Helmivauva 2013?
Joko täällä olisi muita hätähousuja, jotka ovat jo testailleet ja la. menee helmikuulle? Meillä näytti raskaustesti plussaa ensimmäisestä inseminaatiosta. Hätähousuna tein testin siis jo pp 11... Kauheasti tekee mieli hehkuttaa, mutta en halua vielä kovin monelle kertoa ennen kun varmistuu, että siellä on joku ja että tämä pysyy matkassa. Mutta tämähän on oivallinen paikka hehkuttaa!
La. laskureiden mukaan siis 1.2
Kommentit (188)
Kai sitä voisi tänne jo ilmoittautua... Plussan testasin lauantaina vaikka olikin haalea. Jonkun laskurin mukaan LA olisi 27.2. Yk2 pääsi yllättämään ;) Esikoispoika on 2/11 eli vähän yli kaksi vuotta tulisi ikäeroa.
Ekat oireet (vihlaisut alavatsalla ja oudot tuntemukset nivusissa) ilmeni jo viikon päästä oletetusta hedelmöittymisestä. Muita oireita ei vielä olekaan. Esikoisesta kärsin 24/7 kuvotuksesta viikolta 6 toisen kolmanneksen alkuun. Toivottavasti nyt vältyn siltä!
Toivon auntille voimia, toivotaan parasta!
sen verran alkumetreilla tassa kun viela ollaan. la 23/2, kolmas lapsi. oikein klassinen iltatahtihan tama nyt olisi; kuopuskin on jo ekaluokkalainen ;-) ekasta yk:sta lahti alulle, eli nayttaa se joskus onnistavan meita vanhojakin...
Onnea uusillekin tulokkaille! :) tuntuu kyllä, ettei tätä uskalla vielä oikein iloita kunnolla kun vasta niin alussa on. Nyt menossa omien laskujen mukaan 4+6rv. Eilen varasin neuvolaan ajan, ja 17.7 sais sinne mennä höpöttelee. Tuntuu et siihenki on niiiin pitkä aika :D
Täällä seuraava hätähousu ilmoitautuu mukaan! Plussatesti (no okei, 2 kpl...) tehty sunnuntaina, la laskureiden mukaan 20.2..
Toinen lapsi tulossa, esikoistyttö on syntynyt 05/2010. Asustellaan Helsingissä ja lähden kilpailemaan tämän ryhmän seniorin tittelistä 41 ikävuoteni turvin.
Eka neuvola varattu 6.7., lähinnä siksi että saadaan ultralähete kuntoon ajoissa kun heinäkuu menee lähinnä lomaillessa muualla kuin kotosalla.
Facebook-ryhmä kiinnostaa, mutta vasta sitten kun tieto tulevasta kuopuksesta on kerrottu lähimmille. Jos vaikka sattuu tuttuja tai tutuntuttuja tuohon ryhmään...
Hei kaikki
Meillä on laskettua aika 24.2. eli ihan alussa ollaan. :)
Ei tule oikein palstoilla notkuttua, joten mieluummin kommunikoin fb:ssa. Kiitos Taru kun perustit ryhmän.
PÄ4+3
Meillei oo ollu vähän aikaan nettiä käytössä niin ei oo päässy tänne kirjotteleen. Esikoisesta ei ollu minkäänlaista pahoinvointia niin eiköhän nyt sitte välillä okseta ihan kamalasti :( Noo mutta ompahan ees joku "oire". Ens viikolla olis ensimmäinen neuvola,näkeepähän et mitä siel masussa näkyy :)
Välillä oikein tympii kun on niin väsynyt olo ja ei jaksais tehä mitään mutta ku on pakko! Eikait se auta ku kärvistellä eteenpäin ja toivoa että kaikki menee hyvin!
Tiitu ja masuasukki rv 7+2
Ja onnea ja menestystä! Plussasin koulujen päättäriviikonloppuna mutta nyt vasta muistin tämän paikan. Toinen lapsi siis toivon mukaan tulossa, viikot nyt 6+4 ja l.a. 7.2. Ekaa yrittäessä ja lopulta odottaessa notkuin täällä paljonkin ;)
Ekan odotusaikana ja synnytyksessäkin riitti sen verran häppeningiä, että nyt on olo kuin lottovoittajalla jota lähestyy tornado... Pahoinvointi on alkanut kohtuullisen maltillisesti, pääasiassa etoo ja vain muutamia laatoituksia takana.
Pakko kertoa että olin eilen asioilla esikoisen 2v kanssa ja kotiin ajellessa ajoin puhallusratsiaan. Poliisin ilme oli näkemisen arvoinen, kun kalpeana sanoin että voin kyllä puhaltaa mutta mieluummin ulkona, koska olen varma että samalla lentää laattakin. Mutta että ihan raskaana tässä vaan ollaan, ei krapulassa. Sain sitten nousta ulos autosta ja kävi kuten ennustin, poliisisetä ehti juuri alta pois. Näen vain sieluni silmin miltä tilanne on näyttänyt ohiajaneille, joiden NIIN toivon olleen tuntemattomia... Huoh.
Että mitäköhän kaikkea hienoa tässä vielä onkaan luvassa ennen helmikuuta, jäämme odottamaan :D
t. Jennuli rv6+4
Auntille peukut pystyyn täältä, että siellä masussa joku vielä asustelis.
Ja Jennulillehan oli käynyt oikein "hauskasti". :D Onneksi mulla ei vielä ainakaan pahoinvointia ole ilmassa. (koputtaa puuta)
Tänään oon ollu pahalla tuulella, ku tuntuu, että kaikki jo tietää ja tuntuu niinku olisin ollut pitkäänkin jo raskaana ja silti viikkoja vasta se 5+3. Hitaasti hitaasti menee aika.... :/
Itselläni juuri nukutuksessa yksi 4v tuulimuna :-). Sovittiin, että odotellaan pari vko menkkojen alkua tuulimunan toteamisen jälkeen ja poikahan sieltä tuli.
Hassua kun jotkut tosiaan oksentaa. Itse en ole koskaan raskaana. Kauhea nälkä kyllä on. Ja olen tosi herkkänä, varsinkin töissä.
Justiinsa aamulla sanoin miehelle, että voisi nyt katsella toivomaansa ekspaattihommaa. Tämä on ensimmäinen tuleva äitiysloma, jolloin voisin lähteä vaikka ulkomaillekin kotivaimoksi. Muut "lomat" ovat menneet väikkärin parissa. Tämä kolmonen onkin "palkintolapsi", jonka olin luvannut itselleni kirjan valmistuttua. Olisi jännää synnyttää ulkomailla...
Fb:stä en ole itse innostunut. Se on minulle keskustelufoorumina liian vieras. Toisaalta täällä kohtaa tosi mukavasti ihmisiä eri elämäntilanteista ja ympäri maata.
Elo 4+
Kiva että täälläkin käydään keskukstelua eikä kaikki oo siirtyny facebookkiin=)
Meilläkin tosiaan iltatähti tulossa. Kun vaavi syntyy poika 8v6kk ja tyttö 7v3kk;)
Tänään ollu vähän huono olo mut toisaalta hyvä et jotain muitakin oireita kuin tämä hillitön turvotus joka kyllä oli myös viime raskaudessa joka meni kesken...tää tosiaan jo 6 raskaus mut lapsia vaan 2!
Iltatähti rv 6+0...poks poks;)
Caprice, et taida saada titteliä. Minä olen myös 41v ja täytän 42v muutama kuukausi ennen laskettua aikaa.
Vatsa on niin pinkeä ja astma alkanut hieman vaivata, puuskutan jopa rappuset noustessani. Maha on järettömän kokoinen..
Maitotuotteet maistuvat nyt todella hyvälle (turkkilainen jugurtti, viili jne.)
Ensimmäisessä raskaudessa himona oli tuplat (tyttö), toisessa raskaudessa tomaatit (poika). Mitähän tämä hapatettu maito tuo tullessaan..
Minäkään en ole siirtynyt facebookkiin. Jos täällä keskustelu jatkuu niin en siirrykkään.
rv 6+0
Heip!
En mäkään välittäisi Facebookiin keskustelua siirtää vaikka siellä muuten ahkerasti käynkin.
Ikäasiaa: loppuvuodesta täytän 35 eli ihan eilisen teeren tyttöjä en minäkään ole.
Mietin tuossa että mikähän merkki se mahtaa olla että kasvojen ja olkapäiden iho rasvoittuu ja kukkii =/ Itseasiassa isot finnit olkapäillä oli ensimmäinen oire joka jo epäilytti. Esikoisesta iho oli hyvässä kunnossa.
Oletteko muuten kuulleet väitettä että raskaana ollessa ei saisi epiloida sääriä valtimo-/laskimotukosten riskin takia? Onko kellään tietoa tästä? Entä kuinka pian plussasta soititte neuvolaan?
Tämä toinen raskaus tuntuu jo nyt paljon rennommalta kun suurinpiirtein tietää mitä on tulossa. Ehkä tästä voisi jopa nauttia!
Bettie P. rv jo 5+ :D :D :D
Kiva tosiaan, että täälläkin ihmiset kirjoittelevat, itsekään en facebookista ole niin innostunut.
Itsellä ei vielä ole tullut huonovointisuutta kovinkaan suurissa määrin, viime raskaudessa olin aivan kamalan huonovointinen ja oikein mitään ei tehnyt mieli syödä. Täytyy toivoa, ettei tällä kertaa tulisikaan. Tosin ikäviä nipistyksiä toisen munasarjan seutuvulla on ollut ja hieman pelottaa, ettei kyseessä olisi ikävämpi uutinen. Onneksi varhaisultra on ensi viikolla, niin silloin selvinee onko siellä elämää oikeassa paikassa. Aijemmat keskenmenot kummittelevat kovastikin. Tämä siis kolmas raskauteni ja lapsia 0.
Itse soittelin neuvolaan noin viikko plussauksesta, mutta kiirehän ei ole. Aikaisemmilla kerroilla olen soittanut vasta rv7-8, mutta kun soittaa ajoissa, voi ensimmäisen neuvola-ajan saada jo melko aikaisin, kuten minulla neuvola on jo rv6+3. Varhaisultrakin minulla on rv6+5, kun plussauspäivänä minulla sattui olemaan aika lapsettomuuspolille ja sieltä varailivatkin samalla ultran :)
-Onet 5+3
Ps. Jos jotakuta kiinnostaa, olen kirjoittanut blogia viime raskaudesta lähtien ja koittanut kirjoitella esim neuvolakäytännöistä jne, ikäviäkin juttuja sieltä valitettavasti löytyy, mutta myös ilon hetkiä :) osoite on meitaonkolme.blogspot.fi
Hei kertokaapa ekaksi, että pitääkö aina vastata tuohon ekaan viestiin, jonka Laura-Lotta on kirjoittanut? Vai aina viimeisimpään?
Auntille lämpimiä ajatuksia täältäkin.
Jennuli heheh hauska juttu tuo poliisin kohtaaminen - itselläni ei ole pahoinvointia etten pysty sympateeraamaan sen enempää, mutta kiitos kun kerroit ja viihdytit meitä :)
Tänne ei muuta uutta... Itkuherkkyys jatkuu. Paikallislehdestä luin naisesta, joka mietti, että olisi kivaa jos kahdeksas lapsi olisi tyttö, ettei jäisi yksin vanhana (koska mitä, eikö pojat voi huolehtia?! Ja miten se tyttö sitten huolehtisi?). Ei muuta kuin itkemään, kun mietin, että jos olisin lukenut tuon jutun siinä "ei-plussaa" -vaiheessa, niin lehti olisi joutanut myttyyyn paperinkeräykseen saman tien...
La 4.2 :)
Testejä tein parittain, ekan sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa ja toisen paria päivää myöhemmin. Kierto 27 päivää ja sen verran tarkka että siitä voi kalenterin tarkistaa...
Tulossa kakkonen kummallekin, mutta kaksi poikaa löytyy ennestään. Miehellä vm. 1996 ja mulla vm. 2004. Itse vm 1978 ja mies 1973.
Tissit on niin kipiät että meinaa väliin huuto päästä. Mahaa turvottaa, nälättää ja väsyttää... Tanakasti tiineenä ollaan :)
rv 7+2
ps. facebookin ryhmään hamuilen myös ja pyydän jo etukäteen anteeksi, jos / kun tulen nasauttelemaan kommenttejani kaikenmaailman kieltolistoista... raskaus on luonnollisin asia mitä naiselle voi tapahtua
onnellisena siita etten olekaan ainoa 'vanha' taalla ;-) jos kaikki menee hyvin, ehdin itse tayttaa ennen vauvan syntymaa 39 ja mies 45. ja esikko on silloin 10 ja kuopuskin paria kuukautta vaille 8.
kavin tanaan verikokeessa, saas nahda mika on hcg-taso. sita on seurattu viikottain toukokuun puolivalin keskenmenon takia (totaalinen yllatysraskaus) - nyt on toiveissa sitten tietysti mahdollisimman iso numero :-)
Onpas tänne tullut paljon kirjoitusta, kiva juttu :) Itsellä on ollut pahoinvointia aikalailla. Joka päivä joutuu oksentamaan ainakin kerran. Nyt viikko 8 menossa. Alavatsa on ruvennut kyllä kasvamaan aiemmin kuin esikoisen kanssa. Tiukkojen vaatteiden kanssa näkyy jo selkeästi pieni raskausmasu
jatkuu...
Kävin viime viikolla ultrassa ja siellä oli kaikki kunnossa :) Yksi hyvinvoiva sikiö löytyi! Tämä toinen raskaus on minulla riskiraskaus, sillä minulla todettiin synnynnäinen epämuodostuma sydämen seinämässä, joka aiheuttaa veritulppa vaaraa. Joudun käymään lisätutkimuksissa sen takia ja pistämään verenohennuslääkettä (klexane). Pistäminen ei ole mitään kivaa :( Lääke kirvelee kaiken lisäksi kovasti...
Ikä: Olen 28-vuotias.
Hei kaikki,
kivaa, että meitä on näin monta! Onnea kaikille uusille!
Pahoinvointia alkaa olla aina, jos ei ole pariin tuntiin syönyt, mutta välipaloja napsimalla olen säästynyt oksentamisella. Minulle on jäänyt edellisistä jo aikamoinen maha, joten on vaikea sanoa, näkyykö sitä jo vai ei. Väsyttää myös paljon tavallista enemmän.
Mukavaa juhannusaikaa kaikille ja hyvää oloa!
Cedarfalls
5+2
Laskureiden mukaan la 23.2. Plussasin tänään!! Toisesta kierrosta raskaaksi :-). Meidän kolmas ja viimeinen lapsi.