Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi räkäisi ruokalautaselle

Vierailija
03.06.2014 |

7v poikani kiukutteli eilen illalla jostakin älyttömästä pienestä asiasta ja pahantuulisuus jatkui iltapalalle asti. Hän alkoi kiukuttelemaan ettei syö iltapuuroaan ja jouduin kehoittamaan häntä istumaan pöydän ääreen ja syömään puuronsa, että pääsee kohta yöpuulle. Silloin poika vetäisi oikein kunnon kurkku räät ja räkäisi ne koskemattoman puuronsa päälle. 

Täytyy sanoa, että sen seurauksena vetäisin varmasti elämäni järkyimmät kilarit. En ole ollenkaan ylpeä asiasta, mutta onneksi ennen nukkumaan menoa saimme käytyä asian pojan kanssa läpi ja puolin jos toisin pyydettyä anteeksi. 

Miten tämän pojan kanssa voi elämä olla jatkuivasti niiiin vaikeaa? Tuntuu, että joka päivä on hirveä työ kun yrittää saada hänestä kasvatettua ihmistä.

Miten sinä olisit reagoinut vastaavassa tilanteessa?

Jos saan kerättyä rohkeutta, niin ehkä kerron tässä ketjussa vielä oman toimintani em. kilarissa..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamainen moukka. Olisin varmaan hieronut puurot sen naamaan.

Vierailija
2/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui hui, varo ihmeessä, kohta av:lla alkaa kauhea vouhotus, kun sait kilarit. Poikasi näet varmaan tarumatisoituu!

Ei vaan. Tuossa tilanteessa, jos missä, kilarit on hyvä saada. Oli todella röyhkeä ja huonokäytöksinen temppu pojaltasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas tässä. Ei ollut kirvoittanut kommentteja kirjoitukseni. Entäs tämä:

Eli pojan räkäistyä lautaselleen pomppasin ruokapöydässä pystyyn ja karjaisin keuhkojen täydeltä JUMALAUTA! Paiskasin päässäni olleet lukulasit päreiksi pöytään niin että linssit sinkoilivat. Yhdellä loikalla säntäsin poikani perään, mutta koska hän on ketterä, niin juoksimme hetken peräkanaa olohuoneen pöydän ympäri kunnes sain hänet kiinni. Poikani huusi ja rimpuili kun kannoin hänet huoneeseensä ja nakkasin sänkyyn. Sen jälkeen taas keuhkojen täydeltä huutoa ja kiroilua: "xxxxx pysyt sängyssä ja sieltä ei ole mitään asiaa enää pois. Tää oli viimeinen kerta kun noin teit ja jos ylität kynnyksen, niin henki lähtee!!" Siinä vaiheessa poika karjuikin suoraa huutoa ja itki.

Tässä kohtaa myös perheemme isä, eli mieheni päätti puuttua välikohtaukseen. Onneksi mieheni ei tuominnut lapsen kuullen minua, vaikka  näinkin hänestä, että oli sitä mieltä että rouvalla karkasi mopo nyt pahasti lapasesta.

Luojan kiitos, rauhoitumme poikani kanssa lopujen lopuksi ja saimme keskusteltua asian ja annettua hyvän yön suukon.

Koko päivän minulla on ollut paha olo, kun poikani itki eilen, että minä olin uhannut tapaa hänet :(

Onneksi hän tänään jo huuteli, että "äiti minä rakastan sua!".

Vierailija
4/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 20:32"]

Ap taas tässä. Ei ollut kirvoittanut kommentteja kirjoitukseni. Entäs tämä:

Eli pojan räkäistyä lautaselleen pomppasin ruokapöydässä pystyyn ja karjaisin keuhkojen täydeltä JUMALAUTA! Paiskasin päässäni olleet lukulasit päreiksi pöytään niin että linssit sinkoilivat. Yhdellä loikalla säntäsin poikani perään, mutta koska hän on ketterä, niin juoksimme hetken peräkanaa olohuoneen pöydän ympäri kunnes sain hänet kiinni. Poikani huusi ja rimpuili kun kannoin hänet huoneeseensä ja nakkasin sänkyyn. Sen jälkeen taas keuhkojen täydeltä huutoa ja kiroilua: "xxxxx pysyt sängyssä ja sieltä ei ole mitään asiaa enää pois. Tää oli viimeinen kerta kun noin teit ja jos ylität kynnyksen, niin henki lähtee!!" Siinä vaiheessa poika karjuikin suoraa huutoa ja itki.

Tässä kohtaa myös perheemme isä, eli mieheni päätti puuttua välikohtaukseen. Onneksi mieheni ei tuominnut lapsen kuullen minua, vaikka  näinkin hänestä, että oli sitä mieltä että rouvalla karkasi mopo nyt pahasti lapasesta.

Luojan kiitos, rauhoitumme poikani kanssa lopujen lopuksi ja saimme keskusteltua asian ja annettua hyvän yön suukon.

Koko päivän minulla on ollut paha olo, kun poikani itki eilen, että minä olin uhannut tapaa hänet :(

Onneksi hän tänään jo huuteli, että "äiti minä rakastan sua!".

[/quote]

tervetuloa mun maailmaani.. päivittäistä kilarointia, "tapakasvatusta" ja morkkistelua. tunteita on joka junaan, mutta aina päästään sopuun ja pyydetään anteeksi ja kerrotaan, kuinka paljon tykätään ja rakastetaan. nälkä ja tuhatvuotinen väsymys on räjähdysaltis maaperä.

vilpittömästi: olet mun sankari. toivottavasti nulikka oppi tavoille. ;)

Vierailija
5/9 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ed. vastaajalle! En olekaan siis ainoa äiti joka saa kilarit lapsen järkyttävästä käytöksestä :) Ajoittain tulee hetkiä, kun tuntuu, että teen rukkaset tuosta riiviöstä.. mutta ehkäpä poika muistaa nyt ainakin hetken tuon välikohtauksen ja sen syyn.

t: ap

Vierailija
6/9 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ohessa rikoslain pykälä laittomasta uhkauksesta: Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Miksi saat tehdä tällaista lapsellesi, mutta et esimerkiksi naapurillesi?

Sinun pitäisi suojella lastasi.

Vierailija
7/9 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pienenä jos tein jotain pahaa, niin jos äiti sai ns kilarit tai ylipäätään alkoi huutamaan, niin ei kiinnostanut olla tekemättä sitä uudestaan kun ei ne raivarit niin mua haitannut, ärsytti vaan kun se huus. MUTTA joskus tein jotain ja äiti alkoi itkemään (oli kai niin väsynyt ja kyllästynyt ja suuttui siitä mitä tein) niin silloin tuntui niin pahalta! Silloin pyysin aina itse anteeksi ja sanoin etten enää koskaan tee niin, enkä tehnytkään. Eli - itku toimii paremmin kun huuto :D niistä itkutilanteista minä ainakin opin paljon paremmin mitä ei saa tehdä ja ymmärsin että se on väärin kun äiti loukkaantuu. 

Vierailija
8/9 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti aina supervanhempia jotka vaan hymisee vaikka tenava kiristäis ruuvia miten. Meillä muilla menee joskus hermot.

Yksittäinen ylilyönti on joskus ihan ok jos siitä osaa ottaa opikseen, kuten sinä tunnuit ottavan. Noin se lapsikin oppii että oma käytös on aina vuorovaikutusta joka heijastuu myös muihin. Lapsi joka on saanut aina meuhkata mielensä mukaan mykälle kiviseinälle putoaa korkealta kun siirtyy oikeaan elämään jossa toinen osapuoli huutaakin takaisin eikä silitä päätä.

Vierailija
9/9 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 06:44"]

Ap, ohessa rikoslain pykälä laittomasta uhkauksesta: Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Miksi saat tehdä tällaista lapsellesi, mutta et esimerkiksi naapurillesi?

Sinun pitäisi suojella lastasi.

[/quote]

Voi vittu mitä tekopyhää jeesustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi