Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkkarit kattoon, tyttöporukalla baariin. Tarjoilijan näkökulma:

Vierailija
22.07.2014 |

Kun lähdetään niiden sielusiskojen kanssa alkuillasta terassille kälättämään ja vetämään kevytsavukkeita ja juomaan urakalla viiniä, niin voisko sitä hommaa jotenkin järkeistää ihan yksinkertaisesti.

Että kun 8 kpl sielunsiskoja käy yksi kerrallaan hakemassa sen 12 senttiä ja sitten taas vähän ajan kuluttua uuden 12 senttiä. Ja kun ehdottaa kolmannen lasin jälkeen että laitetaanko 24 senttiä,niin vastaus on että ei herranjestas nyt sentään. (Minkälaisena juoppona sä mua pidät, lukee rivien välissä).

Josko ostaisitte ihan reilusti porukalla semmosen 3 pulloa viiniä kerralla siihen pöytäänne. Siitä sitten hakisitte kuitenkin vielä sen toisen 3 pulloa jonkun ajan kuluttua.

Tulisi kaikille halvemmaksi kuin se pikkulasillisten lipittäminen. Kun kuitenkin juotte toista pulloa per henki, ennenkuin lähdette jatkopaikkaan niitä korkkareitanne heittelemään.

Kysymys on itsepetoksesta ja itteensä paremmaksi tekemisestä. Yritetään hienostella ja lipitellä pikkulasillisia tai pikkolopulloja, vaikka oikeesti kulutus on kokonaisia pulloja per juoja.

Toisekseen henkilökunnalla on ihan tarpeeksi kiire muutenkin, että kaikkinainen käytöksen järkeistäminen on erittäin tervetullutta.

Kerran mulla oli samantyyppinen asiakas laivan taxfressä. Keski-ikäinen nainen, vähän isommat lapset, juoneen näköinen. Kävi yhden iltapäivän aikana ostamassa pikkupulloja rommia puolenlitran edestä. Tarkoitus oli ettei perhe huomaa. (Lapset huomas täysin ja seuras hermostuneena naisen päihtymistä) Mies murjotti jossain kun se oli arvottu kuskiksi. Siinä se piipahteli putiikissa 45 min välein osteskelemass niitä pottujaan, Loppupeleissä ihan kännissä. Mutta uskotteli itselleen ja mulle, ettei tässä juuri mitään oteta, kunhan vähän maistelen.

Ei mulla muuta. Itse tilaan aina reilusti sen minkä arvioin juovani. Tilaan selkeästi, en arvo suuntaan taikka toiseen, en kysele epäolennaisuuksia (onko viini kasvanut jossain itärinteellä tai jossain muualla) , maksan heti enkä ala laskettamaan 1/8 osa hintoja. En kysele koko listaa läpi että "mitä maksaa, jos ottaa tuon ja tuon verran. Ensin päätetään mitä tilataan, sitten se tilataan, maksetaan heti eikä aletan vinkumaan jälkikäteen jotain "Tehyn lehdessä oli alennuskuponi"-juttuja. Kolikot jätän tipiksi. Homma etenee ja muutkin pääsee tilaamaan.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha avaus mutta nauratti.

Itsekin olin joskus tuollainen herranjesta-eihän-me-nyt-koko-pulloa-juoda mutta jossain vaiheessa tajusin että pullollinen neljän hengen seureelle ei ole kuin puolitoista lasillista per nuppi.

Juurikin näin. Siitähän tässä oli alunperin puhe.

Vierailija
182/185 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset joskus pysähtyis kuuntelemaan miten sen teidän vakibaarin henkilökunta inhoaakaan ja halveksii teitä. Siis todella.

Ja mitä juopompia olette ja mitä enemmän siellä istutte, niin sitä syvemmin ne inhoaa.

Turussa on eräs olut-tupa, jonka vanhan liiton miehistö on suorastaan siirtynyt jo ei-niin-vähänkään-vittuilemaan. Toki siellä asioivatkin kaupungin kulttuurielämän edustajat - ja kosteaa on elämä.

Olen vähentänyt baareissa istuskelua ja näitä luen tässä vaan iltiksen (ja vedän kännin) reissuja. En vaan jaksa.

Turussa on varmasti erittäin monta olut-ravintolaa, jonka henkilökunta v-i-uilee asiakkailleen ihan urakalla. Turkulaisia tuntien näin voi varmuudella sanoa.

Kiitos tästä! Toden Sanoja totisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei mulla muuta. Itse tilaan aina reilusti sen minkä arvioin juovani. Tilaan selkeästi, en arvo suuntaan taikka toiseen, en kysele epäolennaisuuksia (onko viini kasvanut jossain itärinteellä tai jossain muualla) , maksan heti enkä ala laskettamaan 1/8 osa hintoja. En kysele koko listaa läpi että "mitä maksaa, jos ottaa tuon ja tuon verran. Ensin päätetään mitä tilataan, sitten se tilataan, maksetaan heti eikä aletan vinkumaan jälkikäteen jotain "Tehyn lehdessä oli alennuskuponi"-juttuja. Kolikot jätän tipiksi. Homma etenee ja muutkin pääsee tilaamaan.-

Tämä on se villakoiran ydin. Nykyään on näitä ärtyneitä vatsoja ja jos jotakin vaivaa ja tuskaa. Tilaukset kestää ja kestää ja silti pitää pyytää erikoistoiveita siitä-ja-tästä. Samalla on henkilökunta minimissä, niin tämä kaikki ylimääräinen vatulointi ja jonkinlainen epäluuloisuus, että kaikki on vaarallista, hidastaa kaikkia, kokonaisuudessaan. Sitten tuhistaan, kun kestää.

Vierailija
184/185 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ei mulla muuta. Itse tilaan aina reilusti sen minkä arvioin juovani. Tilaan selkeästi, en arvo suuntaan taikka toiseen, en kysele epäolennaisuuksia (onko viini kasvanut jossain itärinteellä tai jossain muualla) , maksan heti enkä ala laskettamaan 1/8 osa hintoja. En kysele koko listaa läpi että "mitä maksaa, jos ottaa tuon ja tuon verran. Ensin päätetään mitä tilataan, sitten se tilataan, maksetaan heti eikä aletan vinkumaan jälkikäteen jotain "Tehyn lehdessä oli alennuskuponi"-juttuja. Kolikot jätän tipiksi. Homma etenee ja muutkin pääsee tilaamaan.-

Tämä on se villakoiran ydin. Nykyään on näitä ärtyneitä vatsoja ja jos jotakin vaivaa ja tuskaa. Tilaukset kestää ja kestää ja silti pitää pyytää erikoistoiveita siitä-ja-tästä. Samalla on henkilökunta minimissä, niin tämä kaikki ylimääräinen vatulointi ja jonkinlainen epäluuloisuus, että kaikki on vaarallista, hidastaa kaikkia, kokonaisuudessaan. Sitten tuhistaan, kun kestä

Jokaisella on ravintolassa oikeus tilata itselleen maistuvaa viiniä ja itselleen sopivia ruokia. Turha tuhista, jos on itse palvelualalle töihin hakeutunut. Asiakas ei ole vastuussa teidän mahdollisesta alimiehityksestä.

Vierailija
185/185 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan kyllä mieluummin sen 24cl kuin se että esim 3-4 hengen kesken jaetaan pullo koska  a) on enemmän valinnanvaraa, koska seurueessa osa tykkää esim kevyemmistä , osa enemmän tanniinisista punaviineistä, osa halvemmasta , itse suosin vähän kalliimpiakin viinejä b) haluan nauttia sen hyvän viinin nimenomaan sen ruoan kanssa enkä niin kuten jotkut ystävättäristä että syövät ensin , sitten kittaillaan se viini. Ainakin pitäisi kaataa sitten niin että koko pullo jaetaan kerralla, koska muuten käy niin että kun itse tarvitsisin sitä täydennystä  ruoan kanssa, niin ei kehtaa ottaa lisää koska muilla vielä lasit täynnä. c) osa haluaa valkoista, osa kuohuvaa, ja osa punaviiniä riippumatta ruoan lajista eli tässäkin on enemmän sitä valinnanvaraa d) ravintola sitä paitsi tienaa enemmän kun juodaan laseittain, eli kannattaisi tarjoilijankin miettiä oman työpaikkansa etua jotta olisi vielä niitä töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä