Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittelevatko lääkäörit olevansa jumalia?

Vierailija
14.07.2014 |

Itselläni on tämä kokemus. Ehkä se on se valkoinen takki. 

Muita?

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:52"]

Mistä te tiedätte lääkärin myöhästymisen syyn? Ei lääkärin kuulu jo ihan vaitiolovelvollisuuden takia kertoa potilassjonolle, mitä oli mahdollisesti tekemässä jollekin muulle potilaalle ja siksi myöhästyi. Lääkärit tutkii, arvioi, tekee diagnoosin ja määrää hoidon hoitosuositusten mukaan. Jos et saanut mitään päätäsekoittavia tai saikkua ilman mitään järkevää syytä, älä syytä lääkäriä. Duuninsa se vain tekee.

[/quote]

Minua ei kiinosta myöhästymisen syyt, vaan tärkeintä on edes yrittää pysyä aikataulussa. Minulta on aina edellytetty täsmällisyyttä työssäni, ja työni ulkopuolellakin kunnioitan toisia ihmisiä sen verran, että pidän kiinni sovituista ajoista jopa siitä huolimatta, että joskus tuntuu kuin olisin maailman ainoa näin vanhanaikainen ihminen.

[/quote]

No mutta lääkärillä syyt on hiukan toiset. Toinen potilas, haloo! Empatiaa vähän. Itseäni ei haittaa odottaa, onhan siellä odotushuonessa niitä naistenlehtiä. :) 

[/quote]

Kuka jotain naistenlehtiä haluaa lukea? Tyhjäpäille ne on tarkoitettu.

Minä olen siellä menossa lääkäriin, en lukemassa lehtiä.

Onneksi on yksityisiä lääkäreitä. Sinne pääsee sovitusti eikä tarvitse ihmetellä kahta tuntia että missäs se lekuri oikein viipyy.

Vierailija
142/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon miettinyt että JulkiTerhikissä pitäis olla sellainen peukutussysteemi. Hyvää lääkäriä vois käydä peukuttamassa ylös ja huonoa alas. (ja hoitajille yms. sama juttu) Sitten vois aina tsekata kenelle kannattaa mennä…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:52"]

Mistä te tiedätte lääkärin myöhästymisen syyn? Ei lääkärin kuulu jo ihan vaitiolovelvollisuuden takia kertoa potilassjonolle, mitä oli mahdollisesti tekemässä jollekin muulle potilaalle ja siksi myöhästyi. Lääkärit tutkii, arvioi, tekee diagnoosin ja määrää hoidon hoitosuositusten mukaan. Jos et saanut mitään päätäsekoittavia tai saikkua ilman mitään järkevää syytä, älä syytä lääkäriä. Duuninsa se vain tekee.

[/quote]

Minua ei kiinosta myöhästymisen syyt, vaan tärkeintä on edes yrittää pysyä aikataulussa. Minulta on aina edellytetty täsmällisyyttä työssäni, ja työni ulkopuolellakin kunnioitan toisia ihmisiä sen verran, että pidän kiinni sovituista ajoista jopa siitä huolimatta, että joskus tuntuu kuin olisin maailman ainoa näin vanhanaikainen ihminen.

[/quote]

No mutta lääkärillä syyt on hiukan toiset. Toinen potilas, haloo! Empatiaa vähän. Itseäni ei haittaa odottaa, onhan siellä odotushuonessa niitä naistenlehtiä. :) 

[/quote]

Kuka jotain naistenlehtiä haluaa lukea? Tyhjäpäille ne on tarkoitettu.

Minä olen siellä menossa lääkäriin, en lukemassa lehtiä.

Onneksi on yksityisiä lääkäreitä. Sinne pääsee sovitusti eikä tarvitse ihmetellä kahta tuntia että missäs se lekuri oikein viipyy.

[/quote]

No kun en muuten lue. On hyvä tyhjentää pää siinä samalla vastaanotolla :) 

Vierailija
144/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Ehkä lääkäreihin keskimäärin eksyy näitä jumalakompleksisia enemmän, koska se valta potilaaseen tietenkin kiihottaa. 

Vierailija
145/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:10"]En kuvittele.

T. Kirurgi

*reps* Juuri aioin kirjoittaa, että lääkärikunnasta kirurgit on niitä lyhytsanaisempia:D

Vierailija
146/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt on sellainen ukko ylijumala lääkärinä, joka ei usko mitään mitä sanon. Pelottaa mennä vastaanotolle.

Vierailija
147/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne sitten ole?!

t: hoitaja

Vierailija
148/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 01:31"]

Eikö ne sitten ole?!

[/quote]

En usko et oot oikea hoitsu :) 

Vierailija
149/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 01:31"]

Eikö ne sitten ole?!

[/quote]

Täytyypä käydä Terhikistä tarkistamassa:D

Vierailija
150/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 01:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 01:31"]

Eikö ne sitten ole?!

[/quote]

Tuntemillani hoitsuilla on yleensä parempi itsetunto, ja ennen muuta TIETÄVÄT ettei se lekuri mikään jumala ole. 

Täytyypä käydä Terhikistä tarkistamassa:D

[/quote]

Vierailija
151/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemillani hoitsuilla on yleensä parempi itsetunto ja TIETÄVÄT, etteivät lääkärit ole mitään jumalia. 

Vierailija
152/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt valitettavasti näyttää siltä, että suurin osa tapauskertomuksista tässä ketjussa tukee alkuperäistä diagnoosiani: lääkärit luulevat olevansa jumalia. 

Tämä oli siinäkin mielessä kiinnostava av-tutkimus, että siskoni on silmittömän rakastunut kaverin häissä tapaamaansa lääkäriin. Ovat tavanneet pari kertaa, ja sisko on aivan rakkauden huumassa. Tässä on vaan se ongelma, että hän on rakastunut aikaisemminkin hurmaaviin narsisteihin. En ole vielä tavannut ko. miestä, mutta ammatista päätellen on mahdollista, että hän on samaa sarjaa. Sisko oli niin rikki ja masentunut kauan sen jälkeen, kun narskuexä särki hänen sydämensä, että tekisi mieli varoittaa.

Tietysti minun pitäisi tavata mies ensin, mutta hälytyskellot soivat.

ap

Vierailija
153/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:56"]

Kyllä nyt valitettavasti näyttää siltä, että suurin osa tapauskertomuksista tässä ketjussa tukee alkuperäistä diagnoosiani: lääkärit luulevat olevansa jumalia. 

Tämä oli siinäkin mielessä kiinnostava av-tutkimus, että siskoni on silmittömän rakastunut kaverin häissä tapaamaansa lääkäriin. Ovat tavanneet pari kertaa, ja sisko on aivan rakkauden huumassa. Tässä on vaan se ongelma, että hän on rakastunut aikaisemminkin hurmaaviin narsisteihin. En ole vielä tavannut ko. miestä, mutta ammatista päätellen on mahdollista, että hän on samaa sarjaa. Sisko oli niin rikki ja masentunut kauan sen jälkeen, kun narskuexä särki hänen sydämensä, että tekisi mieli varoittaa.

ap

[/quote]

Ei kannata varoittaa. Puhu vain yleisellä tasolla siitä, miten ihmisillä on tapana toistaa samaa kaavaa. Eri asia meneekö perille, jos siskosi on hyvin rakastunut. Ja voihan se olla ihan ok lääkäri myös. 

Vierailija
154/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemus lääkäreistä on se, että usein unohtavat kertoa Minulle, jos minusta diagnooseja papereihin kirjailevat, sitten lähettävät diagnoosini vielä vanhempieni osotteeseen (olen yli 20v ja heillä on kyllä oikea osotteeni...), jotka myöskään eivät kerro diagnooseistani, koska heidän mielestä humpuukia. Hyvin toimii! Ja ps. en ole vanhempieni holhouksessa tai mitään muutakaan vastaavaa mikä selittäisi tuon papereitteni väärään osotteeseen lähettelyn. Ärsyttää kyllä kun luen vuotta myöhemmin papereista että kas, mua vaivaskin toi! Eikä kukaan voinut kertoa!!!

Vierailija
155/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:20"]

Minun kokemus lääkäreistä on se, että usein unohtavat kertoa Minulle, jos minusta diagnooseja papereihin kirjailevat, sitten lähettävät diagnoosini vielä vanhempieni osotteeseen (olen yli 20v ja heillä on kyllä oikea osotteeni...), jotka myöskään eivät kerro diagnooseistani, koska heidän mielestä humpuukia. Hyvin toimii! Ja ps. en ole vanhempieni holhouksessa tai mitään muutakaan vastaavaa mikä selittäisi tuon papereitteni väärään osotteeseen lähettelyn. Ärsyttää kyllä kun luen vuotta myöhemmin papereista että kas, mua vaivaskin toi! Eikä kukaan voinut kertoa!!!

[/quote]

Valita lääkärin esimiehelle. Ei tuo ole oikein. 

Vierailija
156/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:56"]

ap

[/quote]

Sano suoraan siskolle mitä ajattelet. Parempi niin kuin että hän sitten pari vuotta jälkeenpäin itkee sulle puhelimessa aamuyöllä, kun niin tuntuu pahalta. Kokemusta on! Ja olen monesti joutunut nielemään sen "mitäs minä sanoin". Moth to the flame. Jos tämä on joku hurmaava sinkkulääkäri, niin voipi olla aika pelimies. Siskosi on hauras psyykeltään, eli kannattanee pysyä kaukana. 

Ja kyllä: oma kokemus tukee väittämää. Lääkärit luulee olevansa jumalia, myös sängyssä. Tapailin yhtä vähän aikaa, ja selvästi kuvitteli olevansa joku Sex God! 

Vierailija
157/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]

Hei, kommentti oli tarkoitettu numerolle 11. Olen pahoillani, että meni väärään osoitteeseen.

[/quote]

Kuule, se kommentti 11:han on ihan vittuilumielessä kirjoitettu. Siinä ivaillaan ylipainoiselle potilaalle, joka epäilee kilpparin vajaatoimintaa. Eikö ole sarkasmi tuttu käsite? Nro 11:n kommentissa sitä on raskaanlaisesti. 

ei ap

[/quote]

Siis oletko itse tuon jutun kirjoittaja? Näiltä sivuilta kun löytyy näitä keittiöpsykologeja jotka pystyvät tekemään näitä narsismi muita diagnooseja ihan lennosta. Olen itse ylipainoinen ja välillä väsynyt mutta ikävä kyllä en voi syyttää siitä kilpirauhastani, syy on laiskuuteni ja herkkuteluni.Olisi tietysti mukavampaa kun voisi heittäytyä vastuuttomaksi ja vaatia, että yhteiskunta tai joku muu hoitaa ongelmani. Ja lopuksi vastaus kysymykseesi: sarkasmi on ihan tuttu käsite.

[/quote]

Noi en tosiaan ole sen kirjoittaja. Minusta se oli kusipäinen kommentti. Itse en ole ylipainoinen, eikä minulla ole kilpirauhasongelmaa, mutta sisarellani oli, ja se oli vuosia hoitamatta, ja hän kärsi todella paljon. Vituttaa tuollaiset vähättelijät! Sinulla ehkä syy oli oma mässäily ja laiskuus, mutta sisarellani ja monella muulla EI. Eli äläpäs yleistä. Kyseessä on TODELLINEN SAIRAUS.

[/quote]

Minulla on itselläni ollut kilpirauhastulehdus ja tiedän siis miltä se väsymys tuntuu. Ei ole minun syytäni jos siskosi ei osannut vaatia kilpirauhaskokeita. Harvemmin kai esiintyy vajaatoimintaa, joka ei näkyisi labrakokeissa. Ja tiedän, että todellinen kilpirauhasen vajaatoiminta on TODELLINEN JA VAKAVA SAIRAUS mutta se ei ole kiinni lääkärin ilkeydestä tai narsisimista vaan näkyy kyllä kokeissa.

Vierailija
158/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]

Hei, kommentti oli tarkoitettu numerolle 11. Olen pahoillani, että meni väärään osoitteeseen.

[/quote]

Kuule, se kommentti 11:han on ihan vittuilumielessä kirjoitettu. Siinä ivaillaan ylipainoiselle potilaalle, joka epäilee kilpparin vajaatoimintaa. Eikö ole sarkasmi tuttu käsite? Nro 11:n kommentissa sitä on raskaanlaisesti. 

ei ap

[/quote]

Siis oletko itse tuon jutun kirjoittaja? Näiltä sivuilta kun löytyy näitä keittiöpsykologeja jotka pystyvät tekemään näitä narsismi muita diagnooseja ihan lennosta. Olen itse ylipainoinen ja välillä väsynyt mutta ikävä kyllä en voi syyttää siitä kilpirauhastani, syy on laiskuuteni ja herkkuteluni.Olisi tietysti mukavampaa kun voisi heittäytyä vastuuttomaksi ja vaatia, että yhteiskunta tai joku muu hoitaa ongelmani. Ja lopuksi vastaus kysymykseesi: sarkasmi on ihan tuttu käsite.

[/quote]

Noi en tosiaan ole sen kirjoittaja. Minusta se oli kusipäinen kommentti. Itse en ole ylipainoinen, eikä minulla ole kilpirauhasongelmaa, mutta sisarellani oli, ja se oli vuosia hoitamatta, ja hän kärsi todella paljon. Vituttaa tuollaiset vähättelijät! Sinulla ehkä syy oli oma mässäily ja laiskuus, mutta sisarellani ja monella muulla EI. Eli äläpäs yleistä. Kyseessä on TODELLINEN SAIRAUS.

[/quote]

Minulla on itselläni ollut kilpirauhastulehdus ja tiedän siis miltä se väsymys tuntuu. Ei ole minun syytäni jos siskosi ei osannut vaatia kilpirauhaskokeita. Harvemmin kai esiintyy vajaatoimintaa, joka ei näkyisi labrakokeissa. Ja tiedän, että todellinen kilpirauhasen vajaatoiminta on TODELLINEN JA VAKAVA SAIRAUS mutta se ei ole kiinni lääkärin ilkeydestä tai narsisimista vaan näkyy kyllä kokeissa.

[/quote]

Enhän minä tässä saatana ole mistään ilkeydestä tai narsismista kirjoittanut! Täällä on aika monta eri kommentoijaa, jos et ole tajunnut!!! Vastasin vain sille pahville, joka luuli, että nro 11 oli kirjoitettu tosissaan! 

Sisko kävi vuosia kokeissa, ja aina oli just ylärajalla arvot (Suomessa paljon laajempi asteikko kuin Euroopassa). Sitten meni viimein epätoivoisena yksityiselle, sai lääkityksen, ja parani. Paino alkoi tippumaan tosi pian. 

Vierailija
159/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA (omalääkäri)

Vierailija
160/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhheijaa, eiköhän tämäkin ketju kerro enemmän potilaista kuin lääkäreistä? Mikä ammatti olisi teistä lähimpänä Jumalaa, jollei lääkärin ammatti?

-kiitollinen pelastetusta elämästään