Joko täällä olisi opettajia paikalla kertomassa kauheista lahjoistaan? ev
Kommentit (104)
Mä haluaisin laittaa lapseni opelle jotain wilmaan, mutta olen niin tökkö, että en tiedä mitä laittaisin. On hyvä ope, ahkera ja täsmällinen, aika vaativa, mutta siis ihan ok.
kuluneetsa vuodesta. Kirjoita, että olet iloinen kun juuri hän opettaa lastasi. Kiitä, että opettaja on ollut tarvittaessa vaativa. Toivota hyvää kesälomaa.
Että miksi opelle lahja, muttei kassalle..
No,mitäpä sitä tyhmälle selittämään. Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
No,mitäpä sitä tyhmälle selittämään. Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
ei siinä sen enempää lahjuksia tarvita
No,mitäpä sitä tyhmälle selittämään. Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.ei siinä sen enempää lahjuksia tarvita
Minulle opettaja on ammatti muiden joukossa enkä näe tarpeelliseksi ostella heille kukkia tms. Työtään he vain tekevät.
Kun juteltiin niin pahoitteli, ettei ole koko kolmen vuoden aikana ehtinyt olla tekemisissä lapseni kanssa, koska lapseni on niin kiltti ja hiljainen. Koko aika on kuulemma mennyt niiden häirikköjen kanssa, joita tuolla luokalla riitti. Tuskin kuulemma tunsikaan poikaani kun on niin hiljanen. Sanoi tämän suoraan.
Ja silti poikani taisi olla ainoa, joka antoi kukan luokanvalvojalleen.
Äitinä olisi ollut kiva saada edes positiivista palautetta lapsesta.Mutta toisaalta luokanvalvoja oli rehellinen. Ei opettajat huomaa niitä kilttejä ja hiljaisia keskiarvo 8 puurtajia. Koulun päätösjuhlassakin kiiteltiin vain niitä häiriköitä ja erästä uhkailijaa ja sitten niitä kympin oppilaita. Näitä puurtajia ja kilttejä ei muista kukaan.
yhdeltä oppilaalta sain kukkakimpun, kauniin ruusukimpun. Siinä kiitos kolmen vuoden uurastuksesta. Loput 23 oppilasta vanhempineen piti ilmeisesti työtäni täysin turhana ja vailla tarvetta kiittää edes tekstiviestillä, kun olen huolehtinut heidän lapsensa ulos peruskouluputkesta.
saat jo palkkaa!
vai kiitätko itse joka vuosi postinkantajaa,kaupan kassaa,siivoojaa jne??Minusta on kohteliasta kiittää. Minä kiitän ovimiestä, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän kassaa, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän puhelimen asiakaspalvelijaa, vaikka hänkin saa jo palkkaa. En todellakaan odottanut mitään monen sadan euron yhteislahjaa, sellaisia ei täälläpäin ylipäänsä järjestetä, mutta odotin kiitoskortteja ja ehkä muutamaa ruusua.
Minusta luokka oli ihan kiva, vaikkakin siinä oli muutama hankala tyyppi, ja tein todella paljon työtä luokan eteen. Mitä enemmän vielä olisin voinut tehdä? Kolme vuotta tiristin itsestäni kaiken: lobbausta, tukiopetusta, vaatimista, kiitoksen antamista oppilaalle, puolustamista, ongelmien selvittelyä perinpohjaisesti, päivittäistä yhteydenottamista huoltajiin, myös positiivisen palautteen antamista huoltajille, oppimisvaikeuksiin apua etsimistä... Lisäksi olen hyvä opettaja, innostunut aineestani ja pyrin uudistumaan ja kehittymään jatkuvasti. En ole huono opettaja, joka ei välittäisi oppilaista tai oppiaineesta. Tavoitteenani on, että kaikki oppivat niin hyvin, kuin kullekin on mahdollista.
Vielä kurjemmalta tämä tuntuu siksi, että lähetin kaikille vanhemmille eilen Wilman kautta kiitokset kolmen vuoden hyvästä yhteistyöstä. Yksikään ei vastannut. Vain tuo yksi poika toi ruusukimpun. Se tuntuu minusta todella töykeältä.
yhdeltä oppilaalta sain kukkakimpun, kauniin ruusukimpun. Siinä kiitos kolmen vuoden uurastuksesta. Loput 23 oppilasta vanhempineen piti ilmeisesti työtäni täysin turhana ja vailla tarvetta kiittää edes tekstiviestillä, kun olen huolehtinut heidän lapsensa ulos peruskouluputkesta.
osallistuneet sen sun palkan maksamiseen. Se kuule riittää, meillä ei ole käytössä mitään lisäpalkkiojärjestelmää.
osallistuneet sen sun palkan maksamiseen. Se kuule riittää, meillä ei ole käytössä mitään lisäpalkkiojärjestelmää.
En pyytänyt lisää palkkaa oppilaideni huoltajilta. Sanoin, että minusta olisi ollut kohteliasta kiittää, kun olen huolehtinut heidän lapsensa koulutiestä viimeiset kolme vuotta. Kiitos olisi voinut olla ihan sanallinen, tekstiviesti tai Wilma-viesti (esimerkiksi vastaus siihen huoltajille lähettämääni kiitosviestiin) - ei mikään kallis tai halpakaan krääsä.
Minusta on kohteliasta kiittää ihmisiä, jotka ovat olleet läheisissä tekemisissä minulle rakkaiden ihmisten kanssa. Samalla tavoin minulle on itsestään selvää kiittää esimerkiksi sitä sairaalaosastoa, jolla isäni viettää viimeiset kuukautensa vailla toivoa parantumisesta. Ne ihmiset ovat isäni saattohoitajia, koska itse en pysty olemaan koko ajan läsnä. Toki hoitajatkin saavat työstään palkkaa, mutta kiitos isän hoitamisesta elämän ehtoona on silti minusta paikallaan. Miksi en kiittäisi? Miten se on minulta pois?
Miksi siis ei voi kiittää lapsen opettajaa, kun lapsi päättää vuosien jälkeen koulutiensä? Köyhdyttääkö sana "kiitos" jotenkin huoltajien elämää?
jos se ei ole ansaittu.
Ymmärrän että vahustyössä taikka lastenparissa työskentelevät odottavat kiitosta tekemästään työstä. Ja heidän kuuluukin saada se, JOS muut osapuolet koevat myös niin.
jos se ei ole ansaittu.
Ymmärrän että vahustyössä taikka lastenparissa työskentelevät odottavat kiitosta tekemästään työstä. Ja heidän kuuluukin saada se, JOS muut osapuolet koevat myös niin.
Ja tämäkin asia käsiteltiin jo kohdassa 16.
Haluaisin nyt teidän äitien kertovan ne kriteerit, jotka opettajan pitää täyttää, jotta te voisitte avata sanaisen arkkunne ja sanoa "kiitos" opettajalle. Mahtaa olla aikamoinen vaatimuslista. Odottelen...
saat jo palkkaa!
vai kiitätko itse joka vuosi postinkantajaa,kaupan kassaa,siivoojaa jne??Minusta on kohteliasta kiittää. Minä kiitän ovimiestä, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän kassaa, vaikka hän saa jo palkkaa. Minä kiitän puhelimen asiakaspalvelijaa, vaikka hänkin saa jo palkkaa. En todellakaan odottanut mitään monen sadan euron yhteislahjaa, sellaisia ei täälläpäin ylipäänsä järjestetä, mutta odotin kiitoskortteja ja ehkä muutamaa ruusua.
Minusta luokka oli ihan kiva, vaikkakin siinä oli muutama hankala tyyppi, ja tein todella paljon työtä luokan eteen. Mitä enemmän vielä olisin voinut tehdä? Kolme vuotta tiristin itsestäni kaiken: lobbausta, tukiopetusta, vaatimista, kiitoksen antamista oppilaalle, puolustamista, ongelmien selvittelyä perinpohjaisesti, päivittäistä yhteydenottamista huoltajiin, myös positiivisen palautteen antamista huoltajille, oppimisvaikeuksiin apua etsimistä... Lisäksi olen hyvä opettaja, innostunut aineestani ja pyrin uudistumaan ja kehittymään jatkuvasti. En ole huono opettaja, joka ei välittäisi oppilaista tai oppiaineesta. Tavoitteenani on, että kaikki oppivat niin hyvin, kuin kullekin on mahdollista.
Vielä kurjemmalta tämä tuntuu siksi, että lähetin kaikille vanhemmille eilen Wilman kautta kiitokset kolmen vuoden hyvästä yhteistyöstä. Yksikään ei vastannut. Vain tuo yksi poika toi ruusukimpun. Se tuntuu minusta todella töykeältä.
"Kiitos kolmesta vuodesta"- rivien välistä luettuna: minulle voisi ostaa jotain, opetinhan lastasi sentään kolme vuotta, sinä vaan koko elämän...
jos se ei ole ansaittu.
Ja tämäkin asia käsiteltiin jo kohdassa 16.
Haluaisin nyt teidän äitien kertovan ne kriteerit, jotka opettajan pitää täyttää, jotta te voisitte avata sanaisen arkkunne ja sanoa "kiitos" opettajalle. Mahtaa olla aikamoinen vaatimuslista. Odottelen...
Ensimmäistä kertaa elämässäni en lahjonut opettajaa mitenkään. Edes lapsi ei halunnut tehdä itse korttiakaan.
Syynä on vain ja ainoiastaan opettajan todella puutteelliset ihmissuhde- ja opettamistaidot. Huononpiakin opettajia ja tarhatätejä on meillä vuosien varrella aina keväisin muistettu. Tätä itseään erittäin pätevänä pitävää esikoisen tämän vuoden pohjanoteerausta ei vain hyvällä tahdollakaan halunnut kiittää. Että on näitäkin.
saathan sinäkin työstäsi palkan kuitenkin vai oletko vapaaehtoisvoimissa? :) Kenen rahoista luulet että meidän palkat maksetaan?
Toivottavasti olet pian eläkkeelle jäämässä, tuolla ajatusmallilla tulee burnoutti parissa vuodessa..
saathan sinäkin työstäsi palkan kuitenkin vai oletko vapaaehtoisvoimissa? :) Kenen rahoista luulet että meidän palkat maksetaan?Toivottavasti olet pian eläkkeelle jäämässä, tuolla ajatusmallilla tulee burnoutti parissa vuodessa..
Ei herranjumala, mikä teitä vaivaa? Minä en odottanut lahjaa, en odottanut rahaa. Minä odotin yksinkertaisesti kohteliasta kiitosta. Se ei maksa mitään.
Mitäpäs, jos te asioitte vaikkapa pankissa ja pankkivirkailija palvelunsa jälkeen sanoo teille "kiitos ja mukavaa kesää"? Oletteko te tuppisuuna vastaamatta takaisin "kiitos samoin"? Tehän kerran jo pankin asiakkaana maksatte palvelumaksua, joten teillä ei ole minkäänlaista pakkoa enää sen päälle kiittää.
Se selittää kyllä paljon asioita.
ei mitään. Me saadaan muutenkin vain harvoin mitään, joskus lopettava ryhmä kokoaa pennosia ja hankkii kukkia tms mutta nyt ryhmäni ei lopettanut.
Aika harva antaa mitään lahjoja muutenkaan, varsinkaan ysillä. Mitä ainetta opetat?
Kukkia ja kivoja lahjakortteja! Kiitos!!
paitsi yhtenä vuonna. Silloin ei ollut mitään tarvetta kiittää millään tavilla, asiat sujuivat niin huonosti opettajan toimesta. Luokka pysynyt 5 vuotta samana.
Tiedän, että täällä on tapana, että nuoret kokoontuvat aika lähellä kotiani viimeisenä koulupäivänä.
Juhlittu oli viinan voimalla, ja aamulla löytyi iso kimppu hieman jo ylikukkineita tulppaaneja talomme portailta.
9-luokan pojat olivat näin minua muistaneet, sain tietää jälkeenpäin. Kaupungin istutukset olivat saaneet kyytiä.
ja pitää minuun säännöllisesti yhteyttä, muistan häntä lahjalla.