Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vastasyntynyt - onko mulla oikeus määrätä tässä asiassa?

Vierailija
23.07.2014 |

Saimme pari viikkoa sitten esikoisemme ja kaikkihan nyt tietävät mitä on olla vastasyntyneen kanssa, univelkaa, imetystä, tissit koko ajan esillä ja kipee olo... Molemmat isovanhemmat on tosi innoissaan, mikä on ihanaa, mutta... Molemmat mummot ja miehen isä tykkää käydä auttamassa ja ihailemassa vauvaa, mutta mä en oikeestaan haluis tänne nyt kuin oman äitini. En tunne oloani mukavaks tissit koko ajan esillä anopin ja apen kanssa, sit kastuu paita, kipuja ja kaikkee :( äitini kanssa kaikki tämä on ok, olemme läheiset. Sanoin tästä miehelleni, joka loukkaantui siitä ettei vanhempansa saa viettää täällä yhtä paljon aikaa kuin minun äitini. Toisaalta ymmärrän mut toisaalta...

Kommentit (358)

Vierailija
81/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin parhaaksi näet. Sinuna ottaisin kaiken saatavilla olevan avun esim. kodinhoidossa ja vauvan ulkoilutuksessa vastaan, niin että voit itse keskittyä imetykseen ja lepäämiseen ja saat vähän omaakin aikaa. Imetyksen hoidin aina omassa rauhassa enkä päästänyt edes äitiäni hössöttämään siihen. 

Vierailija
82/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleha 180: "No etkä ymmärrä, voiko joku oikeasti olla noin käsittämättömän lapsellinen. Olet suuttunut miniälle kun tämö nyt yllättäen on läheisempi oman äitinsä kuin sinun kansaa ja kostat tuota sitten pojallesi ja tämän lapsille: eväät heiltä siis mahdollisuuden tutuatua sinuun ja isänsä perheeseen. Et välitä patkääkään lapsestasi etkä tämän lapsista. Kai teillä siellä tyttären lasten perheessä on tuo doodle ja hoitoaikojen keskiarvot käytössä? Eihän kukaan halua olla B-luokan mummo, vai miten se nyt meni ;-)"

Juurihan se perheen äiti on evännyt anopilta mahdollisuuden tutustua vauvaan eikä ole antanut tälle mahdollisuutta välittää lapsestaan ja lapsenlapsestaan.

Ei miniä voi päättää, että tänään ette saa nähdä vauvaa, kun minä niin sanon ja sitten itkeä, että miksi ette ole tutustuneet vauvaan, kun minä tarvitsen sille hoitopaikan. Antaa sen A-luokan isoäidin hoitaa vauvaa ja tutustua siihen oikein kunnolla, B-luokan mummo lähettää kivan selfien Australiasta ja laittaa tekstiksi, että kivaa on, hyvä että ette ole täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:58"]Jos todella tilanne tuo niin parempi kun olette miehenne kanssa kahdestaan. Jos olisin noin itsekäs, että ajaisin muut pois mutta äitini saisi olla niin Parempi ettei ole sitten kukaan. Yhtälailla vauva on miehen ja ehkä myös haluaisi äitinsä olevan paikalla. En ymmärrä tuota että näinkin herkkä ja ainutlaatuinen ydinperheen keskeinen asia täytyy jakaa oman äidin kanssa. Olen myös äitini kanssa todella läheinen, mutta ei hän tänne tuppaa ennen kun olen toipunut, ei hänen äitinsäkään tupannut.

[/quote]

Eli kuka sitten tulisi sua auttamaan jos kerran ketään ei saisi pyytää ja miehesiköön ei pääsisi. Eihän ap:n äiti ollut tuppaamassa heille vaan auttoi koska ap tarvitsee apua ja mies on töissä. Se, että jos joku (vaikka.sitten oma äiti) käy auttamassa vauvan hoidossa päivittäin ei ole mielestäni mikään avoimien ovien ilmoitus koko suvulle.

Vierailija
84/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös eka synnytys vaikea ja just samat tunteet! En halunnut ketään käymään, paitsi vanhempani, en edes halunnut puhua puhelimessa! Kukaan ei loukkaantunut tästä. Mä tarvitsin sen toipumisajan, myös henkisesti. Toisen vauvan kohdalla ihan eri juttu, meille tuli yökyläilijöitäkin heti. Ota nyt sitä aikaa, tuo olotila voi liittyä ihan siihen vaikeaan synnytykseen. Tsemppiä ja halaus saman kokeneelta :)

Kyllä muuten valui tissit molempien vauvpjen kohdalla sairaalassa, tämä siis kommentiksi viestiin 14.

Vierailija
85/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:34"]

Ainakin itse abortin jälkeen halusin olla ihan vaan yksin kotona. Ei kavereita, vanhempia tai muitakaan ihmsiä.

Ei tarvitse heti synnäriltä päästyä sukujuhlia järjestää. Tavallaan ymmärrän, että apua tarvitaan ja oma äiti on aiemminkin elämässä ollut mukana kehon muutoksien kanssa, oli se sitten menkkojen alkaminen tai vaikka ehkäisyasiat.

Kuitenkin on kyllä todella pikkumaista keneltäkään "loukkaantua" ja tuntea itseään "syrjityksi", jos ei heti pääse hoitamaan/näkemään toisen lasta.

Herranjestas, kylläpä maailma pyörii taas näillä mummoilla omien napojen ympärillä! Että jos ei pikkuvauvana saa heti hoitaa, niin sitten ei ikinä myöhemminkään!

Entäs se lapsi? Miten se kokee mummon "loukkaantumisen"? Sekö on ihan sama, ettei oma mummo halua nähdä myöhemmässä iässä tai olla missään tekemisissä? Oisko se lapsi ja hänen elämänsä pikkusen tärkeempi asia keskittyä näillä mummoilla, kuin vihoitella loppuelämänsä jostain vauva-ajasta?

Vaikka itse en pääsisi osalliseksi lapsenlapsen elämään heti alusta lähtien, ei se lapsi katoa mihinkään ja lakkaa olemasta tai tarvitsemasta isovanhempiaan. Voihan siihen tutustua eikä se ole pois keltään.

Nämä vihoittelevat mummot voisivat niellä ylpeytensä ja osallistua lastenlapsiensa elämään, koska se on kaikkien kannalta hyväksi. Sekä lapsien että isovanhempien itsensä.

En tiedä yhtäkään isovanhempaa, jolle on hyväksi tulla sysätyksi syrjään lapsen elämästä ja sitten tehtävänä on koiran tavoin odottaa, koska heitetään keppi eli kutsutaan hoitamaan, kun vanhempia ja etenkin äitiä kyllästyttää.

Jokaisella isovanhemmalla on oikeus loukkaantua, jos heille osoitetaan, että en kaipaa apuasi, mene muualle, toiset isovanhemmat on parempia. Isovanhempi ei ole vastuussa suhteestaan lapsenlapseen, vastuussa ovat vanhemmat ja etenkin äiti, joka säännöstelee tätä suhdetta.

Jos ei kelpaa käymään vauvaperheen kotona, koska tuo sinne bakteereja, niin kannattaa pysyä poissa ja satsata kummilapsiin tai tyttären lapsiin. Ei se lapsenlapsi tarvitse kuin yhden isoäidin. Jos tarvitsisi, pääsisi miehenkin äiti lähelle lapsenlasta jo varhaisessa vaiheessa, mutta kun ei pääse, niin kannattaa antaa nuoren perheen pärjätä itsekseen.

Vierailija
86/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:07"]Missä vaiheessa se verinen pimppi on kaikkien katsottavana kotona? Ja missä ihmeen vaiheessa maitoa valuu vastasyntyneen kanssa, minä luulin, että silloin rinnat vasta "opettelevat" tehtäväänsä eikä ruiski maitoa mihin sattuu.

Jos haluat vain oman äitisi avuksi, niin OK. Samalla sinetöit sen, kuka on tulevaisuudessa apunasi, koska moni anoppi osaa kertoa suvulle, että "ei ole kelvannut edes hetken avuksi, vaikka Lauralla oli niin vaikea synnytys". Älä ota apua vastaan nyt => et saa sitä myöhemminkään ja se on ihan OK sinulle.

[/quote]

Kuka voi olla noin lapsellinen mulkku, että loukkaantuu siitä että juuri muutaman ekan viikon synnyttäjä toivoo apua niiltä, jotka ovat hänelle läheisimpiä?

Lapsenlapseen tutustumisen kannalta on ihan se ja sama, hoitaako häntä heti vai vasta kuukauden kuluttua. Vauvan suurin etu tuossa tilanteessa on se, että imetys saadaan käyntiin, jonka kannalta äidin lepo, synnytyksestä toipuminen ja rento olo ovat kaikista tärkeimpiä. On itsekästä ennenkaikkea vauvaa kohtaan kutsua taloon ensimmäisinä viikkoina ketään sellaisia vieraita, jotka näitä asioita häiritsevät.

Vierailija
87/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:07"]Missä vaiheessa se verinen pimppi on kaikkien katsottavana kotona? Ja missä ihmeen vaiheessa maitoa valuu vastasyntyneen kanssa, minä luulin, että silloin rinnat vasta "opettelevat" tehtäväänsä eikä ruiski maitoa mihin sattuu.

Jos haluat vain oman äitisi avuksi, niin OK. Samalla sinetöit sen, kuka on tulevaisuudessa apunasi, koska moni anoppi osaa kertoa suvulle, että "ei ole kelvannut edes hetken avuksi, vaikka Lauralla oli niin vaikea synnytys". Älä ota apua vastaan nyt => et saa sitä myöhemminkään ja se on ihan OK sinulle.

[/quote]

Kuka voi olla noin lapsellinen mulkku, että loukkaantuu siitä että juuri muutaman ekan viikon synnyttäjä toivoo apua niiltä, jotka ovat hänelle läheisimpiä?

Lapsenlapseen tutustumisen kannalta on ihan se ja sama, hoitaako häntä heti vai vasta kuukauden kuluttua. Vauvan suurin etu tuossa tilanteessa on se, että imetys saadaan käyntiin, jonka kannalta äidin lepo, synnytyksestä toipuminen ja rento olo ovat kaikista tärkeimpiä. On itsekästä ennenkaikkea vauvaa kohtaan kutsua taloon ensimmäisinä viikkoina ketään sellaisia vieraita, jotka näitä asioita häiritsevät.

[/quote]

Juuri näin!

17

Vierailija
88/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:58"]Jos todella tilanne tuo niin parempi kun olette miehenne kanssa kahdestaan. Jos olisin noin itsekäs, että ajaisin muut pois mutta äitini saisi olla niin Parempi ettei ole sitten kukaan. Yhtälailla vauva on miehen ja ehkä myös haluaisi äitinsä olevan paikalla. En ymmärrä tuota että näinkin herkkä ja ainutlaatuinen ydinperheen keskeinen asia täytyy jakaa oman äidin kanssa. Olen myös äitini kanssa todella läheinen, mutta ei hän tänne tuppaa ennen kun olen toipunut, ei hänen äitinsäkään tupannut.

[/quote]

Eli kuka sitten tulisi sua auttamaan jos kerran ketään ei saisi pyytää ja miehesiköön ei pääsisi. Eihän ap:n äiti ollut tuppaamassa heille vaan auttoi koska ap tarvitsee apua ja mies on töissä. Se, että jos joku (vaikka.sitten oma äiti) käy auttamassa vauvan hoidossa päivittäin ei ole mielestäni mikään avoimien ovien ilmoitus koko suvulle.

[/quote]

Juuri niin!

Vierailija
89/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:31"]

No etkä ymmärrä, voiko joku oikeasti olla noin käsittämättömän lapsellinen. Olet suuttunut miniälle kun tämö nyt yllättäen on läheisempi oman äitinsä kuin sinun kansaa ja kostat tuota sitten pojallesi ja tämän lapsille: eväät heiltä siis mahdollisuuden tutuatua sinuun ja isänsä perheeseen. Et välitä patkääkään lapsestasi etkä tämän lapsista. Kai teillä siellä tyttären lasten perheessä on tuo doodle ja hoitoaikojen keskiarvot käytössä? Eihän kukaan halua olla B-luokan mummo, vai miten se nyt meni ;-)

[/quote]

Opettelisit edes lainaamaan oikein.

En ole suuttunut miniälleni yhtään mistään. Hän on läheisempi äidilleen kuin minulle. JA NIIN OLEN MINÄKIN TYTTÄRELLENI KUIN MINIÄLLENI. Mutta jostain syystä tämä on miniälleni ongelma, ei suinkaan minulle. Eikä edes pojalleni, koska poikani piipahtaa aina silloin tällöin lapsuudenkodissaan juttelemassa niitä näitä ja tietää, että kodin ovi on ja tulee olemaan aina auki hänelle, jos parisuhde miniän kanssa menisikin mönkään. Ihan kuten tyttärenikin tietää, että jos vävyn kanssa menee sukset ristiin, olemme aina valmiita auttamaan ja tukemaan lapsiamme.

[/quote][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:31"]

No etkä ymmärrä, voiko joku oikeasti olla noin käsittämättömän lapsellinen. Olet suuttunut miniälle kun tämö nyt yllättäen on läheisempi oman äitinsä kuin sinun kansaa ja kostat tuota sitten pojallesi ja tämän lapsille: eväät heiltä siis mahdollisuuden tutuatua sinuun ja isänsä perheeseen. Et välitä patkääkään lapsestasi etkä tämän lapsista. Kai teillä siellä tyttären lasten perheessä on tuo doodle ja hoitoaikojen keskiarvot käytössä? Eihän kukaan halua olla B-luokan mummo, vai miten se nyt meni ;-)

[/quote]

Opettelisit edes lainaamaan oikein.

En ole suuttunut miniälleni yhtään mistään. Hän on läheisempi äidilleen kuin minulle. JA NIIN OLEN MINÄKIN TYTTÄRELLENI KUIN MINIÄLLENI. Mutta jostain syystä tämä on miniälleni ongelma, ei suinkaan minulle. Eikä edes pojalleni, koska poikani piipahtaa aina silloin tällöin lapsuudenkodissaan juttelemassa niitä näitä ja tietää, että kodin ovi on ja tulee olemaan aina auki hänelle, jos parisuhde miniän kanssa menisikin mönkään. Ihan kuten tyttärenikin tietää, että jos vävyn kanssa menee sukset ristiin, olemme aina valmiita auttamaan ja tukemaan lapsiamme.

[/quote]

No opettelehan sinä kuule lyhentämään nuo lainauksesi, ettei tulisi tuollaisia metripitkiä lainauksia. Itse palstailen kännykällä jolla ei ole niin helppo muokkailla tuota viestiä. Mutta, kerran tämä sinunkin argumentointisi meni näin offtopic-osastoon ja toki av-tyylisesti vastapuolta haukkuen, niin oletan ettei sinulla ollut tähän asiaan enää mitään fiksua lisättävää.

Vierailija
90/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Minun olisi pitänyt mieheni mielestä lähteä vauvan kanssa kun hän oli n 1kk ikäinen 200km päähän... Olin todella kipeä synnytyksestä. En vaan lähtenyt

Vierailija
91/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:28"]Hienoa 175:

"Joo, ja sitten vielä ihmetellään että miksi ei miniät halua olla anoppien kanssa tekemissä kun tällaisia mielensäpahoittajia sieltä löytyy. Sinäkö et todellakaan ymmärrä sitä että se juuri äidiksi tullut nuori ja rikki revitty ihminen haluaa muutaman viikon olla ihan rauhassa vauvan kanssa ja nähdä korkeintaan sitä ihmistä, joka on ollut läsnä kaikissa muissakin elämää mullistavissa jutuissa eli omaa äitiään. Teillä on varmaan joku doodlen varaustaulukko lastenhoitovuoroille ja sitten excelissä lasketaan kaikkien tarkka hoitoaika. Ettei vaan kukaan ole B-luokan mummo vaan kaikki hoitaa pilkulleen saman verran."

Käykö sinulla mielessä, että siellä on toinenkin nuori ja epävarma ja henkisesti rikkirevitty ihminen eli vauvan isä, jolle varmasti olisi apua siitä, jos hänen elämänsä mullistavien hetkien kanssakokija eli oma äiti saisi olla mukana tuoreen perheen alkutaipaleella.

Tämän ketjun perusteella ymmärrän erittäin hyvin, miksi tuoreet isät käyvät vieraissa ja tekevät paljon ylitöitä. Heidät on tehokkaasti ulkoistettu perheestä ja selkeästi osoitettu, että vain äiti ja anoppi tietävät, mitä tulee tehdä.

Aika monen eron ensisiemenet kylvetään juuri tuossa vaiheessa, kun miehelle ei suoda mitään tukea tuoreen äidin päättäessä, että isä ei apua ansaitse.

[/quote]

Tässä esimerkkitapauksessa se mies on töissä ja siksi apua tarvitaan! Ehkä anoppi voisi mennä juttelemaan poikansa kanssa vaikka tämän työpaikalle?

Vierailija
92/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on aina ymmärretty, että oma äiti tulee tyttärensä avuksi. Anopit on pysyneet sivussa ja riittävän etäällä, ettei heistä ole häiriötä. Toisaalta meillä on myös kirjoittamaton sääntö, jonka mukaan anopit ei ota lastenlapsia yökylään tai hoitoon, koska tytärten lapset on aina niitä läheisiä ja tärkeitä.

Vierailija
93/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:36"]Kuuleha 180: "No etkä ymmärrä, voiko joku oikeasti olla noin käsittämättömän lapsellinen. Olet suuttunut miniälle kun tämö nyt yllättäen on läheisempi oman äitinsä kuin sinun kansaa ja kostat tuota sitten pojallesi ja tämän lapsille: eväät heiltä siis mahdollisuuden tutuatua sinuun ja isänsä perheeseen. Et välitä patkääkään lapsestasi etkä tämän lapsista. Kai teillä siellä tyttären lasten perheessä on tuo doodle ja hoitoaikojen keskiarvot käytössä? Eihän kukaan halua olla B-luokan mummo, vai miten se nyt meni ;-)"

Juurihan se perheen äiti on evännyt anopilta mahdollisuuden tutustua vauvaan eikä ole antanut tälle mahdollisuutta välittää lapsestaan ja lapsenlapsestaan.

Ei miniä voi päättää, että tänään ette saa nähdä vauvaa, kun minä niin sanon ja sitten itkeä, että miksi ette ole tutustuneet vauvaan, kun minä tarvitsen sille hoitopaikan. Antaa sen A-luokan isoäidin hoitaa vauvaa ja tutustua siihen oikein kunnolla, B-luokan mummo lähettää kivan selfien Australiasta ja laittaa tekstiksi, että kivaa on, hyvä että ette ole täällä.

[/quote]

Evääminen on sitä kun ei päivästö yksi päästetä ravaamaan toisten kodissa miten tahtoo vaan haluttaisiin olla ensin ihan raihassa vauvan kanssa? Veikkaan että tuollaisella marttyyrimummolla kukaan ei paljon mitään teekää, joten joutaakin aivan hyvin tuonne kauimmalle mantereelle :-)

Vierailija
94/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:57"]

Mulla oli siis vaikea synnytys, mies joutuu olemaan töissä päivät ja tarviin tänne apua. Äitini pystyy tulemaan päivittäin, en hänen vierailujaan haluaisi rajoittaa, mutta muiden kyllä, mikä sitten loukkaa asianosaisia.

Ap

[/quote]

miehesikin on mitä ilmeisimmin tullut aikanaan alapääästä ulos?

voi luoja mitä järjenjuoksua taas NAISELTA!

anoppisikin on btw, (mitä ilmeisimmin) nainen ja ÄITI.

Vierailija
95/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:28"]Hienoa 175:

"Joo, ja sitten vielä ihmetellään että miksi ei miniät halua olla anoppien kanssa tekemissä kun tällaisia mielensäpahoittajia sieltä löytyy. Sinäkö et todellakaan ymmärrä sitä että se juuri äidiksi tullut nuori ja rikki revitty ihminen haluaa muutaman viikon olla ihan rauhassa vauvan kanssa ja nähdä korkeintaan sitä ihmistä, joka on ollut läsnä kaikissa muissakin elämää mullistavissa jutuissa eli omaa äitiään. Teillä on varmaan joku doodlen varaustaulukko lastenhoitovuoroille ja sitten excelissä lasketaan kaikkien tarkka hoitoaika. Ettei vaan kukaan ole B-luokan mummo vaan kaikki hoitaa pilkulleen saman verran."

Käykö sinulla mielessä, että siellä on toinenkin nuori ja epävarma ja henkisesti rikkirevitty ihminen eli vauvan isä, jolle varmasti olisi apua siitä, jos hänen elämänsä mullistavien hetkien kanssakokija eli oma äiti saisi olla mukana tuoreen perheen alkutaipaleella.

Tämän ketjun perusteella ymmärrän erittäin hyvin, miksi tuoreet isät käyvät vieraissa ja tekevät paljon ylitöitä. Heidät on tehokkaasti ulkoistettu perheestä ja selkeästi osoitettu, että vain äiti ja anoppi tietävät, mitä tulee tehdä.

Aika monen eron ensisiemenet kylvetään juuri tuossa vaiheessa, kun miehelle ei suoda mitään tukea tuoreen äidin päättäessä, että isä ei apua ansaitse.

[/quote]

No kerrotko että mikä sitä isää estää kutsumasta sitä äitiää kylään??? Pointti oli siinä että jos äiti tarvitsee apua kun lapsen isä ei ehdi ja pyytää sitten oman äitinsä auttamaan niin anopilla.on sitten.oikeus suuttua verisesti loppuiäkseen siitä, että häntä ei pyydetty apuua. Kyllä ne isätkin osaa vauvaa pitää sylissä ja esitellä muille.

[/quote]

No isää estää jo sekin, että kaikenlaiset kuljeskelijat tuovat vauvan kotiin pöpöjä. Ja aikaisemmin miehen vanhemmat nimenomaan katsottiin varsinaisiksi pöpöpesiksi.

Toiseksi tuore äiti ei halua kotiinsa kuin äitinsä, joka seisoo ovella ja estää muita tulemasta.

Tuore isä lähtee varpajaisiin ja iskee lohduksi parikymppisen tytönhuitukan, joka ei vuoda ja valita.

Vierailija
96/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:47"]

No opettelehan sinä kuule lyhentämään nuo lainauksesi, ettei tulisi tuollaisia metripitkiä lainauksia. Itse palstailen kännykällä jolla ei ole niin helppo muokkailla tuota viestiä. Mutta, kerran tämä sinunkin argumentointisi meni näin offtopic-osastoon ja toki av-tyylisesti vastapuolta haukkuen, niin oletan ettei sinulla ollut tähän asiaan enää mitään fiksua lisättävää.

[/quote]

No jospa minä sitten lyhentelen sillä aikaa, kun sinä rapsutat hiekkaa pois pillustasi. Voit toki opetella käyttämään sitä kännykkääsi, urpo. Sulla näköjään loppui sitten asiasta argumentointi tähän, mitä en tosiaan yhtään ihmettele. Kuten edellisessä jo sanoin, ongelma on miniälläni, ei suinkaan minulla, tyttärelläni tai edes pojallani. Miniäni on ihan itse tiensä valinnut ja vanha suomalainen sananlaskukin sanoo, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. 

Vierailija
97/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:51"]Ketjun perusteella appivanhempien tärkein tehtävä on hyppiä polkkaa miniän tahdon mukaan. Vauvaa ei pääse kotiin katsomaan väärän bakteerikannan takia, mutta kun paikalle kutsutaan, on syytä mennä juosten, koska muuten loukkaannutaan.

Luojalle kiitos minulla oli hyvät välit anoppiin. Hän sai tulla alusta alkaen lasta hoitamaan vaikka samaan aikaan äitini kanssa. Minä sain  rauhassa nukkua päiväunia kun tiesin, että kaksi aikanaan lapsensa ihan täyspäisiksi kasvattanutta piti huolta meidän pienestä.

Minusta on turha huutaa jonkun "koko kylä kasvattaa" tai yhteisöllisyyden perään, jos itse ei lapsensa kanssa alusta asti siihen kykene. Jos ei halua kotiin kuin äitinsä, on se OK, mutta ei pidä kuvitella, että siten luo appivanhempiin parhaat mahdolliset välit.

[/quote]

Voi hyvänen aika! Nyt puhutaan ensimmäisistä viikoista vaikean synnytyksen jälkeen!!! Aivan käsittämättömiä asenteita ihmisillä, naisilla vielä. Meillä ainakin jopa neuvolassa korostettiin sitä, että ensimmäiset viikot äiti on niin herkillä, että todellakin mennään hänen ja vauvan tarpeiden mukaan. Minulla mielialan heittelyä oli vain muutama päivä ja kipujakaan ei ollut paljoa, mutta voin silti uskoa, että toisilla on paljon vaikeampaa.

[/quote]

Niin? Äidillä on oikeus loukkantua, kun isovanhemmat haluavat tulla katsomaan lapsenlasta ja äidillä on oikeus loukkaantua, kun isovanhemmat ei halua myöhemmin tulla katsomaan lapsenlasta. Miksi tässä kuviossa koko ajan mennään yhden ainoan ihmisen eli äidin mielihalujen mukaan tajuamatta lainkaan, että niillä isovanhemmillakin on tunteet ja niitä loukkaa se, että toinen isoäiti saa olla vauvan kanssa, toinen ei.

Minusta isovanhemmille voi sanoa, että ei jaksa nyt vieraita, mutta silloin pitää hyväksyä se, että isovanhemmilla on myöhemmin oikeus sanoa, että ei jaksa yökyläilyjä. Turha parkua, että isovanhemmat ei välitä, jos alusta alkaen tekee selväksi, että vain äidin äiti kelpaa.

[/quote]

Tässä nyt varmasti on pointtina se, että ensimmäisinä viikkoina se äidin tarvitsema apu on jotain ihan muuta kuin vauvan kanssa oloa. Omalle äidille voi sanoa, että tiskaa, anopille sen sanominen on vaikeampaa. Omalla äidille voi sanoa rumasti kun hormonit heittelee, anopille ei jne. Näin ainakin usein, ei tietenkään aina. Siksi meille ei tullut anoppi tai appi, ei edes minun isäni. Äiti tuli auttamaan minua ja muut luojan kiitos ymmärsivät. Anoppi oli oikeastaan se, joka sai miehet ymmärtämään tilanteen.

[/quote]

Täsmälleen näin! Tähän toivoisin ketjun kiukkuiselta anopilta kommentin. Onko sekin väärin, että miniä ei halua passauttaa anoppiaan tiskaamaan, siivoamaan ja laittamaan ruokaa, jotta itse voi keskittyä vauvaan?

Vierailija
98/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä on vähän epäreilua että oman äitisi päästät kuitenkin, ellei anoppi oo joku täysmulkku.

Mulla on vajaa kk ikäinen vaiva enkä jaksais katsella yhtäkään ylimääräistä ihmistä, oma äitini on ainoa isovanhempi joka on edes vauvaa nähnyt. Evvk passata ketään.

Vierailija
99/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:10"]

Luettuani tämän ketjun oon vaan entistä surullisempi miten itsekkäitä paskiaisia ihmiset on. Oletteko ajatelleet, että uusi vauva on aivan helvetin tärkeä uusi elämä myös anopille? Oman poikansa lapsi! Säälin aina niitä miehiä jotka on saaneet vaimoikseen tollasia tyraaneja, jotka rajoittavat toisen suvulta lapsen näkemistä. Taitaa samat naiset rajoittaa kaiken muunkin miehiltään. No eipä ole mun ero edessä.. Muistakaa sitten miten itsekkäitä olittekaan kun ihmettelette miksi mies lähtee..

[/quote]

Tuota, en ole synnyttänyt enkä ole synnyttämässäkään, mutta eiköhän naisella ole oikeus päättää, kenet haluaa avuksi tuollaisessa tilanteessa. Voidaan leikkiä myös sellaista tilannetta, että mies joutuu eturauhasleikkaukseen, niin eikös silloinkin miehen anopin pitäisi päästä pällistelemään tilannetta. Joo, pieni vauva on uusi ja ihmeellinen asia, mutta kun siinä samalla on kuitenkin kyseessä vauvan äidin intiimit ja uudet asiat, joita pitäisi saada omassa rauhassa ja ainoastaan tuttujen ja luotettujen ihmisten kanssa käydä läpi. En minäkään haluaisi anoppiani apulaisekseni kotiin, jos joskus ikinä lapsen saisin. En välttämättä kyllä haluaisi äitiänikään huseeraamaan, mutta jos noista kahdesta naisesta pitäisi apulainen valita, niin onhan se itsestäänselvyys, että tilanteeseen valikoituu ihminen, joka on tuntenut minut jo lähes 30 v eikä ihminen, joka on ollut satunnaisesti elämässäni "vain" 6v.

Vierailija
100/358 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tunki appivanhemmat kun vielä sulattelin tikkejä, pissasin suihkun avulla ja jälkivuoto valui. Rinnat tursusi maitoa ja sitä oli joka paikassa. Kutsumatta ja yöksi! Äiti sentään tajusi pitää kaksi viikkoa ennenkuin tuli kylään, sanoi kyllä et tulee heti jos tarvitaan apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi