Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmivauva 2013?

23.05.2012 |

Joko täällä olisi muita hätähousuja, jotka ovat jo testailleet ja la. menee helmikuulle? Meillä näytti raskaustesti plussaa ensimmäisestä inseminaatiosta. Hätähousuna tein testin siis jo pp 11... Kauheasti tekee mieli hehkuttaa, mutta en halua vielä kovin monelle kertoa ennen kun varmistuu, että siellä on joku ja että tämä pysyy matkassa. Mutta tämähän on oivallinen paikka hehkuttaa!

La. laskureiden mukaan siis 1.2

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu. Mulla näkyy viesteissä, että olen lähettänyt viestin. No laitoin nyt riskillä kaveripyynnön. Toivottavasti meni oikealle henkilölle. :)

Vierailija
82/188 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Täällä saatu plussa myöskin. Laskettu aika lienee 7.2. main. Kiertoon ei ole voinut vielä luottaa, koska edellisen synnytyksen jälkeen menkat ehtivät tulla vain pari kertaa (imetys piti poissa 8kk). Esikoiseni on. 10 kk vanha ja hoidoilla alkuun saatu. Nyt tämä raskaus tavallaan yllättikin. Testasinkin vasta pari päivää sitten. Ihanaa joka tapauksessa, vaikka varmasti tuleekin rankkaa kahden vaippapyllyn kanssa.

Mitään oireira ei ole toistaiseksi ollut, mutta edellinenkin raskaus oli alkuun oireeton. Samaa toivon nyt.

Laitan ystäväpyynnön hetken kuluttua päästäkseni fb-ryhmään mukaan.

Oikein paljon onnea kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ilmoittautuu yksi odottaja lisää. Perheeseen kuuluu esikoinen, tyttö 1.5v ja nyt toinen tulossa. Itse kanssa malttamattomana plussailin melko alussa ja vielä ainakin on mukana pysynyt. Nettilaskurin mukaan laskett aika olisi 5.2.13 eli taas talvivauva tulossa :) Nyt on alkanut hieman sellaista huonoa oloa olemaan, mikä kestää koko päivän. Varsinkin jos ruokailusta pitempi aika niin heti alkaa tekemään pahaa. Onneksi ei niin voimakasta et oksentaa tarvisi, vaan sellaista ihan lievää pitkin päivää :( Ja väsyttää normaalia enemmän, johtunee taas varmaan ärsyttävistä aamuyön heräilyistä mitä oli esikoisenkin kohdalla raskaudessa.

Laitoin fb:ssä jo ystäväpyynnönkin menemään.

RV 6+0

Vierailija
84/188 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Tarulle kaveripyynnön:) Nyt menossa RV 5+6 ja ensi maanantaina olis eka neuvola. Mulla kanssa sellasta lievää oksetusoloa pitkin päivää, eikä kahvia pysty millään juomaan. Muutoin suht normaali olotila, pääsispä jo pian ultraan!:)

Vierailija
85/188 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin tänään ajan varhaisultraan ja se on 28.6 rv 7+2 ja eka neuvola 12.7 rv 9+2=) Ei malttais millään odottaa;)

Vähän pelottaa kun ei juuri mitään raskausoireita...tosin maha hirmu turvoksissa mut niin se oli viime raskaudessakin ja silti meni kesken=(

Vierailija
86/188 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin eilen testi ja se näytti haamuviivaa, tosin oireista jo tiedän, että olen raskaana, eikä enää toista testiä tarvitse varmisteluiksi. :)

Nyt olisi meneillään käsittääkseni rv 4+1. En osaa enää kunnolla laskea, vaikka esikoiseni aikaan olin päivistä aivan varma :)

Voisiko joku laittaa minulle linkkiä, missä näkysi raskausviikot ja päivät? Itse en sellaista kunnollista netistä ole vielä löytänyt...

Minäkin laitoin faceen kaveripyyntöä ja viestä, jospa meni oikealle henkilölle :DD

Vierailija
87/188 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aika kiva laskuri, josta voi muutenkin seurata raskauden etenemistä viikkojen mukaan :)

http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/

Minäkin varasin jo ekan neuvolan ja juhannuksen jälkeen olisi, tosin aikaisemmilta kerroilta tuttu neuvolatäti on juuri silloin kesälomalla, joten aika on jollekin muulle. Olisi ollut kiva, kun olisi ollut tällä ekallakin kerralla sama. Mutta jos kaikki sujuu hyvin, niin kyllähän me sitä tuttuakin tätiä keretään vielä nähdä. :)

-onet rv4+3

Vierailija
88/188 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tulisi enemmän käytyä facebookissa, niin onko se ryhmä siis sellainen, ettei näy ulkopuolisille, että sellaiseen ryhmään kuuluu? :) Ku ei vielä ihan facebook tietouteen tätä asiaa halua vaikka aikas moni jo tietääkin. Ikävä kyllä. Ja miten ryhmään sitte liitytään, jos ei sitä näy haulla?

joillakin muillakin oli ollut alaselkäkipuja. Mulla oli eilen ihan kauhean kipeitä ja minähän heti googletin, että voi olla yksi keskenmenon oire, mut mitään vuotoa ei ole tullut ja neuvola-aikaa varatessa tästä mainitsin, niin meinas, että ei olisi yksistään keskenmenon oire ja yleensä keskenmeno alkaa aina vuodolla ei kivuilla. Minä pelkään ihan hirveästi keskenmenoa ja yritän jotenkin itseä henkisesti valmistaa, ettei kaikki mene välttis hyvin. Viime raskausaika meni jotenkin niin helposti(lukuunottamatta vähän vaikeaa loppuaikaa), niin on sellainen olo, että joskus kai sen keskenmenon on osuttava kohdalle... :/

-Amelie rv4+4 (voi kun näyttää niiin vähältä noi viikot...voi ku olis jo se yli 12 äkkiä!)

Vierailija
89/188 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin eilen neuvolan ja aika on 25.6.2012. Mitään ei tarvita kuulemma mukaan mutta synnytyssairaala pitäisi tietää. Ensimmäisen synnytin kätilöopistolla 19v sitten ja toisen naistenklinikalla 9v sitten. Onkohan näitä vaihtoehtoja Helsingissä nykyään useitakin?

Vointi on erinomainen mutta vatsa on järettömän iso. Alkanut mietityttää onko raskaus jo paljonkin pidemmällä ja tullut vain outoja välikuukautisia..

Aiemmissa raskauksissa vatsa tullut esiin vasta n. 5kk:den kohdalla ja nyt samanlainen vaikka rv 5+2 eikä mitään pitäisi tässä vaiheessa näkyä.

Tätä vatsaa ei pysty piiloitella eli kun palaamme lomalta kotiin, on tuha enää kiistää asiaa. Olisin vain halunnut olla ihan hissuksen ultraan asti.

Muuten alun odotus sujuu varttuneemmalta äidiltä hienosti, ei pahoinvointeja ym.

Vierailija
90/188 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ois yks mamma lisää! Tänään sain testiin plussan, 4+1 viikoilla edetään ja laskureiden mukaan LA olis 19-20.2. Esikoinen olis meille tuloillaan, ehkäsy jätettiin vain 2kk sitten pois, uskomatonta että näin nopsaa tärppäs! Olin valmistautunut pitempäänkin yrittämiseen :D Toivottavasti nyt kaikki menis hyvin ja pienokainen pysyis matkassa mukana!

Vierailija
91/188 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis, täällä siis on ollut vajaan viikon ajan oireina alavatsan ja selän kipuilua, hieman huonoa oloa, rinnat kipeät ja hirveä väsymys. Jotenkin rasittavaa kun ei jaksa mitään tehä, ja hommat kotonakin odottais. Mut mitäpä sitä stressaamaan! :)

92/188 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan, laitoin kyllä Tarullekin kaveripyynnön.

Hui kuinka pian noi teidän neuvola-ajat onkaan! Itellä 4+2vkoa, eli kai se pitäis alkaa varaileen aikaa. Ei oo kyllä sellaista tunteen paloa kuin ekaa odottaessa, mutta kai se johtuu siitäkin että tietää että odottajan aika on TOSI pitkä.

Täällä on ruokahalu vähentynyt ja paino tippunut edelliset 3viikkoa, eli siis oviksesta lähtien. Toisaalta hyvä vain, koska painoa jäi 1.odotuksesta 10kg...syytetään vaikka huonoja geenejä;)

Mutki juuri vakinaistettiin, eli jänskättää jo syksy kun tulee asia viimeistään puheeksi.

Vierailija
93/188 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja liittyisi mukaan ja laitoin kaveripyynnön fb:iin kun siellä enemmään tulisi oltua.

Meillä la olisi 20.2 kait ja kolmas lapsi tulossa. Kaksi poikaa ennestään, 1,5 vee ja 9-vee. Ihmettelin suuresti, että plussa pärähti, kun luulin, että kp23 olisi menkat olleet, jotka kyllä oli oudot, mutta ilmeisesti vuoto oli kiinnittymisvuotoa. Oli aikas runsasta vuotoa kyllä ja yhteensä 4 päivää vuoti...Tiistaina esikoisella neuvola niin täytynee ottaa asia puheeksi.

Oireita jo on: väsymystä, turvotusta ja mahanippailua sekä vihlaisuja...

Vierailija
94/188 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä en oo neuvolaan ees soittanu ku vasta viime to plussasin...

Mitään kummempia oloja ei vielä oo ja kai mä oon rv2-3 tai niin näytti testi...

Väsymys vaivaa yleensä tähän aikaan ja lepään mut päikkäreitä en vielä joudu ottaan ja enkä oikein osaa nukkuakaan päivällä :(

Mut ehkä sit myöhemmin ku alkaa kunnolla väsyttään ;)

Ja laskureiden mukaan mul olis la 7.2.2013

Vierailija
95/188 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisin tipahtaa helmikuisista... :( tänään varhaisultrassa ei näkynyt sykettä, pelkkä tyhjännäköinen raskauspussi... ensi viikolla uusi aika, ellei tyhjene sitä ennen... pienen pieni mahdollisuus on että viikkoja onkin luultua vähemmän ja sykettä ei siksi näkynyt, mutta todennäköisempää on kuulemma taas tuulimuna koska pussi oli kuitenkin "iso" ja viikkoja vastaava.. edellinen raskaus todettiin syksyllä tuulimunaksi 11+6...

Vierailija
96/188 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamisia aunt! tuo taitaa olla meidän jokaisen pelko näin alussa, kuin myös keskenmeno, minkä ei todellakaan halua käyvän toteen. varmasti tuntuu nyt pahalta.. :(

Vierailija
97/188 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla vatsa kasvanut? Itselläni vyötärön ympärykseen tullut senttejä 14.

RV 5+6.

Aunt:lle voimia ja uskoa elämään!

Vierailija
98/188 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitannut vatsan ympärystä, mutta selvästi on kasvanut jo nyt, vaikka viikkoja 4+5. Monetkaan housut ei mene kiinni, esim siis normaalikokoiset farkut ja työhousut. Ei tuo kasvu varmaankaan paljoa vielä ole, mut en usko et pelkkää turvotusta on. Jännä siis seurata miten tuo maha vielä kerkee näiden kuukausien aikana kasvamaan :D

Vierailija
99/188 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla jo tein marketin testin ja varasin neuvolan, silti piti vielä tänään tehdä apteekin kunnollinen testi... LA ehkä 19.2., meillä on edellinen vauva 12/09. Edellistä tehtiin yli vuosi, tätä toista "vain" 10kk. Tuulimuna ja keskenmeno jännityttää kovasti. Mä oon 32vee ja kesälomalla! :)

Raskausoireita ei viimeksikään juuri ollut, vähän väsyttää, mutta eikös lomalla aina. Rintojen arkuutta ja pikkuhousujen vaihtoa tässä saa taas ihmetellä.

Viimeksi chättäilin raskaudesta helistin.fi:ssä, mutta se jotenkin tuntuu kuolleelta? Siellä juuri rinta- ja pikkuhousukommentit heruttivat jos jonkinnäköistä ääliötä (palstaa seuraavia ulkopuolisia) avautumaan muille foorumilaisille. Kannattaa siis olla tarkkana yksityisyydestään ja antamistaan tunnistetiedoista. En kyllä osaa käyttää tätä foorumia, että neuvoa saa :)

Toinen asia mikä tyssäytti keskustelut viimeksi oli ympärileikkaus. Joku kertoi silpovansa lapsensa sukupuolielimet ja hormoniraivoissani meinasin tiltata ihan totaalisesti. No siis tilttasin. Muutenkaan ei odotus- eikä imetyshormonit saaneet mua mistään kohtaa hehkumaan, sarvet kasvoi päähän ja varuillaan sai olla itsekin omia raivareitaan... Mutta siis, jos joku aikoo tehdä lapsia vain leikelläkseen niistä täysin toimivia paloja irti, niin voi kertoa nyt, niin en ala sit lukemaan tätä palstaa, vaan ymmärrän jäädä heti kelkasta pois! =)

Vierailija
100/188 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan mietin että miksi miksi miksi... :( meni edellisen tuulimunan tyhjennyskin niin "ketuiksi" kun vaan mennä voi, kohtu ei tyhjentynyt kunnolla, istukka jäi kohdunsuulle jumiin, kohtutulehdus, leikkaus, 3kk kipuilut jne jne...

kaiken lisäksi minulla todettiin toukokuun alussa glaukooma, johon sain loppuelämän lääkityksen, ja nyt vain mietin että onko niillä lääkkeillä joku osuus tähän... niitä kun ei ole kunnolla tutkittu raskaana olevilla, johtuen ehkä siitä että glaukoomaa sairastavien keski-ikä on reippaasti yli 50v...

vielä kuitenkin jossain syvällä elää toivonkipinä siitä että olisikin vain viikot väärin ja ensviikon keskiviikkona olevassa ultrassa näkyisi syke ja elämää.. toivottavasti.. tämäkin raskaus on jo neljäs, lapsia on silti vain yksi... oireet on vain niin kovin pienet verrattuna tohon ainoaan onnistuneeseen raskauteen verrattuna että pelottaa ihan tosissaan.. :(