DeMoms2
Jos me tähän alkuun kerättäis taas tilanteet? Kun mä olen ainakin ihan ulalla että ketä oli mitä ja ketä yritti ja ketä odotti ja ketä kuumeili vaan..
Meillä miehen kanssa on nyt yritystä takana n.3kuukautta ja neljäs yritys kierto menossa kiertopäivä 20nellä :)
Kommentit (382)
En kehtaa sanoa koko nimeä, joten kutsumanimi on Janno. Esikoisemme on Henna. Henna ja Janno, tuli hiukan samalla kaavalla, vaikka sukulaisille vannotin, ettei niin käy.
Ristiäiset meni hyvin. Vauva ei itkenyt kasteessa paljoakaan. Sylikummi(miespuolinen) hikosi aika kivasti jännityksestä, vauvan lämmöstä ja myös senkin takia, että asunnossa oli JÄRKYTTÄVÄN kuuma. Kummeja oli yhteensä viisi joista yksi ei ollut paikalla. Tytär yritti kuivata vauvan pään kasteessa, mutta minun piti tehdä työ loppuun(tiputti liinan vauvan otsalle). Pappi oli ihana! Puhelias, hyvin sosiaalinen, rento ja mukava nainen. Ihan ykkösvalinta.
Nyt pitäisi totutella vielä käyttämään tuota nimeä pelkän " Vaavin" sijaan ;)
Kaunis nimi pojalle tuli..:)
Mä olen kuumeisesti yrittänyt löytää asuntoa mutta ei se ole kivaa yksin sitä ettiä kun en tiedä mitä tuo kulta haluaa.
Me ollaan nytten jäädytetty hieman tuota vauva asiaa siihen asti että ollaan päästy muuttamaan pois. Ehkäisyä ei silti käytetä mutta ei nyt yrittämällä yritetäkkään sitä vauvaa, ovikset saa tulla ja mennä ja niiden bongailuun palataan sitten kun ollaan saatu se oma (vuokra-)asunto.
Me selvittiin reissusta ehjänä:) Oli kamalan kivaa olla kahdestaan kullan kanssa, viettää oikeesti kunnon laatu aikaa ilmaan mitään häiriöitä:) (Jos niitä korvaan huutavia venäläisiä kauppiaita ei lasketa mukaan;)) Oli ihanaa, oikeen rakastu tohon mieheen vielä entistä enemmän:)
Ihana nimi pojallenne tuli minun_. Me ollaan sovittu että jos meille tulee tyttö, niin hänen nimensä muodostuu kultani ensimmäisestä ja minun jälkimmäisestä tavusta:) Pojalle nimi päätettiin sen mukaan, mikä sopii sukuni " perinne nimen" kanssa. Puhumme jo nytten tulevia lapsiamme heidän tulevilla nimillä:)
Yleensähän se onnistuu silloin kun sitä ei oikeestaan yritäkkään mortem:) Mulla pitäis parin päivän päästä menkat alkaa, jos ei ole tulosta tullut...Pikkasen jännittää, se olisi kyllä paras joululahja:)
aika erikoinen nimi tuli minun_ tai ainakin tuo kutsumanimi.
meillä on tytölle jo nimi valmiina, mutta pojalle ei sitten millään keksitä, tai on yksi nimi, joka on erikoinen ja sitä on sekä tytöllä että pojalla, mutta enemmän pojalla, mutta mies ei vaan oikeen tykkää siitä nimestä:( sopis meidän esikon nimenkans hyvin yhteen;) vaikkei se oo mikään pakollinen juttu.
mies ja poika lähti miehen enonluo kylään, on kyllä tylsää olla yksin kotona:( yritin tuossa nukkuakki mutta ei uni tullu.
jardins, niinhän se tuppaa olemaan että yritys kun jätetään nin hups raskaana ollaan.
Nyt muuten on ovis tai sitten se ainakin lähestyy limoista päätellen. Toivotaan nyt jardins että saisitte plussan jouluksi :)
Mulla on maha ihan hirmu pipi ollu eilisestä asti. En tykkää yhtään.
Tuli aika paljon lahjoja miehekkeelle, mutta se on ollu niin kiltisti:) Nytten tarvii ostaa vaan mun yhelle kaverille lahja, mutta se onkin sitten se kaikista vaikein osa..:( Sille en oikeen keksi mitään...Ostan varmaan jonkun kaulakorun tms.:)
Mulla on taas näitä joka kuukausi tulevia " raskaus oireita" ...Valkovuoto on lisääntynyt ja mahan pistelee kummasti...En vaan jaksa enää innostua asiasta...
Juttelin just yhen kaverin kanssa ja päätettiin että pidetään meillä pieni muotoiset uuden vuoden juhlat:) Että siinä mielessä ois kiva jos pystyis pikkasen ottamaan, mutta en ole pahoillani vaikka joisin bissen ja kuoharin sijasta limpparia;)
meilläkin on lahja ostokset jo voitonpuolella:) enää 3:lle pitäis ostaa, ja ne on tiedossa jo:)
kaverille ja sen miehelle ostetaan vaan viinipullo, luultavasti uus kissapullo ku on taas tullu uus väri, mulla on 4 eri väristä kissapulloa, äiteellä taitaa olla 6 tai 7, ku sen serkku on tuonu ruottista kans jos on tullu uutta väriä.
onko muutes teillä mitään keräilyjuttua? mä oon nyt innostunu ostamaan niitä iittalan nalle-mukeja, sitten on muumi-mukeja 1, mutta taitaa jäädä siihen yhteen kun niitä on kaikkiaan yli 30 mukia vissiin, ja niitä 90-luvun mukeja ei edes saa enää ostettua muutaku kirppareilta, ja jos sattuu löytymään, niin ne sitte maksaaki hunajaa.
sitte on nuo kissapullot:)
Tai haaveena on saada ne kaikki tuotanto kaudet dvd:nä:) Tiedän että se kuudes (uusin) on nyt pukin kontissa odottamassa;)Yhdessä vaiheessa haaveilin että olisi ihanaa jos olisi kaikki disneyn leffat dvd:nä, mutta sitten en löytänyt pientä merenneitoa mistään, joten lopetin sen keräilyn... Sitten keräillään kullan kanssa kaikkea possuihin ja lehmiin liittyvää kamaa:)
muita ei sitten oikeestaa oo:)
Kivan nimen annoitte pojallenne, Minun_.
Meillä olis tytölle nimi valmiina, mut pojalle ei vieläkään.
Ja sit tää kuitenkin on poika, vaikka oon koko ajan kuvitellut, että on tyttö ;)
Samapa se.
Meillä ei oikein kerätä mitään erityistä, tuollaisia lasisia pikkuesineitä nyt lähinnä.
Mies kerran niitä Venäjältä toi tuliaisiksi, ja niihin sitten hurahdin ihan täysin. Kovin kauniita ovat.
Eilen oltiin vähän etelä-Suomen reissussa, yhteensä oltiin joku 14 h ja käytiin kaikki sukulaiset läpi. Ei oikein meinaa enää jaksaa tuollaista...
Äsken tulin neuvolasta, verenpaine on laskenut jo liian alas...Ihmekään että on huono olo.
Tänäänkin aamulla oksensin...
Ihanaa tämä odotus :D
Laukkis ja Öttiäinen 34+3
Ah, ei oo ollenkaan sellanen fiilis että parin päivän päästä olis joulu:( Mun joulu olo on kadonnut jonnekkin...Mies yrittää parhaansa elvyttääkseen sitä, osti tänään sen lumiukko dvd:n ja lupas että huomenna menemme jouluostoksille meidän vaki joulu kauppaan ja sen jälkeen tulemme kotiin, keitämme kaakaota ja katsomme sen:) Saas nähdä onnistuuko poppa konstit:)
Viemme jouluksi tuon kissamme vanhemmilleni " hoitoon" kun halutaan että se on meidän kanssa viettämässä joulua:) Olen ihan innoissani kun siitä pääsee eroon hetkeksi, saa nukuttua pari yötä ilman yöherätyksiä:) Äidin kanssa naurettiin että tää on tulevaisuuden treeniä että tuodaan äiskän ja iskän mussukka mammalle ja papalle kylään:)
tänään tuli sitten äitiyspakkaus:D tuntui että sielä oli paljon vähemmän vaatetta ku viimevuonna. ainakin sellanen keltanen vaahtomuovialusta puuttui, ja se olis ollu tarpeellinen:( ku viimevuoden pakkauksessa tullut alusta ollaan silpottu jo aikoja sitte. noh, täytyy keksiä jotain muuta tuonne pyykkikoneen päälle.
nyt pitäis sitte hakea sitä kangasta ja tehdä se reunapehmuste siihen:)
poika aivan onnessaan leikkiny sen päälilaatikon sisällä, halvat on huvit:)
Voi että meillä on töissä lapset ihan täpinöissä kun ollaan näin lähellä joulua:) Ittelläni on vaan vieläki se fiilis kadoksissa, mutta en tunnu olevan ainoa, en tiedä mikä siinä on tänä vuonna ettei kellään ole kunnon joulu mieltä:(
Kiva että mavu sai vihdoin pakkauksensa:)
Mulla ainakin on ihan täys joulufiilis ;). huomenna haetaan ja koristellaan kuusi.
Ihanaa kun on kaikki läheisimmät ja rakkaimmat ihmiset viettämässä joulua yhdesä :).
Oltiin tänään tutustumassa sairaalan synnytysosastolle ja jäi melko ikävä fiilis sektioäideistä. Kätilöiden milestä sektio ei ole synnytys ollenkaan jne.
Ja sama linja jatkui illan synnytysvalmennuksessa...
Ei siinä muuten mitään, mutta enhän mäkään HALUA sektioon, mutta todennäköisesti joudun kuitenkin. Enkä halua synnyttää perätilassa alaukautta.. Äh, en tiedä, mut turhauttaa kuitenkin..
Laukkis ja Öttiäinen 34+6
Ei kannata välittää muiden mielipiteistä:) Tyhmiä ovat tuommoiset tantat!
Armas työkaverini soitti aamulla ja kertoi olevansa kipeä...Itse en usko ollenkaan, mutta eipä tässä aikuista ihmistä olla kotiovelta noutamassa töihin:( Tosi tylsää tommonen lintsailu! Oikeen ärsyttää kun ei voi hoitaa omia velvollisuuksia!
me ei taideta mennä synnytysvalmennukseen, viimekski puutui vaan persus ja jalkaan otti ihan helkutin kipeetä, en tiiä johtuko niistä kivikovista penkeistä vai mistä.
sairaalaan kyllä olis kivaa mennä tutustumaan:) kun ei sieltä oikeen muista muutaku ne ruman vihreet synnytyssalit.
ensviikolla pitääkin sitte viedä se lappu jossa on ne nimet vauvalle valmiina:/ ja sitten jos on jotain erityistoiveita synnytykseen niin neki pitää siihen kirjottaa, taidan laittaa että kylpyyn haluan mennä:) oli viimekski niin tehokasta:)
ostin eileen kankaat siihen ä-pakkaukseen, sellasta missä kellertävälläpohjalla on nallenkuvia, sopii sitte sekä tytölle että pojalle. nyt vaan pitäis sitte ruveta sitä väsäämään.
huomenna olis sitte lähtö sinne nokialle, ja pelottaa jo se ruuhkan määrä:( varsinki ku pitää pimeellä ajaa takasi.
Taas yks uneton yö..
En oikein pysty nukkumaan, masussa käy järjetön myllerrys jatkuvasti, varsinkin öisin.
Pitäis kuitenkin mennä jo nukkumaan, aamulla pitäs lähteä hakemaan veikaa joulun viettoon ja matkaa kertyy yhteensä taas joku 200 km.
Nyt on muutaman päivän supistellut melko kipeästi, toivottavasti ei nyt ihan heti syntyisi...
Laukkis ja Öttiäinen 35+0
ei me lähettykkään sinne nokialle, vasta ensviikon perjantaina.
käytiin me tuossa pojankanssa isoveljenluona vaasassa nopsaa pyörähtämäs:) pitäisköhän munkin laittaa masukuva johonkin:/ mutta ku keksis minne, ku en enää muista sinne liberon sivuillekkaa salasanaa:)
en tiiä kummaksko oon ennemmin sanonu tuon masunperusteella laukkiksen vauvaa, mutta mä veikkaisin nyt tyttoö:)
isoveli kysyi että odotakko sä kaksosia ku sulla on jo noin iso maha:) mutta toivottavasti yks tulee:) tai sitte olis pakko muuttaa isompaan kämppään.