Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä haukkumanimellä sinua kiusattiin koulussa?

Vierailija
06.05.2012 |

Minä olin Kyrpäjyrä. Olin isokokoinen tyttö, vaikken lihava. En silloin käsittänyt, mitä tuolla nimellä tarkoitettiin, enkä ole ihan varma nytkään.

Lähes kaikki kutsuivat minua tuolla nimellä ja ainakin koko koulu tiesi, kenestä on kysymys. En olisi varmaankaan hämmentynyt, vaikka opettajakin olisi viitattuani pyytänyt minua vastaamaan sanomalla tuon nimen.

Lapset ja nuoret voivat olla julmia. En ole tekemisissä juuri kenekään ihmisen kanssa tuolta ajalta ja nykyinen tuttavapiirini ei uskoisi, jos kertoisin olleeni koulukiusattu.

Terkkuja vaan kaikille, jotka minut tästä tunnistavat.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalia haukkumanimiä, joita en halua tähänkään kirjoittaa. ruma, lauta, kaikki mahdolliset haukkumanimet. kiusaaminen alkoi kolmannella luokalla ja jatkui koko yläasteenkin. olen mt-potilas johtuen tuosta. olen ulkoisesti kaunis ja menestyvä, mutta sisällä ihan rikki. meillä oli kotona myös kamalaa että toi koulukiusaaminen vaan vei minut itsemurhan partaalle. edelleen elän mutta kukaan ei voi korjata murskaantunutta itsetuntoa ikinä. tajuan kyllä ja olen käynyt terapiassa läpi näitä asioita kyllästymiseen asti mutta se ei koskaan voi hyvittää ja poistaa tuota stigmaa mun aivoistani ja sydämestäni..

Vierailija
62/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hevosnaama, iihahaa! sekasikiö, ja haisee hevoselle ym ym

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimiähän riitti: makkara, liikkuva lihatiski, jumppakuutio, läski, löllö, palloposki, pulloposki, läskihuuli... Ja kun olin vielä lyhytkin, niin nimiä oli kaikenlaisia tumpin ja kääpiön väliltä.

Enimmäkseen kiusaaminen oli eristämistä, ja valeiden levittämistä - kun joskus aloin luottaa johonkin kivaan tyttöön ja kerroin jonkun salaisuuden, oli salaisuus koko luokan tiedossa seuraavana päivänä.

En edelleenkään luota keneenkään mutta pärjään hyvin siitä huolimatta.

Vierailija
64/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsanaama. Minulla oli akne. En pysty tilaamaan pitsaa tänäkään päivänä.

Vierailija
65/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin liikka tunnit oli painajaista, siinä sitä seisottiin jonossa, kun suositut valittiin ensin ja sen jälkeen muut. Meillä oli kahden luokan yhdistely luokka liikassa ja eipä noi toisen luokankaan tytöt halunneet mua joukkueensa.. En sitten muista, että oliko meitä tasamäärä vaiko ei (veikkaan jälkimmäistä..).

Mä ja yksi toinen kiusattu (jotenkin erityinen, ehkä lievästi autistinen?) oltiin aina viimeiset. Se toinen valittiin aina ennen mua ja voi sitä huutoa ja kiroilua, kun toisen joukkueen oli pakko ottaa mut.

Olinkin sit liikkatunneilla aika usein "kipeä".

Ja sitä en tajua miten aina ne samat suositut tytöt sai olla kapteeneja?! En muista itse kertaakaan olleeni kapteeni, siis en koskaan! Eikä myöskään se toinen kiusattu.

Nojoo, sitä toista tyttöä ei edes kiusattu kovin paljoa, hänhän nyt oli vain vähän reppana ja omituinen, mutta mä olin läski ja sehän oli maailman suurin synti.

Vierailija
66/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yks 8 vuotta kiusaamisesta kärsinyt ihan keskustakoulussa kaupungista. :(

lapset osaa olla tosi julmia varsinkin kun opettajat hyväksyy että kiusataan

Vierailija
67/94 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski, lihapulla, huora, lehmä, ruttohuuli (huuleni rohtuivat todella pahasti 3. luokalla ja kuulin tätä vielä kasilla), huora, imuri (sanottiin vielä sellaisella imaisevalla, sisäänpäin hengittävällä tavalla), goottivalas (ylipainoinen tyttö pukeutuu mustaan, ovelaa).

Tässä ne, mitä äkkiseltään muistin. Loppui vasta kun menin lukioon, sinne ei näillä neropateilla ollut asiaa.

Vieläkin viiltää pahasti kun tulee joku näistä kadulla vastaan. En saa mitään tyydytystä siitä, että suurin osa heistä on sosioekonomisesti nykyään minua huonommassa asemassa. Suurin rikokseni kun oli kouluaikaan perheemme 90-luvun lamasta johtuva köyhyys. Itse en köyhyydestämme kärsinyt, vaan siitä, että hammaslääkärien lapset kuvittelivat olevansa minua parempia vanhempiensa tulotasojen takia.

Onneksi olen muuttanut pääkaupunkiseudulta pois. En maalle, vaan kaupunkiin. Varmasti täälläkin kiusataan, mutta olen pirun iloinen siitä, ettei minun tarvitse asua enää pääkaupunkiseudulla. Kyllä, ne kakarat pilasivat kotiseutuni.

Vierailija
68/94 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin sen niin eton vissiin niin herkullinen :) hahah

Vierailija
69/94 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kovin paha muihin verrattuna nyt kun lukee noiya vastauksia. Surulliseksi tekee.

Vierailija
70/94 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että kaupungeissa on kuitenkin se hyvä puoli, että koulua voi vaihtaa. Maalla kun jäät kiusatuksi, sitä iloa kestää sitten vähintään peruskoulun loppuun.

Vierailija
71/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että itselläni olisi varsinaisesti ollut haukkumanimeä, mutta eräät pojat haukkuivat aina isääni kommunistiksi, vaikka hän ei sellainen ollut. Silloin se oli kyllä kova paikka, että omaa isää ylipäätään miksikään haukuttiin.

Vierailija
72/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basso-X (x=nimeni) ja Pampers. En vieläkään tajua mistä tuo pampers tuli, minulla ei todellakaan ole mitenkään iso takapuoli. Nämä siis ala-asteella, yläasteella ei tainnut olla mitään nimityksiä.

Vierailija
73/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty vieläkään mainita niitä nimityksiä. Osa oli nimestäni väännettyjä ja osa muuta tyhmäksi haukkumista, ja niistä nimestä väännetyistä nimityksistä mut tunnistaisi takuulla, jos ne on aikoinaan kuullut. Koko s-nan kylän kakarat huuteli niitä perään. Ikinä en pystyisi muuttaa sille seudulle takaisin, vaikka usein tulee käytyä.

Vierailija
74/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muita isompi ja aika roteva tytöksi.

Vierailija
75/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty vieläkään mainita niitä nimityksiä. Osa oli nimestäni väännettyjä ja osa muuta tyhmäksi haukkumista, ja niistä nimestä väännetyistä nimityksistä mut tunnistaisi takuulla, jos ne on aikoinaan kuullut. Koko s-nan kylän kakarat huuteli niitä perään. Ikinä en pystyisi muuttaa sille seudulle takaisin, vaikka usein tulee käytyä.

Enkä omien lasteni kanssa ikinä halua muuttaa maaseudulle, missä yksi on mahdollista ottaa tuolla lailla silmätikuksi.

Vierailija
76/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ceepee . Toinen jalkani on lyhyempi onnettomuuden takia.

Vierailija
77/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ceepee . Toinen jalkani on lyhyempi onnettomuuden takia.

koska just alkoi naurattamaan ihan hillittömästi :D

Vierailija
78/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jänis, hampaiden takia

Vierailija
79/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halua kirjoittaa nimeä tähän, on vieläkin kymmenien vuosien jälkeen muistoissa ikävänä. Nimitys ei liittynyt mitenkään nimeeni tai ulkonäkööni. Joku vain keksi sen ja siitä se lähti. Niin sitten elin ilman ihmisarvoa ja kukaan ei koskaan yrittänytkään auttaa, siis edes koulun aikuisista.

Sitten lähdin toiselle paikkakunnalle jatkokoulutukseen.

Vierailija
80/94 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirahvi, norsu