Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesiripuli muutaman minuutin välein, HELP!

Taaskipeä
25.07.2022 |

Eilen alkoi joku ihme tauti... Luulin aluksi krapulaksi, mutta kyllä siinä heti tajusin, että joku muukin oli pielessä. Ei ollut mitään voimia, ihan jo seisomaan nouseminen ja vaatteiden pukeminen rasitti niin, että piti mennä maaten hengittelemään ja laskemaan sykettä. Oli paha olo ja oksennus tulikin sitten ihan itsestään, vaikka olikin pelkkää vettä. Pakotin itseni kauppaan ostamaan ruokaa, mutten jaksanut syödä normaalisti, ja sekin vähä minkä jaksoin, tuli oksennuksena ulos. Sitten alkoi ripuli ja myöhemmin nousi kuume 38 astetta. Aamulla kuume oli laskenut, mutta ehkä viimeiset 6h yöstä ravasin liioittelematta yli 10 kertaa vessassa, välillä niin etten ehtinyt nukahtaa uudestaan, kun piti jo mennä uudestaan. Kaksi kertaa en ehtinyt vessanpöntölle asti, joten olen pitänyt nyt paksua kuukautissuojaa pikkareissa. En ymmärrä, kun elimistössä oli ennen nukkumaanmenoa kirjaimellisesti puolikas valmiskeitto eikä mitään muuta, että mistä se kaikki p*skavesi tuli? Nyt sama homma on jatkunut aamulla/päivällä, sain alas vähän mansikoita ja yhden juomajugurtin ja olen käynyt viimisen parin tunnin sisään oikeasti 2-10min välein vessassa. Takapuoli on ihan ruvella, vedellä huuhtominenkin polttaa 😭 Heti kun yritän jotain juoda niin tulee samantien ulos. Tiedän, että vatsataudeissa tms. olisi hyvä juoda paljon, mutta miten teet sen ilman että joudut ravaamaan minuuttien välein vessassa? Laihtunutkin oon kahdessa päivässä yli kilon, vaikka olen lyhyt ja hoikka nainen. Olisiko jollain antaa vinkkejä? Entä onko syytä käydä lääkärillä?

Taustatietoa sen verran, että sairastin koronan tässä muutama viikko sitten. Jälkioireina tuli limainen yskä ja kurkkukipu ja niistä parannuttuani alkoi nyt tämä. Mikä ikinä onkin 😭 Voiko mulla olla käynyt vaan näin huono tuuri vai voiko nää liittyä toisiinsa? Ja ainiin, lauantaina söin samana päivänä kaupasta ostettua valmispastaa ja join punkkua. En muista syöneeni siis mitään, mikä voisi aiheuttaa jonkun myrkytystilan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se p*skavesi ei ole sun juomaa nestettä, vaan suoli imee muusta kropasta nestettä huuhdellakseen pöpöt pois. Eli juo vaan ettet kuivu.

Vierailija
2/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesiripuli on penseää seuraa, rasittaa huisisti anuksenportin ihoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro

Vierailija
4/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se p*skavesi ei ole sun juomaa nestettä, vaan suoli imee muusta kropasta nestettä huuhdellakseen pöpöt pois. Eli juo vaan ettet kuivu.

Okei, tuntuu vaan että pahenee aina ku juon 😭 Mut tuo selittää sen, miks yölläkin sitä nestettä tuli niin paljon. -ap

Vierailija
5/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noro

Siltä kuulostaa. Voi olla myös korona.

Vierailija
6/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan vatsataudilta. Saattaa kestää useammankin päivän.

Olisi tärkeää juoda vähän kerrallaan ja mielellään saada suolaa sekä sokeria elimistöön. Vaikka kasvisliemi kuution liuotat ja sitä hörpit sekä mitä vaan sokeripitoista juomaa. Tai juot/ syöt mikä vaan maistuu. Huuhtele jokaisella wc käynnillä takapuoli. Bepanthen auttaa jos rikki menee iho .

Kurjaahan tuo on ja väsyttää kovin. Jos vessassa pystyy lepäämään, ota peitto ja tyyny sekä juotavaa mukaan ja torku lattialla.

Vierailija
7/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro liikkeellä. Juo juo vaikka ravaat vessassa. Onko sulla jotain paksua rasvaa jota voisit laittaa sinne rööri-ihon suojaksi?

Vierailija
8/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisen kertaa muistan kokeneeni kirjoitti:

Joo, nyt kun kävin taas ni oli vertaki paperissa. Niin rikki se on :( -ap

Vierailija
9/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ottaa imodiumia, saattaa auttaa. Itse jouduin kerran tippaan kun kaikki tuli ulos monta päivää. En saanut juotua edes tarpeeksi. Olen muutenkin jo hoikka. Ilmeisesti oli joku ruokamyrkytys, kun ei ainakaan lapsilla ollut mitään.

Vierailija
10/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari päivää sitten sama!! Ihan hirveää ja väsymys omaa luokkaansa. Mulla helpotti Imodemiumilla ripulointi, mut pahoinvointi ja väsymys jäi. Nyt 3. Päivä menossa. Tein koronatestin ja oli nega. Viimeisimmästä piikistä kuukausia.

Vierailija
11/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuo oireet koronan iskiessä

Sairaalaan jouduin. Olin laihtunut 8 kg 10 päivässä.En voinut pitää edes vettä sisälläni.  istuin pöntöllä koko ajan ja kuume nousi. Heti sairaalaan ottamaan kokeet. Koska ne kotikokeet eivät näytä oikeaa tulosta. Sanoi apteekin henkilökunta. 

Vierailija
12/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli just pari viikkoa koronaoireiden alkamisesta, ihan viimeisenä vatsaongelmat. Siis niin, ettei enää muuta oireita ollut. Ihan järkyn kuvottava olo, ja ihan vesiripulia parin päivän ajan, ei tosin ihan kuitenkaan noin tiiviiseen tahtiin kun sulla, mutta puolen tunnin-tunnin välein tuli juostua vessassa.

Eli omiin kokemuksiini pohjaten veikkaan että on vaan koronasta, tai sit oot saanut esim. noron jostakin. Noroon menisi tuo kuumekin.

Älä yritä syödä vielä, vain juoda, ja todella pieniä määriä kerrallaan, mutta usein. Veteen/nesteeseen sekoittaa vähän suolaa ja sokeria. Jos ei vointi parissa päivässä helpota, tai alat mennä huonoon kuntoon (esim. et saa juotua yhtään), sitten soittoa terveydenhuoltoon.

Vierailija
13/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodiumia en suosittele virus/bakteeri vatsaflunssiin. Keho pyrkii poistamaan pöpöjä ja jos siihen ottaa kyseisen lääkkeen, jää pöpöt elimistöön ja olot voi kestää todella kauan .

Ennemmin pregosa

Vierailija
14/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan vatsataudilta. Saattaa kestää useammankin päivän.

Olisi tärkeää juoda vähän kerrallaan ja mielellään saada suolaa sekä sokeria elimistöön. Vaikka kasvisliemi kuution liuotat ja sitä hörpit sekä mitä vaan sokeripitoista juomaa. Tai juot/ syöt mikä vaan maistuu. Huuhtele jokaisella wc käynnillä takapuoli. Bepanthen auttaa jos rikki menee iho .

Kurjaahan tuo on ja väsyttää kovin. Jos vessassa pystyy lepäämään, ota peitto ja tyyny sekä juotavaa mukaan ja torku lattialla.

Okei kiitos vinkeistä. Ostin eilen appelsiinimehua niin koitan sitä. Suolaa olis mun jämäsipseissä jos menis alas... Katsotaan. Hitto ku oon joko hävittäny mun bebanthenin tai sit en vaa muista, et se loppu 🤔 Oon nyt rasvaillu apteekista saatavalla herkälle iholle soveltuvalla rasvalla ja auttaa onneks tohon polttoon ainaki näin ku sohvalla istuu. -ap

Vierailija
15/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaskipeä kirjoitti:

parisen kertaa muistan kokeneeni kirjoitti:

Joo, nyt kun kävin taas ni oli vertaki paperissa. Niin rikki se on :( -ap

Se vaan on nihkeempää että jos vuolaan vesivirran muassa tulee jotain kiinteitä sattumia, kuten kokonaisia marjoja tahi ruisleivän sirpaleita niin net voivat raapia herkkää ihoa lisää

Vierailija
16/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noro liikkeellä. Juo juo vaikka ravaat vessassa. Onko sulla jotain paksua rasvaa jota voisit laittaa sinne rööri-ihon suojaksi?

Juu on onneksi sellaista apteekin rasvaa. -ap

Vierailija
17/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ottaa imodiumia, saattaa auttaa. Itse jouduin kerran tippaan kun kaikki tuli ulos monta päivää. En saanut juotua edes tarpeeksi. Olen muutenkin jo hoikka. Ilmeisesti oli joku ruokamyrkytys, kun ei ainakaan lapsilla ollut mitään.

Ei herranjumala imodiumia, jos on mahdollista että on joku ruokamyrkytys, tai edes perus mahataudissakaan. Se paskominen (ja oksentaminen) poistaa ne taudinaiheuttajat elimistöstä samalla, imodium lamaa suoliston ja pitää näin pöpöt sisuksissa lisääntymässä ja sairautta aiheuttamassa.

Vierailija
18/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nuo oireet koronan iskiessä

Sairaalaan jouduin. Olin laihtunut 8 kg 10 päivässä.En voinut pitää edes vettä sisälläni.  istuin pöntöllä koko ajan ja kuume nousi. Heti sairaalaan ottamaan kokeet. Koska ne kotikokeet eivät näytä oikeaa tulosta. Sanoi apteekin henkilökunta. 

Siis niin kuin loppuun kirjoitinkin, sairastin koronan muutama viikko sitten. Tässä kuussa siis. Hassulta tuntuisi, että olisi tullut toinen heti perään. Siksi tää onkin niin outoa, että ensin paranen siitä, sitten saan keuhkoputkentulehdukseen sopivia oireita, ja sitten heti perään tän. Normaalisti ku sairastelen tyyliin kerran vuodessa. -ap

Vierailija
19/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita syödä, ja juoda varisinkin (ja runsaasti, normaalia enemmän kuin yleensä), vaikka ne eivät pysyisikään sisällä. Kuulostaa vatsataudilta, mutta jos ei ala kohta loppumaan ripuli ja enemmän tulee heikko olo, suosittelen soittamaan heti apua. Nimittäin pienikokoiselle tulee helpommin nestehukka, kuin isokokoisemmalle. Nestehukka ei ole leikin asia, ja jos olet yksin niin sitä suuremmalla syyllä suosittelen soittamaan apua, jos ei vatsa rauhoitu.

Vierailija
20/25 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noro

JJOO! Sen takia kannattaa mennen tullen pestä käsiään kun tulee kaupasta tms. Norovirus pon ärhäkkä. Nyt sitte kun toivut, siivoa vessa ja vessan pinnat, ovenkahvat jne.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00738

Lasten keskuudessa j avanhuksilla yleinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän