Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmivauva 2013?

23.05.2012 |

Joko täällä olisi muita hätähousuja, jotka ovat jo testailleet ja la. menee helmikuulle? Meillä näytti raskaustesti plussaa ensimmäisestä inseminaatiosta. Hätähousuna tein testin siis jo pp 11... Kauheasti tekee mieli hehkuttaa, mutta en halua vielä kovin monelle kertoa ennen kun varmistuu, että siellä on joku ja että tämä pysyy matkassa. Mutta tämähän on oivallinen paikka hehkuttaa!

La. laskureiden mukaan siis 1.2

Kommentit (188)

Vierailija
121/188 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin on pakko liittyä joukkoon, vaikka vähän epäuskoisena täällä vielä ollaan. Tänään kp 31/31 ja tänä aamuna olin ajatellut testata (olin jo kp 27 ja 29 testannut negoja kun olo oli niin ”raskaana”). Eilen illalla kuitenkin alkoi vuoto, ihan normaalin oloista kuukautisvuotoa. Ajattelin, että tämä oli tässä ja uusi yritys ensi kuussa. Tänä aamuna side oli kuitenkin lähes tyhjä, ja koko aamun tuli vain vaaleanruskeaa tuhrua. Koska olo oli edelleen sellainen, että jotain outoa tässä on, päätin vielä varmuudeksi testata, ennenkuin lähdetään mökille viettämään juhannusta. Ja cb digitaali näytti Raskaana 1-2 viikkoa! Varmistin vielä apteekin omalla testillä, ja selkeä plussa sekin! :)

Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 24.2, mutta koska tiedän kiertoni melko tarkkaan, luulen että se menee tuonne 27.2. Apua, aivan sekavat tunnelmat, ensimmäinen yrityskierto ja nyt jo olis tärpännyt? Ihanaa! Ikää minulla ja miehellä 29 ja 30 ja kaksi lasta meillä on ennestään, 9 ja 7 vuotiaat tytöt, joten jos kaikki menee hyvin tästä tulee meidän iltatähti! :)

Siia, rv 4+3 (4+0)

Vierailija
122/188 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on rv 7+0 ja on tää niin puuduttavaa odottavaa ekaa neuvola-aikaa joka on 3.7! Mutta laskettu aika on 7.2.2013 jos ei mitn ihmeitä tapahdu ja toivottavasti "möykky" pysyy matkassa mukana loppuun saakka... pelko on suuri et mitä saa syödä ettei vaan mene kesken ja mitä saa tehä...kmriskin pelko siis uskomaton!!! Mutta toivottavasti siellä nyt ees joku näkyis ja neuvolasta sanottiin et jos en malta(hih) odottaa lääkärille saakka niin sit voin mennä yksityiselle mut ompas vara maksaa yksityisellä ultraa :(

Onnellista odotusta plussanneille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/188 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siia: Onnea=) Meilläkin iltatähti tulossa...isommat lapset täyttää tänä vuonna 7v ja 8v=) Mitenköhän sitä osaa pientä hoitaa pitkän tauon jälkeen?

Huono olo on ruvennut vaivaamaan=( Äsken kyl piristyin ku kävin heittämässä talviturkin;)

Hauskaa Juhannusta kaikille=)

Iltatähti rv 6+2(tasan viikon päästä ultra...kääk!)

Vierailija
124/188 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin jussinvietossa, joten pakkohan se oli paljastaa, että odotellaan. Vaikka niin alussa tämä on, että en vielä pidä nakutettuna ettei menisi kesken. Minulla on myooma ja 1 rv 9-10 hujakoilla ollut keskenmeno takana.

Olen alkanut tarvita päiväunia. Se on hiukan turvallisuusriski, kun pienin lapsistani on 2v. Äskenkin heräsin lapseni sängystä (jossa olin ollut leikkimässä ja lueskelemassa lapsilleni) siihen, että lapset pomppivat ilman housuja trampalla.

Yleinsä minulla on ollut pahoinvointia, jos en ole syönyt, mutta nyt tulen syömisestä pahoinvoivaksi. Onko kellään samanlaista?

Toivottavasti kaikki nautitte juhannuksesta!

T.elo 4-5

125/188 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan, vaikka ihan alkumetreillähän tässä vasta ollaan. LA olisi laskureiden mukaan 18.2 tai 19.2. Oma synttäripäiväni on jälkimmäinen. Jos kaikki menee menee hyvin ja masuasukki pysyy mukana, niin mukavaa synttärilahjaa saa odotella.

Olen 30 vuotta, mies 29 ja ensimmäistä odotellaan. Tärppäsi heti toisella yrityskerralla. Pari kappaletta testejä on tehty, mutta ei tätä oikein vieläkään tahdo uskoa todeksi.

Juhannusjuhlissa asiaa ei voinut enää salata kavereilta, joten jo heti alkuun kaverit ja vanhemmat tietävät asiasta.

Vierailija
126/188 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsaa turvottanut monta päivää ja torstaina alkoi alavatsakipu ja niukkaa tummaa vuotoa. Eli ei ole tullut paljoa ulkoiltua tai tehtyä oikein mitään kun vatsa inhottavan tuntuinen. Tilanne ei ole mennyt pahemmaksi joten ei kai tässä sitten ole keskenmenoa tullut. Huomenna neuvolaan aika heti aamusta.

Neuvola varmaan laittaa ultraan piakkoin koska ikäähän minulta löytyy jo se 41v ja vatsan koko on viikkoihin nähden liian suuri. Ja mielelläänhän sinne ultraan menee vaikka heti tänään :-).

rv 6+5

la 10.2

Vierailija
127/188 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elo: Miulle tulee kans syömisen jälkeen paha olo=( Mut pakko se on yrittää jotain syödä!

Keskenmeno pelottaa=( Noh torstaina ultra!

Iltätähti rv 6+5

Vierailija
128/188 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mamiko onnitteluista! :) On tämä ihmeellistä, melkein kuin olisi ensikertalainen kun aikaa on vierähtänyt sen reilu 7 vuotta viimeisestä odotuksesta. Mutta eiköhän asiat palaudu pikku hiljaa mieleen, ja onhan nyt pari pikku ”hoitajaa” lisää perheessä! :)

Juhannus meni ja onnistuttiin pitämään odotus salaisuutena vielä, sen verran alussa kuitenkin ollaan. Mökillä oltiin lähes koko suvun voimin joten ei ollut ihan helppoa. Me ei kyllä miehen kanssa muutenkaan oteta alkoholia muuten kuin ruokajuomana, mulla oli alkoholitonta siideriä mukana jota join ruuan kanssa ja saunan jälkeen eikä kukaan huomannut eroa tai ainakaan kommentoinut. :) Homejuustosta ja graavilohesta kieltäytyminenkin onnistui ilman sen suurempia ihmettelyjä, kun oli vaan ”vatsa täynnä”.

Se vuoto kesti vain yhden päivän, joten kai se on uskottava että masuasukki on siellä pysynyt!Rinnat ovat todella kipeät nyt, ja heikotusta on ollut välillä, ei vielä kunnon pahoinvointia, vain pientä etovaa oloa, varsinkin kun tulee nälkä. Tänään varaan ajan neuvolaan! :)

Siia rv 4+4

Vierailija
129/188 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elo, mulle tuli kyllä myös just noilla viikoilla huonoa oloa syönnin jälkeen. Mut nyt se on onneks jo helpottanu! :)

Muutenkin täällä on mennyt hyvin. Väsymys on joltain osin helpottanut myös, mut ei ihan täysin. Enää ei myöskään niin usein ja paljoa vihlo mahaa/kylkiä. Mut rinnat ja selkä edelleen kipeät. Voi mä niin ootan sitä ekaa neuvolaa, vaikkei siellä sen kummempia tapahukkaan. Mut tulispa jollain tavalla ehkä itelle selväks se, et tässä tosiaan ollaan paksuna enkä vaan haaveile ja kuvittele :DD

Juhannus meni täällä ihan kotosalla, vaikka mulla olikin vkl vapaat, ja mies vuorotteluvapailla niin olishan sitä voinut mennä jonnekin. Mut hyvin pärjättiin kahdestaankin :) Myös sen takia oli hyvä pysyä pois ihmisten uteluilta, ku oon niin huono valehtelemaan :D Joku jos ois kysyny, et miksen juo, ni varmasti oisin ollu vaan että "no totaaaaa.... :D"

Neilikka 5+5

130/188 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syömisestä ku on ollu puhetta,niin itelle ei maistu ruoka ollenkaan,mutta pakkohan se on koittaa jotain tuonne vatsaansa laittaa.

Mua niin huvittaa tämä mun maha kun en oo sitä tuon esikoisen syntymän jälkeen reenaillu niin nyt näyttää että olisin paljon pitemmällä jo tässä raskaudessa :D

Väsymys on edelleen jotain ihan kamalaa,ja sitä ei helpota ollenkaan tuo 7kk ikäinen esikko :)

Torstaina olis sitten se ensimmäinen neuvola aika,siellä katsotaan ultralla että onhan siellä mahassa todellakin pieni asukki,ja muutenkin suunnitellaan että miten edetään.

Niin tosiaan tarkotushan oli ettei kerrottas tästä vaavista vielä kellekkään,mutta empä oo osannut pitää suutani supussa joten muutama ihminen jo tietää :D

Pitäneepä kirjoitella taas sitten kun olen käynyt neuvolassa niin tietää enemmän..nyt pitäis muka olla kesä,mutta on niin kylmä että voisi luulla että on syksy :(

Hyviä odotuksia mammat!

Tiitu 8+2

Vierailija
131/188 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään kahdeksatta viikkoa, torstaina olisi eka neuvola. Monisivuiset paperit on vielä täyttämättä, tuleeko muuten joka puolella Suomea teille kotiin lomakkeet ennen ekaa neuvolakäyntiä?

Väsymys on sinänsä helpottanut, mutta huonoa oloa pakkaa olemaan vähän väliä. Eilinen iltakin meni kokonaan sohvalla pötköttäessä, ei auttanut vaikka kokeili syödä jotain vähän väliä, koko ajan vaan etoi :(

Ja mun itkuherkkyys on kyllä vähintäänkin triplaantunut, loukkaannun tosi helposti ja itku tulee kun salama kirkkaalta taivaalta...eilen illallakin loukkaannuin miehelle (tosi pienestä, nyt kun ajattelen) ja vollotin sängyssä kun koko elämä olisi synkkää...

Ruuasta puheenollen, mulle maistuu nyt kaikki hedelmät ja jogurtti, mutta ei mikään rasvainen tai liha. Kilo oli tippunut, kun puntarilla aamulla kävin.

Semmonen kysymys tietämättömältä, että miksi teillä osalla on varhaisultra? Pitääkö se ite varata jos haluaa vai kuuluuko se nykyään kaikille?

Mukavaa tiistaita!!

Vierailija
132/188 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi hätähousu! Lauantaina plussasin ja 4.päivä olisi lääkäri, sattumoisin on silloin gyne niin tulikin juuri sopivaan aikaan että saa siellä sitten selvittää asiaa! LA tosi vaikea laskea, koska takana on toukokuun puolessa välissä yksi keskenmeno eikä sen jälkeen ole kuukautisia tullut... Saavat siis lääkärissä selvittää asiaa, aika yllätyksenä tuli tämä toinen plussa koska kuukautisia tosiaan odottelin. Nyt saa sitten jännittää... Pakko oli tulla ryhmään mukaan kun ei vielä uskalla lähipiirille puhua mutta jonkun kanssa on pakko päästä hehkuttamaan! :) JEE, HYVÄ ME KAIKKI!! :P Ihanaa kun joku muu on niin samoilla ajoilla kun itse. Itsellä on väsymystä ja kauhea turvotus, näyttää jo ihan vauvamahalta ja jos joku kysyy niin vastaan etten ole koska en tahdo toista kertaa alkaa selittelemään että enpä ole enää.. Ja mies ei osaa vielä asiaa sisäistää, kuulemma aika yleistä :D

Kertokaahan heti kun alkaa kaikkia oireita tuleen ja miten menee neuvolakäynnit sun muut :)

Vierailija
133/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on näköjään unirytmi sekaisin, kun vieläkin olen hereillä. :D

Ekana tohon Marikin varhaisultra-kysymykseen. Yleensä varhaisultraan pääsee, jos esim aiemmissa raskauksissa on ollut hankaluuksia tai raskautta pitää vaikkapa jonkin oman sairauden takia valvoa tarkemmin. Varhaisultran voi toki varata yksityiseltä kuka tahansa, ihan vain vaikka oman mielenrauhan takia.

Itselläni varhaisultra on kunnallisella aiemman myöhäisen keskenmenon vuoksi.

Muuta asiaa.. Tänään oli eka neuvola. Eipä siellä ekassa neuvolassa mitään kovinkaan kummaa tapahdu, mutta alkaa taas tuntua enemmän raskaana olevalta, kun on äitiyskorttikin laukussa.:) Näköjään laskevat neuvolassa eri tavalla lasketun ajan ja raskauden kulun kuin nettilaskurit, kun niiden mukaan olisin tänään rv 6+3, mutta olenkin siis jo 6+4 (LA 15.2.), hih. Tuli äkkiä päivä lisää, näin alkuvaiheessa se sopii oikein hyvin. :D Nyt vain odottelemaan torstaista ultraa, että pääsee näkemään onko kaikki niin kuin pitää. Sitten voikin vain odottaa ja nauttia. Niin ja ultrassahan se LA voi toki vielä muuttua.

-Onet 6+4

134/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta varhaisultrasta piti sanomani että täällä meillä Pudasjärvellä se tehdään kaikille äideille,se on vaan tämän kaupungin tapa,ja saapahan ainakin tietää että siellä mahassa tosiaan on jotain elävää..Minulla ei siis ole ollut minkäänlaisia ongelmia raskausaikana.

Montako ultraa teidän kaupunkinne järjestävät teille? Meille on tulossa muistaakseni se 5 ultrausta.

Mahaa meinannut vihloa melko lujastikki välillä mutta niin se oli tuon esikonkin kanssa...Huomenna siis neuvola!

Vierailija
135/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan näköjään eroja eri kunnissa. Aikasemmin mainitsemani käytäntö Espoossa. Meillä järjestetään siis kaiketi vain se kaksi ultrausta, jos normaali raskaus. Eli niskapoimu-ultra rv10-13 ja rakenneultra rv 19-21. Ultraukset suoritetaan synnytyssairaaloissa.

Neuvolassa sitten yleensä kuunnellaan sydänääniä.

Millä viikoilla Tiitu21 teillä on ultraukset?

Vierailija
136/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin (Pohjanmaalla) ultrataan vain kerran, 14-16 viikolla, tai ainakin niin oli kun viimeksi odotin, 7 vuotta sitten. Nyt kaikki koetaan taas kuin ensimmäistä kertaa! :)

En saanut vielä aikaa neuvolaan, sanottiin että heillä on hirveä jono, joten on vissiin kesäkuussa plussanneita enemmänkin täälläpäin! :) Yritän tänään uudestaan.

Oireet ovat aika lailla ennallaan, rinnat todella arat ja painavat ja ovat kasvaneet yhden kuppikoon verran. Välillä etoo, välillä ei ole mikään. Viikonlopun ajan nukuin tosi levottomasti ja ravasin vessassa öisin, nyt taas nukuin kuin tukki enkä meinannut herätä herätyskelloon. Yksi uusi outo oire on ilmaantunut: mulla pulssi välillä todella korkea, maanantai- iltana tuli päänsärkykin kun pulssi tuntui päässä ja korvissa. Mittailin illan mittaan muutaman kerran, ja syke pysytteli koko ajan siinä 88-97 vaikka makoilin vain. Soitin terkkarille, joka rauhoitteli että on ihan normaalia alkuraskaudessa ja ellei hengitystä ahdista tai tule korkeeta kuumetta ei ole syytä huoleen. Onhan lämmöt siinä 37 paikkeilla, mutta kuumetta ei ole joten kai tämä on normaalia. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

Siia rv 4+6

Vierailija
137/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin ja näin sydämen sykkeen ja vaavin. Siellä se siis on!

Lääkäri ensin tunnusteli kohtua ja sanoi että on selvästi suurentunut ja usein se tarkoittaa että on kaksoset tulossa. Onneksi kuitenkin löytyi vain yksi!

Kuvankin sain muistoksi.

Kohdunsuu kiinni ja kaikki hyvin vaikka sitä niukkaa ruskeaa vuotoa tuleekin, se on kuulemma aivan normaalia.

Tänään on hymy herkässä :-)

La 12.2.2013

Rv 7+1 (ulrassa näkyi 7+3 ja sikiö oli 11.8mm pitkä, mutta jätettiin voimaan LA kuukautisten mukaan koska mittaustulos ei ihan niin varma.)

Vierailija
138/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli toinen ultra, joissa näkyi selkeästi syke ja 6+3 vastaava "katkarapu"

Vierailija
139/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aunt! Parasta! Onnea! :)

Mä en vielä usko olevani raskaana, koska hirvittävän remontti***utuksen lisäksi ei ole muita oireita. Viimeksikin siis ketutti, mutta veikkaan, ettei sitä löydy virallisesta "oireluettelosta". :) Eikä edes remonttia, se tuskin on raskausoire... :p Pari viikkoa pitäis ottaa neuvolaa ja sykkeen kuuntelua.

Ällistyttää toi uusi "yhtenäinen", joka kunnassa "samanlainen" ultraussysteemi. Onnee teille, joiden kunnassa on pätäkkää niin, että viisi ultraa saa :O Mulla on eka joskus rv12 jälkeen, hirvittää senkin takia, että jos alkiossa on jotain vikaa, niin pitkälle ehtii mennä.

Lähtisköhän uimaan, jos loppuis tää mököttäminen siihen..

Vierailija
140/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auntille ja Neferneferneferille ensiksi onnea, ihanaa!

Samaa kummastelen kanssasi ritita, ei kyllä ole yhtenäisyydestä ultrien suhteen tietoakaan!!

Eka neuvola nimittäin takana. Terkkari oli mukava eikä se edellinen äitiyskorttini ollut sitten edes tarpeen, jota olin kuumeisesti yrittänyt löytää :) Mut. Sydänääniä ei kuunneltu, ei kuulemma kannata ennen 10. viikkoa. Meille kuuluu kaks ultraa, ekaan pitää varata nyt aika koska se on tehtävä viikolla 11 (rakenneultra vko 20).

Lekuriaika on elokuun alussa joskus, ja terkka seuraavan kerran 8.10. Lupasi kyllä että voi tulla 17. viikonkin paikkeilla jos tuntuu että on tarvetta. Mutta harvassa ovat siis käynnit täälläkin :( Okei, toinen lapsi kyseessä, mutta kun ekassa oli niin paljon ongelmia ja yks keskenmenokin historiassa, niin vähän useammin kyllä haluisin että pikkuista paikannetaan. Huoh, täytyy nyt vaan kai jaksaa elää toivossa että kaikki menis hyvin... Huomenna 8+0 ?