Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä haukkumanimellä sinua kiusattiin koulussa?

Vierailija
06.05.2012 |

Minä olin Kyrpäjyrä. Olin isokokoinen tyttö, vaikken lihava. En silloin käsittänyt, mitä tuolla nimellä tarkoitettiin, enkä ole ihan varma nytkään.

Lähes kaikki kutsuivat minua tuolla nimellä ja ainakin koko koulu tiesi, kenestä on kysymys. En olisi varmaankaan hämmentynyt, vaikka opettajakin olisi viitattuani pyytänyt minua vastaamaan sanomalla tuon nimen.

Lapset ja nuoret voivat olla julmia. En ole tekemisissä juuri kenekään ihmisen kanssa tuolta ajalta ja nykyinen tuttavapiirini ei uskoisi, jos kertoisin olleeni koulukiusattu.

Terkkuja vaan kaikille, jotka minut tästä tunnistavat.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pässi, pentu.

yksi tyttö sanoi rumaksi sellaisella äänensävyllä, niin kuin se olisi ollut absoluuttinen totuus ja itsestäänselvyys. Ei tää tyttö sitä pahaksi tarkoittanutkaan, se vain oli hänelle fakta, että minä olin ruma. Silti tapaus on jäänyt mieleen, mutta nykyään nauran jo sille.

Useimmiten kiusaaminen oli kuitenkin eristämistä ja ulkopuoliseksi jättämistä. Ujoudelle ja arkuudelle naurettiin, mutta useimmiten sain olla omissa oloissani.

Vierailija
42/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hehtaari perse. Kehityin aika aikaisin ja silloin muodissa olleet Levikset eivät mairitelleet kitaranmallista teinityttöä. Ja vieläkin tuntuu pahalta ajatella millaisessa ympäristössä joutui kestämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on iso nenä.

Vierailija
44/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omaan pitkät ripset. No, ei enää haukuta vaan mulkoillaa kateellisena ja luullaan, että mulla on pidennykset. No, onneksi minä tiedän ;)

Vierailija
45/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli koulun käytetyin haukkumanimi, eli kaikkia muita kiusattuja oppilaita haukuttiin Elinoiksi. Minua taas kutsuttiin yleensä lihavaksi, vammaiseksi, läskipääksi, köyhäksi, sairaaksi, ja monet haukkumasanat saivan ilkeääkin ilkeämmän sävyn kun eteen lisättiin muutama sylkäisty kirosana. Tai kun samassa lauseessa toivotettiin pikaista kuolemaa raiskauksen kautta.

Vierailija
46/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyttöä huuteli tuota ja vielä lukioiässä.

Vierailija
47/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiästä lähtien lisäksi "Seksikäs" mahdollisimman sarkastisella äänellä lausuttuna. Minulle täysin tuntematon poika laukaisi tuon minulle päin naamaa jopa rippikirkossa.

Onneksi nuo ajat ovat olleet ja menneet. Kukaan ei enää voi nöyryyttää minua noin.

Vierailija
48/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita vastaavia.

Vierailija
49/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isojen ja ruskeiden silmien takia.

Vierailija
50/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli erikoisen paksut ja tummat ripset ja kulmat, jotka kasvoivat melkein yhteen.

Vierailija
51/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiputekstiili kuulostaa aika kivalta, oletko varma, että se oli kiusaamista?

Ehkei tuo nimi ole varsinaista kiusaamista, mutta minua kiusattiin rankasti muulla tavalla, ja tuo nimi oli käytössä.

Vierailija
52/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään BMI 42

Vierailija
53/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuuma kissa". Olin poikatyttö.

Vierailija
54/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuuma kissa". Olin poikatyttö.

hevosennaama, koirannaama, uivelo, huora.

Vierailija
55/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapulla, Möhkäle, Möhkö, Pulla, Pullero, Puldis

Vierailija
56/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Barbi.

Tulin isosta kaupungista maalaiskouluun kesken vuoden. Olimme asuneet ulkomailla isän töiden takia useita vuosia. Minulla oli aivan erilaiset vaatteet kuin muilla. Minua katsottiin karsaasti alusta alkaen. Minulle ei puhuttu, eikä kai uskallettu oikein kiusatakaan, mutta oikealta nimeltä minua ei kukaan kutsunut.

Vierailija
57/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkoi 5:llä luokalla ja päättyi vasta 9:llä. Olisi varmaan jatkunut lukiossakin, jollen olisi kiusaamiseen täysin kyllästyneenä päättänyt että sen pikkukeravan lukioon en mene vaan hankkiudun vähän tasokkaampaan paikkaan.

Luokan kovistyttö, se joka meikkasi jo 3:lla, alkoi yhtäkkiä hokea separi-nimitystä ja luokan älypäät seurasivat perässä. Sillä nimellä kutsuttiin aluksi vähän kaikkia. Lopulta minä olin ainoa, jota separi tarkoitti. Sitä yritettiin käyttää jopa nimenäni.

Jos jotain hyvää kiusaamisssa oli, niin opin ainakin erottamaan ihmisissä jyvät akanoista. Olen onnistunut hyvin välttelemään moista *****sakkia, esim. perheemme asuinpaikka valittiin hyvin tarkkaan.

Vierailija
58/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pienenä jotenkin litteä sivuprofiili kasvoissa.

Vierailija
59/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aika pidetty. En tosin itsekään kiusannut ketään, vaan olin myös "luusereiden" kaveri.

Mutta eräs poika meidän luokalta, sanoi mua joskus luuviuluksi. Hän oli kyllä itse vielä muakin laihempi :)

Vierailija
60/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena tosi helposti ruskettuva ja ehkä keskivertosuomalaista tummempi ihoisempi. Ja edelleenkin, mutta en erotu niin kuin voimakkaasti kuin lapsena.