Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI joku haluaisi ajoittaa raskauden niin, että vauva syntyisi kesällä?

Vierailija
02.05.2012 |

Tuohon vasemmalla näkyvään kysymykseen viitaten. Onko joku täällä tehnyt niin? Miksi? Minä en tajua, miksi juuri kesään pitäisi ajoittaa synnytys.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli ihan sama milloin lapsi syntyy, sillä halusin vain lapsen. Eikö olekin outoa??!?

Mutta minusta on parempi että lapsi on syntynyt alkuvuodesta, eli talvella siitä syystä että on sitten luokkansa vanhimpia, eli ei tarvitse miettiä koulukypsyys ongelmia sitten loppuvuodesta syntyneen kanssa.

Vierailija
22/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut kevätvauvatkin ottaa (jotta lapsi olisi syntynyt alkuvuonna), mutta on loppukesästä syntymisessä monia hyviä puolia:

-lomat. Mies piti kesä- ja isyyslomat putkeen. Seuraavana vuonna isäkuukauden ja kesäloman (minä silloin pitämättömäksi vuosilomia). Näin kummankin lapsen synnyttyä. Ollaan saatu siten neljä tosi pitkää yhteistä kesää perheen kesken. Mun mielestä upeaa.

-kesävauvan kanssa helppoa. Ei tarvii kökkiä sisällä, vaan heti pääsee ulos. Loppukesästä ei kuitenkaan enää ole niin helteitä, että tarvitsisi miettiä vauvan kärsivän liiasta kuumuudesta.

-kun vauva alkaa liikkumaan itsenäisesti ulkona, onkin jo kevät. Vauva pääsee helposti konttailemaa ja ottamaan ensi askelia, kun ei ole lunta ja paksuja vaatteita. Seuraavana kesänä vajaa 1-vuotias pääsee tutustumaan kaikkiin kesän herkkuihin itse syöden.

-loppuraskaus kesällä. Sehän on aivan huippua! Äitiysvaatteiksi käy hellemekko ja bikinit. Helteellä ei tarvitse olla töissä, vaan näyttämässä kasvavalle vatsalle aurinkoa puutarhassa :) henkilökohtaisesti en siis yhtään ymmärrä kesäraskauden hankaluuden valittajia, vaikka kahtena ennätyskuumana kesänä olenkin ollut raskaana. Tosin en paisunut mursuksi tai loistoristeilijäksi. Mieluummin vauva vatsassa helteiden aikaan, sille syntyneelle vauvallehan ne kuumat ilmat on hankalammat kestää. Synnytyksen jälkeiset hormonihöyryt, jälki- ja äidinmaitovuodot on toisaalta helpompia loppukesästä pahimpien helteiden helpotuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien laskelmointia Tässä meidän kesken voin tunnustaa: Olen opettaja ja laskelmoin, että paras aika synnyttää lapsi on syyskyyn puolivälissä. Silloin äitiysloma alkaa elokuun alussa, jolloin en menetä palkallista kesälomaa. Myös perhevapaa päättyy touko-kesäkuun vaihteessa ja voin palata kesäksi "töihin" eli olla vauvan kanssa kotona. Ja sitten elokuusta-joulukuun puoliväliin olen hoitovapaalla. Esikoinen onnistui tällä laskutavalla täydellisesti. Nyt toisen kanssa joudun töihin kuukaudeksi... ;-)

Vierailija
24/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tautien leviäminen. Kesällä ei ole samalla tavalla liikkeellä rs-virusta, influenssaa ym pöpöjä. Rintatulehdus on äidin helpompi välttää kuin pakkasella,

-Syntymäpäivät eivät elokuussa syntyneellä ole enää loma-aikana. Kaverisynttärit helpompi järjestää.

-kova kantokoppa vaihdettu istumarattaisiin keväällä. Ilmat sopivasti alkaneet lämpiämään ja kirkastumaan, kun vaihdon aika on tullut.

Näiden syiden takia tuskin kukaan lähtisi raskauttaan ajoittamaan, mutta mainitsenpa lisänä edellä mainittuihin.

Vierailija
25/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoittaa raskautta kesään. Keksin kuitenkin syitä siihen, miksi näin tekisin:

- Isovanhemmat ovat innokkaita hoitajia, mutta ovat vielä työelämässä. Kesällä heillä olisi lomaa, joten he varmaan ihan mielelläänkin viettäisivät aikaa isompien lasten kanssa, jotta "pääsisimme helpommalla".

- Ylläolevasta syystä olisi helpompaa saada isommille lapsille hoitaja, jos mieskin haluaa olla synnytyksessä mukana.

- Kodin ulkopuolella liikkuminen (saattaa) olla helpompaa kesävauvan kanssa: ei isoa pukemisrumbaa (, jota ainakin meidän lapset ovat vauvana inhonneet), ei tarvitse niin paljon varoa esim. RS-virusta vastasyntyneen kanssa kodin ulkopuolella liikuttaessa ja vauvaa voi imettää vaikka ulkona (ilman yhtä isoa pelkoa rintatulehduksesta kuin talvella), jos nälkä yllättää kesken reissun.

Vierailija
26/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten vauvan toivottiin syntyvän kesällä jotta voin olla ekaluokkalaisen kanssa kotona. ja mielellään ennen koulun alkua etten joudu kesken koulupäivän lähteä sairaalaan synnyttämään.

No, pitkäksi meni. Koulu ehti alkaa ennen kuin vauva syntyi mutta syntyi kuitenkin elokuussa.

Vierailija
27/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sikamaista määräaikaisen opettajan kannalta.

opettajille tehdään sikamaisia työsopimuksia, vaikkei kyse edes olisi perhevapaasijaisuudesta...

Voihan muillakin aloilla pitää palkalliset lomansa kesken perhevapaiden. Miksi opettajan pitäisi olla poikkeus?

Vierailija
28/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras tietysti olisi myöhäinen kevät, mutta mieluummin nyt kuitenkin kesä kuin talvi. Ihan loppuvuodesta syntyminen olisi mielestäni tosi kurjaa, kun sitten lapsi saisi kaiken aina viimeisenä, olisi joulu lähellä yms.

Kesällä pääsee heti vauvan kanssa ulos, miehillä usein kesäloma heti perään, ja muutenkin auringosta saa paljon energiaa!

Vierailija
29/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii olla viimesillään kesähelteillä ja pääsee muutenkin nauttimaan täysillä kesästä vauvan kanssa.

Ei mua vaan haitannut yhtään olla viimeisillään kesähelteillä. Kaikki eiväy liho mursuiksi raskaanakaan.

mutta silti oli paha olo helteillä. En osaa kuvata sitä olotilaa, se oli aivan järkyttävä, kuin olisin ollut sairas. Se tuli, jos mun piti vaikkapa kävellä kuumana kesäpäivänä.

Ja mitä tuohon lihomiseen tulee, se on ihan luonnollista raskausaikana. Turha siitä on ketään nimitellä.

Mä oon ihan tyytyväinen, ettei vauva tullut kesällä. Veljen vauva syntyi kesällä, ja ongelmana hänellä oli hautuva kaula ja muut poimut.

Vierailija
30/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi syntyi helmikuun lopulla, ja se sopi minulle. Lähipiirisäs kun ei ollut vauvoja ennen häntä, joten vauvan kanssa eläminen oli ihan uutta vaikka tietty lukemisen perusteella tiesi yöheräilyistä yms. jutuista. Oli hyvä syy olla ihan vaan kotona vauvan kanssa pari viikkoa. Silloin kun kaipasin raitista ilmaa, niin kävin itsekseni kävelyllä vauvan nukkuessa (mies oli silloin vauvan kanssa).

Kesä oli tosi kuuma ja aurinkoinen, koin sen vauvan kanssa vähän hankalaksi kun aurinkoa piti varoa (voi olla että huolehdin silloin turhasta, mutta kuitenkin).

Vierailija
31/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi heinäkuun puolessa välissä. Olo ei minulla ollut tukala raskaana ollessa, ihan OK siis.

Toinen lapsi syntyi huhtikuun puolessa välissä ja se oli mitä parhain:

1) Koliikkihuudot ja kantelut siinä alkukuukausina (molemmilla lapsilla oli siis koliikki) sai vielä hoidettua suht koht "viileällä" ilmalla.

2) Kantoliinaa pystyi käyttämään tuskatta.

3) oma "imetys"hikoilu oli kohtuullista

4) Esikoisen kanssa pääsi melko helposti ulos, koska päälle tarvitsi pukea vain välikausihaalarin, eikä ollut enää kurisaika.

5) valonmäärä vain lisääntyi ja itse jaksoi kestää väsymystä paremmin

6) Valoisa aika kesti pitkään huhti->lokakuu, meillä se valvominen jatkui kyllä vielä tuosta eteen päinkin.

7) Vuoden vanhana pääsi ulos kävelemään kevyissä varusteissa (vrt. siskon poika, joka on talven alussa syntynyt ja kävelemään oppiessa oli paksussa toppapuvussa)

8) On vuosikertansa "vanhimpia", joten taitotasoltaan monissa asioissa ei ole se viimeinen koulussa tai päiväkodissa

Paljon siis hyvää, vaikka kenties maaliskuu olisi ollut vielä hitusen parempi

Vierailija
32/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi osui täydellisesti. Nyt ne yrittää joka vuosi aina samaan aikaan toista, jonka pitäisi osua sitten samoihin aikoihin... Ei oo vielä tärpännyt...

Mutta olis kulema paras ajankohta opettajantöiden kannalta.

Vierailija
33/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsen synttärit mansikka-aikaan.

Vierailija
34/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritimme raskautua noin 10 kuukautta ennen tärppiä, nyt laskettu aika on syyskuun alussa. Tuohon kymmeneen kuukauteen vauvan syntymää on ehditty yritettää ajoittaa paitsi kesälle, mutta myös talvelle ja keväälle. :)

Vierailija
35/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yriettiin ajoittaa huhti-toukokuulle, että jaksaisi valvomiset paremmin. Ja hyvä idea olikin. Ulkoilemaan pääsi heti ja vaatteitakaan ei tarvinnut pueka isoa kasaa. Seuraavakin on tulossa kesäkuulle :)

Vierailija
36/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä osuus muka tärppi just haluttuun aikaan?

Itselläni ainakin on säännöllinen kierto, laskin ovulaation ja ahkerasti vain seksiä sitten ennen ovista, oviksen aikana ja oviksen jälkeen. ;)

Eihän se mikään tae ole että tärppää juuri silloin, mutta yrittänyttä ei laiteta.

Vierailija
37/38 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähän on just pahin aika syntyä. Synttärit aina silloin, kun muut on poissa, lomilla. Ainostaan joku joulu on pahempi, kuin kesä syntyä.

Vierailija
38/38 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD