En ymmärrä ihmisiä, joilla ei ole mielipidettä
mihinkään asiaan, siis omaa kantaa. Nyökkäävät kaikille, ei koskaan eriäviä mielipiteitä. Onko kyseessä tarve tulla hyväksytyksi vai pelko jostain? Mieluummin suorat kommentit edessä kuin epävarmaa nyökyttelyä sen mukaan, kuka kulloinkin paikalla.
Kommentit (65)
Harmonia ja rauha on tärkeä. Ei kaikkia omia mielipiteitään tarvi kaikille sanoa.
Minä en useinkaan jaksaisi väitellä, joten jätän eriävät mielipiteeni ilmaisematta. Se ei tarkoita sitä, etteikö mulla olisi niitä.
Mulla mielipiteet vaihtuu yleensä tilanteen mukaan. Esimerkiksi nyt saatan kannattaa sotimista, mutta sodan tullen lähdenkin litomaan ja en halua kuolla esimerkiksi.
Tai baarissa saatan korottaa ääntä ja uhota, mutta kun toinen vinkkaa tappelemaan, niin lähden litomaan.
Tai yhdenillan jutuissa olen kova panomies ja panija, mutta kun päästään panemaan, niin ei ota eteen ja ei panetakaan.
Eli mielipiteitä ja näkökulmia on paljon, mutta odotan mikä milloinkin sopii mulle, kun en tiedä miten toimin missäkin tilanteessa ja eri aikoina eri tavoin tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kerro julkisesti mielipiteitäni suuriin yhteiskunnassa pinnalla oleviin asioihin, joku vetää kuitenkin herneet nenään ja alkaa haukkua selän takana. Pienempiin asioihin kerron toki mielipiteeni.
No tässäpä hyvä esimerkki onkin hajuttomasta ja mauttomasta ihmisestä, joka ei uskalla ilmaista mielipidettään isoista asioista, koska pelkää jonkun vetävän herneet nenään ja haukkuvan. Mitä sitten vaikka joku ei pidä mielipiteestäsi? Mitä sitten, vaikka vetää herneet nenään? Mitä sitten, vaikka haukkuu selän takana?
Itse arvostan ihmisiä, jotka sanovat mielipiteensä, ottavat kantaa ns.isoihin kysymyksiin silläkin riskillä, että valtaosa työkavereista on eri mieltä.
Toi oli hyvin sanottu!