaikki, joten rahasta ei kyse.



Lapset 2x5v, 4v ja 3v.



Äiti ja isä ovat hyväkuntoisia, ikinuoria viiskymppisiä.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapset ovat ilmeisesti hyvin tuttuja ja luottavat isivanhempiinsa päivittäisen hoidon vuoksi, niin voisin harkita. Muuten en päästäisi noin pieniä viikoksi eroon vanhemmista.

Vierailija
2/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos ihan itse hoitaisitte niitä tekemiänne lapsia sen viikon, että äitinne saisi oikeasti lomaa?

Itse ole viisikymppinen, enkä ikimaailmassa ottaisi sitä vastuuta, että veisin noin pienet lapset (ja noin monta) ulkomaille. Äitisi ei vain kehtaa sanoa, että hoitakaa itse lapsenne.



Kaikkia se leipä elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunnet että he pärjäisivät, niin päästä vain. Ehkä mä ehdottaisin että jättäisivät vaikka kolmevuotiaan kotiin. Meidän lasten kohdalla tuo ei varmaan onnistuisi koska ovat niin vilkkaita. Mutta ehkä teidän "lauma" on vähän rauhallisempaa sorttia, niin matkailu on turvallista.



Tosi ihana juttu että vanhempasi haluavat tehdä matkan lastesi kanssa. Mun vanhemmat ei jaksaisi.

Vierailija
4/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos ihan itse hoitaisitte niitä tekemiänne lapsia sen viikon, että äitinne saisi oikeasti lomaa?

Itse ole viisikymppinen, enkä ikimaailmassa ottaisi sitä vastuuta, että veisin noin pienet lapset (ja noin monta) ulkomaille. Äitisi ei vain kehtaa sanoa, että hoitakaa itse lapsenne.

Kaikkia se leipä elättää.

eikä yksinään. Äiti on ihan itse pyytänyt ja tarjoutunut hoitamaan lapsiamme, jättäytyi pois päivätöistä voidakseen olla perhepäivähoitaja.

Äiti ja isä ovat matkailleet ympäri maailmaa meidän kanssa ja haluaisivat nyt tehdä samaa lastenlasten kanssa. Meillä vanhemmilla, jotka nyt olemme vielä töissä, ei ole tähän aikaa.

ap

Vierailija
5/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos ihan itse hoitaisitte niitä tekemiänne lapsia sen viikon, että äitinne saisi oikeasti lomaa? Itse ole viisikymppinen, enkä ikimaailmassa ottaisi sitä vastuuta, että veisin noin pienet lapset (ja noin monta) ulkomaille. Äitisi ei vain kehtaa sanoa, että hoitakaa itse lapsenne. Kaikkia se leipä elättää.

eikä yksinään. Äiti on ihan itse pyytänyt ja tarjoutunut hoitamaan lapsiamme, jättäytyi pois päivätöistä voidakseen olla perhepäivähoitaja. Äiti ja isä ovat matkailleet ympäri maailmaa meidän kanssa ja haluaisivat nyt tehdä samaa lastenlasten kanssa. Meillä vanhemmilla, jotka nyt olemme vielä töissä, ei ole tähän aikaa. ap

Sinä ja veljesi olette tyranneja, joille vanhempanne eivät voi mitään. Katsokaa peiliin.

Vierailija
6/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin lähtevän sitten yksinkin, että saa myös lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos ihan itse hoitaisitte niitä tekemiänne lapsia sen viikon, että äitinne saisi oikeasti lomaa? Itse ole viisikymppinen, enkä ikimaailmassa ottaisi sitä vastuuta, että veisin noin pienet lapset (ja noin monta) ulkomaille. Äitisi ei vain kehtaa sanoa, että hoitakaa itse lapsenne. Kaikkia se leipä elättää.

eikä yksinään. Äiti on ihan itse pyytänyt ja tarjoutunut hoitamaan lapsiamme, jättäytyi pois päivätöistä voidakseen olla perhepäivähoitaja. Äiti ja isä ovat matkailleet ympäri maailmaa meidän kanssa ja haluaisivat nyt tehdä samaa lastenlasten kanssa. Meillä vanhemmilla, jotka nyt olemme vielä töissä, ei ole tähän aikaa. ap

Sinä ja veljesi olette tyranneja, joille vanhempanne eivät voi mitään. Katsokaa peiliin.

Vierailija
8/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko äitisi työsuhteinen vai ei?



Olen itse viisikymppinen äiti ja saan siippani ulkomaille sillä, että otan lapset (4 kpl) mukaan. Lapsethan aina jaksaa, (iso)vanhemmat eivät välttämättä. Ehkä vanhempasi elävät uudestaan nuoruutta, lapsiperheitä kohdellaan pääsääntöisesti hyvin.



En tunne vanhempiasi. Uusi paikka on toisaalta uuvuttava, onko vettä, korkeita paikkoja, liikennettä. Ovatko isovanhemmat ilman alkoa, karkailevatko lapset. Lapsille ja isovanhemmille ikimuistoista riessua, toivottavasti hyvässä mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästäisi pieniä lapsiani johonkin Kreikkaan! Minut ja mieheni ryöstettiin siellä viime kesänä keskellä kirkasta päivää. Jos meillä olisi ollut lapset siinä tilanteessa mukana, olisin saanut sydänkohtauksen, kun se oli lähellä nytkin.

Vierailija
10/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vaikka kuinka nuorekasta viisikymppistä pystyy pitämään silmällä ulkomailla neljää pientä? Aivan älytön ehdotuskin! En takuulla päästäisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisivat ns. tavallisia isovanhempia, niin en varmaan sitten päästäisi.



50v on muuten vielä nuori, että ikää tässä on turha miettiä.

Vierailija
12/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa päästäisin tuon 4-vuotiaankin mutta 3-vuotias on tosi pieni. Ihan vahdittavanakin.



Toisaalta kun äitisi muutenkin näitä lapsia hoitaa niin osaa ehkä varoa paremmin kuin melkein omat vanhemmat. Jos jaksaa, niin mikä ettei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo lentokenttämuodollisuudet jonotuksineen ja myöhästymisineen neljän pienen kanssa... saati sitten rannalla, liikenteessä, ravintoloissa.



Kukaan täyspäinen ihminen ei halua (eikä edes kykene)neljää vierasta lasta vahdittavakseen tuollaisiin olosuhteisiin. Kesällä Kreikassa on järkyttävän kuuma, joka tuo omat riskinsä.

Vierailija
14/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottavat pari drinksua terassilla, ja lapset katoavat, huis vaan. Joku sieppaa, pienet, vaaleat lapset ovat hyvä tulonlähde ihmiskauppiaalle. Tai voidaan ne siepata, vaikka isovanhemmat olisivat selvinkin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viisi vuotiasta mukaan, kummallekin aikuiselle yksi lapsi silmällä pidettäväksi. Ensi vuonna toiset kaksi. Ei missään nimessä neljää lasta mukaan, mitä lomaa se enää olisi? Eikä ole nuoruudesta kysymys, vaan siitä, että neljä on puolet enemmän kuin kaksi. Liikenne, veden ääressä oleminen, ihmisvilinä, auringolta suojaus, sairastumisriski, kaikki kannattaa ottaa huomioon, tilanne on aivan eri kuin Suomessa.

Vierailija
16/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottavat pari drinksua terassilla, ja lapset katoavat, huis vaan. Joku sieppaa, pienet, vaaleat lapset ovat hyvä tulonlähde ihmiskauppiaalle. Tai voidaan ne siepata, vaikka isovanhemmat olisivat selvinkin päin.

Vierailija
17/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaikki olisivat mukana, lapset, vanhemmat ja isovanhemmat.

Vierailija
18/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne pystyy tuosta lapsimäärästä pitämään huolta muös Suomessa, tehden ruokaa siinä samalla (aamupala, lounas, välipalat...) niin miksiköhän ne ei pystyisi siihen Kreikassa, kun ei tarvitse seisoa itse hellan ääressä. Ziisus!!!!

Jos äiti itse haluaa niin miksi ei, pärjäävät varmaan. Oma ätini ottaisi aina jonkun lapsenlapsen mukaansa.

Vierailija
19/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos ihan itse hoitaisitte niitä tekemiänne lapsia sen viikon, että äitinne saisi oikeasti lomaa? Itse ole viisikymppinen, enkä ikimaailmassa ottaisi sitä vastuuta, että veisin noin pienet lapset (ja noin monta) ulkomaille. Äitisi ei vain kehtaa sanoa, että hoitakaa itse lapsenne. Kaikkia se leipä elättää.

eikä yksinään. Äiti on ihan itse pyytänyt ja tarjoutunut hoitamaan lapsiamme, jättäytyi pois päivätöistä voidakseen olla perhepäivähoitaja. Äiti ja isä ovat matkailleet ympäri maailmaa meidän kanssa ja haluaisivat nyt tehdä samaa lastenlasten kanssa. Meillä vanhemmilla, jotka nyt olemme vielä töissä, ei ole tähän aikaa. ap

Sinä ja veljesi olette tyranneja, joille vanhempanne eivät voi mitään. Katsokaa peiliin.

Äiti oli töissä päiväkodissa ja kun minulle ja sisaruksille tuli samaan aikaan lapsia, hän kysyi voisiko jättäytyä pois päiväkotityöstä ja alkaa meidän lapsille yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. No sehän kävi meille tietenkin, mikä olisi parempaa kuin olla isoäidin hoivissa.

Me maksamme äidille korkeimman maksun, mitä kunnallisella puolella päivähoitomaksu on. Sen lisäksi äiti saa kuntalisän ja Kelan yksityisen hoidon tuen. Eli kyllä saa myös korvausta arvokkaasta työstään.

Äidillä on joka kesä viisiviikkoinen loma, jolloin lapset eivät ole hoidossa. Joulun aikaan kahden viikon loma ja usein muita pienempiä lomia pitkin vuotta. Jos äiti on sairaana, on meidän tehtävä järjestää varahoito omille lapsille, tietenkin.

Äiti haluaisi lähteä marraskuussa Kreikkaan. Siis ihan muuten vaan. Isällä on silloin viikon loma ja haluaisivat ottaa lapset mukaan. Meille kävisi ihan hyvin sekin, että hankkisimme varahoidon sille viikolle, jos he haluaisivat lähteä kaksistaan. Mutta nimenomaan itse ehdottivat, että lähtisivät lasten kanssa. Ja lapset tuolloin tuon ikäisiä kuin aiemmin mainitsin.

Isä ja äiti ovat kokeneita matkailijoita.

ap

Vierailija
20/125 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ylipäätään ymmärrä, miksi noin pieniä pitää raahata ulkomaille. Heille on sama, ollanko Lappeenrannassa vai Ateenassa. Matka kaikkineen on hyvin stressaava. Ja tosiaan Kreikan kuumuus on jotain hirvittävää kesällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi