Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko täällä olisi opettajia paikalla kertomassa kauheista lahjoistaan? ev

Vierailija
02.06.2012 |

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanallisesti kiittelen kyllä kun kiitoksen aihetta on.

Kiittelen myös kauppojen kassoja, siivoojia yms.yms

Vierailija
42/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haukkuu ihan syyttä, jotkut ehkä syystäkin. Osa tuo kukkia tai kakkua osastolle. On niitäkin jotka kiittä/haukkuu yleisönosastoilla.

Kiitos lämmittää, kyllä. Mutta mitään en osastomme potilailta odota. Minut on palkattu hoitamaan heitä mahdollisimman hyvin, eettisin perustein ja parhaan ammattitaitoni likoon laittaen, potilaan parasta ajatellen.

Saan palkkaa siitä ja siksi menen (toki itse valitsemaani työpaikkaan työhön josta pidän) hoitamaan heitä joka aamu. Kiitosten tai lahjusten perässä en menisi, vaihtaisin työpaikkaa sellaiseen josta saan oikeaa palkkaa....

Samaa odotan opettajiltakin siitä huolimatta, että toinen lapsistani vie aina opelle jotain. Toinen ei vie koska ei halua. Se siitä. Emme ole kiitollisuuden velassa opettajille. He tekevät työtään jonka ovat itse valinneet, eivät he siellä kutsumuksesta ole lastani opettamassa. He saavat työstään palkkaa ja käyvät siellä juuri siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjumala, mikä teitä vaivaa? Minä en odottanut lahjaa, en odottanut rahaa. Minä odotin yksinkertaisesti kohteliasta kiitosta. Se ei maksa mitään.

Miksi on vaikea hyväksyä ajatusta että oppilaat ja vanhemmat eivät ehkä sinun laillasi kokeneetkaan kuluneita kolmea vuotta sellaisiksi että olisit ansainnut niistä erityisen kiitoksen?

Aikuisen pitäisi myös osata ymmärtää että elämässä ne toiveet ja odotukset eivät vaan aina kohtaakaan todellisuuden kanssa.

Vierailija
44/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moukkamaisista vanhemmista (tai köyhistä). Mutta ei jälkimmäinenkään asia selitä, viidellä eurolla saa jo kauniin kukan kauniisti pakattuna.. ja ylpääriruusun vielä halvemmalla! Minusta edes kiitoskortti olisi vähintä mitä tilanteessasi odottaisi joten minusta et ole ollenkaan "kohtuuton" etkä varmasti huono opettaja kertoessasi täällä asiasta. Ihme kommentteja olet saanut?

Meidän lapset ovat muistaneet joka joulu ja joka kevät kaikkia heitä hoitaneita/opettaneita henkilöitä eikä olla konkurssiin asiasta menty;-) paremminkin, lapsi on ollut itse iloinen ja onnellinen saadessaan antaa kivalle opelle pienen muiston itsestään!

yhdeltä oppilaalta sain kukkakimpun, kauniin ruusukimpun. Siinä kiitos kolmen vuoden uurastuksesta. Loput 23 oppilasta vanhempineen piti ilmeisesti työtäni täysin turhana ja vailla tarvetta kiittää edes tekstiviestillä, kun olen huolehtinut heidän lapsensa ulos peruskouluputkesta.

saat jo palkkaa!

vai kiitätko itse joka vuosi postinkantajaa,kaupan kassaa,siivoojaa jne??

Minusta on kohteliasta kiittää. Minä kiitän ovimiestä, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän kassaa, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän puhelimen asiakaspalvelijaa, vaikka hänkin saa jo palkkaa. En todellakaan odottanut mitään monen sadan euron yhteislahjaa, sellaisia ei täälläpäin ylipäänsä järjestetä, mutta odotin kiitoskortteja ja ehkä muutamaa ruusua.

Minusta luokka oli ihan kiva, vaikkakin siinä oli muutama hankala tyyppi, ja tein todella paljon työtä luokan eteen. Mitä enemmän vielä olisin voinut tehdä? Kolme vuotta tiristin itsestäni kaiken: lobbausta, tukiopetusta, vaatimista, kiitoksen antamista oppilaalle, puolustamista, ongelmien selvittelyä perinpohjaisesti, päivittäistä yhteydenottamista huoltajiin, myös positiivisen palautteen antamista huoltajille, oppimisvaikeuksiin apua etsimistä... Lisäksi olen hyvä opettaja, innostunut aineestani ja pyrin uudistumaan ja kehittymään jatkuvasti. En ole huono opettaja, joka ei välittäisi oppilaista tai oppiaineesta. Tavoitteenani on, että kaikki oppivat niin hyvin, kuin kullekin on mahdollista.

Vielä kurjemmalta tämä tuntuu siksi, että lähetin kaikille vanhemmille eilen Wilman kautta kiitokset kolmen vuoden hyvästä yhteistyöstä. Yksikään ei vastannut. Vain tuo yksi poika toi ruusukimpun. Se tuntuu minusta todella töykeältä.

Vierailija
45/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haukkuu ihan syyttä, jotkut ehkä syystäkin. Osa tuo kukkia tai kakkua osastolle. On niitäkin jotka kiittä/haukkuu yleisönosastoilla.

Kiitos lämmittää, kyllä. Mutta mitään en osastomme potilailta odota. Minut on palkattu hoitamaan heitä mahdollisimman hyvin, eettisin perustein ja parhaan ammattitaitoni likoon laittaen, potilaan parasta ajatellen.

Saan palkkaa siitä ja siksi menen (toki itse valitsemaani työpaikkaan työhön josta pidän) hoitamaan heitä joka aamu. Kiitosten tai lahjusten perässä en menisi, vaihtaisin työpaikkaa sellaiseen josta saan oikeaa palkkaa....

Samaa odotan opettajiltakin siitä huolimatta, että toinen lapsistani vie aina opelle jotain. Toinen ei vie koska ei halua. Se siitä. Emme ole kiitollisuuden velassa opettajille. He tekevät työtään jonka ovat itse valinneet, eivät he siellä kutsumuksesta ole lastani opettamassa. He saavat työstään palkkaa ja käyvät siellä juuri siksi.

Itse olen myös hoitoalalla ja tätä samaa asiaa mietin aina kun näitä keskusteluja opettajien lahjoista käydään.

Vierailija
46/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelijoista joilta on turha vaatia edes alkeellisimpia käytöstapoja. Empatiasta nyt puhumattakaan. Tai sitten täällä taas joku porvoolainen psykomamma (se yh äiti kontulasta) laittaa näitä kommentteja, sairaan huumorintajunsa innoittamana?

Että miksi opelle lahja, muttei kassalle..

No,mitäpä sitä tyhmälle selittämään. Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

Vierailija
47/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni perhe antaa pieniä lahjoja, kortteja , valokuvia vauvasta/perheestä jne

ne ilahduttavat ja antavat toki mukavan olon. parhain on kuitenkin sanallinen , tai kirjallinen palaute, joka on asinamukaista kiitosta/parannusehdotuksia jne jne

eli tekee hyvää saada palautetta,

teen työtä täydestä sydämestäni , parhaani tehden : ) olen unelma-ammatissani, rakastan työtäni : )

en odota, saati vaadi, lahjoja keneltäkään.

välillä tuntuu, että opet pitävät itsestään selvänä, että lahjoja kuuluu saada, et se on jokin mittari jostain :(

eli lähtökohtaisesti väärä asenne.

palaute tulee lapsilta aina suoraan, lapset ja nuoret ovat kyllä niin välittömiä, etttä ilmaisevat mielipiteensä kyllä.

Vierailija
48/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat muistaneet joka joulu ja joka kevät kaikkia heitä hoitaneita/opettaneita henkilöitä eikä olla konkurssiin asiasta menty;-) paremminkin, lapsi on ollut itse iloinen ja onnellinen saadessaan antaa kivalle opelle pienen muiston itsestään!

Jospa tämän ketjun aloittaneen open oppilaat eivät yksinkertaisesti pitäneetkään tätä opea niin kivana kuin ope itse luulee olleensa?

Vierailija
49/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös hoitoalalla ja tätä samaa asiaa mietin aina kun näitä keskusteluja opettajien lahjoista käydään.

Laboratoriohoitajana pyrin ottamaan näytteet mahdollisimman kivuttomasti ja asiakasta kunnioittaen. En minäkään oleta tai edes odota, että joku toisi ylimääräistä kiitosta työstäni. minulle riittä es, että asiakas lähtee laboratoriosta tyytyväisin mielin ja on ollut tyytyväinen saamaansa palveluun.

Vierailija
50/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämän ketjun aloittaneen open oppilaat eivät yksinkertaisesti pitäneetkään tätä opea niin kivana kuin ope itse luulee olleensa?

Itse asiassa en aloittanut tätä ketjua, satuin vain mainitsemaan, että olin surullinen, kun vain yksi ysiluokkalainen halusi kiittää kuluneista vuosista.

Täytyy olla todella paska ja vihattu opettaja, jos sekä oppilaat että vanhemmat ovat sitä mieltä, että ei tarvitse edes peruskohteliaisuuden takia kiitoksen sanaa sanoa. Minä en mielestäni ole ollut paska opettaja. En ole kuullut tällaista oppilailta tai vanhemmilta koko kolmen vuoden aikana, vanhempainilloissa vanhemmat ovat mielellään tulleet juttelemaan ja puhelimessakin olemme tulleet hyvin juttuun enkä ole kertaakaan riidellyt kenenkään kanssa. Olen mielestäni käyttäytynyt hyvin ja myös tehnyt työni hyvin.

En elä kiitoksista. Minä saan työstäni palkan enkä halua mitään lahjoja. Kiitokset olisivat antaneet minulle kuitenkin hyvän mielen nyt, kun jouduin jättämään tämän luokan kolmen vuoden jälkeen. Aina ennen, muiden lähtevien ysiluokkien kanssa, olen saanut nimenomaan ysin keväällä paljon kukkia ja kortteja ja kiitoksia vanhemmilta. Tänä vuonna vain yhdeltä oppilaalta, ja anteeksi vain, ihminen kun olen, vähän pahoitin mieleni siitä.

Mutta jotta ette rakkaat epäempaattiset av-toverini enempää joutuisi kiusaantumaan minun takiani, lopetan asian jauhamisen tähän. Ensi syksynä saan uuden seiskaluokan. Toivottavasti niillä oppilailla on fiksummat vanhemmat.

Ja edelleen odotan niitä kriteereitä teiltä, asiantuntijat, millainen on opettaja, joka ylittää ilmaisen kiitoksen rajan.

Vierailija
51/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratoriohoitajana pyrin ottamaan näytteet mahdollisimman kivuttomasti ja asiakasta kunnioittaen. En minäkään oleta tai edes odota, että joku toisi ylimääräistä kiitosta työstäni. minulle riittä es, että asiakas lähtee laboratoriosta tyytyväisin mielin ja on ollut tyytyväinen saamaansa palveluun.

Sinä kai näet asiakkaan viiden minuutin ajan. Opettaja toimii läheisessä suhteessa oppilaan ja vanhempien kanssa vuosikaudet. Hiukkasen eri asia.

Ja kai sen sinunkin asiakkaasi sanoo lähtiessään kiitos?

Vierailija
52/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemissä olevista henkilöistä. Miettikää hei, kuinka monta tuntia viikossa te vietätte aikaa lastenne kanssa vrt. näihin heitä "rahasta" hoitaviin ja opettaviin ihmisiin? Mitä pienemmästä lapsesta on kyse niin sitä suurempi vastuu näillä opetus/hoitovastuussa olevilla on! Lapset saattavat viettää päivisin 10 tuntia päiväkodissa; viisi kertaa viikossa ja olla jopa vanhempien ollessa kesälomalla, päivähoidossa.

Pienten lasten ollessa kyseessä on vanhempien velvollisuus edes KIITTÄÄ lasten hoitajia/opettajia kesäloman alkaessa, luulisi nyt olevan jokaiselle itsestään selvyys???

Jos niillä teineillä on jotain hampaankolossa opettajaa vastaan niin antaa olla. Ehkä yksi ruusukimppu korvaa kiittämättömien kakaroiden ja huonokäytöksisten vanhempien mokat?

Itse ihmettelen vaan sitä että ei nuo eskariopetkaan tunnu arvostusta saavan? Kahdenkymmenen oppilaan luokalla ope sai kolme kukkaa ja muutaman kortin. Että on niitä moukkia muuallakin kuin yläasteikäisten vanhemmissa.

Vierailija
53/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen odotan niitä kriteereitä teiltä, asiantuntijat, millainen on opettaja, joka ylittää ilmaisen kiitoksen rajan.

...sellainen joka on sen kiitoksen rehellisesti ja pyytämättä ansainnut.

Vierailija
54/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisit saattanut niitä kiitoksia saada. Kyllä minuakin ihan oikeasti harmitti kun luokanvalvoja tosiaan myönsi, että tuskin tuntee poikaani kun aika menee häiriköiden kanssa. Niin ja niiden parin kympin oppilaan.

Silti tosiaan se huomaamaton poikani oli ainoa, joka vei luokanvalvojalleen kukan, vaikka aihetta kiittää ei ollut, koska luokanvalvoja ei ollut paljon työaikaa poikaani käyttänyt.

Itse asiassa en aloittanut tätä ketjua, satuin vain mainitsemaan, että olin surullinen, kun vain yksi ysiluokkalainen halusi kiittää kuluneista vuosista.

Täytyy olla todella paska ja vihattu opettaja, jos sekä oppilaat että vanhemmat ovat sitä mieltä, että ei tarvitse edes peruskohteliaisuuden takia kiitoksen sanaa sanoa. Minä en mielestäni ole ollut paska opettaja. En ole kuullut tällaista oppilailta tai vanhemmilta koko kolmen vuoden aikana, vanhempainilloissa vanhemmat ovat mielellään tulleet juttelemaan ja puhelimessakin olemme tulleet hyvin juttuun enkä ole kertaakaan riidellyt kenenkään kanssa. Olen mielestäni käyttäytynyt hyvin ja myös tehnyt työni hyvin.

En elä kiitoksista. Minä saan työstäni palkan enkä halua mitään lahjoja. Kiitokset olisivat antaneet minulle kuitenkin hyvän mielen nyt, kun jouduin jättämään tämän luokan kolmen vuoden jälkeen. Aina ennen, muiden lähtevien ysiluokkien kanssa, olen saanut nimenomaan ysin keväällä paljon kukkia ja kortteja ja kiitoksia vanhemmilta. Tänä vuonna vain yhdeltä oppilaalta, ja anteeksi vain, ihminen kun olen, vähän pahoitin mieleni siitä.

Mutta jotta ette rakkaat epäempaattiset av-toverini enempää joutuisi kiusaantumaan minun takiani, lopetan asian jauhamisen tähän. Ensi syksynä saan uuden seiskaluokan. Toivottavasti niillä oppilailla on fiksummat vanhemmat.

Vierailija
55/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko vähän konkreettisemmin. Mitä pitää tehdä, mitä pitää sanoa, miten pitää olla?

Vierailija
56/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko vähän konkreettisemmin. Mitä pitää tehdä, mitä pitää sanoa, miten pitää olla?

osaa antaa palautetta myös hyvistä asioista :)

heti tulee wilma viestiä, kun jotain pikku myöhästymistä on tullut ekaluokkalaiselle jne,

mutta ei kertaakaan mistään muusta!

olisi kiva edes kerran vuosluokalla kuulla wilmassa, et lapseni on tehnyt/sanonut/ollu innokas tms jostain

eli tee kerran edes viesti henkilökohtaisesti minun lapseni HYVISTÄ asioista, joita tapahtunut koulussa.

ja niitä varmasti löytyy kaikista lapsista

omani todistuksessa oli liki kaikki rastit erinomaisessa, pari hyvässä

eli jotain hyvääkin on lapsi koulussa tehnyt

Vierailija
57/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti tulee wilma viestiä, kun jotain pikku myöhästymistä on tullut ekaluokkalaiselle jne,

olisi kiva edes kerran vuosluokalla kuulla wilmassa, et lapseni on tehnyt/sanonut/ollu innokas tms jostain

eli tee kerran edes viesti henkilökohtaisesti minun lapseni HYVISTÄ asioista, joita tapahtunut koulussa.

Näin olen tehnyt, sekä niistä hiljaisista aina hommansa hoitavista oppilaista että niistä, joista olen usein joutunut ottamaan negatiivisissa asioissa yhteyttä. Varsinkin ne hankalat tapaukset kyseessä ollen olen pyrkinyt soittamaan huoltajalle ihan ex tempore ja sanonut jotain, että olen tosi mielissäni, kun teidän "Pertti" on tällä viikolla tehnyt hyvin läksyt ja varmaan olette siellä kotona onnistuneet nyt ohjaamaan "Pertin" koulunkäyntiä hyvään suuntaan, toivottavasti tämä nyt jatkuu. Pari kertaa on käynyt niin, että äiti on ruvennut itkemään puhelimessa, kun ensimmäistä kertaa kahdeksaan vuoteen joku on koulusta soittanut ja sanonut jotain kivaa hänen lapsestaan, ja hän aina pelkää kun koulusta soitetaan että mitä se nyt taas on tehnyt. Tämä on antanut minulle pontta jatkaa tätä tapaa, erityisesti hankalien oppilaiden vanhemmat tarvitsevat mielestäni positiivista palautetta lapsestaan, heillä kun on varmaan muutenkin teinihirviönsä kanssa aivan voimat lopussa. Mutta annan siis hyvää palautetta myös hyvistä oppilaista.

Mitä muuta voisin tehdä? Ihan oikeasti kaipaisin vinkkejä, jotta voisin kehittyä vielä paremmaksi luokanvalvojaksi.

Vierailija
58/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen tehnyt, sekä niistä hiljaisista aina hommansa hoitavista oppilaista että niistä, joista olen usein joutunut ottamaan negatiivisissa asioissa yhteyttä. Varsinkin ne hankalat tapaukset kyseessä ollen olen pyrkinyt soittamaan huoltajalle ihan ex tempore ja sanonut jotain, että olen tosi mielissäni, kun teidän "Pertti" on tällä viikolla tehnyt hyvin läksyt ja varmaan olette siellä kotona onnistuneet nyt ohjaamaan "Pertin" koulunkäyntiä hyvään suuntaan, toivottavasti tämä nyt jatkuu. Pari kertaa on käynyt niin, että äiti on ruvennut itkemään puhelimessa, kun ensimmäistä kertaa kahdeksaan vuoteen joku on koulusta soittanut ja sanonut jotain kivaa hänen lapsestaan, ja hän aina pelkää kun koulusta soitetaan että mitä se nyt taas on tehnyt. Tämä on antanut minulle pontta jatkaa tätä tapaa, erityisesti hankalien oppilaiden vanhemmat tarvitsevat mielestäni positiivista palautetta lapsestaan, heillä kun on varmaan muutenkin teinihirviönsä kanssa aivan voimat lopussa. Mutta annan siis hyvää palautetta myös hyvistä oppilaista.

Mitä muuta voisin tehdä? Ihan oikeasti kaipaisin vinkkejä, jotta voisin kehittyä vielä paremmaksi luokanvalvojaksi.

lapseni onnistumesta :)

sitten tuo oikeudenmukainen arviointi todistuksissa,

ja selkeät kriteerit niille arvosanoille. ja ne tietenkin kaikkien tidoksi.

niin ja minusta vaikutat hyvältä opelta :) mukavaa kesää sinulle :)

Vierailija
59/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin laittaa lapseni opelle jotain wilmaan, mutta olen niin tökkö, että en tiedä mitä laittaisin. On hyvä ope, ahkera ja täsmällinen, aika vaativa, mutta siis ihan ok.

Ei nyt liian vaativa saa olla, tai nipo, opettaa epäolennaisia asioita, joita tenttaa ylipitkissä kokeissa. Mutta muuten hyvä, jos vaatii että läksyt tehdään, tunnilla osallistutaan jne. Tällaisen opettajan tunneilla yleensä oppii.

Kiität esimerkiksi siitä, että opettaja on opettanut lapsia täsmällisyyteen ja siihen, että tulosten eteen pitää nähdä myös vaivaa. Eiköhän opettajalle riitä myös se, että on hoitanut tehtävänsä vanhemman näkökulmasta katsoen hyvin ja olet siitä kiitollinen. Toivotat hyvioä lomia yms ja voimia jatkoa ajatellen.

Vierailija
60/104 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä koulussakin jankkaat samaa asiaa edestakaisin moneen kertaan kuten nyt täällä teet niin ei tarvitse ihmetellä miksi kiitoksia ei heru.