Jos menet muuttoavuksi, odotatko ruokatarjoilua?
Sain kiertoteitse kuulla, että olin ollut vittumainen ihminen kun muuttotalkoissani en ollut tarjonnut lounasta. Olin ostanut limsaa ja kivennäisvettä muuttajille. Olen ollut itse joskus muuttamassa kaveria eikä hän silloin tarjonnut edes tuota limsaa, siksi en itse osannut ajatella, että voisin tarjota heille vielä jotain ruokaakin. En siis itse osaa ajatella, että jos joku ei tarjoa muuttajille muutossa mitään, hän olisi törkeä. Ajattelin, että muuttajien "palkka" on kutsu tupareihin.
Millaiset kokemukset teillä on, onko ruokatarjoilu oletusarvo?
Kommentit (148)
Mä oon aina tehnyt edellisenä päivänä ison kattilallisen hernekeittoa muuttajille. Olutta on laatikollinen tarjolla.
Aina on riittänyt ja maittanut ja mä olen muuttanut n. 20 kertaa.
Mutta siis ehdottomasti aina ruoka!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 14:14"]
Kerran ollaan muutettu. Käytiin aamulla tekemässä valmiiksi iso satsi siskonmakkarakeittoa ja muutamaa erilaista salaattia uudella asunnolla. Vanhassa asunnossa oltiin pakattu valmiiksi. Uuden asunnon päässä sis syötiin, keiton ja salaatin lisäksi tarjottiin leipää ja juomisia. Pidän ruoan tarjoamista tosi tärkeänä enkä kehtaisi muuttoapua pyytää tarjoamatta mitään. Ollaan opiskelijoita eikä rahaa hirveästi,mutta ei tohon tarjoiluun rahaa mennyt, varsinkin kun miettii miten kallisarvoista saamamme apu oli. Kalliimmaksi olisi tullut tilata jokaiselle pizzat, siksi päädyttiin itse tekemään muuttopöperöt. Ens muuttoon aion ehkä tehdä jotain tuhdimpaa kuin keittoa.
[/quote]
Sama täällä. Tein muuttosapuskat itse edellisenä iltana/muuttopäivän aamuna ja kiltisti ne odottelivat uudella asunnolla muuton ajan. Noin puolituntia ennen muuton loppumista irtauduin muuttoporukasta tekemään vielä salaatin ja jotain helppoa jälkiruokaa (hedelmäsalaattia, hedelmärahkaa). Olen kolme kertaa muuttanut opiskeluaikana ja muuttoporukka on joka kerta lähtenyt hyvillä mielin ja täysin vatsoin. :)
No huh huh...
Todellakin vähintä miten voi korvata saamansa muuttoavun on tarjota juomaa ja ruokaa! Limua, vichyä ja hommien valmistuttua myös miestä väkevämpää halukkaille ja ainahan helpo vaihtoehto on tilata pizzat...
Olen ollut kaksi kertaa muuttoapuna. Ensimmäinen muutto oli kevyt: tavaraa vähän ja uusi asunto lähellä. Ei siinä ruokaa edes kaivannut, mutta muutettava vei meidät heti läheisellä terassille kaljalle kun tavarat oli saatu uuteen asuntoon.
Toisella kerralla kyseessä oli iso muutto, vaikka saman kaupungin sisällä muutettiinkin. Tavaraa oli todella paljon. Muutto oli kuitenkin hyvin organisoitu: osa ihmisistä oli kutsuttu vanhaan asuntoon tiettyyn aikaan ja osa uuteen. Jo muuton puolivälissä muutettava haki pizzeriasta 10 pizzaa ja monta pulloa limsaa. Olutta sai halukkaat jo tässä vaiheessa. Muuton valmistuttua halukkaat jäivät vielä juomaan olutta ja punaviiniä uuden asunnon parvekkeelle.
Katselin hieman muuttofirmojen hinnastoja. Esimerkiksi Opiskelijamuutot.fi tarjoaa yksiön muuton (sis. 2 muuttomiestä, pakettiauton ja 3 tuntia töitä) hintaan 240e. Aika kallista! Jos te siis saatte kavereita muuttoavuksi ja ostatte heille vaikkapa 5 pizzerien pizzaa, 3 pulloa limsaa ja vaikkapa korillisen kaljaa ja vuokraatte pakettiauton 24rentistä vuorokaudeksi, niin säästätte silti n.100e verrattuna muuttofirmaan!!!
Tottakai pitää olla muuttoruokaa!!!!!!!!!!! Keittoa tai pizzaa.
Jos on etukäteen "varmaa" että muutto kestää vaikka koko päivän, niin kyllä oletan että jossain vaiheessa pidetään jonkinlainen ruokatauko niin, että muutettava tarjoaa. Jos kyseessä on pienempi muutto, esim. aamupäivän mittainen ja muutetaan kaksiosta toiseen, niin en odota ruokatarjoilua.
Joo, kyllä ruoat ja juomat kuuluu asiaan. Törppö olet!
On se mielestäni hyvä tapa tarjota sapuskat, muuttohomma on kuitenkin raskasta ja nälkä ehtii tulla siinä usean tunnin aikana.
Itse en odottaisi ruokaa, koska muuttamaanhan sinne on menty ja ruokailusta tulisi lisäsotkua ym.. mutta limua ja kivennäisvettä ottaisin. Jos jotain haluaa tarjota, niin esim. leipää, juustoa ja kinkkua. Se syö jotain, joka haluaa.
Riippuu siitä, kuinka paljon aikaa menee. Jos on pitkä päivä, niin jotain ruokaa on hyvä saada, muuten vaikka kahvia ja leipää tms.
Kyllä pitää olla ruokaa. Yleensä muuttaja tilaa pizzat kun reilu puolet urakasta on tehty. Ja maksaa ne tietysti. Ja lopuksi yleensä isketään muuttoavuksi tulleille kouraan viinipullo kotiin viemiksiksi.
Joo, totta kai pitää olla ruokatarjoilu. Pitsaa tai jotain muuta suolaista, kivennäisvettä ja pepsimaxia tms. Lisäksi kahvia ja pullaa. Se on ihan olennainen osa sitä muuttoa, että kun raahataan hiki päässä laatikoita ja mietitään miten mikäkin pakataan, niin välillä istutaan ja syödään jotain ettei pääse väsy yllättämään.
Ota ap opiksesi tästä, ja ensi kerralla sitten vaan noutopitsalista kiertämään heti kun eka muuttamisessa avustava kaveri astuu kynnyksen yli. :) Minulla on se periaate, että mitään kiitosta ja korvausta ei jätetä myöhemmäksi, vaan kaikki hoidetaan siinä samalla alta pois. Jos ja kun siihen myöhemmin järjestää jotain kekkereitä, niin se on ylimääräinen bonus, mut tärkeintä on, että jokainen poistuu jo itse siitä tilanteesta hyvillä mielin, eikä sillä mielellä että häntä ei tässä nyt jollain lailla arvostettu.
Olettaisin ettäjotain on tarjolla, myös syömistä. Noutopizzaa tms
Jos on tunnin muutto vaikka klo 9-10 tai 14-15, niin en odottaisi ruokaa. Mutta jos koko päivä tai useampi tunti lounasajan kieppeillä kannetaan tavaraa, niin kyllä pizzat haetaan! Tupareihin kai tulee muutkin kuin muuttoapu?
Muuttoruokana oli tilauspizzaa ja limua. Parin viikon päästä pidettiin tuparit, koko muuttoporukalle tarjottiin kunnon grilliherkut ja juotavat.
Meillä ei tainnut mennä aikaa kuin ehkä 3-4 tuntia. Se oli yksiöstä toiseen muuttaminen ja välimatkaakin oli n. 2 km.
Olin luultavasti ajatellut, että ruokaa ei tarvitse, koska kyseessä ei ollut koko päivän urakka ja myös koska en itse olisi odottanut sitä.
Mutta kiva tietää muiden kokemuksia, tuli kuitenkin itselleni puun takaa se, että olenkin "törppö".
Ap
En odottaisi ruokaa. Tosin juomatarjoilun odottaisin olevan kunnossa. :)
Jos kannan muuta kun yhden sohvan tms niin pizzat, bisset, limut ja siiderit tulee olla rosterissa. Varmistan tämän toki aina, en lähde muuttoihin ilman pizzaa!