Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka nopeasti alkoholin suurkulutus tuhoaa hoikan nuoen terveyden peruuttamattomasti? kyselee

Vierailija
05.06.2012 |

naisystävästään huolissaan oleva mies.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali terve nuori ihminen voi kestää suurkulutusta vuosikausia ilman näkyvää haittaa. Mutta saattaa olla ettei kestäkään, ei sitä voi etukäteen tietää.

Vierailija
2/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin on osannut piilottaa, en epäillyt mitään. Itse töissä, hän "opiskelee" kotona. -alkup-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin suurkuluttaja ikävuodet 18-35 (30-50 annosta viikossa) eikä ole mitenkään terveys mennyt pilalle. En edes ole ylipainoinen enkä näytä rähjääntyneeltä ikäisekseni.



Ne terveysmuutokset joita tulee on useimmiten palautuvia, esim. maksan rasvoittuminen tai verenpaineen nousu. Oikein kovalla ryyppäämisellä voi saada toki aikaan palautumattomia vaurioita aivoihin mutta aika harvoin sellaista onneksi sattuu esim. työssäkäynnin ohessa tissuttavalle joka ei ole aamusta iltaan kännissä.

Vierailija
4/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ilmaiset asian noin? Tarkoittaako sun tapauksessa terveydestä huolehtiminen sitä, että huolehdit vain siitö, milloin sun sutjakasta naisystävästä kehkeytyy läski siiderivalas? Toivottavasti ei.

Vierailija
5/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin suurkuluttaja ikävuodet 18-35 (30-50 annosta viikossa) eikä ole mitenkään terveys mennyt pilalle. En edes ole ylipainoinen enkä näytä rähjääntyneeltä ikäisekseni.

Ne terveysmuutokset joita tulee on useimmiten palautuvia, esim. maksan rasvoittuminen tai verenpaineen nousu. Oikein kovalla ryyppäämisellä voi saada toki aikaan palautumattomia vaurioita aivoihin mutta aika harvoin sellaista onneksi sattuu esim. työssäkäynnin ohessa tissuttavalle joka ei ole aamusta iltaan kännissä.

Olen toivonut lapsia naiseni kanssa mutta nyt alkoi pelottaa. ap

Vierailija
6/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni kertoi äskettäin että häellä ollut alkoholiongelma jo monta vuotta!hyvin on osannut piilottaa, en epäillyt mitään. Itse töissä, hän "opiskelee" kotona. -alkup-

esim. juomismääristä kerralla juomakertoina ja viikkokulutusmääristä? Riippuu paljolti noista kuinka haitallista on terveydelle.

Ja tuo termi "alkoholiongelma" on tosi eri tavalla eri ihmisten käyttämä. Joidenkin mielestä jo se on alkoholiongelma jos tulee yleensä juotua 5 olutta kun lähtee yhdelle, koska juominen ei ole täysin kontrollissa. Toisen mielestä taas suurkulutusrajalla roikkuminen ei ole vielä mikään ongelma jos töissä pystyy käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ilmaiset asian noin? Tarkoittaako sun tapauksessa terveydestä huolehtiminen sitä, että huolehdit vain siitö, milloin sun sutjakasta naisystävästä kehkeytyy läski siiderivalas? Toivottavasti ei.

nuoren ja hokan "kestävän" tuota paremmin kuin vanhan ja ylipainoisen? vertaa normaalit terveyssuositukset yleensä..

ap

Vierailija
8/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin suurkuluttaja ikävuodet 18-35 (30-50 annosta viikossa) eikä ole mitenkään terveys mennyt pilalle. En edes ole ylipainoinen enkä näytä rähjääntyneeltä ikäisekseni.

Ne terveysmuutokset joita tulee on useimmiten palautuvia, esim. maksan rasvoittuminen tai verenpaineen nousu. Oikein kovalla ryyppäämisellä voi saada toki aikaan palautumattomia vaurioita aivoihin mutta aika harvoin sellaista onneksi sattuu esim. työssäkäynnin ohessa tissuttavalle joka ei ole aamusta iltaan kännissä.

Olen toivonut lapsia naiseni kanssa mutta nyt alkoi pelottaa. ap

Jos siitä naisesta ei päälle mitenkään näe että on ongelmia ja työt/opinnot hoitaa säännöllisesti niin tuskinpa noita terveysongelmia täytyy niinkään pelätä.

Se on tietysti riski että jos on niin vahvasti riippuvainen että on vaarana ettei pystyisi raskausaikaa olemaan juomatta, se on sikiölle hyvin haitallista. Kai nyt olet puhunut tästä asiasta sen naisystäväsi kanssa, että mitä hän, joka kokee olevansa itse alkoholiongelmainen, ajattelee lasten hankkimisesta ja siitä kun sitten pitäisi olla pitkä aika juomatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni kertoi äskettäin että häellä ollut alkoholiongelma jo monta vuotta!hyvin on osannut piilottaa, en epäillyt mitään. Itse töissä, hän "opiskelee" kotona. -alkup-

esim. juomismääristä kerralla juomakertoina ja viikkokulutusmääristä? Riippuu paljolti noista kuinka haitallista on terveydelle.

Ja tuo termi "alkoholiongelma" on tosi eri tavalla eri ihmisten käyttämä. Joidenkin mielestä jo se on alkoholiongelma jos tulee yleensä juotua 5 olutta kun lähtee yhdelle, koska juominen ei ole täysin kontrollissa. Toisen mielestä taas suurkulutusrajalla roikkuminen ei ole vielä mikään ongelma jos töissä pystyy käymään.

ole huomannnut illalla mitään eli toleranssin täytyy olla hyvä. Juonut myös kuulemma vähintään 5 päivänä viikossa! Itkee ja on huolissaan itsekin, minnekään katkolle ei kuitenkaan ole valmis/ ei halua.

ap

Vierailija
10/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin suurkuluttaja ikävuodet 18-35 (30-50 annosta viikossa) eikä ole mitenkään terveys mennyt pilalle. En edes ole ylipainoinen enkä näytä rähjääntyneeltä ikäisekseni.

Ne terveysmuutokset joita tulee on useimmiten palautuvia, esim. maksan rasvoittuminen tai verenpaineen nousu. Oikein kovalla ryyppäämisellä voi saada toki aikaan palautumattomia vaurioita aivoihin mutta aika harvoin sellaista onneksi sattuu esim. työssäkäynnin ohessa tissuttavalle joka ei ole aamusta iltaan kännissä.

Olen toivonut lapsia naiseni kanssa mutta nyt alkoi pelottaa. ap

Jos siitä naisesta ei päälle mitenkään näe että on ongelmia ja työt/opinnot hoitaa säännöllisesti niin tuskinpa noita terveysongelmia täytyy niinkään pelätä.

Se on tietysti riski että jos on niin vahvasti riippuvainen että on vaarana ettei pystyisi raskausaikaa olemaan juomatta, se on sikiölle hyvin haitallista. Kai nyt olet puhunut tästä asiasta sen naisystäväsi kanssa, että mitä hän, joka kokee olevansa itse alkoholiongelmainen, ajattelee lasten hankkimisesta ja siitä kun sitten pitäisi olla pitkä aika juomatta?

raskaus olisi jokin "pelastus" nyt koska "tietenkään" ei raskausaikana joisi mitään ja sitä kautta vieroittuisi mielestään tehokkaasti. Itselle nostaa karvat pystyyn moinen ajatelutapa. Ja avokin opinnot siis EIVÄT ole edenneet, mutta olen uskonut syyksi kaiken muun kuin tämän nyt paljastuneen. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen akka joka ei muuta konstia keksiä alkon oton lopettamiseen kuin lapsenteon on vaarallinen lapselleen. juokse lujaa toiseen suuntaan. Hyvässä tapauksessa sun menettäminen on sille taivaan lahja, joka pistää tajuamaan että dokaamisella on hintansa. Oikeasti, äkkiä karkuun

Vierailija
12/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaarallinen lapselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se palvelus tuleville lapsillesi.



t. elämää nähnyt

Vierailija
14/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus olisi jokin "pelastus" nyt koska "tietenkään" ei raskausaikana joisi mitään ja sitä kautta vieroittuisi mielestään tehokkaasti. Itselle nostaa karvat pystyyn moinen ajatelutapa. Ja avokin opinnot siis EIVÄT ole edenneet, mutta olen uskonut syyksi kaiken muun kuin tämän nyt paljastuneen. ap

Monet kyllä pystyy katkaisemaan juomisen raskaana ollessa ja jotkut sitten kun ovat lapsesta vastuussa olevia äitejä, saavat kulutuksensa hallintaan pysyvästikin.

Kuitenkin minusta on vaarallista ajattelua että hankkisi lapsen hoidoksi alkoholiongelmaan. Jos se juominen on niin pakkomielteistä ettei sitä saa poikki muista järkisyistä, ei mikään valitettavasti takaa että sitä saisi lapsenkaan takia. Juovia odottavia ja imettäviä äitejä kun on, eikä niistä varmasti juuri kukaan haluaisi vahingoittaa lastaan, riippuvuus vaan on vahvempi.

Mutta kun se ihminen nyt itsekin itkee ongelmaansa ja haluaa siitä eroon, niin toivoa on. Itsekin tosiaan join lähes pari vuosikymmentä liikaa ja nykyisin olen kohtuukäyttäjä. Ilman katkoja tai AA:ta tai mitään. Takapakkejakin kyllä tuli kun elämä iski korville juuri kun olin haparoimassa ensimmäisiä kuukausiani ilman yleislääkettäni alkoholia, mutta niin sitä on vaan silti eroon päästy viinasta. Se tarvitsee ennen kaikkea uskoa itseen, että pystyy todellakin lopettamaan tai vähentämään, että EI ole voimaton aineen edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei ole tosissaan lopettamisen kanssa. Raskaus ei ole vieroitushoito! Sinun ei pidä mahdollistaa hänen juomistaan uskomalla hänen vakuuttelujaan mahdollisesta raitistumisesta - joko hän todistettavasti hoitaa itseänsä tai tienne eroavat. Tai jos päätät jatkaa elämääsi juovan alkoholistin kanssa, älä ainakaan tee hänen kanssaan lapsia. Ja ole avoin, kerro läheisillenne ongelmasta. Sinun tehtäväsi ei ole piilotella ja suojella vaimoasi.



Minun mieheni hommasi minut aikanaan hoitoon, ja olen loppuelämäni hänelle siitä kiitollinen. Ilman häntä olisin lopulta tappanut itseni.

Vierailija
16/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus olisi jokin "pelastus" nyt koska "tietenkään" ei raskausaikana joisi mitään ja sitä kautta vieroittuisi mielestään tehokkaasti. Itselle nostaa karvat pystyyn moinen ajatelutapa. Ja avokin opinnot siis EIVÄT ole edenneet, mutta olen uskonut syyksi kaiken muun kuin tämän nyt paljastuneen. ap

Monet kyllä pystyy katkaisemaan juomisen raskaana ollessa ja jotkut sitten kun ovat lapsesta vastuussa olevia äitejä, saavat kulutuksensa hallintaan pysyvästikin.

Kuitenkin minusta on vaarallista ajattelua että hankkisi lapsen hoidoksi alkoholiongelmaan. Jos se juominen on niin pakkomielteistä ettei sitä saa poikki muista järkisyistä, ei mikään valitettavasti takaa että sitä saisi lapsenkaan takia. Juovia odottavia ja imettäviä äitejä kun on, eikä niistä varmasti juuri kukaan haluaisi vahingoittaa lastaan, riippuvuus vaan on vahvempi.

Mutta kun se ihminen nyt itsekin itkee ongelmaansa ja haluaa siitä eroon, niin toivoa on. Itsekin tosiaan join lähes pari vuosikymmentä liikaa ja nykyisin olen kohtuukäyttäjä. Ilman katkoja tai AA:ta tai mitään. Takapakkejakin kyllä tuli kun elämä iski korville juuri kun olin haparoimassa ensimmäisiä kuukausiani ilman yleislääkettäni alkoholia, mutta niin sitä on vaan silti eroon päästy viinasta. Se tarvitsee ennen kaikkea uskoa itseen, että pystyy todellakin lopettamaan tai vähentämään, että EI ole voimaton aineen edessä.

Avokillani rytmihäiriöitä ja "kipeä maha/selkä" usein.

En tokikaan tiedä onko noilla mitään yhteyttä.

Onnittelut raitistumisestasi!

Olen todella hämmennyksissä, mitään kokemusta ei ole alkoholiongelmasta missään lähipiirissä aiemmin.

ap.

Vierailija
17/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokillani rytmihäiriöitä ja "kipeä maha/selkä" usein. En tokikaan tiedä onko noilla mitään yhteyttä.

Noilla on erittäin paljon yhteyttä alkoholin käyttöön. Ne kertovat että alkoholi on alkanut tehdä tuhoa naisesi elimistössä. Huolesi on aiheellinen ja hän tarvitsee hoitoa.

Vierailija
18/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäminen ei ole vaihtoehto tässä meidän tapauksessa. Erittäin selväksi minulle on jo tullut, että hän on elämäni nainen ja mitä lapsiin tulee, niitä haluan nimeonomaan hänen kanssaan tai sitten vaikka en ollenkaan.



Mihin suosittelette ottamaan yhteyttä? AA:han avokki ei halua. Häpeä hänellä tuntuu olevan kova.Pitäisikö minun vaan "vahtia" vieressä että hän ei juo?

Pääseekö yleislääkärin kautta johonkin tutkimuksiin, ovatko sisäelimet vahingoittuneet jo?



ap.

Vierailija
19/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäminen ei ole vaihtoehto tässä meidän tapauksessa. Erittäin selväksi minulle on jo tullut, että hän on elämäni nainen ja mitä lapsiin tulee, niitä haluan nimeonomaan hänen kanssaan tai sitten vaikka en ollenkaan.

Mihin suosittelette ottamaan yhteyttä? AA:han avokki ei halua. Häpeä hänellä tuntuu olevan kova.Pitäisikö minun vaan "vahtia" vieressä että hän ei juo?

Pääseekö yleislääkärin kautta johonkin tutkimuksiin, ovatko sisäelimet vahingoittuneet jo?

ap.

eukko mokannu noin pahasti ja toinen vaan tukee. sitten on meitä jotka ollaan ihan kunnollisia kaikin puolin eikä löydetä kuin itsekkäitä kusipäitä toisensa jälkeen, vituuttaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

Vierailija
20/44 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siita sitten eteenpain. Mutta kylla naisen taytyy itse haluta lopettaa, ei se muuten onnistu. Yrita vaan puhua etta lahtisi edes kerran katsomaan sinne AA:han. Ota vaikka ensin itse yhteytta alkoholistien omaisten ryhmaan, saat sielta neuvoja ja vertaistukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi