Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä, joilla ei ole mielipidettä

Vierailija
25.07.2014 |

mihinkään asiaan, siis omaa kantaa. Nyökkäävät kaikille, ei koskaan eriäviä mielipiteitä. Onko kyseessä tarve tulla hyväksytyksi vai pelko jostain? Mieluummin suorat kommentit edessä kuin epävarmaa nyökyttelyä sen mukaan, kuka kulloinkin paikalla.

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki ihmiset sanoisivat aina oman oikean mielipiteen niin täysi sotahan täällä olisi. 

Toi oli hyvin sanottu!

Vierailija
62/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmonia ja rauha on tärkeä. Ei kaikkia omia mielipiteitään tarvi kaikille sanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en useinkaan jaksaisi väitellä, joten jätän eriävät mielipiteeni ilmaisematta. Se ei tarkoita sitä, etteikö mulla olisi niitä. 

Vierailija
64/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mielipiteet vaihtuu yleensä tilanteen mukaan. Esimerkiksi nyt saatan kannattaa sotimista, mutta sodan tullen lähdenkin litomaan ja en halua kuolla esimerkiksi.

Tai baarissa saatan korottaa ääntä ja uhota, mutta kun toinen vinkkaa tappelemaan, niin lähden litomaan.

Tai yhdenillan jutuissa olen kova panomies ja panija, mutta kun päästään panemaan, niin ei ota eteen ja ei panetakaan.

Eli mielipiteitä ja näkökulmia on paljon, mutta odotan mikä milloinkin sopii mulle, kun en tiedä miten toimin missäkin tilanteessa ja eri aikoina eri tavoin tietenkin. 

Vierailija
65/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kerro julkisesti mielipiteitäni suuriin yhteiskunnassa pinnalla oleviin asioihin, joku vetää kuitenkin herneet nenään ja alkaa haukkua selän takana. Pienempiin asioihin kerron toki mielipiteeni.

No tässäpä hyvä esimerkki onkin hajuttomasta ja mauttomasta ihmisestä, joka ei uskalla ilmaista mielipidettään isoista asioista, koska pelkää jonkun vetävän herneet nenään ja haukkuvan. Mitä sitten vaikka joku ei pidä mielipiteestäsi? Mitä sitten, vaikka vetää herneet nenään? Mitä sitten, vaikka haukkuu selän takana?

Itse arvostan ihmisiä, jotka sanovat mielipiteensä, ottavat kantaa ns.isoihin kysymyksiin silläkin riskillä, että valtaosa työkavereista on eri mieltä. 

Vierailija
66/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on siis hyvin erilainen käsitys keskustelemisesta kuin monella muulla.

Me muut kun haluttaisi kuulla niitä erilaisiakin mielipiteitä, jotta keskustelu saisi syvyyttä ja laajuutta. Eikä tarkoituksena ole päteä sillä, kuka on enemmän oikeassa, vaan saada esille erilaisia näkökulmia.

Juuri näin. Itse rakastan keskusteluja ja mielelläni kuuntelen erilaisia näkemyksiä asioista. Minulla ei ole tarvetta olla oikeassa, oma mielipiteeni ei ole se tärkein, vaikka esitänkin niitä rohkeasti. Suomalaisiltahan puuttuu keskustelukulttuuri ja väittelyllä on täällä ikävä kaiku. Tai pelkästään mielipiteensä esittäminen ja sen perusteleminen tulkitaan usein täällä väittelemiseksi. Suomalaiset on kasvatettu kilteiksi hymistelijöiksi, kahvipöydässä sopii olla vain siveästi hiljaa mieluummin kuin keskustella. Puhumattomuutta pidetään jopa hyveenä: "vaikeneminen kultaa". Menkää istumaan iltaa vaikka ranskalaiseen, italiailaiseen tai espanjalaiseen perheeseen tai ystäväporukkaan. Mielipiteet, kommentit, väitteet räiskyvät, mutta sehän on vain hauskaa ja kaiken "väittelyn" keskellä kuuluu myös naurunremakkaa. 

Vierailija
67/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki ihmiset sanoisivat aina oman oikean mielipiteen niin täysi sotahan täällä olisi. 

Eriävän mielipiteen voi sanoa myös kohteliaasti ja monesti se tekee siitä ihmissuhteesta jopa paremman ja syvemmän kun kumpikin osaavat keskustella eriävistä mielipiteistä rakentavasti ja toista kunnioittaen. 

Vierailija
68/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kerro julkisesti mielipiteitäni suuriin yhteiskunnassa pinnalla oleviin asioihin, joku vetää kuitenkin herneet nenään ja alkaa haukkua selän takana. Pienempiin asioihin kerron toki mielipiteeni.

No tässäpä hyvä esimerkki onkin hajuttomasta ja mauttomasta ihmisestä, joka ei uskalla ilmaista mielipidettään isoista asioista, koska pelkää jonkun vetävän herneet nenään ja haukkuvan. Mitä sitten vaikka joku ei pidä mielipiteestäsi? Mitä sitten, vaikka vetää herneet nenään? Mitä sitten, vaikka haukkuu selän takana?

Itse arvostan ihmisiä, jotka sanovat mielipiteensä, ottavat kantaa ns.isoihin kysymyksiin silläkin riskillä, että valtaosa työkavereista on eri mieltä. 

Kerropa vihervasemmistolaisessa työpaikassa, että kannatat Israelia ja pidät palestiinalaisia terroristeina. 

Vierailija
69/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en arvosta ihmistä joka luulee että on lihaksi tullut mielipide tai arvomaailma. Ne on fanaattisia uskovaisia usein. Luulevat toimittavansa jumalan tehtävää ja pahimmillaan ovat "jumalan käsi" ja antavat tuomioita täysin ulkopuolisille ihmisille. Se on terrorismia.

Mielipiteet ja arvot tai uskomukset ei ole sinä tai ne ei ole osa lihaa. Ne on lihan läpi leijailevia objekteja kuten puista putoilevat syksyiset lehdet. Ne maatuu ja katoaa ja ne syntyy uudestaan tai ne on aina olleet odotettavissa olevia ja huomattavia asioita kuten mekin olemme, ne eivät vain koskaan kuole. Paitsi meidän mukana.

Aatteet on loisia.

Vierailija
70/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljonkin mielipiteitä mutta en koe oikeastaan mitään tarvetta tuoda niitä ilmi vaikkapa työpaikan lounaskeskusteluissa. Sori vaan jos olen se tylsä jees jees tyyppi - entä sitten?

Vierailija
71/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa vihervasemmistolaisessa työpaikassa, että kannatat Israelia ja pidät palestiinalaisia terroristeina.&nbsp

Niin että kerrot olevasi mustavalkoinen ihminen? Vähän kuin teini-ikäisen aivoille jäänyt tapaus, joka näkee vain yksipuolisesti asioita. Vasen ja oikea. 

Läski ja laiha, eikä mitään siltä väliltä. Ihminen joka ei ole korkeakultuurillinen kuten idän kultuurit. He näkevät kaikki harmaan erilaiset sävyt. Venäläiset etunenässä.

Vierailija
72/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä nyökytellä sen merkiksi että ymmärtää mitä tarkoitat. Itse pidän mielipiteet omana tietonani.

Vierailija
73/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä häiritsee enemmän ne, joilla on mielipide, mutta he eivät perustele mitenkään mielipidettään tai perustelu on huono. 

Vierailija
74/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi virkamiehillä on oikeus omiin mielipiteisiin täsmälleen niin kauan kuin he myös pitävät ne omana tietonaan. Eikä muidenkaan kannata tuoda mielipiteitään julki silloin, kun niillä ei selvästikään voi vaikuttaa asioiden viemiseksi oman arvomaailman mukaiseen suuntaan. Erilaisissa valintatilanteissa voi sitten toki toimia omien mielipiteiden mukaisella tavalla, vaikkei silloinkaan toitottaisi mielipiteitään ääneen.

Vierailija
75/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ääripäät esillä. Kuuluu normaaliin käytösetikettiin ettei small talkissa avauduta rahasta, seksistä, poliittisesta suuntautumisesta tai uskonnosta.

Itse koen ärsyttävän mielipiteettömyyden sellaiseksi, ettei koskaan ole esittää omia preferenssejään. Siitä tulee tunne ettei ihminen joko tunne mitään, ei uskalla näyttää tunteitaan tai vastaavasti ei ajattele mitään tai uskalla näyttää ajatuksiaan.

Sellainen että vakiovastaus mitä syötäisiin, tehtäisiin, minne mentäisiin, mikä leffa katsotaan, sopiiko eteiseen paremmin penkki vai senkki; "Ihan sama" tai "Päätä sinä". AARGH

Vierailija
76/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista pitäis olla niitä mielipiteitä?

Mulla on paljonkin suurista ja vähemmän suurista asioista, mutta en jaksa ruveta väittelemään niistä, eikä ne oikeastaan muille kuulu. Sen sijaan joku, vessapaperirullan pyörimissuunta tai vessanpöntön kannen asento vaikuttaisi olevan mielipiteitä jakava. Mua ei jaksa kiinnostaa, joten ne on "ihan sama" mulle.

Vierailija
77/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tykkäävät säilyttää oman yksityisyytensä esimerkiksi työpaikalla. Antautuminen väittelyyn tai joutuminen moraalisaarnan kohteeksi tuntuisi itselleni liian rajulta ja jälkimmäinen jopa jonkinasteiselta henkiseltä alistamiselta. Sellainen veisi liiaksi voimavaroja. Käyn töissä ihan muista syistä.

Vierailija
78/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteet on sellaisia ettei niitä oikein voi omia. Lapsena voi olla asioista eri mieltä kuin aikuisena ja jos vaihtaa sukupuolta, niin mielipiteet vaihtuu ellei sitten säilytä olemusta lesbona, kun oli ennen mies mutta vaihtoi sukupuolta naiseksi ja mielipiteet naisista säilyi.

Näin minulla ainakin. Olen korkeastikoulutettu huippuinsinööri ja filosofi. Siksi mielipiteet on kuin kissanhiekkalaatikon tavarat. On paakkuuntuvaa märkää tavaraa ja ruskeita kekäleitä. 

Kumpikaan et ole sinä, mutta joudut diilaamaan niiden kanssa, koska muuten ne ilmestyvät lattioille ja huoneiden nurkille.

Siksi tilanteen vaatiessa valitset aina tietynlaisen lapiolla pussiin ja pistät pussin tiukasti kiinni.

Jatkat elämääsi. Kissat tykkäävät sinusta ja sinä niistä. Siksi syötät niille samaa shittiä ja toistat toimenpiteet tarvittaessa.

Muuten mielipiteet tulvii yli äyräiden. Mielipiteitä pitää työstää. Ja jos mietit liikaa, saatat joutua mielisairaalaan.

Vierailija
79/161 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa enää esittää mielipiteitä, toki olen sitä mieltä että kaikki ulkomaaneläjät pois maasta.

Vierailija
80/161 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ainakin kannabisasiassa ei saa olla kuin kielteistä mieltä edelleen. 

Monissa työpaikoilla ja koululaitoksilla et voi olla kuin yhtä mieltä asiasta. Muuten joudut olemaan vain hiljaa.

Ollaan hyvin venäläinen kansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme