Kuvittelevatko lääkäörit olevansa jumalia?
Itselläni on tämä kokemus. Ehkä se on se valkoinen takki.
Muita?
Kommentit (176)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:46"]Ylipaino aiheuttaa väsymystä. On kokemusta. Kilpirauhastani tutkittiin tosi paljon ja mitään ei löytynyt. Väsymys helpotti vasta kun sinnikkäästi liikuin vaikka alussa se oli aika kauheaa. Miksi muuten lääkäri oli mielestäsi narsisti? Nopeasti pystyit tekemään diagnoosin jonka tekemiseen ammatti-ihmiseltä menee varmasti enemmän kuin parikymmentä minuuttia. Vai ovatko kaikki ne, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä narsisteja? Ei tosiaanklaan käy kateeksi TK-lääkäreitä, jotka pääsevät hoitamaan kaltaistasi potilasta.
[/quote]
What? Tosi random kommentti. Jos vastaat jollekin, niin käytä sitä "lainaa"-toimintoa
Minä olen kroonisen sairauden takia joutunut ravaamaan paljon lääkärissä, ja ne erikoislääkärit on parhaita. varmasti myös koska ymmärtävät sairauteni laadun. He ovat kaikki hyvin empaattisia.
Kirurgit ainakin.
Source: suhteessa sellaiseen
Hei, kommentti oli tarkoitettu numerolle 11. Olen pahoillani, että meni väärään osoitteeseen.
Ei se noin ole. Ongelma on siinä että jotkut potilaat luulevat että lääkärinsä on Jumalasta seuraava ja sitä on toteltava.
Niinä harvoina kertoina kun olen ollut potilaana, olen saanut lääkäreiltä hyvää hoitoa, mutta siviilielämässä ilmeisen moni sitten saattaa olla kusipää. Lääkärithän tykkäävät pitkälti olla vain toistensa kanssa, eikä mikään muu ammattiliitto ole yhtä hyvin pedannut jäsentensä asioita kuin lääkäriliitto.
terveyskeskus lääkärit on perseestä erittäin ylimielisiä todella luulevat oleva jumalia
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:46"]Ylipaino aiheuttaa väsymystä. On kokemusta. Kilpirauhastani tutkittiin tosi paljon ja mitään ei löytynyt. Väsymys helpotti vasta kun sinnikkäästi liikuin vaikka alussa se oli aika kauheaa. Miksi muuten lääkäri oli mielestäsi narsisti? Nopeasti pystyit tekemään diagnoosin jonka tekemiseen ammatti-ihmiseltä menee varmasti enemmän kuin parikymmentä minuuttia. Vai ovatko kaikki ne, jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä narsisteja? Ei tosiaanklaan käy kateeksi TK-lääkäreitä, jotka pääsevät hoitamaan kaltaistasi potilasta.
[/quote]
What? Tosi random kommentti. Jos vastaat jollekin, niin käytä sitä "lainaa"-toimintoa
[/quote]
Mitähän tarkoitat tuolla randomilla tässä tapauksessa?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:52"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Random tarkoittaa ettei liity mihinkään kun ei siinä ollu sitä lainausta että kelle osotettu
Vastavalmistuneilla lääkäreilla usein pientä jeesussyndroomaa havaittavissa, mutta kokemuksen (muutaman työvuoden ja sen ensimmäisen kunnon hoitovirheen) jälkeen monella jalat palautuu pikkuhiljaa kohti maata. Tämä on tullut usein esille ylilääkärinä toimivan perhetutun kokemuksissa.
Sinänsä jännä ilmiö, koska samaa jumalasennetta ei ole havaittavissa esimerkiksi nuorten tuomareiden keskuudessa, vaikka he päättävät oikeudessa ihmisten vangitsemisista, lasten huoltajuudesta ym.
Ymmärrän että harmittaa odotella, jos lääkäri on myöhässä. Mutta kerronpa hiukan mistä se voi johtua. Työskentelen itse kirurgiaan erikoistuvana lääkärinä. Minulla on pari poliklinikkapäivää viikossa. Työpäiväni alkaa jo ennen vastaanoton alkamista. Ensin käymme röntgenmeetingissä läpi edellisen vuorokauden päivystykselliset röntgenkuvat (ja jos päivystyksessä on ollut paljon potilaita, meeting luonnollisesti venähtää). Sitten on vuorossa osaston kierto. Jos osasto on ylipaikkoja myöten täynnä ja monen potilaan kohdalla joudutaan pysähtymään pitkäksi aikaa, kiertokin voi venähtää. Kierron jälkeen teen vielä kiireellisimmät paperityöt: röntgenlähetteet, jotta potilaat voivat käydä aamukierrolla päätetyissä tutkimuksissa, loppulausunnot toiseen hoitopaikkaan siirtyville potilaille, reseptit kotiutuville potilaille... Ja jos paperitöitä on paljon, niin... arvaatte jo. Toisinaan aamulla täytyy myös käydä tekemässä toimenpiteitä osaston potilaille. Vasta tämän jälkeen pääsen aloittamaan vastaanoton. Kesken vastaanotonkin joudun usein vastaamaan esim. osaston puhelinkonsultaatioihin. Jos olen myöhässä, toki silti pahoittelen sitä potilaille. Potilaankin on kuitenkin ehkä mukava tietää, että lääkäri ei ole myöhässä piruuttaan tai piittamattomuuttaan, vaan siksi, että hänen työhänsä kuuluu paljon muutakin kuin vastaanotto.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]Hei, kommentti oli tarkoitettu numerolle 11. Olen pahoillani, että meni väärään osoitteeseen.
[/quote]
Näin pitkässä ketjusss kannattaa tosiaan lainata sitä kelle kommentoi. Ei tässä erkkikään muista jotaan kommenttia 11
ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 12:52"]
[/quote]
Random tarkoittaa satunnaista. Ei kannata käyttää sanoja joiden merkitystä ei tiedä.
[/quote]
[/quote]
Random tarkoittaa ettei liity mihinkään kun ei siinä ollu sitä lainausta että kelle osotettu
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:17"]
Moni teistä olisi kuollut ilman lääkärin apua. Lääkärit tekee tärkeää työtä kuten palomiehet, poliisit, opettajat, sairaanhoitajat jne.
[/quote]
.Jostain syystä kuitenkin vain lääkäreillä on noussut pissa päähän. Ei sairaanhoitajilla, ei poliiseilla, ei opettajilla eikä palomiehillä ole samanlaista itserakkautta. Miksi?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]
Hei, kommentti oli tarkoitettu numerolle 11. Olen pahoillani, että meni väärään osoitteeseen.
[/quote]
Kuule, se kommentti 11:han on ihan vittuilumielessä kirjoitettu. Siinä ivaillaan ylipainoiselle potilaalle, joka epäilee kilpparin vajaatoimintaa. Eikö ole sarkasmi tuttu käsite? Nro 11:n kommentissa sitä on raskaanlaisesti.
ei ap
Kävin tässä viime viikolla lääkärissä ja oli kesäsijainen. Aika nuori kundi ja mukavannäköinenkin ja oikein asiallinen ja hyvä. Enemmän semmonen rokkijätkän oloinen. Ei vaikuttanut narsistilta.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 10:37"]
Ammattikuntana ovat kyllä totaalisen kusipäisiä yhteiskunnan kuppaajia. Suomessa ylläpidetään keinotekoita lääkäripulaa, jotta veroparatiiseihin rekisteröidyt vuokralääkärifirmat pystyvät rahastamaan julkista terveydenhuoltoa, varsinkin syrjäkylillä. Ottaen huomioon että ovat yhteiskunnan varoilla koulutettuja, niin toiminta on todella kieroutunutta.
[/quote]
tämä, ja se ettei tähän puututa!
Vuokralääkärit, lääkäritalojen veronkierto ja koko ammattikunnan harrastama täydellinen KELA:n kuppaaminen mm. sv-korvausten suhteen. Ja verorahoilla koulutettuja joka iikka, eikä lääkis ole se halvin koulutus. Mikään muu ammattiryhmä ei harrasta tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:29"]
Kävin tässä viime viikolla lääkärissä ja oli kesäsijainen. Aika nuori kundi ja mukavannäköinenkin ja oikein asiallinen ja hyvä. Enemmän semmonen rokkijätkän oloinen. Ei vaikuttanut narsistilta.
[/quote]
Ei ne kaikki olekaan. Ei pidä yleistää. Mutta lääkärien joukossa on, kuten moni tässä ketjussa sanonut, suhteessa ENEMMÄN narskuja.
Minulla on pääosin hyviä kokemuksia lääkäreistä, mutta olenkin aina ollut suht terve. Minua kuitenkin hiukan hämmentää täällä osan lääkäreiksi ja hoitajiksi tunnustautuvien ivallinen sävy puhuttaessa potilaasta. Siitä tulee aika epämukava olo. Ei varmaan ole kivaa kuunnella potilaan vaivoja ja tehdä ikäviä tutkimuksia, mutta siitä teille kuitenkin maksetaan.
Itse olen sossu, ja yritän suhtautua empaattisesti jokaiseen asiakkaaseen, vaikka se vaikeaa olisikin, enkä ainakaan ilkeilisi AV:lla heistä. Aivan kuten minun asiakkaani ovat usein vaikeuksissa, on potilaskin sairas ihminen, jota ette siellä hyvää hyvyyttänne hoida, vaan koska teille maksetaan palkkaa työstänne, jonka olette itse valinneet.
Eli mielestäni ap:n diagnoosi on oikea. Lääkärit kuvittelevat olevansa jumalia, ja hoitsuissakin on aika ikäviä ihmisiä. Ensi kerralla mietin tarkemmin, mitä lääkärille kerron, ettei hän ala aiheesta AV:lla vittuilemaan.
t. sossu
[/quote]
Kellehän tämä kommentti tuli? En ole valittanut mistään diagnoosin tekemisestä enkä narsismista.
ap