Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvittelevatko lääkäörit olevansa jumalia?

Vierailija
14.07.2014 |

Itselläni on tämä kokemus. Ehkä se on se valkoinen takki. 

Muita?

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralääkäri-ilmiöstä olisi korkea aika keskustella kunnolla yhteiskunnallisella tasolla. Olisi kiva nähdä joitain pitkän tähtäimen kannattavuusarvioita ja laskelmia siitä millaisia summia julkiselta sektorilta (lähinnä kunnat) kuluu vuosittain vuokralääkäreihin, mitkä ovat vuokrafirmojen veronkierron kustannukset jne. 

Kun vuokralekuri-ilmiön kokonaiskustannukset olisivat tiedossa, voitaisiin arvioida paremmin myös lääkiksen koulutusmäärien nostotarvetta.

Vierailija
82/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:12"]

Kukaan lääkäri ei pidä itseään jumalana. Sen tietää varmasti jokainen täällä, vaikka muuta väittää. Olette varmaan kuulleet termistä inhimillisyys? Vituttaa tollaset valittajat, kun ei heti itselleen palvelu pelaa 100% lääkärillä asioidessa. Olkaa tyytyväisiä että teitä edes yritetään tutkia, hoitaa ja auttaa.

[/quote]

Sairas ja huolestunut ihminen ei aina jaksa olla. Lääkärille MAKSETAAN siitä hoiodosta, ei he mitään enkeleitä ole vaan TEKEE TYÖTÄÄN. 

[/quote]

maksetaan vieläpä oikein hyvin. Tämän takia lääkäriltä voi vaatiakin enemmän kuin esim. sairaanhoitajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Terv.

Lääkärin tytär, ei puheväleissä sattuneesta syystä

Vierailija
84/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:47"]

Minulla on pääosin hyviä kokemuksia lääkäreistä, mutta olenkin aina ollut suht terve. Minua kuitenkin hiukan hämmentää täällä osan lääkäreiksi ja hoitajiksi tunnustautuvien ivallinen sävy puhuttaessa potilaasta. Siitä tulee aika epämukava olo. Ei varmaan ole kivaa kuunnella potilaan vaivoja ja tehdä ikäviä tutkimuksia, mutta siitä teille kuitenkin maksetaan. 

Itse olen sossu, ja yritän suhtautua empaattisesti jokaiseen asiakkaaseen, vaikka se vaikeaa olisikin, enkä ainakaan ilkeilisi AV:lla heistä. Aivan kuten minun asiakkaani ovat usein vaikeuksissa, on potilaskin sairas ihminen, jota ette siellä hyvää hyvyyttänne hoida, vaan koska teille maksetaan palkkaa työstänne, jonka olette itse valinneet. 

Eli mielestäni ap:n diagnoosi on oikea. Lääkärit kuvittelevat olevansa jumalia, ja hoitsuissakin on aika ikäviä ihmisiä. Ensi kerralla mietin tarkemmin, mitä lääkärille kerron, ettei hän ala aiheesta AV:lla vittuilemaan.

t. sossu

[/quote]

Samaa olen miettinyt. Minun on muutenkin vaikeaa avautua lääkärille, niin kiva miettiä, mitä hän minusta vittuilee AV:lla puhumattakaan jostakin lääkärien omasta palstasta. Aihe: Karseimmat hoitotilanteet. 

Voi Jeesus (ja hänen Isänsä Lääkäri)

Vierailija
85/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:09"]Ja me potilaat olemme kaikki niin pyyteettömiä ja virheettömiä, ystävällisyys on meillä ensisijaista lääkäreitä ja muuta hoitohenkilökuntaa kohtaan. Koskaan emme osoita olevamme epäkiitollisia emmekä koskaan epäile lääkärin ammattitaitoa, varsinkaan niiden nuorten kandien ja vastavalmistuneiden. Mehän emme koskaan ole tietävinämme mikä hoito tai lääke olisi meidän parhaaksemme.

Miettikää nyt jumalauta itsenne siihen asemaan kun vastaanottoon tulee päivittäin mitä kummallisempia valittajia jotka tietävät jo valmiiksi ilman tutkimusta mikä vaivaa ja mitä hoitoa tulisi saada, onhan sitä luettu aikakausilehtien lääkäripalstaa ja kuultu joltakin tutulta jostakin sairaudesta. Jos olisin lääkäri, olisin varmasti niin kurkkuani myöden täynnä turhasta valittajia ja jos olisi mahdollista tekisin Mengelet. SUurin osa potilaista ei kuitenkaan arvitse mitään kummallisempaa kuin krovienvälihoitoa, niin se vain on!

[/quote] potilaille ei makseta kymppitonnia kuussa

Vierailija
86/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:05"]

Minulla on pääosin hyviä kokemuksia lääkäreistä, mutta olenkin aina ollut suht terve. Minua kuitenkin hiukan hämmentää täällä osan lääkäreiksi ja hoitajiksi tunnustautuvien ivallinen sävy puhuttaessa potilaasta. Siitä tulee aika epämukava olo. Ei varmaan ole kivaa kuunnella potilaan vaivoja ja tehdä ikäviä tutkimuksia, mutta siitä teille kuitenkin maksetaan. 

Itse olen sossu, ja yritän suhtautua empaattisesti jokaiseen asiakkaaseen, vaikka se vaikeaa olisikin, enkä ainakaan ilkeilisi AV:lla heistä. Aivan kuten minun asiakkaani ovat usein vaikeuksissa, on potilaskin sairas ihminen, jota ette siellä hyvää hyvyyttänne hoida, vaan koska teille maksetaan palkkaa työstänne, jonka olette itse valinneet. 

Eli mielestäni ap:n diagnoosi on oikea. Lääkärit kuvittelevat olevansa jumalia, ja hoitsuissakin on aika ikäviä ihmisiä. Ensi kerralla mietin tarkemmin, mitä lääkärille kerron, ettei hän ala aiheesta AV:lla vittuilemaan.

t. sossu

[/quote]

Samaa olen miettinyt. Minun on muutenkin vaikeaa avautua lääkärille, niin kiva miettiä, mitä hän minusta vittuilee AV:lla puhumattakaan jostakin lääkärien omasta palstasta. Aihe: Karseimmat hoitotilanteet. 

Voi Jeesus (ja hänen Isänsä Lääkäri)

[/quote]

Apua! Kamala ajatella jotakin Lääkärien Ylilautaa! Mä en mee enää koskaan lääkäriin! :-O

Vierailija
87/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]

Hei, kommentti oli tarkoitettu numerolle 11. Olen pahoillani, että meni väärään osoitteeseen.

[/quote]

Kuule, se kommentti 11:han on ihan vittuilumielessä kirjoitettu. Siinä ivaillaan ylipainoiselle potilaalle, joka epäilee kilpparin vajaatoimintaa. Eikö ole sarkasmi tuttu käsite? Nro 11:n kommentissa sitä on raskaanlaisesti. 

ei ap

[/quote]

Siis oletko itse tuon jutun kirjoittaja? Näiltä sivuilta kun löytyy näitä keittiöpsykologeja jotka pystyvät tekemään näitä narsismi muita diagnooseja ihan lennosta. Olen itse ylipainoinen ja välillä väsynyt mutta ikävä kyllä en voi syyttää siitä kilpirauhastani, syy on laiskuuteni ja herkkuteluni.Olisi tietysti mukavampaa kun voisi heittäytyä vastuuttomaksi ja vaatia, että yhteiskunta tai joku muu hoitaa ongelmani. Ja lopuksi vastaus kysymykseesi: sarkasmi on ihan tuttu käsite.

Vierailija
88/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:52"]

Minä olen lääkäri ja kuvittelen olevani Jumala. Päivästä riippuen uskontokunnan mukaan. Joskus menee jopa viikko Allahina. Lisäksi etenkin syksyisin todella kuvittelen olevani Buddha, vaihtelee kausittain.

[/quote]

Missä olet lääkärinä, olisi mukavaa olla Buddhan potilas:-)

Vierailija
89/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]

Hei, kommentti oli tarkoitettu numerolle 11. Olen pahoillani, että meni väärään osoitteeseen.

[/quote]

Kuule, se kommentti 11:han on ihan vittuilumielessä kirjoitettu. Siinä ivaillaan ylipainoiselle potilaalle, joka epäilee kilpparin vajaatoimintaa. Eikö ole sarkasmi tuttu käsite? Nro 11:n kommentissa sitä on raskaanlaisesti. 

ei ap

[/quote]

Siis oletko itse tuon jutun kirjoittaja? Näiltä sivuilta kun löytyy näitä keittiöpsykologeja jotka pystyvät tekemään näitä narsismi muita diagnooseja ihan lennosta. Olen itse ylipainoinen ja välillä väsynyt mutta ikävä kyllä en voi syyttää siitä kilpirauhastani, syy on laiskuuteni ja herkkuteluni.Olisi tietysti mukavampaa kun voisi heittäytyä vastuuttomaksi ja vaatia, että yhteiskunta tai joku muu hoitaa ongelmani. Ja lopuksi vastaus kysymykseesi: sarkasmi on ihan tuttu käsite.

[/quote]

Noi en tosiaan ole sen kirjoittaja. Minusta se oli kusipäinen kommentti. Itse en ole ylipainoinen, eikä minulla ole kilpirauhasongelmaa, mutta sisarellani oli, ja se oli vuosia hoitamatta, ja hän kärsi todella paljon. Vituttaa tuollaiset vähättelijät! Sinulla ehkä syy oli oma mässäily ja laiskuus, mutta sisarellani ja monella muulla EI. Eli äläpäs yleistä. Kyseessä on TODELLINEN SAIRAUS.

Vierailija
90/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:37"]

Ammattikuntana ovat kyllä totaalisen kusipäisiä yhteiskunnan kuppaajia. Suomessa ylläpidetään keinotekoita lääkäripulaa, jotta veroparatiiseihin rekisteröidyt vuokralääkärifirmat pystyvät rahastamaan julkista terveydenhuoltoa, varsinkin syrjäkylillä. Ottaen huomioon että ovat yhteiskunnan varoilla koulutettuja, niin toiminta on todella kieroutunutta. 

[/quote]

tämä, ja se ettei tähän puututa! 

Vuokralääkärit, lääkäritalojen veronkierto ja koko ammattikunnan harrastama täydellinen KELA:n kuppaaminen mm. sv-korvausten suhteen. Ja verorahoilla koulutettuja joka iikka, eikä lääkis ole se halvin koulutus. Mikään muu ammattiryhmä ei harrasta tuollaista.

[/quote]

Ja jos esittää kritiikkiä ja haluaa asiaan muutosta, lentää pöytään heti kateuskortti.

Vierailija
91/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sossu

[/quote]

Tunsin kyllä itseni todelliseksi luuseriksi, kun olin hoidossa psykiatrian poliklinikan päiväsairaalassa ja sinne tuli kaksi lääketieteen kandia harjoitteluun. Olivat juuri niin menestyneen oloisia merkkivaatteissaan ja lääkisstatuksella. Harjoittelun jälkeen varmaan naureskelivat meille mt-ongelmaisille syrjäytyneille.

Vierailija
92/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:56"]

Kyllä.

Terv.

Lääkärin tytär, ei puheväleissä sattuneesta syystä

[/quote]

Ai meitä on muitakin? Oma isäni, lääkäri, oli todella komenteleva ja itsevaltainen. Kaikki piti olla juuri niin kuin hän sanoi. Minusta kasvoi arka ja ujo lapsi, ja siitäkin hän syyllisti minua. Kesti kauan kasvattaa oma itsetunto sellaiseksi, etteivät hänen pienet ivalliset, leikillisiksi tarkoitetut heittonsa enää satuttaneet. Tapailin myös pitkään samanlaisia miehiä, koska sehän se oli se tuttu ja turvallinen olotila, olla väheksytty. Ja toki jumalolennon vierellä on turvallista (vai onko).

Nyt voin viimein hyvin, enkä pidä isään mitään yhteyttä. Äitiin kyllä. 

Vierailija
93/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:52"]

Mistä te tiedätte lääkärin myöhästymisen syyn? Ei lääkärin kuulu jo ihan vaitiolovelvollisuuden takia kertoa potilassjonolle, mitä oli mahdollisesti tekemässä jollekin muulle potilaalle ja siksi myöhästyi. Lääkärit tutkii, arvioi, tekee diagnoosin ja määrää hoidon hoitosuositusten mukaan. Jos et saanut mitään päätäsekoittavia tai saikkua ilman mitään järkevää syytä, älä syytä lääkäriä. Duuninsa se vain tekee.

[/quote]

Minua ei kiinosta myöhästymisen syyt, vaan tärkeintä on edes yrittää pysyä aikataulussa. Minulta on aina edellytetty täsmällisyyttä työssäni, ja työni ulkopuolellakin kunnioitan toisia ihmisiä sen verran, että pidän kiinni sovituista ajoista jopa siitä huolimatta, että joskus tuntuu kuin olisin maailman ainoa näin vanhanaikainen ihminen.

[/quote][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:52"]

Mistä te tiedätte lääkärin myöhästymisen syyn? Ei lääkärin kuulu jo ihan vaitiolovelvollisuuden takia kertoa potilassjonolle, mitä oli mahdollisesti tekemässä jollekin muulle potilaalle ja siksi myöhästyi. Lääkärit tutkii, arvioi, tekee diagnoosin ja määrää hoidon hoitosuositusten mukaan. Jos et saanut mitään päätäsekoittavia tai saikkua ilman mitään järkevää syytä, älä syytä lääkäriä. Duuninsa se vain tekee.

[/quote]

Minua ei kiinosta myöhästymisen syyt, vaan tärkeintä on edes yrittää pysyä aikataulussa. Minulta on aina edellytetty täsmällisyyttä työssäni, ja työni ulkopuolellakin kunnioitan toisia ihmisiä sen verran, että pidän kiinni sovituista ajoista jopa siitä huolimatta, että joskus tuntuu kuin olisin maailman ainoa näin vanhanaikainen ihminen.

[/quote]

Siinä onkin eri syyt myöhästymiselle,lääkäri joka pelastaa henkiä ja av-mamma, jonka työtehtävät on yhtä haastavat kuin pässillä.

Vierailija
94/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:51"]

Joskus oon miettinyt että JulkiTerhikissä pitäis olla sellainen peukutussysteemi. Hyvää lääkäriä vois käydä peukuttamassa ylös ja huonoa alas. (ja hoitajille yms. sama juttu) Sitten vois aina tsekata kenelle kannattaa mennä…

[/quote]

tämä olisi tosi hyvä!

Vierailija
95/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun sekainen näkemys aiheesta. Olen siis neljännen vuoden kandi, tänä kesänä ekaa kertaa "oikeissa" töissä. Lisäksi minulla on erityislapsi jonka kanssa on vauvasta asti ravattu eri lääkäreissä ja sairastanpa vielä itsekin erästä pitkäaikaissairautta jonka tiimoilta olen käynyt lääkäreillä enemmän kuin tarpeeksi. Kokemusta on siis jonkin verran "molemmilta puolilta".

Olen tavannut sekä hyviä että huonoja lääkäreitä potilaana/omaisena. Sellaisia jotka kuuntelevat mitä sanot, uskovat sen ja vielä muistavatkin. Sellaisia että tulee tunne että nyt minut otetaan tosissaan. Ja jos on ollut jotain kysyttävää/epäselvää niin on saanut aina hyvät selitykset ja pyyntöihin vähintään hyvät perustelut miksi esim. joku tutkimus ei nyt lääkärin mielestä ole perusteltu.

Sitten on näitä idiootteja jotka jopa keskeyttävät puheen tai jos antavatkin puhua niin eivät joko usko, välitä tai muista. Pahimmillaan on jopa jotain sanomisia väännetty jotenkin negatiiviseksi (useimmiten psykiatrin toimesta, sillä puolellakin olen joutunut asioimaan). Ylimielisiä varmaan sitten ovat, en tiedä miten muuten tuollainen käytös selittyisi. Eräs ei edes kerran vastaanotolla sanonut tai ilmaissut vastaanoton päättymistä mitenkään muuten kuin kääntymällä koneeseen päin ja alkamalla sanelemaan tekstiäni. Siinä sitten hetken istuin ja ihmettelin ja häivyin vähin äänin huoneesta.

Olen nähnyt paljon lääkäreitä myös opiskeluissa, kun on saanut/pitänyt seurata valmistunutta lääkäriä työssään. Joskus on kyllä kandina vaan suu auki vieressä ihmetellyt miten törkeästi voi joku potilaitaan kohdella. Hierarkia varsinkin sellaisessa tilanteessa on kuitenkin sen verran kova etten ole lähtenyt vastaankaan väittämään vaikka olisi käynyt potilasta sääliksi. Onneksi suurin osa kuitenkin on ollut ystävällisiä ja tosissaan ottavia joiden tavoite vain ja ainoastaan on auttaa potilasta.

Nyt omassa työssäni sisätautiosaston lääkärinä olen yrittänyt olla ystävällinen, iloinen ja hymyilevä. Vitsiäkin olen joskus uskaltanut vähän heittää jos potilas on itse ensin aloittanut. Paneudun jokaiseen potilaaseen niin tarkasti kuin mahdollista, luen vanhoja papereita, kyselen, määrään ehkä vähän turhankin helposti tutkimuksia kun mieluummin uskaltaa tutkia turhaan kuin jättää tutkimatta sellainen joka sitä tarvitsisi. Ilkeitä potilaita ei ole onneksi vielä tullut vastaan, pari ilkeää omaista sen sijaan on ollut. Mutta en minä heistäkään järkyttynyt, pahoittelin vaan että en minä nyt pysty heidän sukulaistaan jatkopaikkaan järjestämään kun ne paikat tulee kun tulee.

Vähän surullista jos oikeasti monella on lääkäreistä sellainen mielikuva että kaikki luulisivat olevansa jumalia, suurin osa ei luule. Eikä se palkkakaan oikeasti ole kovin hyvä, ainakaan alkuvaiheessa, erikoistuvan lääkärin palkka (siis ekat 6 vuotta) on se n. 3200€/kk ilman päivystyksiä. Jos jaksaa painaa illat ja viikonloput ja pyhät päivystyksiä niin kyllä sitä rahaa sitten voi saada vähän enemmän. Ja verot tietysti sen mukaan. Moni nuori lääkäri ei muuten nykyään halua tehdä vuokralääkärifirmojen kautta töitä, kaikkiin paikkoihin ei vaan oikein muuten pääse/tuntuu helpommalta kun joku välitysfirma järkkää paikan. Jos valitetaan lääkäripulasta niin miksei se kunta sitten suoraan palkkaa lääkäreitä, vaikka sitten vähän paremmalla palkalla?! Halvemmaksi se varmaan tulisi kuin vuokralääkärifirma. Tuntuu että ei haluta palkata suoraan kun sitten olisi ne työnantajan velvollisuudetkin. Minäkin mieluummin tulevaisuudessa menen suoralla työsuhteella jos vaan pääsen.

Vierailija
96/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuosta myöhästymisestä. Myönnän joskus itsekin miettineeni ärtyneenä että eikö se lääkäri nyt vaan voisi olla ajoissa. Nyt kun on nähnyt mitä se työ oikeasti on niin eipä enää ihmetytä eikä ärsytäkään. Tk-lääkärin esimerkiksi pitäisi 20 minuutin (tai joskus jopa 15min) aikana haastatella ja tutkia potilas, miettiä hoito, määrätä se tai joskus toteuttaa, kirjoittaa teksti ja lisäksi tehdä älyttömät tilastoinnit koneelle mitä kunta/valtio/kuka onkaan vaatii. Aina se ei onnistu ja sitten on väkisin myöhässä. Lisäksi on puhelinajat jotka pitää hoitaa, lausuntojen kirjoittamiset (C-lausunnossa esim. on useampisivuinen lomake), konsultaatiot ja jossain välissä pitäisi ehtiä syödäkin. Kahvitaukoja muuten aika harva lääkäri ainakaan osastoilla pitää, itsekään en ole tänä kesänä kuin pari kertaa ehtinyt kahville. Jos menisin niin pääsisin vastaavasti sen verran myöhemmin lähtemään illalla töistä..

Osastolla aamuisin on pari kertaa viikossa röntgenmeeting joka kestää n. puoli tuntia, joskus enemmän. Sitten pitää käydä läpi omat potilaat (n. 12-16 riippuen päivästä) ja mitä heidän sen aamuisissa labroissa on tai mitä edellisen päivän jälkeen on voinnissa tapahtunut. Klo 9-10 aikaan alkaa kierto joka kestää sisätautien osastolla aina vähintään 11:30 asti, joskus jopa 12:30. Sen jälkeen syömään, 30min aikaa. Sitten takaisin kirjoittamaan lähetteet tutkimuksiin, sen päivän lähtijöiden epikriisit ja mahdolliset lausunnot/konsultaatiopyynnöt. Ennen kuin on kaikkea saanut valmiiksi, alkaakin jo ensimmäiset tulijat tulla. Nämä pitää tietysti tutkia, kirjoittaa tuloteksti ja laittaa määräykset hoitajille valmiiksi. Yleensä pääsen lähtemään töistä joskus neljän ja puoli viiden välissä, oikeasti työaika loppuisi 15:45 (alkaa klo 8). Kandina kun väkisin tekee vähän hitaammin kuin kokeneemmat, lisäksi joutuu monesta potilaasta käydä kysymässä joltain erikoislääkäriltä. Aina en vaan siis ehdi tehdä kaikkea, sitten kun parikin potilaan omaista haluaa keskustella päivän aikana niin jotain epikriisejä jää väkisin tekemättä ja sitten ne onkin rästissä seuraavana päivänä..

Ja älkää käsittäkö väärin, mussa on varmaan jotain vialla mutta tämä kesä on kyllä vahvistanut sen tunteen että olen oikealla alalla ja tykkään tästä! :D Koitin vaan selittää että ei me mitään lokoilla ja juoda kahvia siellä lääkärinkansliassa vaan hikipäässä tehdään hommia, varsinkin kesäkandit :D

t. ylempi kandi

Vierailija
97/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:43"]

Itselläni on tämä kokemus. Ehkä se on se valkoinen takki. 

Muita?

[/quote]

Miten voi esittää tuollaisen kysymyksen "Kuvittelevatko lääkärit olevansa jumalia?" Jotkut ihmiset saattavat kuvitella olevansa lääkäritittelinsä vuoksi toisia yläpuolella, toiset taas ajattelevat kaikkien ihmisten olevan samalla tasolla riippumatta koulutuksesta. Olet sattunut sellaisten lääkäreiden vastaanotolle, jotka ovat kohdelleet sinua alentavasti(?) Tai olet itse omalla käytökselläsi vaatinut tietämättäsi käyttäytymään jollain tavalla. Kommunikointi kahden ihmisen välillä on aina vuorovaikutuksellista. Jos kunnioitat itse lääkäriä ja hänen työtään, sekä ihmistä lääkärikaavun takana niin luultavasti lääkärisikin käyttäytyy sinua kohtaan kunnioittavasti. Näin se menee.

Vierailija
98/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:07"]

Todella monet, ikävä kyllä. Osa aivan ihania ammatillisia ihmisiä.

Myös minä menetin veljeni, kun hän valmistui lääkäriksi. Vielä opiskeluaikana hän oli empaattinen ja muita ihmisiä arvostava. Nykyään illanistujaiset ovat täynnä häntä, hänen perhettään (vaimo myös lääkäri), heidän kulutustottumuksiaan, tulojaan (jotka aina "liian pieniä"), omaisuuttaan, työtä ja tyhmiä potilaita. Kenellekään muulle ei ole tilaa ja jokainen keskustelu siirtyy lauseen jälkeen aina heihin.

Kehuvat myös,kuinka pääsevät etenemään hedelmöityshoidoissa nopeammin, koska voivat "lyödä pöytään lääkäri-kortin". Heillä jo yksi lapsi ennestään, mutta kokevat ansaitsevansa myös toisen jonon ohi. Myös meillä yksi lapsi ja veljeni vaimoineen tietää minulla olevan lapsettomuutta aiheuttava ongelma.

[/quote]

Apua, niin tuttua! Minullakin on lääkäriveli, ja jumalauta kun oltiin kesällä mökillä, niin kaikki oli täynnä sitä hänen lääkäriyttään. Mieheni kertoi, että saunassa kaljoiteluaan lääkäriveljeni kertoi (toki nimiä mainitsematta) noloimpia potilaskokemuksia, siis potilaan kannalta, ja nauroi päälle. Teki mieli mennä vetämään tätä lääkäri-grillimestari-puolijumala veljeä turpiin. Mutta ei hänelle voi mitään sanoa, nauraa vain ylimielisesti. 

Sanoin miehelleni, että samaan aikaan ei velipojan kanssa enää mökille mennä. Asiaa ei auta, että hän on todella hyvännäköinen (itse en ole, geenit meni veljelle), ja tiedostaa sen. Leuhkempaa jätkää saa hakea. Osaa myös esittää empaattista. Luulen, että veljeni on narsisti. 

[/quote]

Mulla on serkku joka lopetti mulle puhumisen sen jälkeen kun valmistui lääkäriksi. Olen yrittänyt usein aloittaa keskustelua sukujuhlissa, mutta se kääntää vain ylpeänä päänsä pois eikä sano mitään. Lapsena kuitenkin leikittiin paljon yhdessä.

Vierailija
99/176 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:52"]

[/quote]

[/quote][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:52"]

[/quote]

[/quote]

Siinä onkin eri syyt myöhästymiselle,lääkäri joka pelastaa henkiä ja av-mamma, jonka työtehtävät on yhtä haastavat kuin pässillä.

[/quote]

Henkien pelastaja saa mielestäsi siis myöhästyä. Entäpä psykiatri yksityisellä lääkärikeskuksella? Varttitunnin myöhässä ja käveli kahvikupym kanssa käytävällä. Mielestäni merkillistä hengenpelastusta. En muuten tiennytkään, että pässeillä on haastavat ja täsmällisyyttä vaativat hommat.

Vierailija
100/176 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 01:13"]

En muuten tiennytkään, että pässeillä on haastavat ja täsmällisyyttä vaativat hommat.

[/quote]

Kannattaa käydä katsomassa Saksassa tai Itävallassa pässien ja muuta vuohien hoitoa. Toki kutuilta edellytetään vieläkin enemmän täsmällisyyttä.