Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorista naisista 17% on vegaaneja tai kasvissyöjiä

Vierailija
22.09.2026 |

ja 20% nuorista naisista käyttää masennuslääkkeitä. 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat eivät kulje käsi kädessä. 
Vegaanit ja vegetaarit ovat yleensä hoikkia, koska pitävät terveydestään huolta. Masennuslääkkeiden syöjistä suuri osa on lihavia - ollut pullukoita jo pieninä, koulukiusattuja, leikkien ulkopuolelle jätettyjä, jotka eivät mitään harrastaneet (varsinkaan mitään liikunnallista). 
Nämä ovat tosiseikkoja.

Vierailija
2/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja linkkiä tilastoon.  Muuten pelkkää peen jauhamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti on aivoille haitallista ja sehän on fakta. Puuttuvat b12-vitamiini sekä EPA & DHA tekevät tuhojaan kasvissyöjän aivoissa.

Vierailija
4/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit ja vegetaarit ovat yleensä hoikkia, koska pitävät terveydestään huolta. Masennuslääkkeiden syöjistä suuri osa on lihavia - ollut pullukoita jo pieninä, koulukiusattuja, leikkien ulkopuolelle jätettyjä, jotka eivät mitään harrastaneet (varsinkaan mitään liikunnallista). 
Nämä ovat tosiseikkoja.

Minä taas en ole nähnyt yhteyttä vegetarismin ja terveydestään huolta pitämisen välillä. Tiedän joitain vegetaristeja ja moni heistä on lihava, eikä kyllä mitenkään pidä huolta itsestään.

Vierailija
5/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat tosiseikkoja.

Tyypillinen vegaani näyttää kyllä tältä:
https://www.youtube.com/shorts/2RAn4KcJpro

Vierailija
6/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyönti on aivoille haitallista ja sehän on fakta. Puuttuvat b12-vitamiini sekä EPA & DHA tekevät tuhojaan kasvissyöjän aivoissa.

Ei täällä nämä lihansyöjätkään älyllä loista. Mitä heiltä jäänyt puuttumaan?

Vierailija
7/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että moni kasvissyöjä valittaa väsymystä. Minulle lihansyöjälle se on vieras tuntemus.

Vierailija
8/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoista tuli varoitus

Ruokaviraston mukaan kasvipohjaisempi ravinto parantaa ruokavalion laatua, mutta voi tuoda myös ongelmia.

Ruokaviraston mukaan ravintoaineiden saannissa havaittiin kuitenkin puutteita A- ja D-vitamiinin, tiamiinin (B1-vitamiini), riboflaviinin (B2-vitamiini) sekä naisilla myös folaatin ja raudan osalta.

Nuorilla naisilla raudan saanti saattaa jäädä vähäiseksi, sillä siirtymäruokavalioissa rauta on pääasiassa heikommin imeytyvää ei-hemirautaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b82e325-1410-4e69-bd4c-b1149535e9d0

Vierailija
9/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeanlaisella kasvisruokavaliolla on täysin mahdollista elää kymmeniä vuosia terveenä. Intiassa ja sen lähialueilla on ollut kasvissyöjiä jo ainakin toista tuhatta vuotta. B12-vitamiinia on myös eläinperäisissä asioissa joita kasvissyöjä voi syödä, kuten maidossa ja munissa. Nykyään on myös mahdollista lisätä ravinteita ruokiin (moneen kasvismaitoon on lisätty B12-vitamiinia) tai nauttia niitä lisäravinteena, mikä mahdollistaa myös terveellisen vegaaniuden.

Vierailija
10/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä pieretä eikä turvota koska se on turvallista terveellistä ja luonnollista ravintoa. 

Vierailija
11/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat tosiseikkoja.

Vegaanit nimenomaan vähät välittävät terveydestä.

Vierailija
12/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti. Ihmisten aivot ovat eläinrasvasta muodostuneet. Ne eivät kehity kasvisten avulla. Sääliksi käyvät kasvissyöjien aivot, jotka näkevät nälkää ja ravinnon puutetta. 

Vierailija
13/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että moni kasvissyöjä valittaa väsymystä. Minulle lihansyöjälle se on vieras tuntemus.

Mistä lie johtuu. Itse en syönyt vuosiin paljon mitään enkä koskaan tuntenut väsymystä.

Vierailija
14/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä sitte?

Laita lähde sinun väitteelle.

Vierailija
15/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat tosiseikkoja.

Vegaanit nimenomaan vähät välittävät terveydestä.

Vegaanit välittää enemmän eläimistä kuin itsestään, koska luulevat sen olevan terveellistä. 

Vierailija
16/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin itseäni 98% kasvissyöjäksi (syön pieniä määriä lihaa jos sitä minulle tarjotaan, mutten osta tai kokkaa sitä itselleni). Energiaa riittää niin ettei meinaa päivän aikana saada kaikkea sitä poltettua. Mutta se vaatii fiksua syömistä, ei voi vain jättää lihaa pois tavallisesta ruokavaliosta ja olettaa että saa silti kaiken tarvitsemansa.

Vierailija
17/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat aina syöneet lihaa. Kasviksia on syöty vain silloin kun lihaa ei ole ollut saatavilla. 

Vierailija
18/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan vegaaneilla on paljon enemmän mielenterveysongelmia, eli mitä todennäköisemmin korrelaatio on kausaliteetti (muunkin kuin B12-vitamiinin puutteen vuoksi).

Vierailija
19/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeanlaisella kasvisruokavaliolla on täysin mahdollista elää kymmeniä vuosia terveenä. Intiassa ja sen lähialueilla on ollut kasvissyöjiä jo ainakin toista tuhatta vuotta. B12-vitamiinia on myös eläinperäisissä asioissa joita kasvissyöjä voi syödä, kuten maidossa ja munissa. Nykyään on myös mahdollista lisätä ravinteita ruokiin (moneen kasvismaitoon on lisätty B12-vitamiinia) tai nauttia niitä lisäravinteena, mikä mahdollistaa myös terveellisen vegaaniuden.

Ei ole sellaista kasvissyöntiä, jolla ihminen pysyy terveenä.

Sinäkin myönnät sen loppuviestissäsi.

Vierailija
20/37 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin itseäni 98% kasvissyöjäksi (syön pieniä määriä lihaa jos sitä minulle tarjotaan, mutten osta tai kokkaa sitä itselleni). Energiaa riittää niin ettei meinaa päivän aikana saada kaikkea sitä poltettua. Mutta se vaatii fiksua syömistä, ei voi vain jättää lihaa pois tavallisesta ruokavaliosta ja olettaa että saa silti kaiken tarvitsemansa.

Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. Sä voit olla vaikka talonmies talon takapihalla tupakalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme