Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI joku haluaisi ajoittaa raskauden niin, että vauva syntyisi kesällä?

Vierailija
02.05.2012 |

Tuohon vasemmalla näkyvään kysymykseen viitaten. Onko joku täällä tehnyt niin? Miksi? Minä en tajua, miksi juuri kesään pitäisi ajoittaa synnytys.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kesäkin on ihan ok, talvi varmaan huonoin. Ihan jo senkin takia, että talvella joutuu odottelemaan viikkoja, että vauvan kanssa pääsee ulkoilemaan, ja sittenkin pitää pikkuhiljaa totutella. Kesävauvan kanssa voi lähteä vaikka viikon kuluttua synnytyksestä 10 km vaunulenkille.

Kaikki on helpompaa, kun voi vaan olla ulkona, ei tarvitse miettiä pukemista ja muuta. Yövalvomiset ja synnyttämään lähtemiset ovat helppoja, koska aamuneljältä kesäaamuna on ihan kiva olla liikkeellä, toisin kuin aamuneljältä pakkasaamuna miettimässä miten sen auton saisi liikkeelle, kun synnärille olisi lähtö.

Vierailija
2/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi vastasyntynyttäkään varjella pakkasilta jne.

Lisäksi syntymäajan preferenssi on biloginen, evoluutioon perustuva juttu: kautta aikojen ne lapset ovat pörjänneet paremmib, joiden syntyessä ja kasvaessa ekat kuukaudet, on paremmin ruokaa. Siis kesällä ja syksyllä, kun taas kevättalvella ja alkukeväästä on jo nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii olla viimesillään kesähelteillä ja pääsee muutenkin nauttimaan täysillä kesästä vauvan kanssa.

Vierailija
4/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii olla viimesillään kesähelteillä ja pääsee muutenkin nauttimaan täysillä kesästä vauvan kanssa.

Kaikki eiväy liho mursuiksi raskaanakaan.

Vierailija
5/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoon aika. siihen olen pyrkinyt ettei kesällä syntyisi, muuten ei väliä.

Vierailija
6/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis eka lapsi syntynyt kesäkuun alussa ja toinen maaliskuussa. Kesällä syntyneen kanssa oli niin paljon helpompaa Sai heti ulkoilla vaunujen kanssa, ei tarvinnut pukeakaan juuri mitään ylle. (oli kuuma kesä) Sitten maaliskuussa on paljon pöpöjä liikenteessä, vauvalla suurempi todennäköisyys sairastua johonkin flunssaan. kesälapsen kanssa oli helpompaa siitä huolimatta että meillä miehen työsesonki on kesällä ja muutenkin meillä on enemmän töitä kesällä.

Vierailija
7/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synymää laskevat puhtaati lomamääriä. Mies kun ottaa sopivasti putkeen isyys ja kesäloman, niin aika pitkä loma tule. Jotkut ehkä vielä lakevat töihinpaluutakin, voi sitten mennä heti vuoden päästä syksyllä töihin.

Itse sain esikosen heinäkuussa ja mua suututi, kun sinä vuonna oli so juttu lehdessä, miten ihmiset suunnittelevat keävauvoja. Minunkin synnytys on lasketu tuohon tilastoon, enkä todellakaan suunnitellut yhtään mitään. Kivaa oli yllä ulkoilla ja mökkeillä pienen kanssa, raskaanakin olin mielellään kesällä. Siltikään ei tullut mieleen pyrkiä samaan kakkosen kohdalla. Syntyi lokakuun lopulla ja hyvä aika oli sekin. Oli jo niin iso seuraavana kesänä, että pystyi osallistumaan täysillä kesänviettoon silloin.

Vierailija
8/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei varsinaisesti ajoitettu kesään, mutta kesä oli ns. aikaisin aika jolloin sai tulla. Oltiin siis opiskelijoita ja halusin suorittaa kurssit loppuun ennen vauvan tuloa. Muuten on kyllä mun mielestä aika hullua kesään tähdätä. Ihan tuskaa olla viimeisillään kovilla helteillä.

Vierailija
9/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hän syntyi ja olihan se kesä ihana vauvan kanssa. Ei tarvinnut miettiä mitä pukea päälle, sen kuin mentiin pihalle.

Nyt kun hän on vanhempi ja kaverisynttärit ovat ajankohtaiset, ei synttäripäivä kesällä ole yhtään kiva. Kaverit ovat hävinneet kesälaitumille yms.

Ratkaisin asian niin, että kaveri synttärit pidetään jo toukokuussa, kun pk-kaverit ovat vielä maisemissa.

Vierailija
10/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalis-huhtikuu on paras. Kesään mennessä ehtii toipua ja tottua vauvaan. Itsestäni esim epparihaava ja jälkivuoto olisi helteellä tosi inhottavaa..

Vierailija
11/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi tukalaa olla kesähelteillä raskaana. Alkuraskaus on pahoinvointeineen niin kamalaa, että siihen ei auttanut kuin kylmä pakkasilma. Jos olisi ollut kesähelteet, olisi olo ollut vielä kamalampi. Eka lapsi syntyi siis lokakuussa, ja onneksi pahoinvointi ajoittui helmi-huhtikuulle. Lisäksi kesällä oli kamalaa, kun jalat keräsivät nestettä ja turposivat, hellettä oli tosi vaikea kestää, vaikka yleensä rakastan auringon ottamista, mutta nyt en kestänyt sitä yhtään. Tuli paha olo ja päätä alkoi särkeä.

Toka lapsi syntyikin sitten kesäkuussa. Ei enää koskaan heinäkuussa raskaana!

Vierailija
12/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme lasta, joista yksi syntynyt loppusyksystä, yksi keskitalvella ja yksi toukokuussa. Ihan ylivoimaisesti helpointa oli toukokuussa vauvan kanssa, myös loppuraskaus oli mukava, kun ei enää ollut liukkaita tms.

Syitähän monet ovat luetelleet, eli vauvan pukeminen ehkä isoimpana juttuna. Mutta tietysti vauva-aikaa ei kestä kuin vuoden verran ja sen jälkeen tuollaisella ei enää ole merkitystä. Itse tykkään, kun nyt kouluikäisen kevätvauvan synttärit osuu kouluajalle, ei tarvitse miettiä, miten kesäsynttäreille saadaan kaverit kasaan.

Niin ja toisaalta sen keskitalvella syntyneen vauvan kanssa tuli ehkä edettyä kaikkein lapsentahtisimmin, "pesittyä" pisimpään, kun ei ollut kiire mihinkään, ei voinut pakkasilla lähteä ulos eikä pimeään tehnyt itselläkään mieli. Ja nyt on luokan vanhin, joten ei ehkä huono ajoitus sekään :)

Nimim. yhtään ei näitä mietitty etukäteen

Vierailija
13/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen aina ajatellut, että kesällä on sitten riesana kaikki hyönteiset, pitää katsoa hautuuko vauvan iho jostakin yms.

Omani syntyi lokakuussa, ja se oli mielestäni oikein hyvä aika.:) Ja niin kuin tuossa edellä sanottiinkin, niin seuraavana kesänä vaavi pääsi jo mukaan kesänviettoon, maistelemaan herneitä, marjoja yms :)

Vierailija
14/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla oli just toi ongelma kaverisynttärien kaa. Tuntu tosi tylsältä juhlia pari kk etukäteen tai jälkikäteen synttäreitä. Olisin halunnut syntyä kouluvuoden aikana.

Vierailija
15/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei kesävauvaa tarvi pukea niin paljon ja heti pääsee ulkoilemaan. Ja onhan se helpompi kun ei itsellekkään tarvi niin paljon päälle laittaa.

Eikä tarvi miettiä onko ulkona liian kylmä vauvalle.

Minulla on ollut riesana rintatulehdukset. Olisin varmasti päässyt helpommalla jos olisi ollut kesävauvoja.

Meillä kaikki lapset on syntyneet talvella. Helmi-,maalis- ja joulukuussa.

Mutta toisaalta kiva että nuorimmaisen saa nyt kesällä jo viedä uimaan ja oppii myös kesän aikana istumaan. Saa kattella rattaista maailmaa. =)

Vierailija
16/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eiväy liho mursuiksi raskaanakaan.

Mulla on jokaisessa raskaudessa tullut max. 10kg painoa lisää ja käytännössä melkein pelkkää mahaa. Silti mä olen hikoillut kuin pieni sika ja kintut on olleet ihan tulessa ilman kesähelteitäkin viimeisillään raskaana...

Vierailija
17/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana piti ostaa isoja ja omituisen mallisia vaatteita, joita ei voi käyttää muuten, siksi oli hyvä että ne oli halpoja trikootunikoita eikä esim. kallis talvitakki. Lapsen kanssa pääsi pian ulos, pukeminen oli nopeaa ja lisäksi pystyin käyttämään kesälomapäiviä ennen äitiyslomaa. Hyttysiä ei meilläpäin paljoa ole, joten sitä ongelmaa en huomannut. Lisäksi kesällä syntynyt lapsi on koulussa luokkansa keskivertoikäinen, minimoiden iästä johtuvien ongelmien mahdollisuuden.

Vierailija
18/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan talveen. =D Olen kai outo sitten.

Siis miehelle oli yksi ja sama että milloin toinen lapsi sitten syntyy, mutta minä halusin että hän syntyisi talvella. Syinä seuraavat:

-Lapsen lähtiessä liikkeelle on mukavaa olla ulkona. Esikoinen on kesävauva ja kun hän lähti liikkeelle oli pakko kököttää sisällä koska silloin oli kovat pakkaset.

-Pukeminen. Vastasyntyneellä kun on miltei pakko olla kokoajan vaatetta päällä. Talvella vauvan pukeminen pitkähihaisiin ja lahkeisisiin vaatteisiin tuntuu järkevämmältä.

-Raskaana oleminen. Alkuraskaus osuu nyt helteille. Minä en pidä muutoinkaan helteestä ja jo ajatuskin siitä että olen risteilijän kokoinen +25 asteessa, tuntuu kuolettavalta. Mieluumin suojaan itseäni pakkaselta kuin läkähdyn helteessä.

No, olen luultavasti outo. =DD

Vierailija
19/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän kesken voin tunnustaa:

Olen opettaja ja laskelmoin, että paras aika synnyttää lapsi on syyskyyn puolivälissä. Silloin äitiysloma alkaa elokuun alussa, jolloin en menetä palkallista kesälomaa. Myös perhevapaa päättyy touko-kesäkuun vaihteessa ja voin palata kesäksi "töihin" eli olla vauvan kanssa kotona. Ja sitten elokuusta-joulukuun puoliväliin olen hoitovapaalla.

Esikoinen onnistui tällä laskutavalla täydellisesti. Nyt toisen kanssa joudun töihin kuukaudeksi... ;-)

Vierailija
20/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aika vähän helteitä, joten kovin tukalaksii olo ei käy Raskausaikana piti ostaa isoja ja omituisen mallisia vaatteita, joita ei voi käyttää muuten, siksi oli hyvä että ne oli halpoja trikootunikoita eikä esim. kallis talvitakki. Lapsen kanssa pääsi pian ulos, pukeminen oli nopeaa ja lisäksi pystyin käyttämään kesälomapäiviä ennen äitiyslomaa. Hyttysiä ei meilläpäin paljoa ole, joten sitä ongelmaa en huomannut. Lisäksi kesällä syntynyt lapsi on koulussa luokkansa keskivertoikäinen, minimoiden iästä johtuvien ongelmien mahdollisuuden.

Toissa kesä ei ollut muuta kuin hellettä, viime kesänä ei ehkä päivällisesti ollut yhtä paljon hellettä, mutta ihan tarpeeksi liikaa kuitenkin..