Paulo Coelho, ei jumalauta
Voiko missään enää törmätä naisen kirjoittamaan blogiin tai Facebook-sivustoon, missä EI siteerata Paolo Coelhon latteuksia tyyliin:
"Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen"
Paolo Coelho on kuin café latte tai sushi, kai tiedätte...
Tero
Kommentit (94)
Kyllä caffe latte joskus aamulla on kiva, ja sushikin kunnollisena maistuu joskus.
Vertaisin itse PC:a ehkä 70-luvun Sarah Kay -julisteisiin tahi Jukka-Poikaan.
Sitä voisi lukaista Pauli Koheloa ja laittaa pari hänen ajatustaan Coelhon vastapainoksi.
googeltaa Sarah Kay ja opiskella.
Ovatko nuo kuvat sitten niinkuin aikuisen naisen Hello Kitty?
Tero
En tunne yhtä tyhmiä naisia ilmeisesti. Coelhoa on on kelvannut halveksia jo viime vuosituhannella, Alkemisti oli kaameaa tuubaa.
Minä aion lukea tänä keväänä Coelhon Veronika päättää kuolla -kirjan, mutta siitä kehtaan huudella vain anonyyminä.
Kerro minulle millaisia ystäväsi ovat, niin minä kerron millainen sinä olet
Sitä voisi lukaista Pauli Koheloa ja laittaa pari hänen ajatustaan Coelhon vastapainoksi.
ja suurkiitokset tästäkin, tähän pitää ehdottomasti tutustua ;)
Tero
minusta hyvä kirja. Sen sijaan en voinut sietää Portobellon noitaa. Ärsyttää kyllä se Coelhon sisäinen, teatraalinen tyttö joka teoksessa. Silti siellä täällä on oikeasti oivalluksia, joita voi pohtia.
Minä, jonka ainutkaan FB-kaveri ei siteeraa häntä
Kerro minulle millaisia ystäväsi ovat, niin minä kerron millainen sinä olet
oikeasti ole edes lukeneet esim. Alkemistia, mutta kopioivat noita aforismeja tai sanoisko oman elämän etsinnän viisuksia kuten jostain sananlaskukokelmasta.
Tero
Sarah Kayn isopäähattutyypit upposivat silloin joskus sekä naisiin, että tyttöihin. Niin taitaa muuten Hello Kittykin tehdä?
Sisarellani oli SK- juliste (minulla ei!!! Pisteet kotiin), jossa ojenneltiin kukkia ja mamelukit vilkkuivat helman alta.
Onneksi J-P ei "laulanut" vielä tuolloin, eikä PC kirjoittanut. Yksi trauma kerrallaan.
Piti googlettaa Sarah Kay. Minulla oli lapsena tuota krääsää, olipa nostalgista nähdä taas.
Minäkin pidän enemmän Pauli Kohelon kuin Coelhon mietelmistä. "Ole ihminen. Perttikin on."
Perusteluja, kiitos. Olen lukenut pari hänen kirjaansa, mm. Alkemistin. Ihan luettavia. Mutta onko ne liian maanläheisiä "oikeaan" filosofiaan verrattuna?
En tunne yhtä tyhmiä naisia ilmeisesti. Coelhoa on on kelvannut halveksia jo viime vuosituhannella, Alkemisti oli kaameaa tuubaa.
Minä aion lukea tänä keväänä Coelhon Veronika päättää kuolla -kirjan, mutta siitä kehtaan huudella vain anonyyminä.
Alkemistista pidin (en kuitenkaan mitenkään järisyttävästi), mutta sitten kun huomasin miehen kirjoittavan yhtä ja samaa kirjaa läpi tuotantonsa, niin olen lukenut vain hyvin valikoiden.
Coelhon kirjallinen laatu on tietysti sekundaa, mutta se mitä hän viljelee, on positiivinen asenne. En näe siinä mitään pahaa.
"Ole ihminen. Perttikin on."
Tero :DDDD
"Ole ihminen. Perttikin on."
Tero :DDDD
Tämän tyyppisiin törmään enemmän omissa porukoissani. Joo, saattaa tosiaan olla, että siteeraajat eivät ole lukeneet kirjoja lainkaan. Aika masentavia ovat myöskin päivän positiivisuuspläjäyksiä Positiivareista kopsaavat.
ja nauroin ekaa kertaa moneen kuukauteen. Siinä on jotain niin paljon aidompaa tästä ihmiselämästä kuin yhdessäkään Coelhossa.
Sarah Kayn isopäähattutyypit upposivat silloin joskus sekä naisiin, että tyttöihin. Niin taitaa muuten Hello Kittykin tehdä?
Sisarellani oli SK- juliste (minulla ei!!! Pisteet kotiin), jossa ojenneltiin kukkia ja mamelukit vilkkuivat helman alta.
Onneksi J-P ei "laulanut" vielä tuolloin, eikä PC kirjoittanut. Yksi trauma kerrallaan.
että olet MIES ja olet LÄÄKÄRI?
T:kotimeedio
tuotteistettu syvällisyys on vähän paradoksaalista
tuotteistettu syvällisyys on vähän paradoksaalista
sillä minkäs teet jos ajatukset myyvät? Mutta Coelhon ajatukset on jo kertaalleen kirjoitettu vastaavien vanhempien kirjailijoiden toimesta.
Olen nainen ja... en kehtaa edes kertoa, millä alalla. Sarah Kayt on lähempänä kuin kirurgin veitsi.
vähän niinkuin tuo Fabian Djupsjö tuossa oliko nyt maikkarin sarjassa...siis joka parodioi Tommy Hellsteniä :-)
Mut ihmiset kai tarvitsevat noita viiden pennin filosofeja.