Joko täällä olisi opettajia paikalla kertomassa kauheista lahjoistaan? ev
Kommentit (104)
paras oli itse tehty kortti, jossa sanottiin että olen koulun paras ope (ja ei ollut ekaluokklaisen kortti, vaan tulevan kuudesluokkalaisen)
Myös yksi vanhemman lähettämä kiitos Wilmassa tuntui erityisen hyvälle.
Paljon kauniita kukkia, kortteja, suklaata ja Wilmassa myös ihania viestejä vanhemmilta, jotka eivät tänään päässeet paikalle. Hyvillä mielin aloitan nyt lomailun.
yhdeltä oppilaalta sain kukkakimpun, kauniin ruusukimpun. Siinä kiitos kolmen vuoden uurastuksesta. Loput 23 oppilasta vanhempineen piti ilmeisesti työtäni täysin turhana ja vailla tarvetta kiittää edes tekstiviestillä, kun olen huolehtinut heidän lapsensa ulos peruskouluputkesta.
yhdeltä oppilaalta sain kukkakimpun, kauniin ruusukimpun. Siinä kiitos kolmen vuoden uurastuksesta. Loput 23 oppilasta vanhempineen piti ilmeisesti työtäni täysin turhana ja vailla tarvetta kiittää edes tekstiviestillä, kun olen huolehtinut heidän lapsensa ulos peruskouluputkesta.
siis oliko kyse ysiluokkalaisista?
Yäk, olen laihiksella, karppaan ja en voisi olla vähemmän kiinnostunut moisesta.
Muutama ruusu tuli myös ja muumimugi. 1 isä toi juustoja, niiden viimeinen käyttöpäivä on huomenna. Tällainen kevätjuhla täällä!
saat jo palkkaa!
vai kiitätko itse joka vuosi postinkantajaa,kaupan kassaa,siivoojaa jne??
Tyttäreni luokalla jokainen muisti opettajaa ja monet jopa itkivät kun opettaja vaihtuu.
Kukkia ja suklaata, ja useita kortteja. Oli iloinen ja tyytyväinen...
villahousut. olivat itsekudotut ja raidalliset (käytetty ilmiselvästi jämälankoja). Koko oli noin 48-50 ja äitini käyttää kokoa 36.
"olet ihan plaa plaa plaa" ja sitten pari kukkakimppua. Lähdin reissuun samantien, joten annoin kukat eteenpäin.
Pikkusen hämmästyttää, kun luokalla 27 oppilasta, että tässä tulos.
saat jo palkkaa!
vai kiitätko itse joka vuosi postinkantajaa,kaupan kassaa,siivoojaa jne??
Minusta on kohteliasta kiittää. Minä kiitän ovimiestä, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän kassaa, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän puhelimen asiakaspalvelijaa, vaikka hänkin saa jo palkkaa. En todellakaan odottanut mitään monen sadan euron yhteislahjaa, sellaisia ei täälläpäin ylipäänsä järjestetä, mutta odotin kiitoskortteja ja ehkä muutamaa ruusua.
Minusta luokka oli ihan kiva, vaikkakin siinä oli muutama hankala tyyppi, ja tein todella paljon työtä luokan eteen. Mitä enemmän vielä olisin voinut tehdä? Kolme vuotta tiristin itsestäni kaiken: lobbausta, tukiopetusta, vaatimista, kiitoksen antamista oppilaalle, puolustamista, ongelmien selvittelyä perinpohjaisesti, päivittäistä yhteydenottamista huoltajiin, myös positiivisen palautteen antamista huoltajille, oppimisvaikeuksiin apua etsimistä... Lisäksi olen hyvä opettaja, innostunut aineestani ja pyrin uudistumaan ja kehittymään jatkuvasti. En ole huono opettaja, joka ei välittäisi oppilaista tai oppiaineesta. Tavoitteenani on, että kaikki oppivat niin hyvin, kuin kullekin on mahdollista.
Vielä kurjemmalta tämä tuntuu siksi, että lähetin kaikille vanhemmille eilen Wilman kautta kiitokset kolmen vuoden hyvästä yhteistyöstä. Yksikään ei vastannut. Vain tuo yksi poika toi ruusukimpun. Se tuntuu minusta todella töykeältä.
mutta menee juttu jo liian pitkäksi.
mutta menee juttu jo liian pitkäksi.
saat jo palkkaa!
vai kiitätko itse joka vuosi postinkantajaa,kaupan kassaa,siivoojaa jne??Näin se vain menee. Ihmiset kalastavat hyviä numeroita. Antavat lahjoja vuosien mittaan. 9.luokka on juurikin sellainen, että kun siirrytään joka tapuksessa eteenpäin, niin ei tunneta tarvetta "lahjoa".
Toivottavasti opet ei soikaistu aiemmilla vuosilla näistä lahjoista, joilla " ostetaan" parempia numeroita.
9 luokka loppuu ja taas pääsen treffeille 16 täyttäneiden poika oppilaiden kanssa. Se on paras lahja! Ensi kesä kuluu toivottavasti muutaman komistuxen kanssa!
saat jo palkkaa!
vai kiitätko itse joka vuosi postinkantajaa,kaupan kassaa,siivoojaa jne??Minusta on kohteliasta kiittää. Minä kiitän ovimiestä, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän kassaa, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän puhelimen asiakaspalvelijaa, vaikka hänkin saa jo palkkaa. En todellakaan odottanut mitään monen sadan euron yhteislahjaa, sellaisia ei täälläpäin ylipäänsä järjestetä, mutta odotin kiitoskortteja ja ehkä muutamaa ruusua.
Minusta luokka oli ihan kiva, vaikkakin siinä oli muutama hankala tyyppi, ja tein todella paljon työtä luokan eteen. Mitä enemmän vielä olisin voinut tehdä? Kolme vuotta tiristin itsestäni kaiken: lobbausta, tukiopetusta, vaatimista, kiitoksen antamista oppilaalle, puolustamista, ongelmien selvittelyä perinpohjaisesti, päivittäistä yhteydenottamista huoltajiin, myös positiivisen palautteen antamista huoltajille, oppimisvaikeuksiin apua etsimistä... Lisäksi olen hyvä opettaja, innostunut aineestani ja pyrin uudistumaan ja kehittymään jatkuvasti. En ole huono opettaja, joka ei välittäisi oppilaista tai oppiaineesta. Tavoitteenani on, että kaikki oppivat niin hyvin, kuin kullekin on mahdollista.
Vielä kurjemmalta tämä tuntuu siksi, että lähetin kaikille vanhemmille eilen Wilman kautta kiitokset kolmen vuoden hyvästä yhteistyöstä. Yksikään ei vastannut. Vain tuo yksi poika toi ruusukimpun. Se tuntuu minusta todella töykeältä.
mutta en minä ainakaan toivo,että mua pidetään kiittämättömänä tai tylynä vaikka en mitenkään yleensä anna lahjoja opeille muuta kuin tänä vuonna kun esikoisella vaihtuu opettaja kolmen vuoden jälkeen,annoin muuten pitkän ruusun.
koita sinäkin unohtaa mielipahasi,jooko? kyllä mä uskon että olet hyvä työssäsi.
Mä haluaisin laittaa lapseni opelle jotain wilmaan, mutta olen niin tökkö, että en tiedä mitä laittaisin. On hyvä ope, ahkera ja täsmällinen, aika vaativa, mutta siis ihan ok.
villahousut. olivat itsekudotut ja raidalliset (käytetty ilmiselvästi jämälankoja). Koko oli noin 48-50 ja äitini käyttää kokoa 36.