Kuvittelevatko lääkäörit olevansa jumalia?
Itselläni on tämä kokemus. Ehkä se on se valkoinen takki.
Muita?
Kommentit (176)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:12"]
Tekstini näemmä häipyi jonnekin. Mutta se meni jotenkin näin: Keskustelu hymyilyttää näin yksityispuolella työskentelevänä, jossa katselen joka päivä näiden jumalten toimintaa. Potilaita mielistellään (rahan kiilto silmissä), mutta muuta henkilökuntaa kohdellaan palvelijoina, orjina, täysin roskasakkina. Kehuskellaan omaisuudella ja omalla erinomaisuudella. Ihmetellään ettei hoitajilla ole upeita kesämökkejä, erilaisia veneitä, osakkeita, omaisuutta yleensäkään. Kateus ja piheys on myös kovasti valloillaan näiden jumalien keskuudessa. Rahan vuoksi kollegiaalisuudesta ei tietoaakaan. Toki löytyy poikkeuksiakin, mutta suurin osa tuntemistani mieslääkäreistä ovat juuri tuollaisia.
[/quote]
Pari tuttua erikoislääkäriherraa istuvat tuohon kuvaukseen todella hyvin. Huonotapaisia keikareita jotka sukujuhlissa isoon ääneen kuuluttavat miten purjeveneeseen hankittiin sen ja sen hintainen mahonkiruori. Kohtelevat muita kuin roskaa, ellei kyseessä ole joku "arvokas." Eivät osaa kiittää tai pyytää mitään kauniisti, odottavat aina että joku siivoaa heidän jälkeensä kun itse sotkevat. Puhuvat potilaista todella rumasti ja halveksien. Aivan hyytävän epämiellyttäviä tyyppejä.
Toisaalta kohdalleni on sattunut myös joitain aivan ihania lääkäreitä, sekä vastaanotolla että kavereina reaalielämässä :)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:52"]
Minä olen lääkäri ja kuvittelen olevani Jumala. Päivästä riippuen uskontokunnan mukaan. Joskus menee jopa viikko Allahina. Lisäksi etenkin syksyisin todella kuvittelen olevani Buddha, vaihtelee kausittain.
[/quote]
Missä olet lääkärinä, olisi mukavaa olla Buddhan potilas:-)
[/quote]
Buddha kirjoittaisi varmaan aika helposti rauhoittaviakin, Allah todennäköisesti tiukemmin.
[/quote]
WWJD
Olen tavannut tosi erilaisia lääkäreitä, yksi on hyvä ystäväni ja toinen on tuttava, hänkin todella mukava ja rento. Sitten on ihan toisesta ääripäästä olevia: mutisevia, todella epäempaattisia, epäpätevän ja ylimielisen oloisia, kummallisia, silmiin katsomattomia, liukuhihnameinigillä potilaaseen suhtautuvia, luihuja ja sellaisia, jotka eivät edes halua tehdä työtä ihmisten, vaan joidenkin tautien ja oireiden kanssa.
Suurin osa tapaamistani lääkäreistä on kuitenkin ollut mukavia tai edes suht mukavia, asiansa osaavia ja päteviä.
Jotkut joo. Narsistit kai usein hakeutuu lääkäreiksi just tuon takia. (Ennenvanhaan kun lääkäreitä pidettiin arvossaan ja jotkut luulee että se sama arvo on heillä yhä) Joitain näyttää myös ärsyttävän suunnattomasti se kun potilas ei pidäkään jumalana.
Saman olen huomannut ja se jumalakompleksi vituttaa aivan sanomattomasti. Veljelläni yhtäläinen kokemus.
Minä olen lääkäri ja en kuvittele olevani jumala. Ajattelen olevani ihminen, jolla ei ole kauheasti varaa tehdä virheitä..
Viime lääkärireissulla lääkäri ei vaivautunut ajoissa töihin ja ajat tunnin myöhässä. Hoitaja soitteli perään ja kun vihdoin tuli töihin, ei edes pahoitellut potilasjonolle myöhästymistään ja hoitsutkaan ei sanoneet mitään. Eikö lääkäreille uskalleta sanoa, että myöhässä ei töihin tulla? Niin ylimielistä, olisi sanonut edes vastaanottoajalla et sori kun olin myöhässä. Odotustilassa pari muuta alkoi soittelemaan omiin työpaikkoihin, että myöhästyvät kun lääkärikin myöhästyi.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:48"]
Minä olen lääkäri ja en kuvittele olevani jumala. Ajattelen olevani ihminen, jolla ei ole kauheasti varaa tehdä virheitä..
[/quote]
No en sano että kaikki lääkärit kuvittelee olevansa jumalia. Ainoastaan kaikki joita minä ja veljeni on kohdanneet. Varmasti joukossa on MUUTAMA inhimillinen.
Minä olen lääkäri ja kuvittelen olevani Jumala. Päivästä riippuen uskontokunnan mukaan. Joskus menee jopa viikko Allahina. Lisäksi etenkin syksyisin todella kuvittelen olevani Buddha, vaihtelee kausittain.
Mistä te tiedätte lääkärin myöhästymisen syyn? Ei lääkärin kuulu jo ihan vaitiolovelvollisuuden takia kertoa potilassjonolle, mitä oli mahdollisesti tekemässä jollekin muulle potilaalle ja siksi myöhästyi. Lääkärit tutkii, arvioi, tekee diagnoosin ja määrää hoidon hoitosuositusten mukaan. Jos et saanut mitään päätäsekoittavia tai saikkua ilman mitään järkevää syytä, älä syytä lääkäriä. Duuninsa se vain tekee.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:48"]
[/quote]
Kiva kuulla, että jossakin on sinunkaltaisiakin. Oma kokemus on ylimielisistä lääkäreistä, jotka nauttivat voidessaan päättää ihmisten elämästä. Valta korruptoi. Olen kroonisen sairauden takia tavannut liudan lääkäreitä, ja lähes jokaisella tuntuu olevan se jumalkompleksi.
Mutta hyvä, että sinunlaisia on.
ap
[/quote]
Selittää paljon, kun diagnoosini yleensä päin helvettiä!!!
Toki etenkin kaikki TK-lääkärit varsinkin luulevat olevansa jumalia, koska eivät millään usko ylipainoista AV-mammaa, että hänellä ON PAKKO olla kilpirauhasen vajaatoiminta kun ei laihdu ja välillä väsyttää. Ja vaikka kaikki arvot ovat täysin normaalit. Jumala kun väittää, että kyseessä voisi olla se ruokavalio, jolla asiakas on itsensä kyseiseen kuntoon saanut ja epäilee väsymyksen aiheuttajaksi jopa liikunnan puutetta! Törkee narsisti!!!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:56"]
Toki etenkin kaikki TK-lääkärit varsinkin luulevat olevansa jumalia, koska eivät millään usko ylipainoista AV-mammaa, että hänellä ON PAKKO olla kilpirauhasen vajaatoiminta kun ei laihdu ja välillä väsyttää. Ja vaikka kaikki arvot ovat täysin normaalit. Jumala kun väittää, että kyseessä voisi olla se ruokavalio, jolla asiakas on itsensä kyseiseen kuntoon saanut ja epäilee väsymyksen aiheuttajaksi jopa liikunnan puutetta! Törkee narsisti!!!
[/quote]
Toivottavasti et ole lääkäri, koska silloin olet itse terapian tarpeessa. Ei ehkä jumalkompleksi, mutta lievää sekoamista.
ei ap
Olen pääasiassa käynyt lääkärien luona jotka ovat ihan normaaleja ihmisiä. Jostain syystä erikoistuvat lääkärit tuntuvat olevan kaikista mukavimpia ja sellaisia jotka oikeasti kuuntelevat potilasta ja jaksavat selittää asiat hyvin pedagogisesti.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:48"]Minä olen lääkäri ja en kuvittele olevani jumala. Ajattelen olevani ihminen, jolla ei ole kauheasti varaa tehdä virheitä..
[/quote]
Kuin myös.
No, onhan lääkärit usein aika etäisiä ja kylmänoloisia. Jotakin lausahtavat sieltä myyttisen lähteensä (so. tietokone) ääreltä, yleensä oraakkelimaisella lingolla. Antavat sitten mystisen papyruksen, ja rohtoja.
Jumalolentohan se. Osa vielä aika jumalaisen komeita <3
Kyllä kuvittelevat. Isäni on kirurgi ja hän todella ajattelee olevansa Jumalasta seuraava.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:15"]
[/quote]
Missä olet lääkärinä, olisi mukavaa olla Buddhan potilas:-)
[/quote]
Buddha kirjoittaisi varmaan aika helposti rauhoittaviakin, Allah todennäköisesti tiukemmin.