Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella köyhiä suomalaisia joilla ei edes koti 'kunnossa' = puuttuu huonekalut yms? Joidenkin vapaaehtoisten pitäisi alkaa sisustaa heille.

Vierailija
15.12.2023 |

Todella köyhiä suomalaisia joilla ei edes koti 'kunnossa' = puuttuu huonekalut yms? Joidenkin vapaaehtoisten pitäisi alkaa sisustaa heille. Tavarat kirppareilta! Koti toimivaksi ja nätiksi-projekti!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät sellaisesta välitä, mutta tietysti jos on pieniä lapsia olisi hyvä ulkopuolisten puuttua että edes on sänky missä nukkua, niitäkin on nähty että patja lattialla, ei ole ihmisarvoista Suomen oloissa, jotta lasu on silloin aiheellinen, paljoa muulla tavoin siihen ei pääse käsiksi mikäli köyhäilevä itse ei koe ongelmaksi.

Vierailija
2/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät sellaisesta välitä, mutta tietysti jos on pieniä lapsia olisi hyvä ulkopuolisten puuttua että edes on sänky missä nukkua, niitäkin on nähty että patja lattialla, ei ole ihmisarvoista Suomen oloissa, jotta lasu on silloin aiheellinen, paljoa muulla tavoin siihen ei pääse käsiksi mikäli köyhäilevä itse ei koe ongelmaksi.

Minä tiedän tällaisia ns aikuislapsia, jotka aivan tarkoituksella makaavat patjoilla, koska ikuinen teineys ja boheemius. Koskaan ei ole oikein normielämä maistunut. Harvempi Suomessa köyhyysen vuoksi ilman sänkyä elelee, yleensä se on jonkin sortin esiintymistä, life style, tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän tällaisia ns aikuislapsia, jotka aivan tarkoituksella makaavat patjoilla, koska ikuinen teineys ja boheemius. Koskaan ei ole oikein normielämä maistunut. Harvempi Suomessa köyhyysen vuoksi ilman sänkyä elelee, yleensä se on jonkin sortin esiintymistä, life style, tms.

Tässä yksi, jolla ei ole sänkyä köyhyyden takia. Haluaisin kyllä sellaisen. Tarvitsisin kuljetukseen rahaa ilmaisenkin sängyn hakemiseen. 

Vierailija
4/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, mutta yksi juttu vielä pitää ratkaista.

Eli kun käytetään kierrätyshuonekaluja, niin miten estetään tuholaisten leviäminen?

Vierailija
5/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän työttömän miehen joka on nyt jo päälle 30 mutta ikinä hänellä ei ole esim sänkyä ollut. Omasta tahdostaan hän on tukirahoilla hankkinut pelituolin, ison tv:n, play station vitosen ja paljon pelejä. Pelaa päivät pelituolilla istuen ja yöt nukkuu patjalla lattialla. Paitsi silloin kun pelaa yöt ja nukkuu päivät.

Vierailija
6/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi, jolla ei ole sänkyä köyhyyden takia. Haluaisin kyllä sellaisen. Tarvitsisin kuljetukseen rahaa ilmaisenkin sängyn hakemiseen. 

Rahaa kodin peruskalusteita varten voi saada hakemalla kunnaltasi täydentävää toimeentulotukea. Menet kaupunkisi nettisivuille, sieltä pitäisi löytyä.

Vierailija
7/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun käytetään kierrätyshuonekaluja, niin miten estetään tuholaisten leviäminen?

Helppo homma näin pakkasilla.

Vierailija
8/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean peruspatja lattialle, hyvin voi nukkua ilman sänkyä.

Vierailija
9/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kannata käyttää kierrätyshuonekaluja. Nykyään on niin paljon tuholaisia. 

Vierailija
10/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän työttömän miehen joka on nyt jo päälle 30 mutta ikinä hänellä ei ole esim sänkyä ollut. Omasta tahdostaan hän on tukirahoilla hankkinut pelituolin, ison tv:n, play station vitosen ja paljon pelejä. Pelaa päivät pelituolilla istuen ja yöt nukkuu patjalla lattialla. Paitsi silloin kun pelaa yöt ja nukkuu päivät.

Eli selkä ei kärsi harrastuksesta kun on kunnollinen tuoli.Järkevää!

Vierailija
11/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi, jolla ei ole sänkyä köyhyyden takia. Haluaisin kyllä sellaisen. Tarvitsisin kuljetukseen rahaa ilmaisenkin sängy

voi myös olla saamatta!

Vierailija
12/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyksessä luteet ovat aivan järkyttävä ongelma nykyisin! En suosittele!

Vierailija
13/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi, jolla ei ole sänkyä köyhyyden takia. Haluaisin kyllä sellaisen. Tarvitsisin kuljetukseen rahaa ilmaisenkin sängy

Paitsi Turussahan tämä ei onnistu. Sossujen johtaja sanoi minulle ihan itse, että meillä on täällä lähtökohtaisesti niin, että harkinnanvaraista eikä täydentävää myönnetä.  Pitää olle todella hyvä puhumaan, jos meinaa jotain saada. Eli ei saa. 

Vierailija
14/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnanvarainen- nimen jo pitäisi kertoa, että ei niin vain saa.

Vierailija
15/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihme kestoalapeukuttaja ei halua estää tuholaisia leviämästä?

Vierailija
16/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se muille kuuluu millaiset kodin sisustukset ovat.

Täyttä oman olon tasapainottomuutta jos meuhkataan toisten kodeista.

Jotku hinkkaa kotona pölyjä päivittäin, minusta se on ulkokultaisuutta ja neuroottista.

Vierailija
17/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin aikoinaan perheen, jossa oli useampi lapsi. Heillä ei ollut esim. keittiössä kuin 3 tuolia eli ei edes kaikille perheen jäsenille. Osalla oli pelkät patjat lattialla. Olivat kyllä lastensuojelun asiakkaita ja itsekin halusin olla tukena heille. Taloudellisesti en pystynyt paljoa auttamaan, mutta synttäri- sekä joululahjat laitoin lapsille ja kymppi-kaksi silloin tällöin vanhemmille.

Toinen vanhemmista sai perinnön, useamman kymppitonnin. Ajattelin, että kiva, nyt ostavat tarpeelliset huonekalut! Mutta ei, rotukoira piti saada ja kaikkea turhaa, auto vaihdettiin ja vaatteet vaihtuivat logollisiin. Muutaman kuukauden päästä pyydettiin minulta taas rahaa. Jostain syystä en ollut enää halukas antamaan edes sitä kymppiä, koska se oli aina omistakin pienistä rahoista pois. Silloin kun itse olivat rahoissaan niin eivät muistaneet minulta saamiaan, mutta minulle suututtiin kun en enää halunnut heille rahaa antaa. Välit menivät poikki. 

En tiedä, että oliko heillä muitakin tyhmiä tuttuja, jotka halusivat auttaa kun ulospäin näytti siltä, että apua tarvitaan? 

Vierailija
18/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottavat sisustus vinkit alibista sehän on heidän järjestö lehtensä

Vierailija
19/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiennytkään että opiskeluaikojeni nukkuminen patjalla lattialla herättää jossakin näin paljon tunteita. :D Ei se sänky siinä alla tee mitään ihmeellistä eroa. Ja kyllä, voi johtua köyhyydestä. Kyllä opiskelijana mieluummin senkin rahan laittoi tarpeelliseen.

Vierailija
20/23 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi saada, ei välttämättä saa. Viimeksi hain erääseen lapseen liittyvään laskuun joka oli pakollinen, ja johon moni varmasti luulisi että on saisi, ei tippunut. Saan opintolainaa tässä ja ensi kuussa, joten varmasti eivät myönnä tässä ja ensi kuussa huonekaluihin, kun näyttää että on niin paljon tuloa. Opintolaina kuitenkin pakko käyttää kokonaan vuokraan ja vuokravelkaan, ylimääräistä viisikymppistä ei siitäkään rahasta ole. Vuokravelka on tullut siitä, kun Kela ei maksanut sairaspäivärahaa eikä toimeentulotukea ja kesti yli 2kk että sairaspäiväraha hyväksyttiin. Pelkkä opintotuki ei riittänyt vuokraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän