Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paulo Coelho, ei jumalauta

Vierailija
27.04.2012 |

Voiko missään enää törmätä naisen kirjoittamaan blogiin tai Facebook-sivustoon, missä EI siteerata Paolo Coelhon latteuksia tyyliin:

"Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen"

Paolo Coelho on kuin café latte tai sushi, kai tiedätte...

Tero

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Coelhon ihaileminen alkaa jo olla niin suuri vastaliike, että siitä joukosta erottuakseen on mollattava vähän Coelhoa.

Vierailija
42/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoren laelta näet.

Sielusi silmillä.

Ja Lugerin yleiskiikareilla.

Matkalla päämäärä ei ole tärkeä.

Vaan itse matka.

Matkapojilta tilattu.

Merellä tajuat pienuutesi.

Seisovassa pöydässä on paljon väkeä.

Muitakin kuin sinä.

Savulohi loppuu ensin.

Ja tarkkana sen hanaviinin kanssa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, että tunnen elävässä elämässä tällaisen aforismitehtailijan. Jokaisesta arkisesta asiasta on tehtävä elämää suurempi yleistys ja oivallus. VOI JUMALAUTA!

Siis esim. "paistaapa kirkkaasti tuo aurinko" -hän vastaa: "auringon kirkkaus on omaasi"

"kylläpä vituttaa" - "vitutus paljastaa heikkoutemme. Siinä piilee kuitenkin salaisuus: sen takana on herkkyyytemme ja voimamme."

AAAAAAAAARGH!

Vierailija
44/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul C:n kirja on "Istuin Piedra-joen rannalla ja itkin". Kirjan nimi on kuin runo, mutta muuten en sitä mitenkään ihmeellisenä pitänyt. Tai sitten en vaan ymmärtänyt sen hienoutta ;)

Vierailija
45/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, että tunnen elävässä elämässä tällaisen aforismitehtailijan. Jokaisesta arkisesta asiasta on tehtävä elämää suurempi yleistys ja oivallus. VOI JUMALAUTA!

Siis esim. "paistaapa kirkkaasti tuo aurinko" -hän vastaa: "auringon kirkkaus on omaasi"

"kylläpä vituttaa" - "vitutus paljastaa heikkoutemme. Siinä piilee kuitenkin salaisuus: sen takana on herkkyyytemme ja voimamme."

AAAAAAAAARGH!

Kai tallennat noita helmiä johonkin? Olen vähän kateellinen tuttavauudestasi.

Vierailija
46/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos noista Coelh.. eikun Koheloista :)

*pyyhkii naurukyyneleitä silmistään*

Vierailija
47/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunneälyltään vajavaista porukkaa täällä oikeasti kirjoittelee

Vierailija
48/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen mistä luovut.

Luovut siitä minkä saat.

Sen menetät minkä haluat.

Sen haluat minkä menetät.

Palauta se minkä otit.

Niin saat takaisin trimmerisi,

jonka olit unohtanut Ristijärven Shellille.

Vierailija
49/94 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko. Maa. Kuu. Vesi.

Elementit joiden kanssa elämme.

Eilen tuli lisää elementtejä.

Talotehtaalta.

Ihmispolo menee sekaisin.

Vierailija
50/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin paljon teitä

jotka vievät harhaan.

Niin paljon polkuja

joiden päätä ei näy.

Niin paljon liittymäkaistoja

joista ei ota selvää.

Niin paljon tasoristeyksiä,

joissa ihminen hätääntyy.

Niin paljon tunnetta, niin vähän ohituskaistoja."

Vierailija
51/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohessa tilinumeroni". Parodioi hauskasti Coelhoa. Kirja oli todella hauska, jopa syvällinenkin :) Jospa Kohelo suoltaisi vastaavia teoksia yhtä tiuhaan tahtiin kuin lähes kaimansa Coelho.

Vierailija
52/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut jotenkin viehättynyt hengellisyyteen ja henkisyyteen vaikken mitään uskontoa tunnustakaan, ja siksi Coelhonkin joskus löysin.

Valitettavasti parin kirjan jälkeen omaksi käsityksekseni jäi juuri se, että tässä on todellakin tekosyvällinen tuuba, johon on poimittu sekaisin eri henkisistä perinteistä viisauksia, esitetty ne olevinaan vaikuttavassa muodossa, mutta silti kokonaisuus on jotenkin ontto ja epäaito. Tosiaan kuin kirjoittaja olisi vain lukenut niistä suurista totuuksista ja haluaisi niiden avulla korostaa itseään, omaa syvällisyyttään ja valaistuneisuuttaan, eikä niinkään että hän oikeasti olisi syvällinen ja valaistunut ja teksti kumpuaisi siitä.

Vierailija
53/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilin hetken jo itseäni. Luin joskus Alkemistin, kun sitä niin hehkutettiin. Itsestäänselvyyksiä ja latteuksia koko kirja täynnä. Ehkä se uppoaa joihinkin teineihin, jotka etsivät itseään... Aika paskoja ovat myös monet Finlandia- palkitut kirjat.

Vierailija
54/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota lukevat ne jotka eivät oikeasti ole kovin sivistyneitä...

latteita, ympäripyöreitä ja kuluneita viisauksia jotka on kääritty kauniiseen new age-hörhöilypakettiin. Luin muutaman kirjan ja olipas lapsellista!

Vierailija
55/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluja, kiitos. Olen lukenut pari hänen kirjaansa, mm. Alkemistin. Ihan luettavia. Mutta onko ne liian maanläheisiä "oikeaan" filosofiaan verrattuna?

On samaa sarjaa kuin Kaspianin matka maailman ääriin kirjassa esiintyvien hyppelipompelien viisaudet: "Meressä on vettä ja vesi on märkää" tyylisiä itsestäänselvyyksiä ja "kaunokielistä" diipadaapaa.

Vierailija
56/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös ihan coelhomaista sontaa, täynnä mukasyvällisiä "viisauksia" joiden merkitys ihmisen elämälle on kuitenkin aika nolla. Kuulostaapa vaan tosi mystiseltä ja hienolta.

Vierailija
57/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös ihan coelhomaista sontaa, täynnä mukasyvällisiä "viisauksia" joiden merkitys ihmisen elämälle on kuitenkin aika nolla. Kuulostaapa vaan tosi mystiseltä ja hienolta.

olen eri mieltä. Tommy helsstenin tietäjä-taivalta en ole jaksanut lukea, mutta lakupään toekset on mielestäni erittäin hyviä niitä tarvitseville ihmisille, kuten minulle. Samoin elämän paradoksit on ollut merkityksellinen. Sen sijaan paolo coelhon kirjat, joita olen kanssa lukenut aika paljon, on aikamoista hölynpölyä. Ehkä joku alkemisti justjust ylittää riman. Molempien herrojen ideologia ohittaa sujuvasti lapsen paikan; coelholla on ihan ok että äiti vaipuu mihin lie nirvanaan ja lapsuukaiset tästä valaistuneena istuu hiljaa ja ihmettelee- siis täyttä lapsen ohittavaa sontaa; Tommy helssteninkään teoriat ei aina jaksa muistaa muuta kuin sen sisäisen lapsen. Itse olen ajatellut niin, että viisauden alku on se perusta joka vaalii suvun jatkamista- eli lasten olemassaoloa ja heidän tarpeitaan; kaikki hieno filosofia ja valaistuminen joka unohtaa tämän on silkkaa sontaa, kuppiloissa ja nosrunluutorneissa oman napansa ympäsillä pyörivien, pääasiassa miespuolisten tyhjäntoimittahien tuotosta- täysin irrallaan ELÄMÄSTÄ. Monesti lapsiaan hoitavilla äideillä on monin verroin enemmän viisautta.

Vierailija
58/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen eri mieltä. Tommy helsstenin tietäjä-taivalta en ole jaksanut lukea, mutta lakupään toekset on mielestäni erittäin hyviä niitä tarvitseville ihmisille, kuten minulle. Samoin elämän paradoksit on ollut merkityksellinen. Sen sijaan paolo coelhon kirjat, joita olen kanssa lukenut aika paljon, on aikamoista hölynpölyä. Ehkä joku alkemisti justjust ylittää riman. Molempien herrojen ideologia ohittaa sujuvasti lapsen paikan; coelholla on ihan ok että äiti vaipuu mihin lie nirvanaan ja lapsuukaiset tästä valaistuneena istuu hiljaa ja ihmettelee- siis täyttä lapsen ohittavaa sontaa; Tommy helssteninkään teoriat ei aina jaksa muistaa muuta kuin sen sisäisen lapsen. Itse olen ajatellut niin, että viisauden alku on se perusta joka vaalii suvun jatkamista- eli lasten olemassaoloa ja heidän tarpeitaan; kaikki hieno filosofia ja valaistuminen joka unohtaa tämän on silkkaa sontaa, kuppiloissa ja nosrunluutorneissa oman napansa ympäsillä pyörivien, pääasiassa miespuolisten tyhjäntoimittahien tuotosta- täysin irrallaan ELÄMÄSTÄ. Monesti lapsiaan hoitavilla äideillä on monin verroin enemmän viisautta.

että tuli toooosi paljon kirjoitusvirheitä- no asian ymmärtää:D

Vierailija
59/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coelholta kyllä lukenut. 11 minuuttia. Se ei ole ihan höttöä eikä sovinistinenkaan.

Vierailija
60/94 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen tällä hetkellä yksin töissä, sain rauhassa ulvoa naurusta. Olin kyllä kuullut Pauli Kohelosta mutta en ole lukenut hänen aforismejaan.

P. Coelhoa yritin joskus sen sijaan lukea kun kuulin kehuttavan, Portobellon noita oli kyseessä. Jos aloitan jonkun kirjan, yritän lukea sen loppuun vaikka en niin tykkäisikään, mutta tämä oli kyllä pakko jättää kesken. Aivot oli vaarassa kärähtää. Syvällistä, ah niin syvällistä mutta mikä olikaan pointti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä