Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmivauva 2013?

23.05.2012 |

Joko täällä olisi muita hätähousuja, jotka ovat jo testailleet ja la. menee helmikuulle? Meillä näytti raskaustesti plussaa ensimmäisestä inseminaatiosta. Hätähousuna tein testin siis jo pp 11... Kauheasti tekee mieli hehkuttaa, mutta en halua vielä kovin monelle kertoa ennen kun varmistuu, että siellä on joku ja että tämä pysyy matkassa. Mutta tämähän on oivallinen paikka hehkuttaa!

La. laskureiden mukaan siis 1.2

Kommentit (188)

Vierailija
41/188 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aina halunnut kaksi lasta, joten hänen mielestään tämä on toinen ja ehdottomasti viimeinen. Noo, kahtellaan.. ;)

Äitini on myös neljä synnyttänyt ja kaikki raskaudet ollu aivan erilaisia. Mullakin kaksi siskoa, joilla molemmilla lapsia, ja jotain yritettiin vertailla mutta ei nyt kummempia yhtäläisyyksiä löydetty. Tai no sen verran että kaikilla menny raskaudet pääsääntöisesti "helpolla". Ei mitään massiivisia oksenteluja tai muita kremppoja. Toivottavasti menisi tämäkin samalla lailla.

42/188 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi aamtuimaan paikanpäällä varaamassa itelleni ja tytölle neuvolaan ajat..samalla hoitu sit pojan allergialääkeresepti uusinta. Meillä on kyl aivan huippu terveydenhoitaja..oli ihan intopiukeena kun sai kuulla et saa varata mullekin ajan(on siis ollu meidän kanssa tekemisissä ensimmäisestä raskaudesta lähtien)

Tein muuten aamulla vielä digitaalitestin, kova halu testata et millanen on testinä ja ihan oikein tuo näytti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/188 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans plussattu tänään. Ensin predictorilla tuli "roskishaamu", jota en uskonut testasinpas sitten CB:llä perään ja se näytti saman tien plussaa! Kiertopäivät 29/28-30 ja kaheksas kierto oli, kun esikoista yritetään. Meinasin vielä siivota tänään, mutta eipä tässä nyt oikeen mistään meinaa mitään tulla. Laskurien mukaan laskettuaika olis 14.2.2012

Tinde rv4

44/188 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sitten samana päivänä la...

Neuvola on muuten 5.7 :) onko kellään muulla repäisykipuja? Itse tunnun kärsivän niistä alvariinsa...

Niin ja oisko ideaa jos jokainen laittais viestin perään raskausviikkonsa?

hilma 4+0

45/188 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vielä viime viikolla mutta nyt on selkeästi rauhoittunut. Tai no eilen salilla vihlaisi ilkeästi muutamaan otteeseen mutta muuten. Mulle on hiipinyt kuvotus. En ole vielä oksentanut mutta jatkuvasti etova olo. Toisaalta kyllä kuulostelenkin itseäni jatkuvasti että ehkä sitten vain kiinnitän huomoita kaikkeen vähänkin poikkeavaan. :)

Myös mulla neuvola 26.6 (menis nyt aika äkkiä)

Yanna rv 5+5

Vierailija
46/188 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ilmottautuu mukaan. Vanhoilla päivillä vielä haluttiin iltatähti. Yritys aloitettiin joulukuussa ja nyt se sitten tärppäsi. Tiistaina plussasin. Vaikea uskoa vielä koko raskauteen vaikka rinnat ovat kipeät ja alavatsa myös arka.

En ole vielä soittanut neuvolaan. Aika paljon varmaan tulee kaikenlaisia tutkimuksia kun ikää jo 41v.

Tämä on kolmas lapsi, ensimmäinen jo 19v ja toinen 9v.

Nyt rv 4+5

Vierailija
47/188 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hilma3: mulla oli sama ongelma just ennenkun testin tein.. herailin aina aivan liian aikasin (5-6aikoihin) ja vessaan oli pakko lahta aina heti heratessa.. se oli tosi rassaavaa. Nyt on kaantynyt aikalailla toisinpain ja tuntuu ettei ikina saa nukkua tarpeeksi! lapsetkin kun laitan paikkareille niin aika usein itsekin torkahan tai ainakin levahtelen :) Mina kans odotan kolmatta, tuskin viimesta kuitenkaan! olen itse isosta perheesta niin itellekin aika varmasti tulee hommattua paljon lapsia :)

Joku sanoi alamahan nipistelyista.. mulla on kanssa aika paljon nipistelly ja valilla vahan kovempaakin. niinkun menkkakipuja ois.. ONNEKSI ei oo viela pahoinvoinnit alkanu!! muissa raskauksissa mulla on kylla aika alussa alkanut ja melko pitkaan kestanyt.. :/

ONKO muilla koko ajan nalka?? ma en kesta tata etta maa oon koko ajan syomassa! tuntuu etta koko ajan ois nalka ja vois vahan jotakin napsia! en muista et ois nain paha ollu aikasemmissa raskauksissa... toivottavasti se ei joka raskaudessa vaan pahene! mutta edellisissa raskauksissa mulla ainoa mika on pitany pahoinvoinnin poissa on ollu syominen.. tasasesti parin tunnin valein :)

mama and a little one 6+2

Vierailija
48/188 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen miettinyt asiaa jo hetken ja päätin nyt kirjoittaa tänne. Tein testin tossa 4 päivä kun halusin pois sulkea raskauden mutta toisin kävi,plussahan sieltä tuli.Tosin olin edellisenä iltana jo miettinyt sitä mahdollisuutta koska koko illan kutitti mahan päältä ja oli edellisenä päivänä tuntunu kovaa kipua tuolla nivusessa.Soitin neuvolaan ja pyysin lähetettä vielä verikokeeseen.Edelleen + sitten eilen tein vielä 3 testin jossa viikko näyttö ja tulos oli että 4-5 vko.Itselläni on noussut huolenaiheita jo....miten tulen jaksamaan ja miten saan aikani riittämään ja jaettua huomion kaikille lapsille varsinkin nuorimmaiselle jolla ikää vasta 1v 6 kk ??? Niin ja esikoiseni täyttää 3kk päästä 5v. Onkohan muilla vastaavia pelkoja vai olenko ainoa??? Ystäväni ja äitini on hokenut etten tule jaksamaan kolmen lapsen kanssa koska olen lähes tulkoon yksin heidän kanssa.Huoli on valtava mutta toisaalta olen jo katellut uusia vaunuja mihin mahtuu vauvan lisäksi myös tää nuorimmainenki :D ikää mulla on 32. T: Yllätys nr.2

Vierailija
49/188 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli himoitsin tossa viimeviikolla ja sitä edellisellä viikolla leipää tomaatilla ja tomaatin päällä suolaa.Tämä meni ohi onneksi :) Edellisillä kerroilla on ollut myös näin paitsi silloin himona ollut suolakurkut.Jännä juttu että se kestää aina sen pari viikkoa ja sitten loppuu. Muita oireita ei ole kuin jatkuva nälkä ja välillä menkkamaista kipua tai vastaavaa.Mutta jostain syystä mulla on vahva tunne siitä että tyttö sieltä tulisi...en tiedä et johtuisko osittain siitä kun pystyn syömään/himoitsin rasvaista ruokaa aivan samalla tavalla kuin esikoisen aikaan :) Esikoinen on siis tyttö ja nuorimmainen on poika...jonka aikana en pystynyt syömään mitään rasvaista vaan ainoastaan hedelmiä ja vihanneksia...

Vierailija
50/188 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette,voiko käyttää sitä tv-shopin ab circle laitetta? En tiedä minkä verran ja mihin asti sitä uskaltaisin käyttää :O

Vierailija
51/188 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan myös. Maanantaina näytti testi plussaa ja neuvola olis ens viikon tiistaina. Ihan vähän vaan jännittää :)

Meidän elämää voi seurata täällä: http://vauvaseikkailu.blogspot.fi/

52/188 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se testi vielä eilenkin näytti plussaa. Ei vaan millään meinaa uskoa tätä todeksi eikä pysty oikein mitään muuta ajattelemaan. Töihinkin oli eilen aika vaikea keskittyä ja nyt kun pitäisi tehdä pihatöitä näin nättinä päivänä niin ei sekään meinaa onnistua. Kaikenlisäksi pitäisi saada vielä tupa ja piha nätiksi juhannukseksi, josta sitten alkaakin kuukauden loma. Ikkunatkin vielä pesemättä.

Siitä tuli mieleen, että olen joskus kuullut, et ikkuinoita ei saisi pesä raskaana ollessa.

Pitääkö tämä paikkansa?

Oireista sen verran, että koko viikon on jonkin liikkeen tehdässä vihlaissut, mutta nyt tuo on jo vähentynyt. Menkkamaista kipua on välillä. Vielä mitään yökötystä tai ihme mielitekoja ei onneksi ole tullut. Mutta kyllähän nekin varmaan vielä ehtii kokea.

Olettekos milloin ajatellut kertoa muille raskaudestanne? Musta tuntuu siltä, että tekis mieli kertoa koko maailmalle ja ollaan kyllä ajateltu, että tuleville isovanhemmille kerrotaan varmaan piakkoin ja sitten, kun alkaa näkyä niin muille, jos ja kun sinne saakka tässä edetään.

Neuvolaan ajattelin soitella ehkä ensi viikolla ja varata aikaa.

Tinde 4+2

muoks. en tiedä tuliko vika tähän sivustoon vai onko vika meidän netissä, kun lisäs tämän näin monta kertaa. SORI!

niin ja oireisiin vielä, että nälkä tulee nyt paljon helpommin kuin aikaisemmin

53/188 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuullut etteikö ikkunoita saisi raskaana ollessa pestä? Miksei saisi? Se olisi kyllä ihan älyttömän hyvä veruke, ei ole ainakaan mun lempipuuhaa. :) Mullakaan ei edelleenkään sen ihmeempiä oireita kuin että illalla jää kyllä kaikki 22 alkavat lempparisarjat kattomatta. Ei vaan pysy silmät auki. Varhaisultraan menoa mietitään, onkos täällä ketää joka olisi menossa? Onnea kaikille uusille plussanneille!

Yanna rv 6+0

54/188 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamax2 taisi jo ehdotellakkin että alettaisi keräämään listaa lasketuista ajoista? Aloittajan pitää ilmeisesti muokata viestiään?

Vierailija
55/188 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu uusi helmikuun mamma mukaan! Olen 37-vuotias keskipohjalainen, kahden lapsen äitee. Poika on 12.v. ja tytär 9.v.

Rv ois nyt 6+0.

Jännittävää aikaa....vauvalla on ollut ns. lupa tulla jos on tullakseen jo 10 kk ja nyt se sitten on näköjään aika tullut.

Kauan olen punninnut mielessäni, vieläkö yhden lapsen haluaisin ja annoin sitten luonnon päättää, tuleeko meille vielä vauva. Kertonut en ole vielä kenellekään, paitsi tietysti miehelle :)

La olisi 10.2.2013

NeferNeferNefer: sinun kanssasi minulla taitaa olla jotain yhteistä! Kuopus on 9, eli tuntuu, kun olisi taas ensiraskaus kyseessä!

Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt pitää ihan testata, onnistuuko tämä postaus niinkuin kuuluu, kun en ole maaaailman aikoihin minnekään foorumeille kirjoitellut. :)

Vierailija
56/188 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitäisikö siihen la listaan myös laittaa että mistä päin ollaan? Itse asun Helsingissä.

Vierailija
57/188 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varovaisesti ilmoittautuu mukaan 26v. nyt kolmatta kertaa esikoistaan odottava Espoosta. Ensimmäinen päättyi keskenmenoon 7. (11/2010) ja toinen 19. (01/2012) viikolla. Toivottavasti tällä kertaa pysyisi pieni matkassa loppuun saakka. Esikoista yritetty 2,5 vuotta.

Laskurien mukaan laskettu aika olisi 16.2.2013. Keskenmenojen takia minulla on varhaisultra varattuna 28.6. Muutenkin kuulemma seuraavat tiuhempaan tätä raskautta. Neuvolaan soittelen huomenna.

Oireitakin on alkanut hieman jo ilmestyä. Nälkä on koko ajan, huonovointisuutta ollut vähän ja unikin on maittanut normaalia paremmin. :) Koitamme vielä pitää raskauden omana tietonamme, mutta saa nähdä kauanko sitä malttaa..

-Onet 4+1

Vierailija
58/188 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ikkuinoiden pesusta, sitä kehotetaan välttelemään ikkunanpesuaineiden takia, ne ovat aika vahvoja liuoksia ja myrkyt kulkeutuu hengitysteiden mukana elimistöön. Mutta voihan niitä pestä vaikka muilla aineilla tai vain kuumalla vedellä :) Muutenkin siis kannattanee vältellä vahvoja kemikaaleja, mutta ikkunanpesuaine sellainen yleinen vahva aine, jota kotoota yleensä löytyy, siksi siitä ehkä erikseen jossain mainittu. Maalaisjärki kuitenkin siis sallittu ikkunan pesuakin suunniteltaessa :)

Vierailija
59/188 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kans ilmottaudun tänne,ku testin (tai siis neljä testiä!) tein alkuviikosta ja sehän antoikin vastauksen, miksi ne menkat on antanu odottaa itseään. Laskettuaika tulee johonkin puoleen väliin helmikuuta vaikkakin kierrosta laskettuna tulis helmikuun alkuun, mut hedelmöittymisestä laskettuna oon nyt viikolla 4+1 ehkä.... Hullulta tuntuu, ku kakkosta alettiin yrittään pari viikkoa sitte ja näköjään se on tärpänny heti ekasta yrityksestä. :D Esikoinen on nyt 3,5vuotta. Ja kun häntä yritettiin 9kk, niin luulin, että tätäkin pitää yrittää niin kauan.

Kovasti pelottaa, että pysyis nyt menossa mukana tämäkin yksilö ja päästäis helmikuuhun saakka. Piti tänne heti tulla kattoon, oisko jo ryhmää, ku esikoisestakin tänne kirjottelin. :)

Vierailija
60/188 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yhden testin perjantaina ja toisen eilen, vahvat viivat tuli ja laskettu aika olis helmikuun puolessa välissä, 14.2.

Onko halukkaita hätähousuja jotka haluaisivat jakaa kokemuksia Facebookin kautta, voisi perustaa ryhmän sinne?! Itsellä enemmän tulee siellä käytyä kuin täällä.